Gå til innhold

Si meg, er vi dårlige foreldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor dere på Gol el Hemsedal 😂 Merkelig å være så opptatt av ski.

Anonymkode: 09090...715

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her. Barnet har stått på ski og var med på alt av skitrening fra det var 2 år gammelt. Men med tiden dabbet interessen av, så vi sluttet å mase. Ellers enig med dere at barnet må introduseres for forskjellige idrett for å finne ut om de liker det eller ei, skjønner jo det at det er vanskelig å finne ut av det selv. Når det gjelder andre aktiviteter som har med skolen å gjøre så kan de bare tilby håndball og fotball. Det vil ikke barnet mitt, men vi får se til neste år. Foreløpig har vi hatt nok med å bare begynne på skolen som sagt. 
ts

Anonymkode: 11b0f...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt enig med de som sier at man bør introdusere barnet for ting, og gjerne begynne tidlig. Barn trenger å eksponeres for et bredt utvalg av ting, så kan de finne ut hva de liker selv. :) 

Støtter de som nevner allidrett - det er helt glimrende. Vår sønn er fem, fått prøve seg på turn og judo, fant dans, og likte det best, så da ble det dans. Når han begynner i andreklasse blir det påmelding på kulturskole (kunstkarusell). Vi håper at han finner seg én idrettsaktivitet (det må gjerne forbli dans, men hvis har går lei av det er det revnende likegyldig for meg hva han ender opp med - fotball eller ridning, hvem bryr seg så lenge barna er fysisk aktive) og en kunst/musikkrelatert aktivitet. 

Dere er garantert ikke dårlige foreldre. :) Men det kan være behagelig å slippe unna "styret" som medfølger fritidsaktiviteter, så ikke fall for den fristelsen. Barn har godt av å være i aktivitet, ikke minst mtp det sosiale. 

Anonymkode: 7cdc2...04d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo slå litt ulikt ut å tvinges med på ting. Jeg måtte også jevnlig ut på ski da jeg vokste opp, har vel hatt ski på beina én gang etter siste skidag på ungdomsskolen.

Jeg har introdusert ungene for mye forskjellig, men de har ikke vært særlig gira på noe av det etter et par år. Nå har yngste landet litt i sin sport, men den blir mer konkurransepreget etter hvert, så vi får se. Hun liker best treninger, ikke så ivrig på konkurranser. Eldste går på vgs og går ikke på noen aktivitet (trener litt hjemme og jogger med stefar av og til).

Jeg er heller ikke så aktiv, men bør vel komme i gang med et eller annet for å holde helsa. Jeg reddes av at jeg går mye ettersom jeg ikke har bil.

Anonymkode: d8df9...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med familien deres. Barn kan ikke få velge hva de vil alltid, det er ikke alt som er et valg. Det er barn i mine barns kull som aldri er med på en eneste fritidsaktivitet, de faller litt utenfor, enten foreldrene vil se det eller ei. Dere må jo ikke dra hver gang..

Anonymkode: 65f4c...10f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Både ja og nei. Det er skitreninger som h*n ikke har lyst å være med på. Det har vært en del treninger her vi bor og vi har ikke vært med på noen av de. Men er enig at vi kunne reist og bare sett på, men å tvinge ski på beina er helt uaktuelt. Vi har funnet på andre ting isteden å være med. Etter disse treningene blir det ofte kommentarer fra familien. 
ts

Anonymkode: 11b0f...b8a

Treninger? Ikke turer altså?

Anonymkode: 7ab11...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger absolutt ikke tvinge barnet med på noe han ikke har lyst til, men hvordan vet dere at han ikke har lyst til feks spille handball eller fotball? Eller gå på turn? 
Har dere prøvd å være med på en trening eller to? 

Anonymkode: c02b3...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...