Gå til innhold

Løpere med dårlig syn, løper dere med briller?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg har dårlig syn, og jeg kan ikke bruke linser. Jeg løp med briller på mølla i går, og det var en ny opplevelse🤓 Jeg har lenge tenkt på å bruke briller på løpeturene ute, men har tenkt at de faller av eller dogger igjen. 
Har dere spesialbriller? Eller deres vanlige briller?

Anonymkode: 1148e...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke spesielt dårlig syn, men bruker briller alltid. Når jeg løper har jeg dem på som vanlig, aldri hatt noe problem 🤷‍♀️ eneste er om det regner masse..men går greit det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min har ski og sportsbrille med styrke. Dyre, men han har fått dekket av jobb (jobber som trener på idrettslinje, vgs). Så det finnes egne, mer egnede briller.

Anonymkode: ec342...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker briller til vanlig. Og linser til trening. Ikke glad i å gå med linser, men det er et must når jeg trener og svetter. Tåler å ha de på i en liten time.

Anonymkode: bd887...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nærsynt her, styrke minus 2.5. Løper oftest uten briller. Det viktigste er å se bakken godt nok. For mølle, bane, asfalt og fin grusvei er det ingen forskjell, for dårlig grus eller terreng må man se best mulig, med briller da. Surrer av og til en gummistrikk bakerst rundt hver stang så de ikke glir av så lett.

Anonymkode: 67e33...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde linser til trening og briller ellers. Kunne ikke være uten korrigering, var så svaksynt at jeg var funksjonelt blind uten. Nå har jeg operert øynene og fått et nytt liv. Det var verdt hver en krone som gikk med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nærsynt her, styrke minus 2.5. Løper oftest uten briller. Det viktigste er å se bakken godt nok. For mølle, bane, asfalt og fin grusvei er det ingen forskjell, for dårlig grus eller terreng må man se best mulig, med briller da. Surrer av og til en gummistrikk bakerst rundt hver stang så de ikke glir av så lett.

Anonymkode: 67e33...85e

Wow - mens jeg som har -1,25/-1,50 som regel bruker briller selv på mølla... Synes du ikke det er ekkelt å løpe i en slik "boble" når du løper ute? 😅

Anonymkode: d4486...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...