Gå til innhold

5 dager sen, men negative tester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er fem dager sen med mens og skjønner ingenting. Syklusene mine varierer, men stort sett 26-28 dager. Nå er jeg på syklusdag 33. Murringer, sinnsyk hodepine og tretthet, andpusten, varmere enn vanlig, såre bryster. Har tatt flere tester, den siste isted og alle har vært negative.

har hverken hormonforstyrrelser, trent overdrevent eller gått opp/ned i vekt som jeg har lest kan være årsaker til at mens uteblir  

Har noen opplevd at test ikke er positiv før ennå senere?

Anonymkode: 4fc9e...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er stor forskjell på graviditetstestene og hvor sikre de er. Har du kun brukt et merke? 

Har også hørt at hcg-nivået kan være for lavt for positiv test fram til tre uker etter samleie. Da må nivået være høyt nok for at det skal være noe der. 

Anonymkode: 9bb31...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hopper rett og slett over en syklus. Om du hadde vært gravid hadde du nok positive test nå. Ellers hadde senere eggløsning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg tror det er stor forskjell på graviditetstestene og hvor sikre de er. Har du kun brukt et merke? 

Har også hørt at hcg-nivået kan være for lavt for positiv test fram til tre uker etter samleie. Da må nivået være høyt nok for at det skal være noe der. 

Anonymkode: 9bb31...306

Jeg mener jeg har brukt den med sensitivitet på 25, én gang brukte jeg sensitivitet på 10 (for tre dager siden, men da hadde jeg drukket sinnsvakt mye vann ifbm trening først).

Håper jo, med tanke på alle andre symptomer.. Murring, ekstrem hodepine, veldig sliten, andpusten, varmere enn vanlig, såre bryster osv., men synes det har gått lang tid til ikke at den skulle være positiv om jeg er gravid.. testet isted også, men også det var midt på dagen og etter å ha drukket mye vann 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (20 minutter siden):

Noen hopper rett og slett over en syklus. Om du hadde vært gravid hadde du nok positive test nå. Ellers hadde senere eggløsning 

Har aldri hoppet over syklus før, har du opplevd det selv? Og hva skjer med «neste» eggløsning da? Kommer den til normal tid? 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener jeg har brukt den med sensitivitet på 25, én gang brukte jeg sensitivitet på 10 (for tre dager siden, men da hadde jeg drukket sinnsvakt mye vann ifbm trening først).

Håper jo, med tanke på alle andre symptomer.. Murring, ekstrem hodepine, veldig sliten, andpusten, varmere enn vanlig, såre bryster osv., men synes det har gått lang tid til ikke at den skulle være positiv om jeg er gravid.. testet isted også, men også det var midt på dagen og etter å ha drukket mye vann 😕

Da har du nok hat senere eggløsning:/  hadde disse symptomene vært pga hgc hadde du fått positive test 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har hatt senere eggløsning enn du tror, eller kanskje ikke i det hele tatt. Hvis man er 19dpo og gravid er graviditetstesten tydelig positiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde eggløsning 7. mars (positiv EL-test), men begynte å blø bittelitt i dag tidlig. Mistenker det da er mensen som kommer en uke på overtid .. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært syk? Da kan også el komme senere enn vanlig. 

Anonymkode: 24759...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har du vært syk? Da kan også el komme senere enn vanlig. 

Anonymkode: 24759...8fb

Ikke vært syk :) positiv el-test 7.mars og ikke hatt sex mellom 8.-18.mars så om det skulle sittet en spire måtte det ha vært rundt 7. mars. 

I dag kom imidlertid mens for full styrke. Men hvorfor syklus plutselig var en uke lengre enn vanlig skjønner jeg ikke helt. Tenker å starte el-testing til vanlig tid denne syklusen selvom mens var sen nå. Kjøpte nye el-tester, ikke de strimlene, men digital avlesning. Så får se denne måneden 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke vært syk :) positiv el-test 7.mars og ikke hatt sex mellom 8.-18.mars så om det skulle sittet en spire måtte det ha vært rundt 7. mars. 

I dag kom imidlertid mens for full styrke. Men hvorfor syklus plutselig var en uke lengre enn vanlig skjønner jeg ikke helt. Tenker å starte el-testing til vanlig tid denne syklusen selvom mens var sen nå. Kjøpte nye el-tester, ikke de strimlene, men digital avlesning. Så får se denne måneden 😊

Jeg vil bare si at det å få positiv eggløsningstest ikke er noen garanti for at du får eggløsning, det eneste den sier er at kroppen din prøver på en eggløsning (og at det stort sett blir eggløsning). 
i forrige syklus fikk jeg positiv eggløsningstest og trodde jeg fikk eggløsning. Jeg temper og så at tempen ikke hadde stigning som forventet. Kroppen prøvde da igjen etter to uker og jeg fikk ny positiv eggløsningstest, med ettfølgende tempstigning og mens etter 13 dager. Dette er det lett å overse hvis man ikke temper eller slutter å teste med eggløsningstester. 
Så du har nok hatt en senere eggløsning selv om du har hatt positiv eggløsningstest, da lutealfasen ikke vil øke med en uke ut av det blå, den er konstant. 
Det kan være mange grunner til at det skjer en gang eller to uten at det er noe farlig, så det ville jeg ikke bekymret meg for. Blir det et vedvarende problem eller det skjer mange ganger ville jeg tatt en tur til gynekolog 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekosmos skrev (1 time siden):

Jeg vil bare si at det å få positiv eggløsningstest ikke er noen garanti for at du får eggløsning, det eneste den sier er at kroppen din prøver på en eggløsning (og at det stort sett blir eggløsning). 
i forrige syklus fikk jeg positiv eggløsningstest og trodde jeg fikk eggløsning. Jeg temper og så at tempen ikke hadde stigning som forventet. Kroppen prøvde da igjen etter to uker og jeg fikk ny positiv eggløsningstest, med ettfølgende tempstigning og mens etter 13 dager. Dette er det lett å overse hvis man ikke temper eller slutter å teste med eggløsningstester. 
Så du har nok hatt en senere eggløsning selv om du har hatt positiv eggløsningstest, da lutealfasen ikke vil øke med en uke ut av det blå, den er konstant. 
Det kan være mange grunner til at det skjer en gang eller to uten at det er noe farlig, så det ville jeg ikke bekymret meg for. Blir det et vedvarende problem eller det skjer mange ganger ville jeg tatt en tur til gynekolog 😊

Tusen takk for svar. Dette var jeg ikke klar over 😕 Da må jeg kanskje begynne å måle temperatur i tillegg (som om ikke man tenker nok på dette *ler*) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...