AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Skrevet 21. mars 2023 Jeg er så sint og frustrert etter det som skjedde da svigermoren min var på besøk i helga, og hun klarte ikke å holde kjeft om First Price-produktene våre ved frokostbordet. Hun begynte å klage på hvor dårlig kvaliteten var, og hvordan jeg ikke burde kjøpe slike "billige" produkter. Hun tok et par sneier av First Price-osten, men konkluderte med at "dette er ikke spiselig", til tross for at den osten har fått gode anmeldelser, sammenlignet med Norvegia, Jarslberg osv. Jeg føler meg så respektløs og nedverdiget av henne. Det er vår økonomi og vårt valg å kjøpe noen First Price-produkter, og jeg føler meg ikke som en dårlig person for det. Vi prøver å spare penger der vi kan, og jeg synes enkelte av First Price-produktene gir god verdi for pengene. Jeg kan ikke tro at hun hadde guts til å si noe sånt til meg. Jeg føler meg så såret og skuffet av hennes oppførsel. Anonymkode: c8b3c...f7b 5 27 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #2 Skrevet 21. mars 2023 Det hadde blitt siste gang svigermor hadde vært på besøk! Makan til dårlig oppførsel!! Anonymkode: 66490...31e 33 2
Carrot Skrevet 21. mars 2023 #3 Skrevet 21. mars 2023 Ikke gidd å bry deg, hun er en selvutnevnt snobb - det er ikke positivt.. Neste gang kan du jo parerer med at det blir penger på konto av slik fornuft... 9 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #4 Skrevet 21. mars 2023 Hun kommer mest sannsynlig ikke på mat igjen, og dere trenger ikke invitere igjen. Anonymkode: 5824d...dcb 13
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #5 Skrevet 21. mars 2023 Ta det ut av emballasjen, hun merker garantert ikke forskjell. Ellers får hun begynne å ta med egen mat da. Anonymkode: 9cc13...22b 18 6
Visla Skrevet 21. mars 2023 #6 Skrevet 21. mars 2023 Du fortalte henne vell dette: Synnøve Finden lager hvitosten som kalles Landlord hos Rema og First Price i Norgesgruppens butikker. 10 6
Sirah Skrevet 21. mars 2023 #7 Skrevet 21. mars 2023 First Pirce er ikke «billigdritt» sånn som det var før. Mange av produktene holder god kvalitet, på lik linje med de dyrere produktene. Svigermor kan ta seg en bolle, eller kjøpe sin egen mat fra nå av. 8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #8 Skrevet 21. mars 2023 Skjønner smaksløkene til svigermoren din godt, selv om hun kunne holdt synspunktene sine for seg selv. Jeg er heller ikke videre begeistret for blant annet hvitosten til first price. Liker heller ikke Synnøve Finden hvitost, så det er sagt. Anonymkode: e4f45...1a5 26 1
Drizzt Skrevet 21. mars 2023 #9 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er så sint og frustrert etter det som skjedde da svigermoren min var på besøk i helga, og hun klarte ikke å holde kjeft om First Price-produktene våre ved frokostbordet. Hun begynte å klage på hvor dårlig kvaliteten var, og hvordan jeg ikke burde kjøpe slike "billige" produkter. Hun tok et par sneier av First Price-osten, men konkluderte med at "dette er ikke spiselig", til tross for at den osten har fått gode anmeldelser, sammenlignet med Norvegia, Jarslberg osv. Jeg føler meg så respektløs og nedverdiget av henne. Det er vår økonomi og vårt valg å kjøpe noen First Price-produkter, og jeg føler meg ikke som en dårlig person for det. Vi prøver å spare penger der vi kan, og jeg synes enkelte av First Price-produktene gir god verdi for pengene. Jeg kan ikke tro at hun hadde guts til å si noe sånt til meg. Jeg føler meg så såret og skuffet av hennes oppførsel. Anonymkode: c8b3c...f7b Det var virkelig ikke riktig gjort av henne. Mangler hun noe på den sosiale siden? Du kunne svart: Neste gang kan du ta med ditt eget pålegg. Egentlig ville jeg neppe invitert henne igjen. 7
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #10 Skrevet 21. mars 2023 Svigermor virker litt som har litt lav forståelse av sammenhenger - Tror hun First Price har egen fabrikk......😏 Produsentene har krav til å lage et rimeligere alternativ. Anonymkode: 0d88a...da3 9
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #11 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Skjønner smaksløkene til svigermoren din godt, selv om hun kunne holdt synspunktene sine for seg selv. Jeg er heller ikke videre begeistret for blant annet hvitosten til first price. Liker heller ikke Synnøve Finden hvitost, så det er sagt. Anonymkode: e4f45...1a5 Jeg er enig, de ostene er omtrent ikke spiselige. Men mye annet First Price er helt kurant. Det som derimot ikke er ok, er å oppføre seg på den måten. Her har hun med å holde meningene for seg selv. Jeg ville ikke invitert henne igjen. Anonymkode: ab267...8d7 25 2
Endorfin Skrevet 21. mars 2023 #12 Skrevet 21. mars 2023 Høres ut som en svigermor man aldri inviterer igjen, men sønnen/datteren burde jo åpne kjeften her 12
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #13 Skrevet 21. mars 2023 Visla skrev (2 timer siden): Du fortalte henne vell dette: Synnøve Finden lager hvitosten som kalles Landlord hos Rema og First Price i Norgesgruppens butikker. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Svigermor virker litt som har litt lav forståelse av sammenhenger - Tror hun First Price har egen fabrikk......😏 Produsentene har krav til å lage et rimeligere alternativ. Anonymkode: 0d88a...da3 Men selv om en kjent merkevare står for produksjonen betyr ikke det at kvaliteten er lik. hvitosten til FP har f. Eks mindre fett og salt enn synnøve finden sin, det merkes på smaken. Anonymkode: 43664...e68 13 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #14 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men selv om en kjent merkevare står for produksjonen betyr ikke det at kvaliteten er lik. hvitosten til FP har f. Eks mindre fett og salt enn synnøve finden sin, det merkes på smaken. Anonymkode: 43664...e68 Hos Nortura forandres ofte bare innpakningen, produktet er det samme. Anonymkode: 0d88a...da3 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #15 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hos Nortura forandres ofte bare innpakningen, produktet er det samme. Anonymkode: 0d88a...da3 I dette øyeblikk kanskje, neste år er det kanskje en annen fabrikk som vinner anbudet. FP er et ustabilt merke sånn sett, vanskelig å vite hva man får. Anonymkode: 43664...e68 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #16 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men selv om en kjent merkevare står for produksjonen betyr ikke det at kvaliteten er lik. hvitosten til FP har f. Eks mindre fett og salt enn synnøve finden sin, det merkes på smaken. Anonymkode: 43664...e68 Litt mindre fett, men saltinnholdet er nøyaktig det samme. Anonymkode: 28c44...c9c 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #17 Skrevet 21. mars 2023 Litt på siden, men det argumentet med at noe lages på samme fabrikk som noe annet, det er for dumt. Det er jo ikke hvilken fabrikk som lager ting som er viktig, men hvilke oppskrifter, råvarer, kvaliteten på råvarene og opprinnelsen som er viktig. Så ja, en type vare kan være dritt og en annen bra, selv om de er laget på samme fabrikk. En Levis-bukse er ikke det samme som en annen bukse til 199 kroner, selv om de syes på samme fabrikk. De har ulikt design og ulik kvalitet på stoff, tråd og søm. Anonymkode: 8dc0d...6bd 18
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #18 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Litt mindre fett, men saltinnholdet er nøyaktig det samme. Anonymkode: 28c44...c9c Tja, 1,3 vs 1,2 g pr 100 g. Er ikke mye forskjell men vil si det er feil å si det er nøyaktig det samme. Anonymkode: 43664...e68 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #19 Skrevet 21. mars 2023 Den som burde skjemmes her er din svigermor. Sånn oppførsel hører da ingen steds hjemme. Anonymkode: e3ad5...2aa 10 1
Drizzt Skrevet 21. mars 2023 #20 Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men selv om en kjent merkevare står for produksjonen betyr ikke det at kvaliteten er lik. hvitosten til FP har f. Eks mindre fett og salt enn synnøve finden sin, det merkes på smaken. Anonymkode: 43664...e68 Mindre fett og salt er bra! Jeg har aldri smakt First Price sin ost, men nå fikk jeg lyst å prøve den Her i huset er det veldig populært med First Price grove rundtstykker og baguetter og pastaen deres er også ganske grei 7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå