Gå til innhold

Oppkjøring i Arendal

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Heisann godtfolk! 

Jeg skal ha oppkjøring den 30 mars, og skal da kjøre opp i Arendal. Er ikke så veldig kjent i den byen, da jeg ikke har bodd der i mer enn 6 mnd, og begynte med kjøretimer da flyttet hit. 
Har ingen familie her, så jeg har ingen jeg kan/får kjørt med ellers. 
Det jeg lurer på er hvor i Arendal kjørte DU opp, og hva bør en passe seg/se opp for/være obs på? 

Anonymkode: 5c148...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Inntrykk av at det er lett å kjøre opp i Arendal. En kollega kjørte opp, kjørte på rødt lys, men bestod fordi hun gjorde det andre bra. Hun fikk ikke trekk eller kommentar på det.

Anonymkode: c9217...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjør litt i bysentrum slik at man blir kjent der, med ulike skilt og høyre/vikepliktsregler.

Jeg fikk oppkjøringsrute litt utenfor bykjernen, gikk knirkefritt.

Anonymkode: 22e6d...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De pleier å legge opp ruter der du får litt av alt. Litt by, landevei, byggefelt, små veier, e18, etc.. 

Anonymkode: 7af82...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjørte opp med minibuss for ca et år siden. Kjørte runde fra trafikksentralen til sentrum, inn Torvgaten, opp østre gate med bakkestart midt i, ut på vestregate, tunell og rundkjøring og lyskryss ved Langsæ, en sveip inn Molandsveien, snu ved Rema og opp igjen tilbake og opp Myra-Stoa-trafikksentralen. 

Anonymkode: 0e61c...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 1.4.2023 den 23.16):

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 2e056...885

Jeg strøk dessverre, da sensoren mente jeg lå litt for nærme bilen foran (jeg lå minst 4 sekunder bak, jeg telte), og at jeg ikke så i blindsona ut av rundkjøringa, noe jeg gjorde. Så har tenkt å klage på dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2023 den 23.29):

Jeg strøk dessverre, da sensoren mente jeg lå litt for nærme bilen foran (jeg lå minst 4 sekunder bak, jeg telte), og at jeg ikke så i blindsona ut av rundkjøringa, noe jeg gjorde. Så har tenkt å klage på dette! 

Du kan ikke klage på sensors skjønnsmessige vurdering. Så det er mer eller mindre bortkastet tid.

Men hvis du vil ha det morsomt sender du en innsynsbegjæring og ber om dataene de registrerte under prøven. De vil avvise den og henvise til en paragraf som omhandler handler om at noe er nødvendig å holde hemmelig for saksbehandling. Når de gjør det viser du til at den paragrafen gjelder for psykatriske pasienter og barnevern, og at unntaket er et snevert unntak som må vurderes om er forholdsmessig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...