Gå til innhold

Positiv test 4 uker etter medisinsk abort!?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp. Tok medisinsk abort for 4 snart 5 uker siden.  Og tok da en test som man skal etter 4 uker. Denne var fortsatt positiv!?  Svak strek men fortsatt.  Har ingen symptomer eller noen ting.   Kontaktet legen men de sa jeg måtte ringe sykehuset. Men kommer ikke frem?    Er denne testen falsk. Eller er jeg gravid??   Noen som har vært borti det samme??  Heller ikke fått mensen tilbake men går på p-piller. 

Anonymkode: 883ff...143

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det et ikke så uvanlig, men ja - du tar da en UL for å sjekke om det er evt rester. 

Anonymkode: b4433...2f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Det er svært sjelden at en test gir er falsk positivt resultat. Men det kan skje, for eksempel etter en abort. - Ved en abort slutter man å produsere hCG, men det tar gjerne 6-8 uker etter en abort, spontan eller provosert, før kroppen har så lite hCG i kroppen at det slutter å slå ut på en test» hentet fra klikk.no

Likevel, få kontakt med sykehuset for å dobbelsjekke dette. Sannsynligvis er det bare hcg som henger igjen ❤️ 

Anonymkode: 1edbc...f5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

«Det er svært sjelden at en test gir er falsk positivt resultat. Men det kan skje, for eksempel etter en abort. - Ved en abort slutter man å produsere hCG, men det tar gjerne 6-8 uker etter en abort, spontan eller provosert, før kroppen har så lite hCG i kroppen at det slutter å slå ut på en test» hentet fra klikk.no

Likevel, få kontakt med sykehuset for å dobbelsjekke dette. Sannsynligvis er det bare hcg som henger igjen ❤️ 

Anonymkode: 1edbc...f5f

Håper jeg får snakket med de imorgen! Og satser på at det bare er hcg i kroppen å ikke en graviditet.  Tusen takk for svar❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig å teste positivt flere uker etter en abort. 

Anonymkode: 3043a...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde svak positiv test 4 uker etter abort. Fikk mensen 5 uker etter aborten

Anonymkode: 4e22b...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde svak positiv test 4 uker etter abort. Fikk mensen 5 uker etter aborten

Anonymkode: 4e22b...c7f

Det var betryggende å høre! Tviler jo på at jeg er gravid men man blir jo litt stressa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 utskrapninger etter MA og har testet positivt i omtrent 6 uker etterpå. Den første gangen fikk hadde jeg hcg på 6 nøyaktig 6 uker etter utskrapning. 

Anonymkode: 76d7e...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...