Gå til innhold

Kjære klarsynte/intuitive

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hen angrer på å ha fått barn. Mer og mer. Og når du, som ikke har barn kommer og er hyggelig tante og hen opplever at tantebarna liker deg bedre enn sin egen forelder, da kommer piggene ut. Hen føler seg overarbeidet, stuck i tidsklemma og som en dårlig forelder, du underbygger dette bare ved ditt nærvær. Hen føler skyldfølelse for å angre på å ha fått barn, og uavhengig av om du har ØNSKET barn eller ei, misunner hen deg situasjonen du er i nå. Hen har ikke overskudd til seg selv og ser at du har en frihet hen ikke har.

Men. Hen er ikke bevisst klar over dette. Hen baksnakker deg som "umoden" og "skjønner ikke ansvar", og innser ikke at dette er projisering av egne følelser. Det er nok best at du holder deg unna en stund. Hvis noe, kanskje forsøk å ha et forhold til tantebarna når de er gamle nok til å ha egne mobiler og sånt. Dukk opp i familiemiddager og lignende der det er flere enn bare din og hens husstand, men ikke forsøk å være med hen bare dere to, eller bare dere to og tantebarna. 

Før ellers siden vil søskenet ditt forstå at hen har vært urettferdig (enten bevisst eller underbevisst) og komme tilbake til deg. Det beste du kan gjøre da, er å bare stå der med åpne armer. Ikke vær kritisk. Dette har faktisk ingenting med deg å gjøre egentlig, kun hens følelse av å ikke strekke til. 

Jeg er forresten ikke klarsynt, som jeg vet om - men jeg har et eldre søsken med fire tantebarn som er veldig opptatt av å rakke ned på mine livsvalg (jeg er frivillig barnløs kvinne, 33), så jeg er aldri med henne alene. Er kun på større familiegreier. Får stygge blikk når jeg snakker med yngste niese om mine og hennes felles interesser osv. 

Anonymkode: 71488...0c8

Takk for svar. Veldig leit at du har en lignende situasjon med din søster❤️ Da har du nok tenkt mye på disse tingene, du også. Jeg tror ikke mitt søsken angrer på å ha fått barn, hun lever og ånder for disse barna, de er hennes store kjærlighet og stolthet, og hun gjør absolutt alt for disse barna. Men at hun kan være misunnelig på min fritid og egentid, det tror jeg nok så absolutt. Og at noe av irritasjonen ligger her, tror jeg også. Håper du har rett i at søskenet mitt vil komme tilbake på et tidspunkt, som du sier. Og da skal jeg ta imot med åpne armer. Uten tvil❤️

Anonymkode: e7594...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Spennende! Du har rett i at jeg faller for mennesker med dybde, både som potensielle partnere og venner. Mitt forrige forhold var som du beskriver, en jeg måtte være omsorgsperson for, på ulike måter. Jeg er veldig obs på at dette ikke er noe jeg ønsker igjen, jeg ønsker en partner på lik linje, en som er der for meg like mye som jeg er der for han.

Han du beskriver i siste avsnitt høres veldig flott ut! Han må jeg være på utkikk etter😃 Jeg tenker også at jeg må jobbe mer med selv, bl.a som du sier, med grensesetting og egenverd, du treffer veldig godt her også! Veldig spennende at vi har kjent hverandre i et tidligere liv! Håper jeg finner denne mannen, sånn han ikke går meg «hus forbi». Føler du jeg allerede kjenner han eller kjenner til han? Eller er han foreløpig en helt ukjent person for meg i dette livet? Sorry for at jeg spør så mye, jeg ble bare så veldig nysgjerrig😁

Du finner han nok 😊 Jeg får opp at du ikke kjenner ham fra før, men at du vet hvem han er. Ser ut som du kan komme i prat med ham i en større sammenkomst. 😊 Om det vil seg slik!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleVy94 skrev (1 minutt siden):

Du finner han nok 😊 Jeg får opp at du ikke kjenner ham fra før, men at du vet hvem han er. Ser ut som du kan komme i prat med ham i en større sammenkomst. 😊 Om det vil seg slik!

Veldig spennende! Tusen takk igjen for veldig god hjelp❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hen angrer på å ha fått barn. Mer og mer. Og når du, som ikke har barn kommer og er hyggelig tante og hen opplever at tantebarna liker deg bedre enn sin egen forelder, da kommer piggene ut. Hen føler seg overarbeidet, stuck i tidsklemma og som en dårlig forelder, du underbygger dette bare ved ditt nærvær. Hen føler skyldfølelse for å angre på å ha fått barn, og uavhengig av om du har ØNSKET barn eller ei, misunner hen deg situasjonen du er i nå. Hen har ikke overskudd til seg selv og ser at du har en frihet hen ikke har.

Men. Hen er ikke bevisst klar over dette. Hen baksnakker deg som "umoden" og "skjønner ikke ansvar", og innser ikke at dette er projisering av egne følelser. Det er nok best at du holder deg unna en stund. Hvis noe, kanskje forsøk å ha et forhold til tantebarna når de er gamle nok til å ha egne mobiler og sånt. Dukk opp i familiemiddager og lignende der det er flere enn bare din og hens husstand, men ikke forsøk å være med hen bare dere to, eller bare dere to og tantebarna. 

Før ellers siden vil søskenet ditt forstå at hen har vært urettferdig (enten bevisst eller underbevisst) og komme tilbake til deg. Det beste du kan gjøre da, er å bare stå der med åpne armer. Ikke vær kritisk. Dette har faktisk ingenting med deg å gjøre egentlig, kun hens følelse av å ikke strekke til. 

Jeg er forresten ikke klarsynt, som jeg vet om - men jeg har et eldre søsken med fire tantebarn som er veldig opptatt av å rakke ned på mine livsvalg (jeg er frivillig barnløs kvinne, 33), så jeg er aldri med henne alene. Er kun på større familiegreier. Får stygge blikk når jeg snakker med yngste niese om mine og hennes felles interesser osv. 

Anonymkode: 71488...0c8

Kvifor brukar du benevninga "hen" her? 
Blir litt forvirra, når det er snakk om ei søster! Prøver du, på ein fin måte, å seie at TS si søster egentlig ikkje er bekvem med sitt biologiske kjønn?

Anonymkode: 2ad78...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kvifor brukar du benevninga "hen" her? 
Blir litt forvirra, når det er snakk om ei søster! Prøver du, på ein fin måte, å seie at TS si søster egentlig ikkje er bekvem med sitt biologiske kjønn?

Anonymkode: 2ad78...dd6

Meg over. Ikkje meininga å vere anonym :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forumet sletter tråder i tide og utide med begrunnelsen av at det er spekulasjoner. Denne tråden møter alle de definisjonene. At folk ikke løser problemene sine på en rasjonell måte og heller satser på overtro er en oppskrift på at ting går til helvete..

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjalusi, men først og fremst stemningsforstyrrelse. Ser noe som skjedde denne kvinnen for en tid tilbake… brudd/skilsmisse/splid med et nærtstående menneske for henne. Dette påvirker henne i dag, og dette har ikke skjedd deg, noe hun er fullt klar over. Hun ser deg som den mer heldige.

Anonymkode: 04d52...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme person som over. Svarte før jeg leste tråden, men ja, enig med enkelte andre som har svart over meg i det de ser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Sjalusi, men først og fremst stemningsforstyrrelse. Ser noe som skjedde denne kvinnen for en tid tilbake… brudd/skilsmisse/splid med et nærtstående menneske for henne. Dette påvirker henne i dag, og dette har ikke skjedd deg, noe hun er fullt klar over. Hun ser deg som den mer heldige.

Det er mulig det er sjalusi inne i bildet, for det har flere klarsynte skrevet tidligere også, uten at jeg skjønner årsaken til sjalusien. Hun har ikke vært gjennom noe brudd, hun har det veldig bra sammen med mannen sin. Jeg derimot har vært gjennom brudd, og har vært mye alene i livet. Så det kan hun ikke være så sjalu på🤔

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er mulig det er sjalusi inne i bildet, for det har flere klarsynte skrevet tidligere også, uten at jeg skjønner årsaken til sjalusien. Hun har ikke vært gjennom noe brudd, hun har det veldig bra sammen med mannen sin. Jeg derimot har vært gjennom brudd, og har vært mye alene i livet. Så det kan hun ikke være så sjalu på🤔

Jeg får ikke til å se klart hva dette dreier seg om, men det dreier seg nok om tilknytningsissues i bunn. Hvordan er forholdet til foreldrene deres for henne, altså fra start til nå? Her er det noe. Kan bare skrive generelt angående «spliden» eller «krøllet på linja», men det er i alle fall relasjonelt. Noen ganger kan folk ha mikroseparasjoner som ender med problemer med tilknytning, men mener at det her er snakk om én spesifikk opplevelse.

Det føles ikke som om dere kjenner hverandre sånn supergodt (?), så det spørs om du vet alt… Det er en feeling bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det er en mannsrolle i hennes liv, trolig kjæreste. Han er mer føyelig og bøyelig i bunn, og hun kan bli fryktelig frustrert og gjerne ta det utover ham. Men ser sinne, oppgitthet og frustrasjon som koker over nå og da! Hun var bestemt og steil fra starten av, men ingen ond person. Ser henne som et menneske som er ganske flink av seg, ganske intelligent. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ringe din søster og si at du savner henne, og spørre rett ut hva hun bærer nag over. 

Anonymkode: 2e35d...20a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg får ikke til å se klart hva dette dreier seg om, men det dreier seg nok om tilknytningsissues i bunn. Hvordan er forholdet til foreldrene deres for henne, altså fra start til nå? Her er det noe. Kan bare skrive generelt angående «spliden» eller «krøllet på linja», men det er i alle fall relasjonelt. Noen ganger kan folk ha mikroseparasjoner som ender med problemer med tilknytning, men mener at det her er snakk om én spesifikk opplevelse.

Det føles ikke som om dere kjenner hverandre sånn supergodt (?), så det spørs om du vet alt… Det er en feeling bare.

Du har rett i at vi ikke kjenner hverandre så supergodt, og det er fordi hun ikke vil dele private ting, hun er veldig lukket. Jeg er mye mer åpen, og ønsker en åpen og nær relasjon med henne, men hun ønsker ikke dette, og har skapt større og større avstand. Nå virker hun bare veldig irritert på meg, og bjeffer når hun må svare på sms’er..

Vi har jo egentlig hatt en fin oppvekst, men selvsagt med situasjoner som har påvirket oss i ulike grad, som alle har. Jeg aner ikke hvilken spesifikk hendelse du tenker på som kan ligge til grunn for at det har blitt som det har blitt. Men det kan godt tenkes hun prøver å beskytte seg selv fra nære relasjoner, av en eller annen grunn. Vi var mye mer nær hverandre før, men dette har blitt verre og verre gjennom de siste 10-15 årene, og veldig ille de siste årene😔 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ser at det er en mannsrolle i hennes liv, trolig kjæreste. Han er mer føyelig og bøyelig i bunn, og hun kan bli fryktelig frustrert og gjerne ta det utover ham. Men ser sinne, oppgitthet og frustrasjon som koker over nå og da! Hun var bestemt og steil fra starten av, men ingen ond person. Ser henne som et menneske som er ganske flink av seg, ganske intelligent. 

Mannen hennes er kanskje mer «føyelig og bøyelig» ja, og jeg kan også tenke meg at hun innimellom blir frustrert og irritert på han også, for det blir hun på de fleste mennesker hun treffer. Bestemt og steil ja. Hun viste nok mye mer godhet og varme tidligere i livet, jeg vet hun har disse kvalitetene i bunn, og jeg vet hun en fantastisk god mor, men bortsett fra det kommer den stramme fasaden mer og mer frem. Hun sliter nok med mye, og jeg skulle ønske hun kunne sleppe meg inn sånn at jeg kunne vært der for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du skal ringe din søster og si at du savner henne, og spørre rett ut hva hun bærer nag over. 

Anonymkode: 2e35d...20a

Det har jeg selvsagt prøvd mange ganger, uten hell❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mannen hennes er kanskje mer «føyelig og bøyelig» ja, og jeg kan også tenke meg at hun innimellom blir frustrert og irritert på han også, for det blir hun på de fleste mennesker hun treffer. Bestemt og steil ja. Hun viste nok mye mer godhet og varme tidligere i livet, jeg vet hun har disse kvalitetene i bunn, og jeg vet hun en fantastisk god mor, men bortsett fra det kommer den stramme fasaden mer og mer frem. Hun sliter nok med mye, og jeg skulle ønske hun kunne sleppe meg inn sånn at jeg kunne vært der for henne.

Skjønner! Vil ikke gli over i å spekulere eller sitte og presse frem, dette var hva jeg så.. samtidig klarer jeg ikke la være å nevne at jeg opplever det jeg ser som deres far/farsfigur som nokså arbeidssom og tidvis opptatt (?) Helst før i livet. Som om flink-pike-syndrom ikke hadde vært utenkelig hvis man var døtrene heller. Ikke at det må være hans skyld, altså, men dette er/var nok en mann med litt rolle i livet - eller hva jeg skal kalle det. Håper det ordner seg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner! Vil ikke gli over i å spekulere eller sitte og presse frem, dette var hva jeg så.. samtidig klarer jeg ikke la være å nevne at jeg opplever det jeg ser som deres far/farsfigur som nokså arbeidssom og tidvis opptatt (?) Helst før i livet. Som om flink-pike-syndrom ikke hadde vært utenkelig hvis man var døtrene heller. Ikke at det må være hans skyld, altså, men dette er/var nok en mann med litt rolle i livet - eller hva jeg skal kalle det. Håper det ordner seg ❤️

Tusen takk for at du delte det du så❤️ Jeg er litt usikker på dette med faren vår, det er kanskje noe sannhet i det, men «en mann med litt rolle i livet» stemte ikke helt, for han var veldig familiemann når han først var hjemme fra jobb, og hadde i lange perioder mye tid sammen med oss. Men noe sannhet er det likevel i det😊 Tusen takk igjen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tarot kort forteller deg at dette er så ensidig at det snart ikke kan bli verre, hvis du ikke slutter å henge deg opp i hva og hvorfor det er med henne, så mister du deg selv helt. Hun klarer seg helt fint uten din bekymring, detter er ikke noe du kan fikse. Ta tak i deg selv og eget liv, og slik vil det balanseres bedre ut for dere begge. Du vet det egentlig selv også, du vet at svaret på dette er å ikke droppe henne helt, men slutte å danse rundt hennes pipe og gjøre deg liten. Du skal gjøre deg så stor som du skal være, og ikke presse deg inn for ikke å gå i veien for henne, du må ta plass, og ta sjansen på at hun ikke stikker. Det gjør hun forresten ikke, hun får mer respekt for deg om du slutter å trippe rundt for å unngå og tråkke på henne på tærne. 

Rådet til deg er klart, ta noen skritt tilbake og få overblikk over hele situasjonen, kjenn på dine følelser, du har tenkt på hennes og henne så lenge at ditt eget liv har stått på vent. Dropp dette her, gå og lev.

Anonymkode: 87ee9...c51

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mine tarot kort forteller deg at dette er så ensidig at det snart ikke kan bli verre, hvis du ikke slutter å henge deg opp i hva og hvorfor det er med henne, så mister du deg selv helt. Hun klarer seg helt fint uten din bekymring, detter er ikke noe du kan fikse. Ta tak i deg selv og eget liv, og slik vil det balanseres bedre ut for dere begge. Du vet det egentlig selv også, du vet at svaret på dette er å ikke droppe henne helt, men slutte å danse rundt hennes pipe og gjøre deg liten. Du skal gjøre deg så stor som du skal være, og ikke presse deg inn for ikke å gå i veien for henne, du må ta plass, og ta sjansen på at hun ikke stikker. Det gjør hun forresten ikke, hun får mer respekt for deg om du slutter å trippe rundt for å unngå og tråkke på henne på tærne. 

Rådet til deg er klart, ta noen skritt tilbake og få overblikk over hele situasjonen, kjenn på dine følelser, du har tenkt på hennes og henne så lenge at ditt eget liv har stått på vent. Dropp dette her, gå og lev.

Meg igjen, glemte å få med, det er flere kort for sykdom her, psykisk sykdom. Hos henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har såå rett!! Dette traff meg skikkelig!! Absolutt alle ordene her var helt spot on!! Jeg er ikke egentlig en person som gjør meg liten, eller jeg kan føle meg liten og usikker i noen sammenhenger, men ikke sånn som dette. Jeg hadde aldri godtatt alt dette med noen andre enn henne, hverken måten jeg blir behandlet på, eller måten jeg selv blir så sterkt påvirket på. Jeg er en stor grubler da, og vil gjerne forstå hvorfor når sånt oppstår. Men nok er nok! Du har helt rett! Takk for at du var så klar og tydelig❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...