Gå til innhold

Pynte gatene for ramadan?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjør på. Norge er for alle, og alle religioner. 

Er bare morro når man blir "invitert" med på andres feiringer. Har vært så heldig at jeg har blitt invitert til å feire både Eid og kinesisk nyttår tidligere og det har helt ærlig vært høydepunkter i livet mitt som jeg tenker tilbake til med gode følelser, selv om jeg ikke tror på noe, eller "tilhører" kulturen. Feiring er stas uansett. 

Fest er fest, Pride, Eid, Samisk Nasjonaldag, Forskjellige nyttårsfeiringer, herregud ja takk, Alt annet en bare A-4 betongliv. 

Edit: så på bildet nå fra London. SÅ FINT! måner, stjerner og lys ? Kjempefint! 

Endret av navnet
  • Liker 24
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet

De kan pynte gatene for hva som helst etter min mening. Fest er fest, kjekt med litt liv. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes det bare er hyggelig jeg. Det pyntes jo til jul og, og jeg feirer ikke jul. Så kjør på med pynt! :)

• Liker 7
  • Nyttig 2
Gjest Livili
Skrevet

Så lenge det taes ned så fort høytiden er over, ser jeg positivt på pynting.

Skrevet

Personlig er jeg positiv til det, elsker lys og god stemning. Men ser for meg at det hadde skapt en skikkelig debatt. 

• Liker 1
Skrevet

Enig med deg at det er absurd. 

Like absurd som å se pyntet til jul i muslimske land. Noe man ikke ser forresten.

• Liker 20
  • Nyttig 12
Skrevet

Jeg synes det er pent med lys i gatene. 
Om det er ett juletre eller en måne bryr jeg meg ikke så mye om egentlig... 
Men vi kan jo bruke bare stjerner med ulike former da, da pynter vi for de fleste religioner! Både kristiendom, jødedom, islam, hinduisme, og flere andre mindre religioner har ulike stjerner som symboler. 

Skrevet

Da syntes jeg de burde arrangere Pride parade på samme tid.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
1 hour ago, navnet said:

Kjør på. Norge er for alle, og alle religioner. 

Er bare morro når man blir "invitert" med på andres feiringer. Har vært så heldig at jeg har blitt invitert til å feire både Eid og kinesisk nyttår tidligere og det har helt ærlig vært høydepunkter i livet mitt som jeg tenker tilbake til med gode følelser, selv om jeg ikke tror på noe, eller "tilhører" kulturen. Feiring er stas uansett. 

Fest er fest, Pride, Eid, Samisk Nasjonaldag, Forskjellige nyttårsfeiringer, herregud ja takk, Alt annet en bare A-4 betongliv. 

Edit: så på bildet nå fra London. SÅ FINT! måner, stjerner og lys ? Kjempefint! 

100% enig.

• Liker 1
Skrevet

Syns det er en fin ting å gjøre! 😊 Norge er for alle❤️ og se hvor fint det ble i London da? 😱

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Drizzt skrev (1 time siden):

Like absurd som å se pyntet til jul i muslimske land. Noe man ikke ser forresten.

Haha tror ikke du finner et eneste muslimsk land hvor det ikke er julepyntet hvert eneste år😂 hvor har du sjekket egentlig?

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Religion er som sex. Det er en privatsak. Gjør hva du vil innenfor husets fire vegger. Men det hører ikke hjemme i det offentlig rom.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Drizzt skrev (1 time siden):

Hvem er du enig med? Jeg har forresten vært i flere muslimske land hvor det er vanlig pynte til jul, da det gjerne er populære feriesteder. Mange muslimske land har også kristne minoriteter som feirer jul.

Endret av Jdz
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Dakia skrev (4 minutter siden):

Haha tror ikke du finner et eneste muslimsk land hvor det ikke er julepyntet hvert eneste år😂 hvor har du sjekket egentlig?

Det pyntes ikke for jul, men for nyttårsfeiringen.

Litt av en forskjell.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
Jdz skrev (1 minutt siden):

Hvem er du enig med? Jeg har forresten vært i flere muslimske land hvor det er vanlig pynte til jul, da det gjerne er populære feriesteder. Mange muslimske land har også kristne minoriteter som feirer jul.

Minoritetene feirer hjemme.

Det pyntes til nyttårsaften.

Jeg er enig med TS at det er absurd.

Jeg kjenner mange muslimer som forteller meg hvordan det er i deres land.

• Liker 8
Skrevet

Kjør på:) i disse tider trenger vi lys, feiring og andre ting å tenke på og glede

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Gjør meg ingenting 😊 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Stemmesanking fra Høyre det forslaget her. Hvorfor skal vi pynte byen for én religion? Som bare 10 % av byen feirer? Skal alle andre religioner da også få markere seg i og pynte i Karl Johan under deres høytider? Noen spesiell grunn til at Islam skal prioriteres?

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...