AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #1 Del Skrevet 25. mars 2023 Hei! Jeg har benyttet meg av clear blue sin fertilitet test for å måle økning av LH og østrogen, for å se når jeg har eggløsning. Testen har målt lav hver dag, men på fredag hadde jeg masse utflod med konsistensen til egghvite og små spotting. Er denne testen noe å stole på? Kan jeg ha eggløsning uten at den fanger det opp? Kan jeg få regelmessig mensen hver måned uten noen eggløsning? Anonymkode: abfd5...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 25. mars 2023 #2 Del Skrevet 25. mars 2023 Du får eggløsning om du hr mensen. Testen trenger ikke å ha feilet.. Utfloden kan jo skyldes sopp eller annet. . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 25. mars 2023 #3 Del Skrevet 25. mars 2023 Testene er sikre og til å stole på. Viser den lav er du et stykke unna el. Slim etc kan ikke brukes for å være sikker på el, utflod kan endre seg uavhengig av el, man kan ha elslim en uke før el, man kan ha slim uten å få el osv. fortsett å test istedenfor de fleste med regelmessig mens har også eggløsning, men kommer og litt an på hvor kort eller lang syklusene pleier å være. Man vil uansett få mens før eller siden selv om man ikke har el, men stort sett ikke regelmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 25. mars 2023 #4 Del Skrevet 25. mars 2023 EL tester KAN vise feil, men som alt annet har det en feilmargin.. Det kan for eksempel skje ved kort vindu for hormon stigning.. Enkelte mnd får jeg utslag på EL tester, andre ikke. Selv når ultralyd og blodprøver har bekreftet EL. For å øke sjansen for å få utslag bruker jeg både strips og digital test og tester 2 ganger om dagen når jeg tester. Jeg temper også. Men testen er i utgangspunktet til å stole på ja 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #5 Del Skrevet 25. mars 2023 TS her Har det noe å si når jeg tester meg? Når jeg fikk egghvit type utflod så fikk jeg det rundt 17-18 tiden. Men jeg testet meg klokka 7 på morningen? Tenker p ta temp til neste syklus Anonymkode: abfd5...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 26. mars 2023 #6 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): TS her Har det noe å si når jeg tester meg? Når jeg fikk egghvit type utflod så fikk jeg det rundt 17-18 tiden. Men jeg testet meg klokka 7 på morningen? Tenker p ta temp til neste syklus Anonymkode: abfd5...b4e Har alltid testet om morgen. Cb sine digitale eltester er av de mest sensitive så cb anbefaler det testes om morgen og selv da er det endel som får falske positive. Ofte så sensitive at de slår ut 1-2 dager før andre eltester slår ut. Så å teste morgen er helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 26. mars 2023 #7 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): TS her Har det noe å si når jeg tester meg? Når jeg fikk egghvit type utflod så fikk jeg det rundt 17-18 tiden. Men jeg testet meg klokka 7 på morningen? Tenker p ta temp til neste syklus Anonymkode: abfd5...b4e Jeg ble anbefalt av gyn å teste for eggløsning etter kl 10 om morningen fordi økningen av LH skjer om morningen. En del EL tester har skrevet i bruksanvisningen når beste tidspunkt er basert på den ulike test sensitivitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #8 Del Skrevet 28. mars 2023 TS her igjen Jeg fikk maksimal på morgen testen i dag. Gårsdagen fikk jeg lav. Burde jeg ikke få høy i går for å indikere at det er østrogen økning for så å få maksimal i dag? Har noen av dere som bruker den monitoren erfaring med dette? Anonymkode: abfd5...b4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L.G Skrevet 12. juni #9 Del Skrevet 12. juni Hei, jeg bruker monitoren. Den har bare vist høy nå, men jeg tar også eggeløsningstester utenom. Igår viste strimlen klart at jeg Hadde El mens monitor viser bare høy, mens idag viser strimlene negativt. Har jeg da hatt El uten at monitoren har registrert det ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni #10 Del Skrevet 12. juni L.G skrev (1 time siden): Hei, jeg bruker monitoren. Den har bare vist høy nå, men jeg tar også eggeløsningstester utenom. Igår viste strimlen klart at jeg Hadde El mens monitor viser bare høy, mens idag viser strimlene negativt. Har jeg da hatt El uten at monitoren har registrert det ? Dersom du nylig har begynt å bruke monitoren kan EL skje uten at man får maksimal. Den bruker tid på å bli kjent med din syklus. Uavhengig av hvilke EL tester man bruker kan man ha EL uten at testene slår ut, og man kan få utslag uten at man har eggløsning. De viser kun stigning i hormon - ikke at et egg slipper. Anonymkode: c9a3a...851 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå