GlingGlo Skrevet 29. oktober 2002 #1 Del Skrevet 29. oktober 2002 Heisann. Nu skal jeg begynne å jobbe om ca 1 mdn og behøver finne en bra dagmamma til mine to minste som da blir 6 mnd og snau 3 år. Jeg har tenkt å annonsere i byens dagblad og sette opp en annons på helsestasjonen. Men nu lurer jeg på om dere som har erfaring med dette kan sie til meg hvordan det er best å finne en bra dagmamma. Jeg har bare bott her i Norge i ca 3 mnd så jeg har ingen aning om vad det er jeg skal være oppmerksom på. Er det muligt å få en dagmamma som kommer hjem? Om det er noen som har hatt en sån dagmamma, syntes dere det var bedre? Vi har ikke bil så det er vanskeligt om dagmamman bor langt fra oss. Jeg skulle behøve en dagmamma som er litt fleksibel. Jeg arbeider skift og om jeg jobber dagskift så begynner jeg klokken 07. Det gjør min mann også, men han arbeider ikke skift og slutter kl 15. Om jeg arbeider kvell så begynner jeg ca 14:30 og då må jeg ha noen til å se etter barna tills min mann kommer hjem. Tror dere noen dagmamma vill jobbe så uregelbundet? Og hvad skal jeg betale før to barn? Jeg behøver jo ikke alle dager og ikke alltid en hel dag de dagerne jeg behøver. Jeg blir glad før all information om dagmammor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. oktober 2002 #2 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hei på deg Min søster har nå akkurat skaffet seg en dagmamma, hun leverer barna hjem til henne og betaler 7000kr, dette er svart og hun har tvillinger som nå er 1 år gamle.. Hva du bør sette som krav hos en dagmamma : -at hun er røykfri/ikke røyker inne blandt barna -har en utetid hver dag slik at barna får lekt ute -har minst 1 annet barn som er gjevngammel med et av dine barn - dere bør ha noe av samme syn på barneoppdragelse, hva som er lov og hvordan man takler barnet Hva jeg ville sett etter hos en dagmamma, beliggenhet, utemulighetene,trafikk, osv. Hvordan tar hun i mot barna, møter hun de med et smil og viser glede over at barna kommer. Om du skal ha en dagmamma hjem til deg så opplever jo barna og være hjemme hos dere hele tiden, og da er ikke muligheten for lekekamerater så stor, jeg ville nok valgt å levere de til en dagmamma som bor i nærheten om jeg hadde fått det. La barna få med noen egne leker så de har egne ting som de kjenner godt igjen når de er der, trygt i det som er kjent. Når det gjelder pris så vet jeg ikke hva som er vanlig å betale. Min søster hadde en mulighet å gå igjennom dagmammaformidling og der måtte hun betale 10 500 kr pr mnd, hvor ca 7500 kr gikk til dagmammen, selv om hun ville fått en vikar dersom dagmammaen var syk osv så synes hun at det var mye bortkasta penger å bruke de.. Selv bruker jeg barnehage på sønnen min. Og brukte det på dattern før hun begynte på skolen. Lykke til med let av dagmamma Anett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlingGlo Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 30. oktober 2002 Tack før svaret. Jeg ville helst ha barnehage, men det er inge ledige plasser nå, så det må være dagmamma tills de får plass på barnehage. 7000, er det før heltidsplass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anett2 Skrevet 30. oktober 2002 #4 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hei igjen For den summen har de heldagsplass, de kommer til henne rundt kl 7.30 og blir hentet rundt 16.15. Da holder min søster mat,bleier osv.. Hun tar med bleier,yoghert,grøt,middagsglass osv Vanligvis er det vel normalt med ca 4000 kr pr barn og ved søsken så gies det moderasjon. Heng opp lapper på butikken i nærheten,sett inn annonse i lokalavisa, å henge opp lapp på helsestasjonen kan være et greit sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå