AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #21 Skrevet 25. mars 2023 Morí skrev (1 time siden): Vi tenkte marsipankake, oreokake, suksessterte, pavlova, Kringle og fruktfat. Holder det? Kommer an på hvor du er fra i landet Tar alltid frem popcornet til slike tråder, fordi det er så utrolig mange sterke meninger. Hvis det er mange barn med ville jeg hatt noe "barnevennlig" som muffins eller sjokoladekake. Anonymkode: fcf7b...778
Arkana Skrevet 25. mars 2023 #22 Skrevet 25. mars 2023 (endret) Jeg tenker at kakene nettopp er desserten så vi skal ikke ha dessert utenom. Jeg har aldri vært i en konfirmasjon med forrett og vi skal heller ikke ha det. Mulig vi setter fram noe enkelt til rett etter seremonien siden det har gått lang tid siden frokost og det da fremdeles er halvannen time igjen til middagen. Vi blir 20-22 stykker og skal ha 6-7 kaker (marsipankake med bilde av konfirmanten, sjokoladekake, suksessterte i langpanne, gulrotkake, ostekake, Verdens Beste og muligens også kransekake. I tillegg setter vi fram salt snacks og Twist eller annen lignende sjokolade). Vi får garantert kakerester, men jeg synes det er viktig med variasjon på kakebordet. Jeg synes kakeutvalget ditt mangler noe mer barnevennlig (forutsatt at det er barn blant gjestene selvsagt) så jeg ville hatt en sjokoladekake eller muffins som foreslått over i tillegg. Endret 25. mars 2023 av Arkana 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #23 Skrevet 25. mars 2023 Morí skrev (2 timer siden): Vi tenkte marsipankake, oreokake, suksessterte, pavlova, Kringle og fruktfat. Holder det? Er det ingen barn? Anonymkode: 87338...daa
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #24 Skrevet 25. mars 2023 Aldri fått forrett eller dessert i en konfirmasjon før. Det er buffet og så kaker senere. Enkelt og greit. Anonymkode: 59e05...a69
Andro Skrevet 25. mars 2023 #25 Skrevet 25. mars 2023 Vi serverte en alkoholfri velkomstdrink, og satte fram salte kjeks, druer og jordbær mens folk mingla litt før maten. Tapas er alle retter i seg selv, tenker jeg. Vi satte fram en varmeplate på koldtbordet, der vi hadde fingermat av typen som gjør seg best varmt - som falafler og kyllingklubber. Da blir det mer mettende. Har gjestene tilgang til kaffe og mineralvann fram til kakene, så tenker jeg at man ikke trenger noen dessert. Det blir for mye. Twist e.l. kan jo være enslags mellomlanding, eller kanskje noen salte nøtter. Kaker er dessert bra nok Gjør det enkelt for dere selv. Folk kommer for å være sammen, ikke for å bli overfora. Lykke til med feiringen!
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #26 Skrevet 25. mars 2023 Ville bare satt frem frukt og ost som en del av tapasen. Har aldri vært i konfirmasjon hvor vi har fått forrett eller dessert. Kaffe og kaker etter middag er helt fint, men ville ikke ventet så lenge som 2 timer Anonymkode: d2ea3...d49
Morí Skrevet 25. mars 2023 Forfatter #27 Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er det ingen barn? Anonymkode: 87338...daa Jo, men spiser ikke barn oreokake, pavlova og sånt da? Men jøss, kan jo lage muffins e.l. å👍
Arkana Skrevet 25. mars 2023 #28 Skrevet 25. mars 2023 Jeg kjenner flere barn som ikke ville spist en eneste av kakene på listen din, men du kjenner jo barna i din familie best så om du vet de liker minst én av dem er det jo ikke noe problem. Om du er usikker ville jeg bakt noe enkelt i tillegg.
Morí Skrevet 25. mars 2023 Forfatter #29 Skrevet 25. mars 2023 Arkana skrev (20 minutter siden): Jeg kjenner flere barn som ikke ville spist en eneste av kakene på listen din, men du kjenner jo barna i din familie best så om du vet de liker minst én av dem er det jo ikke noe problem. Om du er usikker ville jeg bakt noe enkelt i tillegg. Da helgaderer jeg med sjokoladekake/muffins/is...noe i den duren,i tillegg 😊👍
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå