Gå til innhold

Dette med livmortappen og tappetafsing.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gjort det i tre uker nå, så jeg er ikke godt kjent på området. Men 10mars var den lav, veldig lav. Trengte ikke stappe hele fingeren inn engang for å kjenne den. Siden det har den vært høyt oppe, og i dag(11 dager) er den så høy at den ikke kan kjennes på i det hele tatt. Absolutt høysete denne syklusen. Negative tester…

tok en abort for 6 uker siden og har ikke fått tilbake det ene eller det andre, så føler ikke jeg blir helt klok. Kan det ha vært at kroppen prøvde på eggløsning forrige helg uten å lykkes, og nå prøver igjen? Er det mulighet liksom? For den er vel ikke så høy før mens?

Anonymkode: 1c759...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tappetafsing? Aldri hørt om ordet i denne sammenheng! 🤣🤣

Anonymkode: 3d371...9fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt merkelig spørsmål, men jeg har veldig små hender og har aldri klart å føle livmortappen min, er det vanlig?

Brukte en menskopp en gang og fikk ikke den ut selv heller, fikk ikke tak i den delen der man skal trekke den ut 🙈

Anonymkode: 58caf...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være forsiktig å tafse der oppe...du må alltid vaske deg godt og skikkelig korte negler da du kan få infeksjonen.

Men... ikke driv å tafse på den for å finne eggløsning eller om du er gravid. Bruk eggløsning tester eller temperatur. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyden varierer veldig , det eneste jeg kjente forskjell var at den var åpen under el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS igjen! 
i dag kom det sånn her, igjen har aldri i mitt liv opplevd noe sånn. Noen som har noen erfaringer? Kan det være mens som er like rundt hjørnet?

4103D50F-07B6-4362-AF95-F969C3BDE6F4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

TS igjen! 
i dag kom det sånn her, igjen har aldri i mitt liv opplevd noe sånn. Noen som har noen erfaringer? Kan det være mens som er like rundt hjørnet?

4103D50F-07B6-4362-AF95-F969C3BDE6F4.jpeg

Ser mer ut som en rift 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura80 skrev (14 minutter siden):

Ser mer ut som en rift 

Det er en typ «slintre». Og ikke har jeg hatt sex de siste dagene eller noe inni der som Kan gi rifter…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livmortappen kan variere i høyde gjennom syklusen, og det er ikke alltid en pålitelig indikator for eggløsning. Det kan være lurt å bruke andre metoder som eggløsningstester for å bekrefte eggløsning. Det kan også ta tid for kroppen å komme tilbake til normal syklus etter en abort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2023 den 10.56):

Kanskje litt merkelig spørsmål, men jeg har veldig små hender og har aldri klart å føle livmortappen min, er det vanlig?

Brukte en menskopp en gang og fikk ikke den ut selv heller, fikk ikke tak i den delen der man skal trekke den ut 🙈

Kanskje litt merkelig oppfølgingsspørsmål: men hva i alle dager gjorde du da? 

Anonymkode: d24b7...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje litt merkelig oppfølgingsspørsmål: men hva i alle dager gjorde du da? 

Anonymkode: d24b7...637

Mannen min måtte dra den ut. 🙈  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...