Gå til innhold

Har ikke råd til treningssenter, hva kan jeg gjøre hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sliter med struktur og det beste for meg er å trene med andre, for da pusher jeg meg. Kan også ha effekt av treningsvideo... Men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne? Trenger ned i vekt, ca 7 kg og å stramme mage, rompe, lår og overarmer. Noen som kan hjelpe meg? Hvor og hva begynner jeg med? 

Eneste utstyr jeg har er en tredemølle, strikk, og håndvekter. 

Anonymkode: 6efb1...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

- Intervalltrening med rask gange eller jogging (kan gjøres på tredemølle, men ute kan være litt mer motiverende)
- Kroppstyrkeøvelser, evt noen av dem med vekter (utfall, armhevinger, knebøy...)

Anonymkode: 5a39d...56b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan gjøre MASSE hjemme, om ikke alt. Det handler bare om vilje her.... 

Har du ett treningsprogram? Det er en hel masse youtube filmer du kan få inspirasjon fra, du har jo tredemølle, hiv deg på den, gå masse i høyt tempo med stigning. 

Jeg har ikke tredemølle, men går rundt og rundt i stua for å få bevegd meg når været er helt jævlig utendørs. Så bare å få rumpa i gir TS! 

Anonymkode: b946a...313

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du kan gjøre MASSE hjemme, om ikke alt. Det handler bare om vilje her.... 

Har du ett treningsprogram? Det er en hel masse youtube filmer du kan få inspirasjon fra, du har jo tredemølle, hiv deg på den, gå masse i høyt tempo med stigning. 

Jeg har ikke tredemølle, men går rundt og rundt i stua for å få bevegd meg når været er helt jævlig utendørs. Så bare å få rumpa i gir TS! 

Anonymkode: b946a...313

Enig! Jeg var på mitt best trente da jeg trente hjemme, ikke tenk, bare gjør det! Youtube er din venn! 🙂 Bruk musikk, dans!

Anonymkode: 627c2...e4a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk dere. Noen tips til gode videoer med styrke øvelser evt enkel dans? (kan ikke danse) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes såååå mye på YouTube, jeg trener foran tv hele tiden. Søk opp growwithjo hu har alt mulig, styrke, kardio, dansing, trening for de med dårlige knær osv.. jeg elsker hennes videoer 🤩

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Husk at trening ikke får deg til å gå ned i vekt da, det går nesten utelukkende på kosthold.

Anonymkode: 5b976...b68

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom du er helt nybegynner vil egentlig nesten hva som helst gi resultater. Så videoer på YouTube er gull hvis du trenger hjelp til å finne på treningen og ha noen å trene «sammen» med.

Anonymkode: 188f8...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg meldte meg på en utfordring på nett, av et svensk PT-firma. Det var 3 mnd kostnadsfritt, og da fikk jeg tilgang til appen deres. Dette var et helt generelt opplegg med stort sett fullkroppsøkter med lite eller ingen utstyr (matte, strikk og evt noen løse manualer - jeg brukte vannflasker 🤷‍♀️) og de var lagt inn i kalenderen min der. Gode videoinstruksjoner, og ofte alternativ til ulik vanskelighetsgrad. Constance PT heter de.

Merk: de vil jo tjene penger 😅 så om du blir med, så inkluderer det en telefonsamtale med en PT («treningsplanlegging») som bl.a også prøver å overtale deg til å heller gå for den utvida betal-varianten. Men jeg sa bare at jeg ikke var interessert, og det var greit. De har heller ikke tatt kontakt etterpå for å mase, men jeg har fortsatt tilgang til appen på et vis, så jeg kan bla tilbake og ta om igjen økter jeg har tatt tidligere 👍 For meg var det gull å få et opplegg det noen fortalte meg nøyaktig hva jeg skal gjøre og hvilken dag. 

Anonymkode: 307ff...284

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Husk at trening ikke får deg til å gå ned i vekt da, det går nesten utelukkende på kosthold.

Enig! Ville begynt med kostholdet. Også ligger det masse treningsvideoer osv på nett. Trener ved å gå fjelltoppturer der jeg bor. Veldig god trening for ben og rumpe og kjernemuskulaturen. Også trener jeg  styrkeøvelser hjemme utenom :) 

Anonymkode: 967fa...e56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten yoga igjen pilates hjemme+ jogging eller push ups, dips, planke+ jogging? Sistnevnte er vanlig blant spesailsoldater og e når de bor dårlig til eller på op.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk igjen for alle tips. Suger dem til meg. Men mest av alt tusen, tusen, tusen takk til deg som anbefalte growwithjo! Midt i blinken for meg. Mye som faktisk er gøy, kul musikk og utrolig bra dame som engasjerer. Her fant jeg mye for meg som nybegynner og alle mulige tider fra liksom 7 minutter til halvannen time. Gull. Jeg fikk plutselig lyst til å trene igjen. Takk takk takk! Ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 15.19):

Trening og kosthold sammen gjør det. Det går ikke an å gå ned I vekt bare med kosthold,  man må trene også. 

Anonymkode: f197c...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 9.16):

Sliter med struktur og det beste for meg er å trene med andre, for da pusher jeg meg. Kan også ha effekt av treningsvideo... Men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne? Trenger ned i vekt, ca 7 kg og å stramme mage, rompe, lår og overarmer. Noen som kan hjelpe meg? Hvor og hva begynner jeg med? 

Eneste utstyr jeg har er en tredemølle, strikk, og jeg

Tredemølle og strikk er supert!!!! Du trenger kun en  matte som kan kjøpes på biltema for ikke mange kronene. Jeg følger en som heter Marna haugen på snapchat hun bruker noe som heter livegym.no da betaler du KUN 50 KR i mnd og du får tuuuuuuuusener av videoer og økter som kan hjelpe deg med og golde deg i form. Anbefaler deg det du kan gjøre såååå mye bare vedog trene hjemme tro du meg. 

Anonymkode: 80a1c...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Gå en times tur noen ganger i uken, det er helt gratis. 

Anonymkode: 7a519...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 15.19):

Men det får meg til å gå ned i vekt. Jeg  svir ca 750 kcal i trening hver dag, hvilket betyr at jeg går ned i vekt når jeg spiser ca 2400. Kombinasjon forsiktig kosthold og trening virker for meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Trening og kosthold sammen gjør det. Det går ikke an å gå ned I vekt bare med kosthold,  man må trene også. 

Anonymkode: f197c...ea7

Joda det gjør det, cluet er kaloriunderskudd. 

Anonymkode: ff839...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Joda det gjør det, cluet er kaloriunderskudd. 

Anonymkode: ff839...de2

Det er fullt mulig å gå ned i vekt uten å trene, og dersom man er er syk eller alvorlig bevegelseshemmet så har man  kanskje ikke noe valg. Jeg tror imidlertid at man vinner en god del på å kombinere trening med forsiktig og gjennomtenkt kosthold, og at man med trening  kan komme seg gjennom slankeperioden med bedre fysisk form og unngå å miste for mye muskler.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...