Gå til innhold

Møte med barnevernet

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

4 år fra spiseforstyrrelse og over 2 år fra ptsd. 

Anonymkode: f9ab7...ae3

Tenker det kommer mye an på hvordan ungdommen din klarer seg og . Om han har utfordringer eller en en som klarer seg fint . Opptrapping av samvær er jo uansett et signal om at de har tillit til deg. Ønsker deg masse lykke til ❤️

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Om du klarer å overdrive såpas at du får 500.000 utbetalt i året, kan man vel diagnostiseres med munchausen, for da har man virkelig klart å lure skole, BUP, barnehabiliteringen og lignende instanser barnevernet har samarbeid med rundt så skadete og syke barn. 

Anonymkode: 8df36...15e

Kan man bli kjøpt ut som forelder, eller må barnet flytte? 

Anonymkode: c0a64...c7d

• Liker 1
Skrevet

Håper ting gikk sånn som du ville❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2023 den 7.52):

Barnet er over 15 år og vil flytte hjem Fostermor mener de kan ivareta barnet bedre enn meg. Noe jeg ikke er enig i, ser på både meg og de som gode omsorgspersoner men vi har styrker på ulike områder. 

Fosterforeldrene kommer til å savne dette barnet de har behandlet som sitt eget gjennom 6 år. Det er ikke noe feil ved det. 

AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 0.38):

4 år fra spiseforstyrrelse og over 2 år fra ptsd. 

Ikke føl på det, mange foreldre som sliter med sitt og likevel klarer å oppdra barna godt. Jeg har vært frisk fra ptsd i mange år, hatt tilbakefall og kommet meg igjen uten at det gikk utover barna mine. Det er noe med det å ha gjort arbeidet en gang, så er ikke tilbakefall så vondt. 

Anonymkode: e56e3...8d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fosterforeldrene kommer til å savne dette barnet de har behandlet som sitt eget gjennom 6 år. Det er ikke noe feil ved det. 

Ikke føl på det, mange foreldre som sliter med sitt og likevel klarer å oppdra barna godt. Jeg har vært frisk fra ptsd i mange år, hatt tilbakefall og kommet meg igjen uten at det gikk utover barna mine. Det er noe med det å ha gjort arbeidet en gang, så er ikke tilbakefall så vondt. 

Anonymkode: e56e3...8d6

Nå skriver ts tidligere i tråden at fosterforeldrene vil ikke ha kontakt med barnet lenger hvis det flytter hjem. Da er de jo kun motivert av økonomisk vinning, og driter i fosterbarnet når de ikke får betalt lenger.

Anonymkode: 16630...46c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 6.20):

Kan man bli kjøpt ut som forelder, eller må barnet flytte? 

Anonymkode: c0a64...c7d

Man kan få pleiepenger med et sykt barn, men det fordrer jo at du har hatt en inntekt til å beregne denne fra. 

Det er jo helt ulike hjelpetiltak for fosterforeldre. Vanlige foreldre blir ikke kjøpt ut av noe. Det koster å være foreldre..det er ingen  som betaler deg for det 😄

Her fra en side som forteller noe om hva fosterforeldre får; 

"Vi tilbyr den hjemmeværende voksne lønn fra 425.000–615.000 kroner per år. Flere faktorer avgjør hvilken lønn vi kan tilby i ditt tilfelle. 

ikonbilde for viktig informasjon

Vi tilbyr arbeidsgodtgjørelse inntil 100% til den personen i familien som skal ha ansvar for oppdraget.

Faktorer som avgjør lønnsnivået kan være formell og relevant utdannelse, hvorvidt du har erfaring med målgruppen, hvilke plasseringer du har kompetanse til å ta imot og om du er villig til å åpne hjemmet ditt for søsken...(..)

Skattefri utgiftsdekning og barnetrygd

Det følger en fast utgiftsdekning med hvert barn som plasseres. Denne er skattefri, og utbetales månedlig av Stendi. Utgiftsdekningen ligger normalt sett på rundt 9000 kr i måneden, men kan i enkelte tilfeller være noe lavere" 

...så joda, jada....

Anonymkode: 019e3...ad3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg fått vite at barnevernet mener det beste for barnet mitt nå er å flytte hjem😊 

Ts

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nå skriver ts tidligere i tråden at fosterforeldrene vil ikke ha kontakt med barnet lenger hvis det flytter hjem. Da er de jo kun motivert av økonomisk vinning, og driter i fosterbarnet når de ikke får betalt lenger.

Anonymkode: 16630...46c

Du vet at fosterhjem har veldig strenge regler og føringer å forholde seg til? 

Involvering etter tilbakeføring kan være veldig forstyrrende for barnet. 

Dette må være ekstremt vondt også for dem. Og jeg blir dessverre ekstra skeptisk til mor som skriver at fosterhjemmet "ikke vil". Jeg håper det kun er manglende kunnskap om prosessene... 

Anonymkode: 874ba...5d5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du vet at fosterhjem har veldig strenge regler og føringer å forholde seg til? 

Involvering etter tilbakeføring kan være veldig forstyrrende for barnet. 

Dette må være ekstremt vondt også for dem. Og jeg blir dessverre ekstra skeptisk til mor som skriver at fosterhjemmet "ikke vil". Jeg håper det kun er manglende kunnskap om prosessene... 

Anonymkode: 874ba...5d5

Det er fosterfamilien som har sagt til barnet mitt, fremfor min kontaktperson i barnevernet, at de ikke vil ha kontakt. Barnevernet har videre fortalt det til meg. Og barnet mitt har også fortalt det til meg. 

Både jeg, barnet og barnevernet ønsket at relasjonen mellom barnet og fosterfamilien  ikke skulle bli helt brutt. Men når fosterfamilien ikke vil så er det lite vi kan gjøre med det. 

Det står i fosterhjemsavtalen at ved en tilbakeføring skal det avtales i hvilken grad barnet og fosterfamilien skal ha kontakt, så det er ikke noen regler og føringer som sier  at det ikke kan være kontakt mellom de etter avsluttet oppdrag. Vet om flere som fortsatt  besøker eller på andre måter har kontakt med fosterhjemmet etter barnet flytter hjem til biologiske foreldre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 0.03):

Om du klarer å overdrive såpas at du får 500.000 utbetalt i året, kan man vel diagnostiseres med munchausen, for da har man virkelig klart å lure skole, BUP, barnehabiliteringen og lignende instanser barnevernet har samarbeid med rundt så skadete og syke barn. 

Det er mangel på fosterhjemsplasser i mange kommuner. Derfor kan fosterforeldre ganske lett si at hvis de ikke blir frikjøpt fra jobb for å ha barnet, så sender de det i retur. Da får de det som de vil. 

Anonymkode: 8815f...097

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er mangel på fosterhjemsplasser i mange kommuner. Derfor kan fosterforeldre ganske lett si at hvis de ikke blir frikjøpt fra jobb for å ha barnet, så sender de det i retur. Da får de det som de vil. 

Anonymkode: 8815f...097

Nei, det du skriver stemmer ikke. Barnevernet responderer ikke slik på sånne trusler. Slutt å lyv og spre usannheter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...