AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #1 Del Skrevet 21. mars 2023 Jeg er veldig nybegynner på treningssenteret, men har begynt å trene kondis på tredemølle. Jeg liker å ta meg litt ut når jeg trener, så jeg blir skikkelig sliten. Jeg trener om kvelden, og på nettene etter en treningsøkt våkner jeg alltid flere ganger fordi jeg er så tørst. Jeg drikker vann under økta når jeg føler meg tørst, men tydeligvis ikke nok. Bør jeg bare drikke mer enn jeg tror jeg trenger, eller drikke noe annet? Sportsdrikke? Anonymkode: afacc...cc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #2 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er veldig nybegynner på treningssenteret, men har begynt å trene kondis på tredemølle. Jeg liker å ta meg litt ut når jeg trener, så jeg blir skikkelig sliten. Jeg trener om kvelden, og på nettene etter en treningsøkt våkner jeg alltid flere ganger fordi jeg er så tørst. Jeg drikker vann under økta når jeg føler meg tørst, men tydeligvis ikke nok. Bør jeg bare drikke mer enn jeg tror jeg trenger, eller drikke noe annet? Sportsdrikke? Anonymkode: afacc...cc0 Hvorfor tror du at du ikke drikker nok mens du trener? Kroppen din regulerer dette selv. Det var i mange år gitt råd om at vi skulle drikke nærmest ustanselig. Det viste seg å bare bare tull. Kroppen vår sier i fra når den trenger væske. Selv drikker jeg svært sjelden når jeg trener. Anonymkode: aa1d7...538 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #3 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor tror du at du ikke drikker nok mens du trener? Kroppen din regulerer dette selv. Det var i mange år gitt råd om at vi skulle drikke nærmest ustanselig. Det viste seg å bare bare tull. Kroppen vår sier i fra når den trenger væske. Selv drikker jeg svært sjelden når jeg trener. Anonymkode: aa1d7...538 Fordi, som jeg skriver, jeg våkner flere ganger om natten og må stå opp og drikke fordi jeg er så tørst. Og det er kjipt å være i dårlig form på dagen fordi jeg våkner om natten. Det er tydeligvis noe kroppen da trenger. Ts. Anonymkode: afacc...cc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #4 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fordi, som jeg skriver, jeg våkner flere ganger om natten og må stå opp og drikke fordi jeg er så tørst. Og det er kjipt å være i dårlig form på dagen fordi jeg våkner om natten. Det er tydeligvis noe kroppen da trenger. Ts. Anonymkode: afacc...cc0 Du skriver at du er veldig nybegynner på treningssenteret. Det kan være at kroppen din må vende seg til et nytt treningsregime. Det du drikker på trening vil uansett være ute av kroppen før du sover. Om du ikke trener rett før du legger deg da. Anonymkode: aa1d7...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 21. mars 2023 #5 Del Skrevet 21. mars 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi, som jeg skriver, jeg våkner flere ganger om natten og må stå opp og drikke fordi jeg er så tørst. Og det er kjipt å være i dårlig form på dagen fordi jeg våkner om natten. Det er tydeligvis noe kroppen da trenger. Ts. Anonymkode: afacc...cc0 Tror ikke jeg ville overtenkt drikke under trening. Jeg drikker når jeg er tørst på trening. Skal jeg gå en fjelltur med mange bakker, opplever jeg at det hjelper å drikke mye på forhånd. Da blir jeg ikke like tørst under trening. I ditt tilfelle ville jeg sett litt på væskeinntaket gjennom hele dagen. Det høres ut som det er for lite, siden du våkner og er tørst om natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #6 Del Skrevet 21. mars 2023 Jeg drikker litt under treningsøkten, når jeg kjenner at jeg er tørst. Men jeg fyller godt på etterpå, og gjerne med elektrolytter. Drikke mer under økten klarer jeg ikke, da blir jeg fort kvalm. Anonymkode: cb678...eff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 24. mars 2023 #7 Del Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 9.56): Hvorfor tror du at du ikke drikker nok mens du trener? Kroppen din regulerer dette selv. Det var i mange år gitt råd om at vi skulle drikke nærmest ustanselig. Det viste seg å bare bare tull. Kroppen vår sier i fra når den trenger væske. Selv drikker jeg svært sjelden når jeg trener. Anonymkode: aa1d7...538 Føler man tørste, har man inntatt drikke for sent. Drikke før man blir tørst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 24. mars 2023 #8 Del Skrevet 24. mars 2023 TS, drikk vann under trening. Om økten er 30-45 min er det ikke nødvendig. Med mindre du tar deg helt ut. Eller sportsdrikke om du trener veldig hardt og under konkurranse. Hvis du driver med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endorfin Skrevet 24. mars 2023 #9 Del Skrevet 24. mars 2023 Drikker avkjølt grønn te om jeg skal ned i vekt under trening. Sportsdrikk om jeg skal opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #10 Del Skrevet 27. mars 2023 TS, hva med å drikke en til halvannen liter første tre kvarterene etter trening? Det burde holde lenge. Om du er nybegynner så løper du neppe lenge nok til å behøve sportsdrikk uansett. Anonymkode: 76e9c...4f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #11 Del Skrevet 27. mars 2023 spørs vel litt på mengden og intensiteten du trener. Trener du harde økter i 1 time + er det vanlig å drikke litt vann. Anonymkode: 2527d...770 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 28. mars 2023 #12 Del Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 9.38): Jeg er veldig nybegynner på treningssenteret, men har begynt å trene kondis på tredemølle. Jeg liker å ta meg litt ut når jeg trener, så jeg blir skikkelig sliten. Jeg trener om kvelden, og på nettene etter en treningsøkt våkner jeg alltid flere ganger fordi jeg er så tørst. Jeg drikker vann under økta når jeg føler meg tørst, men tydeligvis ikke nok. Bør jeg bare drikke mer enn jeg tror jeg trenger, eller drikke noe annet? Sportsdrikke? Anonymkode: afacc...cc0 Jeg fikk helt klart et løft i prestasjon og intensitet på trening da det gikk opp for meg at jeg drakk for lite. Skal legge til at jeg trener på en «ghetto gym», et stort gammelt bomberom uten kjøring og tilnærmet null ventilasjon. I tillegg svetter jeg mye, særdeles under store flerleddsøvelser. Jeg økte inntaket drikke igjennom økten og har tilskudd elektrolytter i vannet. Fikk merkbar løft i intensiteten. Spesielt når øktene strekker ut i tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå