AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Del Skrevet 21. mars 2023 Ok kanskje litt overdrevet, det er jo ikke sånn at det kryr av muskuløse damer overalt😂. Men likevel det virker som at har man først blitt opptatt av styrketrening nå så er det synlig store muskler som gjelder. Ser det på Sats at det er en del damer som er sykt veltrente. På Instagram er det jo en del damer med voldsomme muskler som er populære. Jeg tror grensen har blitt flyttet og er iferd med å bli flyttet. Om 10 år er vel idealet å se ut som en bodybuilder med dyp stemme og kraftig hakeparti for kvinner også. Blir kjønn utvisket av denne utviklingen? Anonymkode: 36017...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #2 Del Skrevet 21. mars 2023 Jeg er 40 og trener ti timer i uka.. styrke og kondisjon 😅🤭 ikke holdt på i uendelig mange mnd.. men målet er jo muskler.. så jeg kan jobbe som lakkerer og møbelsnekker i mange år til 💪🏻💪🏻💪🏻 Anonymkode: 07bf1...3fc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #3 Del Skrevet 21. mars 2023 49 minutter siden, AnonymBruker said: Blir kjønn utvisket av denne utviklingen? Anonymkode: 36017...d4c Nei. Forhåpentligvis er latterlige forventninger og gammeldagse kjønnsroller i ferd med å bli utvisket, men det har ikke noe med muskler å gjøre. Man trenger ikke ha dvask deigrumpe for å identifiseres som kvinne. Anonymkode: 3aeaf...66b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 21. mars 2023 #4 Del Skrevet 21. mars 2023 Det kommer til å snu. Alt som blir en trend blir etterhvert harry. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Forhåpentligvis er latterlige forventninger og gammeldagse kjønnsroller i ferd med å bli utvisket, men det har ikke noe med muskler å gjøre. Man trenger ikke ha dvask deigrumpe for å identifiseres som kvinne. Anonymkode: 3aeaf...66b Man trenger ikke engang ha fitte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #5 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ok kanskje litt overdrevet, det er jo ikke sånn at det kryr av muskuløse damer overalt😂. Men likevel det virker som at har man først blitt opptatt av styrketrening nå så er det synlig store muskler som gjelder. Ser det på Sats at det er en del damer som er sykt veltrente. På Instagram er det jo en del damer med voldsomme muskler som er populære. Jeg tror grensen har blitt flyttet og er iferd med å bli flyttet. Om 10 år er vel idealet å se ut som en bodybuilder med dyp stemme og kraftig hakeparti for kvinner også. Blir kjønn utvisket av denne utviklingen? Anonymkode: 36017...d4c Denne trenden startet for tyve år siden og tok av for ti år siden. Det handler om at med styrke kan man forme kroppen sin. Før styrke handlet det bare om å være tynn så sånn sett er det sunnere å trene styrke og kondisjon enn bare løpe og ikke spise. For med styrke må man passe på å spise nok om man vil bygge. Og kjønn blir ikke utvisket, man forsterker bare trekkene som allerede er forskjellige fra menn og kvinner. Anonymkode: 715c6...e57 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #6 Del Skrevet 22. mars 2023 Nei, jeg tor ikke bodybuilder blir normen, men jeg tror det kommer til å bli mer og mer vanlig med damer som er muskuløse og fysisk sterke, veier mer og vokser seg høyere. Slik sett at fysiske forskjeller kan bli mindre, men ikke kjønn utvisket. Som tidligere nevnt fremhever der bare de to kjønnenes ulike attributter. Anonymkode: f5a73...642 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #7 Del Skrevet 22. mars 2023 Oopdaget du dette først nå? Strong is the new skinny. Sånn har det vært lenge. Anonymkode: dca96...bd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 22. mars 2023 #8 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei. Forhåpentligvis er latterlige forventninger og gammeldagse kjønnsroller i ferd med å bli utvisket, men det har ikke noe med muskler å gjøre. Man trenger ikke ha dvask deigrumpe for å identifiseres som kvinne. Anonymkode: 3aeaf...66b Enig i at man ikke må ha det, folk er ulike både naturlig og livsstil messig, som er bra og fint 😄 Men man kan trives i sin om man har en, hilsen Deigstomperomp94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 24. mars 2023 #9 Del Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 22.25): Jeg er 40 og trener ti timer i uka.. styrke og kondisjon 😅🤭 ikke holdt på i uendelig mange mnd.. men målet er jo muskler.. så jeg kan jobbe som lakkerer og møbelsnekker i mange år til 💪🏻💪🏻💪🏻 Anonymkode: 07bf1...3fc Det er sykt imponerende! Bra jobba!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #10 Del Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 22.39): Denne trenden startet for tyve år siden og tok av for ti år siden. Det handler om at med styrke kan man forme kroppen sin. Før styrke handlet det bare om å være tynn så sånn sett er det sunnere å trene styrke og kondisjon enn bare løpe og ikke spise. For med styrke må man passe på å spise nok om man vil bygge. Og kjønn blir ikke utvisket, man forsterker bare trekkene som allerede er forskjellige fra menn og kvinner. Anonymkode: 715c6...e57 Men kanskje ikke så sunt når treningen handler om utseendet? Å løpe handler jo mer om naturopplevelsen og gleden av å fyke av gårde. Anonymkode: 26c25...db0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 24. mars 2023 #11 Del Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men kanskje ikke så sunt når treningen handler om utseendet? Å løpe handler jo mer om naturopplevelsen og gleden av å fyke av gårde. Anonymkode: 26c25...db0 Mange som trener styrke bryr seg ikke så veldig mye om hvordan de ser ut, de bare liker det. Liker å løfte tungt, bli sterkere og å bruke kroppen. Noen har derimot fokuset kun på utseende.. En del løpere løper for å bli tynne, så det er nok litt utseende i begge leirer.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #12 Del Skrevet 24. mars 2023 Hei. Ja, dette er en innterresant utvikling, både sosialt og fysisk. Damer har begynt å trene mye mer de siste årene, flere på Instagram for eksempel poster bilder av seg selv ved å flekse etc, sier hvor mye de benket, slo personlig rekord etc. Samtidig, virker det som at menn trener noenlunde mindre i snitt, har ofte kontorjobber etc. Nyere forskning sier også at flere damer i Norge nå trener mer styrke enn menn også. Forskning sier også at menn har noenlunde lavere testosteron enn på for eksempel 80-tallet etc. Trening er selvsagt bra å sunt da. Jeg har fått inntrykket av at jeg ser flere høyere og trente damer også enn før nå. Statistikk dog, sier at det er en minimal endring får begge kjønn. Det er noen damer på forumet jeg har sett som mente at noen av damene er sterkere enn noen av mennene de kjenner også og noen mente at det kunne være lett å bli sterkere enn utrente menn. Det er biologiske forskjeller selvsagt og menn kommer alltid i snitt til å være sterkere. Men tror dere at det er mulig at hvis det forsetter slik, så vil forskjellen i fysisk styrke også være betraktelig mindre enn før og vi vil se dette oftere evt? Anonymkode: a55c8...dee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 25. mars 2023 #13 Del Skrevet 25. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Ja, dette er en innterresant utvikling, både sosialt og fysisk. Damer har begynt å trene mye mer de siste årene, flere på Instagram for eksempel poster bilder av seg selv ved å flekse etc, sier hvor mye de benket, slo personlig rekord etc. Samtidig, virker det som at menn trener noenlunde mindre i snitt, har ofte kontorjobber etc. Nyere forskning sier også at flere damer i Norge nå trener mer styrke enn menn også. Forskning sier også at menn har noenlunde lavere testosteron enn på for eksempel 80-tallet etc. Trening er selvsagt bra å sunt da. Jeg har fått inntrykket av at jeg ser flere høyere og trente damer også enn før nå. Statistikk dog, sier at det er en minimal endring får begge kjønn. Det er noen damer på forumet jeg har sett som mente at noen av damene er sterkere enn noen av mennene de kjenner også og noen mente at det kunne være lett å bli sterkere enn utrente menn. Det er biologiske forskjeller selvsagt og menn kommer alltid i snitt til å være sterkere. Men tror dere at det er mulig at hvis det forsetter slik, så vil forskjellen i fysisk styrke også være betraktelig mindre enn før og vi vil se dette oftere evt? Anonymkode: a55c8...dee Jeg tror svaret er ja. At forskjellene i styrke mellom kjønnene reduseres fremover ettersom flere kvinner tar fysisk tunge jobber, og færre menn enn før jobber fysisk og færre trener styrke. Jeg tror fremtidige generasjoner vil se mindre forskjell i styrken mellom kjønnene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 25. mars 2023 #14 Del Skrevet 25. mars 2023 Vi lever i et samfunn der flere og flere av jobbene er stillesittende, og at mange ønsker å ta vare på egen kropp og helse, synes jeg det er vanskelig å være negativ til. Om spørsmålet er: Burde flere kvinner være fysisk svake, forstår jeg ikke spørsmålet. Biologisk er vi (med få unntak) delt inn i to kjønn: mann og kvinne, og å bygge egen verdi basert på hva andre gjør i stedet for å heve seg selv, og si at andre kan påvirke at du er mer eller mindre, er en psykisk svakhet. Å mene hva andre bør gjøre for at du ikke skal bli usikker i stedet for å endre seg selv er lettere, men ikke bærekraftig. Jeg er enig i at forkus på kropp tar for mye plass, og jeg forstår ikke hvorfor vi som samfunn ikke verdsetter psykiske egenskaper høyere, men jeg heier på alle som jobber for å ta vare på egen helse. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #15 Del Skrevet 25. mars 2023 Trening skrev (20 timer siden): Jeg tror svaret er ja. At forskjellene i styrke mellom kjønnene reduseres fremover ettersom flere kvinner tar fysisk tunge jobber, og færre menn enn før jobber fysisk og færre trener styrke. Jeg tror fremtidige generasjoner vil se mindre forskjell i styrken mellom kjønnene. Det er det ialefall en del tror, at de nye normene, likestillingen etc vil bidra til at damer får komme nærmere sitt potensialet etc. Anonymkode: a55c8...dee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #16 Del Skrevet 26. mars 2023 Hva med å være mer konkret? Tror dere f.eks at det kan bli mer vanlig for damer i fremtiden å benke tyngre. F eks. oppmot 100kg snarere enn 40-50-60kg som de fleste vel ligger rundt pr i dag? Anonymkode: f5a73...642 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #17 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hva med å være mer konkret? Tror dere f.eks at det kan bli mer vanlig for damer i fremtiden å benke tyngre. F eks. oppmot 100kg snarere enn 40-50-60kg som de fleste vel ligger rundt pr i dag? Anonymkode: f5a73...642 Det kommer nok også mye an på holdninger. De fleste kvinner ØNSKER IKKE å bygge stor overkropp. Men for de som går inn for å bli sterk i benkpress, er det fullt mulig, f.eks. å klare å benke 70-80kg iløpet av 1-2 år med styrketrening. Jeg tror ikke det blir vanlig å se kvinnen i gata benke oppmot 100kg, men at et kan bli flere som gjør det, med økning av rekruttering til styrkeløft og annen kraftsport i tillegg, ja det tror jeg er ganske sannsynlig. Anonymkode: 707c9...ddb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #18 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det kommer nok også mye an på holdninger. De fleste kvinner ØNSKER IKKE å bygge stor overkropp. Men for de som går inn for å bli sterk i benkpress, er det fullt mulig, f.eks. å klare å benke 70-80kg iløpet av 1-2 år med styrketrening. Jeg tror ikke det blir vanlig å se kvinnen i gata benke oppmot 100kg, men at et kan bli flere som gjør det, med økning av rekruttering til styrkeløft og annen kraftsport i tillegg, ja det tror jeg er ganske sannsynlig. Anonymkode: 707c9...ddb Det er sant, men holdningen om å bli så sterk og produktiv som mulig, har blitt en trend, har jeg fått inntrykk av. Man ser det i dagligdagslivet, men spesielt på Sosiale medier, slik som Instagram for eksempel. De siste 5 årene, virker det som at det har blitt en merkbar økning. Ja, i noen av styrkesportene har det blitt sagt at det er flere damer enn menn nå for eksempel. Anonymkode: a55c8...dee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #19 Del Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 21.40): Ok kanskje litt overdrevet, det er jo ikke sånn at det kryr av muskuløse damer overalt😂. Men likevel det virker som at har man først blitt opptatt av styrketrening nå så er det synlig store muskler som gjelder. Ser det på Sats at det er en del damer som er sykt veltrente. På Instagram er det jo en del damer med voldsomme muskler som er populære. Jeg tror grensen har blitt flyttet og er iferd med å bli flyttet. Om 10 år er vel idealet å se ut som en bodybuilder med dyp stemme og kraftig hakeparti for kvinner også. Blir kjønn utvisket av denne utviklingen? Anonymkode: 36017...d4c Virker som folk gnenerelt er ute etter å bli i bedre form, ikke nødvendigvis flekse muskler. Jeg er 44 og har tatt grep om egen helse, dette innebærer kardio og styrke😊. Det er jo selvfølgelig gøy når man ser at man får uttelling for slitet sitt😊! Tror også folk er sunnere nå, ikke tynn-feite, om du skjønner? Før var det mere fokus på lite kalorier og ingen trening, derav tynn-feit, som ikke er noe sunnere enn å være veldig overvektig! En bra utvikling tenker jeg. Trener fordi jeg jobber inne helse og vil gjerne at kroppen min skal tåle arbeidshverdagen og at den også skal virke når jeg en dag kan gå av med pensjon😊 D44 Anonymkode: 2b5f4...880 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 26. mars 2023 #20 Del Skrevet 26. mars 2023 Elsker å være sterk og fikse ting selv Å knytte det til maskulinitet er bare toskete. Et bra kjerringemne bærer kraftfor og melkebøtter sjøl. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå