Gå til innhold

Er det vanlig å ikke se bruden før bryllup?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så det er alt eller ingenting? Går an å velge bort slik som åpenbart ikke gir mening da. 

Anonymkode: 79911...bfb

Men det gir jo ikke mening å tilbringe natten før bryllupet separat heller?

Vi giftet oss i utlandet, og var sammen fram til én time før selve vielsen, da ble jeg sminket og han barbert på ulike steder sammen med forloverne våre. Så møttes vi igjen utenfor tinghuset. 

Anonymkode: ce0c7...3cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var litt vanskelig for oss å ikke se hverandre døgnet før vielsen da 😛 Vi var på reise i utlandet sammen og delte hotellrom, selvsagt. Hadde aldri giddet å bestille to hotellrom og gå hver for oss i et fremmed land i 24 timer før vielsen bare pga en teit "tradisjon" eller "regel".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bodde sammen i 6 år før vi giftet oss, så for oss var det helt naturlig å sove sammen og ha en "vanlig" morgen med frokost sammen med begge barna våre 🙂 Vi dro til fotograf før vielsen, sammen med forloverne våre så det var unnagjort liksom 😉 Ble hentet hjemme i en innleid stilig bil.

Deretter var det vielse og påfølgende selskap. Vi gikk sammen inn til vielsen også. 

Anonymkode: 60fe4...3ec

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så det er alt eller ingenting? Går an å velge bort slik som åpenbart ikke gir mening da. 

Det gir jo strengt tatt ingen mening å sove et annet sted en mannen natten før bryllupet eller å bli fulgt opp kirkegulvet av faren sin heller. Du må jo gjerne følge disse tradisjonene om du absolutt vil det, men det er bare rart og historieløst å benekte at de opprinnelig er kvinnefiendtlige. Å være bevisst hvor tradisjoner kommer fra er ikke overtolkning. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men det gir jo ikke mening å tilbringe natten før bryllupet separat heller?

Vi giftet oss i utlandet, og var sammen fram til én time før selve vielsen, da ble jeg sminket og han barbert på ulike steder sammen med forloverne våre. Så møttes vi igjen utenfor tinghuset. 

Anonymkode: ce0c7...3cb

Det er noe med den magiske spenningen da:å bli rørt av å se hverandre pynta ved alteret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sov på hotell med forloveden min og noen andre venner, og så fikset jeg og forloveden min oss sammen hos frisør. Det var veldig koselig. 

Anonymkode: c4cce...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 14.54):

Vi spiste frokost sammen, pyntet oss sammen og tok alle portrettbildene før alt styret startet. Så fikk vi hele formiddagen sammen, og hele resten av dagen sammen med gjestene. Jeg ville ikke mistet så mye som et minutt av den dagen, den går så fort og er så fantastisk, og jeg skjønner bare ikke at noen vil komprimere den ned til bare noen timer ved å være borte fra hverandre halve dagen. Og når man ikke skal se hverandre før bryllupet blir gjestene stående og kjede seg ihjel mens man tar bilder etterpå.

Synes også det er litt fjollete når folk som har bodd sammen i årevis frem til bryllupet plutselig ikke skal se hverandre den ene natta før. Ser ikke hva det skal bidra positivt med, det gjør jo ikke selve bryllupet bedre på noen måte. Det bygger vel på en tradisjon rundt arrangerte ekteskap eller noe, der mannen aldri har sett bruden før. 

Anonymkode: 61cb6...5dd

Ts her

Tror vi kommer til å gjøre noe liknende, synes du har mange fine poeng. Takk for svar!

Anonymkode: 8aa9f...b6a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, vi gjorde oss klar hjemme og dro sammen til rådhuset. Vi gifter oss jo med hverandre, vi bor allerede sammen, og jeg skulle ikke bli "gitt bort" av min far. 

Vi har et veldig lykkelig ekteskap.

Anonymkode: 5661c...b4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...