AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #1 Del Skrevet 26. mars 2023 Som kjent bytter Deichman til nytt biblioteksystem 27. mars: https://deichman.no/aktuelt/Nytt biblioteksystem på Deichman_3ffbfbf4-7983-4c12-8019-d178c37ec241 Sitat I en overgangsfase vil du oppleve at noe funksjonalitet mangler Problemet er at det er ingen hemmelighet hvordan det gikk forrige gang man skulle legge om IT-systemet, og muligheten til fjernlån fra andre bibliotek forsvant i flere år før man omsider, omsider kom i mål. Så å innføre noe nytt uten at det er grundig utprøvd og testet på forhånd er nok ingen god idé. Mon tro hvorfor man må bytte noe som faktisk fungerer ...? Man får krysse fingrene og håpe at det går bedre denne gangen, men med den forrige systemoppgraderingen i friskt minne, er jeg redd at biblioteket kan få vanskeligheter i lang tid fremover. Anonymkode: 29ebd...3d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #2 Del Skrevet 26. mars 2023 Det er sikkert en (god) grunn til at det må byttes. Det blir forøvrig spennende. Jeg er ingen fast låner på Deichman, men benytter bibliotekene på Romerike mye. Lillestrømbibliotekene byttet system i høst, og DER mangler mye funksjonalitet i forhold til det gamle systemet hvor jeg kunne finne dem i Bibliofil. Håper Deichman ikke er på vei inn i samme system? Der kan man riktignok fjernlåne gjennom bibsok, men det er ingen informasjon om lånet før den plutselig dukker opp en stund senere. Men jeg har kun peiling som bruker, elsker biblioteket og alle funksjonaliteter de favner om. Noe av det beste med samfunnet vårt synes jeg! Anonymkode: 9efa5...8b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #3 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er sikkert en (god) grunn til at det må byttes. Det blir forøvrig spennende. Jeg er ingen fast låner på Deichman, men benytter bibliotekene på Romerike mye. Lillestrømbibliotekene byttet system i høst, og DER mangler mye funksjonalitet i forhold til det gamle systemet hvor jeg kunne finne dem i Bibliofil. Håper Deichman ikke er på vei inn i samme system? Der kan man riktignok fjernlåne gjennom bibsok, men det er ingen informasjon om lånet før den plutselig dukker opp en stund senere. Men jeg har kun peiling som bruker, elsker biblioteket og alle funksjonaliteter de favner om. Noe av det beste med samfunnet vårt synes jeg! Anonymkode: 9efa5...8b3 Takk for svar. Også jeg er svært positivt innstilt til biblioteket som instituasjon, og har bare positive ting å si om Deichman som bibliotek. I en tid der nedskjæringer og digitalisering har fjernet ting som banker eller postkontor, er biblioteket et av de få gjenværende stedene der det fortsatt er mulig å snakke med et levende menneske uten å bli møtt av en skjerm eller en automatisk telefonsvarer. Men som du skriver - det mangler vesentlige ting i det nye systemet hos bibliotekene du bruker, og man kan jo spørre seg om det ikke kunne være mulig å - når man først oppgraderer - levere et noenlunde ferdig system, uten at man først må bruke flere år på å finne ut av dette og rette opp feil og mangler. Anonymkode: 29ebd...3d8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå