Gå til innhold

Hvorfor har folk på høyttaler når de snakker i tlf?!

Rødstrupa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 23.3.2023 den 11.23):

Kjenner noen som gjør dette, og de gjør det fordi mener det er farlig med all stråling fra mobilen rett i øret.. 

Anonymkode: ebb1b...42a

Jeg kan aldri tenke meg at alle de som gjør det nå for tiden er redd for stråling. Da ville stråling fra tlf vært et mye større tema rundt omkring. Her inne, i leserbrev etc. Det ville vært oppe til debatt. Så det kan bare være et knøttlite fåtall av alle høytaler-talere som har den bekymringen. 

Anonymkode: 427b6...014

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde to telefoner på rad med så dårlig lyd at jeg måtte ha høyttaler for å i det hele tatt høre hva den jeg snakket med sa. 

nå slipper jeg det heldigvis, og har i tillegg airpods. 

Anonymkode: b4b3d...274

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så irriterende med folk som gjør det! 

Jeg jobber i resepsjonen på et hotell og det er utrolig mange som sitter i lobbyen og snakker med folk på høytaler. Det er ikke bare de stemmene fra høytaler som blir skjærende som nevnt over, men de som har satt på høyttaler snakker mye høyere for å bli hørt. Har måttet be folk flere ganger om å ta samtalen en annen plass for det forstyrrer så mye.

Det er oftest utenlandske gjester og mannfolk 50+ som gjør det på hotellet jeg jobber på. 

Anonymkode: 2e968...38c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det alltid i bilen hvis jeg kjører selv. Har jeg andre med meg, er det det første jeg sier - av respekt for den som sitter ved siden av og den som ringer og er intetanende om hvem som er rundt. Kjører jeg ikke selv, har jeg aldri på høyt. Er egentlig ikke så interessert i at alle andre skal høre hele samtaler jeg har med andre, enten det er hemmelig eller ei. Jeg synes det er sinnsykt irriterende å høre på andre snakke sammen hvis det ikke vedkommer meg! 

Hvis man har telefonen på høyt, bør det alltid informeres om hvis det er andre personer i nærheten. Noe annet er et totalt respektløst. 

At folk sitter på buss osv med telefonen på høyt, er rett og slett respektløst for andre som sitter rundt! Lurer også på om de i andre "enden" av telefonen vet om at privatlivet deres brettes ut for hele bussen.... For mange av samtalene er streng tatt svært personlige! 

Anonymkode: dbf27...501

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.3.2023 den 10.40):

Jeg gjør det fordi jeg syns det er lettere å høre,  pluss at jeg er redd for å legge på ved et uhell.

Det er vel ikke noe verre å høre på en privat samtale mellom 2 personer som står ved siden av deg enn 2 personer som snakker i telefonen. For egen del så ønsker jeg å ha mine private samtaler i fred, så hvis det er noe ømfintlig så snakker jeg ikke ute blant folk.

Anonymkode: 752e6...00a

Det er verre fordi det ofte virker som den andre parten ikke vet at det den sier blir broadcastet ut til alle rundt, som den ikke har kontroll på hvem er. 

Anonymkode: 427b6...014

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2023 den 20.52):

For å ikke få kreftsvulst i huet av strålingen. 

Men de som bruker høytaler på offentlig transport bør lære seg folkeskikk 

Anonymkode: e9545...ea8

😂😂 men du går ute i sola eller? Den stråler jo faktisk så sterkt at du brenner deg, men det gjør ikke noe? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg gjør det pga strålefaren og 5g

Anonymkode: 5513d...b21

Du vet at 5g nettet er der uavhengig av hvordan du holder telefonen ikke sant? Signalene kommer fra masten flere kilometer borte. Men du tenker at om du holder tlf 10 cm fra hodet, så går det bra? Strålingen er så svak uansett at du ville ikke klare måle temperaturstigningen i huden fra den en gang (med mindre du legger telefonen til huden, da vil jo den isolere som et plagg).
Solen derimot, den kan du kjenne varme, og den brenner deg og gir kreft i for store doser. Kanskje du blander med ioniserende stråling? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BEDRE

Anonymkode: 884a5...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tlf min funker ikke med mindre det er høytaler, forsi har fått vann i den etter en vårserviett

Anonymkode: 884a5...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (På 23.3.2023 den 10.50):

Det er slitsomt og irriterende. Hva mener du? Kan man få ønske seg å slippe å høre på folks private samtaler?

Genrasjonsskifte? Jeg kan ikke huske siste jeg ikke brukte høytaler. Tror ikke barna mine vet man kan snakke i telefon på annet vis heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødstrupa skrev (På 23.3.2023 den 10.50):

Det er slitsomt og irriterende. Hva mener du? Kan man få ønske seg å slippe å høre på folks private samtaler?

Ja det kan du si.. Også foreventer dem at andre folk rundt dem skal dempe seg eller helst holde helt kjeft. Faen heller, gå da unna sjøl dersom man MÅ snakke i tlf på høytaler. Slike folk er like irriterende som dem som har symøte rundt kjøttdisken i sin egen lille verden på meny i 2 timer hver dag

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajakvinne12 skrev (59 minutter siden):

Genrasjonsskifte? Jeg kan ikke huske siste jeg ikke brukte høytaler. Tror ikke barna mine vet man kan snakke i telefon på annet vis heller. 

Slutt med det, bare slutt med det - og gi ungene dine beskjed samtidig. Makan til ignorant oppførsel rundt andre.

Anonymkode: 097df...732

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...