AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #1 Del Skrevet 20. mars 2023 Hei, jeg har møtt ei dame i en tid som har det meste men mangler x faktoren i forholdet. Vi snakker godt sammen, finner på ting (reiser, kino, går ut å spiser, drar på hytta, trener litt sammen), har god sex, har godt sosialt liv med andre osv. men det er noe som mangler. Mulig en har sett for mange filmer om hvordan det perfekte skal være. Vi begge er skilt, hun i 3 år og jeg i 2, begge tidlig 50 åra og har datet et drøyt års tid. Vi har begge fornuftige jobber, god økonomi, normale kropper og utseende (ingen av oss er fotomodeller 🤓). Vi bor hver for og ganske nært hverandre. jeg er ikke forelsket i henne og det som holder meg igjen er den sosiale stigmaen som noen venner vil komme med siden man da etter hvert kommer med en ny dame (får en tro da). Det går mot sommer og jeg ønsker ikke å gå inn en sommer hvor vi evt går i et brudd. Kjedelig for oss begge og en ønsker ikke å være kjip selv om alle brudd er kjipe. Hva burde jeg gjøre og hva er det idelle forholdet? Har jeg det idelle forholdet? rådvill og muliges urealistisk kravstor mann Anonymkode: 488c5...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #2 Del Skrevet 20. mars 2023 Vanskelig å si, ingen her vet jo hvem dere er. Om du trenger forelskelsen eller ikke, er jo noe du må tenke gjennom. Men kan ta med erfaringer fra eget liv. For noen år siden møtte jeg en mann jeg ble forelska i, men han ble ikke forelska i meg. Vi var begge i 30-årene, og som dere så virket alt ganske perfekt på papiret. Han møtte etterhvert en annen dame, og det ble slutt. Jeg var jo knust, jeg hadde håpet at forelskelsen fra hans side kunne komme etterhvert. Merket jo at han holdt tilbake hele veien, og det var ingen god følelse. Noen år senere møtte jeg en ny mann, som var minst like flott. Forskjellen var at vi begge ble forelsket i hverandre! Ingen holdt noe tilbake, og den følelsen av at følelsene ble gjengjeldt var (og er) helt fantastisk. Kan nesten ikke sammenligne de to forholdene. Med kjæresten min nå føler jeg at alt er på plass, ingenting mangler. Vi kan lage mat sammen, dra på en tur i skogen eller til en storby, høre på musikk eller snakke om alt mulig -alt blir meningsfullt og gøy om det gjøres med den man elsker. Nærmer seg fire år siden vi møttes, og tanken på andre menn er bare borte. Kun han jeg vil ha, og det gir en ro og en lykke jeg aldri har kjent før. Ingen vet om du kommer dit med denne kvinnen. Du kan tenke etter - blir livet ditt bedre eller dårligere om det blir slutt? Kommer du til å savne akkurat henne, eller kommer du "bare" til å savne å ha en partner? En rolle som kan fylles av en annen kvinne, eller vil du helst at akkurat hun skal være kjæresten din? Anonymkode: 7d6cb...2e4 4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #3 Del Skrevet 20. mars 2023 Har du fortalte henne at du føler det slik da? Eller går hun å tror at alt er fint mellom dere? Anonymkode: f97ed...e30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Del Skrevet 20. mars 2023 Hun mangler ikke X, du mangler romantiske følelser. Og det bør du jo si. Anonymkode: 020c6...c2e 16 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #5 Del Skrevet 20. mars 2023 Når du allerede før du har blitt sammen med henne vet at du etterhvert kommer til å komme med en ny dame om en stund så dropp det. X faktoren er viktig, man skal være forelsket og føle at dette er rett. Men man skal heller ikke ha uoppnåelige forestillinger om hva slags dame / mann man kan få og hvor sterkt forelskelsen må føles. Det er kun som ungdom at vi opplever forelskelse så sterkt, med voksen utvikling av hjernen og erfaringer lærer vi oss å regulere følelser til et mer rasjonellt nivå, så å sammenligne følelser i en voksen relasjon med den stormen av følelser man hadde som ung går ikke for det vil aldri bli likt. Anonymkode: 57baa...6ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #6 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når du allerede før du har blitt sammen med henne vet at du etterhvert kommer til å komme med en ny dame om en stund så dropp det. X faktoren er viktig, man skal være forelsket og føle at dette er rett. Men man skal heller ikke ha uoppnåelige forestillinger om hva slags dame / mann man kan få og hvor sterkt forelskelsen må føles. Det er kun som ungdom at vi opplever forelskelse så sterkt, med voksen utvikling av hjernen og erfaringer lærer vi oss å regulere følelser til et mer rasjonellt nivå, så å sammenligne følelser i en voksen relasjon med den stormen av følelser man hadde som ung går ikke for det vil aldri bli likt. Anonymkode: 57baa...6ec Her må du nok snakke for deg selv, det du sier om forelskelse og alder stemmer ikke for alle. Jeg skrev lenger opp i tråden her. Møtte kjæresten min da jeg var 38, og ble stormforelsket. Helt absurd sterke følelser, sterkere enn de jeg hadde da jeg var i tenårene, uten tvil. Snart fire år senere kjenner jeg fremdeles på tidvis sterk forelskelse. Det er ikke så uvanlig, selv når man er rundt 40 og sikkert eldre også. Anonymkode: 7d6cb...2e4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #7 Del Skrevet 20. mars 2023 Ingen vits å ha et forhold om du tror der fins bedre for deg. Så lenge du tenker det, kommer du aldri til å bli fornøyd med henne samme hva hun gjør eller ikke gjør. Anonymkode: efd8a...bed 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #8 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her må du nok snakke for deg selv, det du sier om forelskelse og alder stemmer ikke for alle. Jeg skrev lenger opp i tråden her. Møtte kjæresten min da jeg var 38, og ble stormforelsket. Helt absurd sterke følelser, sterkere enn de jeg hadde da jeg var i tenårene, uten tvil. Snart fire år senere kjenner jeg fremdeles på tidvis sterk forelskelse. Det er ikke så uvanlig, selv når man er rundt 40 og sikkert eldre også. Anonymkode: 7d6cb...2e4 Ok men nå handler ikke denne tråden om deg. Det fins alltid unntak men det jeg skrev er det psykologer og parterapeuter som sier. Anonymkode: 57baa...6ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 20. mars 2023 #9 Del Skrevet 20. mars 2023 (endret) 4 hours ago, AnonymBruker said: jeg er ikke forelsket i henne og det som holder meg igjen er den sosiale stigmaen som noen venner vil komme med siden man da etter hvert kommer med en ny dame (får en tro da). Anonymkode: 488c5...572 Kan du forklare hva du mener her? Endret 20. mars 2023 av Refreng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #10 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, jeg har møtt ei dame i en tid som har det meste men mangler x faktoren i forholdet. Vi snakker godt sammen, finner på ting (reiser, kino, går ut å spiser, drar på hytta, trener litt sammen), har god sex, har godt sosialt liv med andre osv. men det er noe som mangler. Mulig en har sett for mange filmer om hvordan det perfekte skal være. Vi begge er skilt, hun i 3 år og jeg i 2, begge tidlig 50 åra og har datet et drøyt års tid. Vi har begge fornuftige jobber, god økonomi, normale kropper og utseende (ingen av oss er fotomodeller 🤓). Vi bor hver for og ganske nært hverandre. jeg er ikke forelsket i henne og det som holder meg igjen er den sosiale stigmaen som noen venner vil komme med siden man da etter hvert kommer med en ny dame (får en tro da). Det går mot sommer og jeg ønsker ikke å gå inn en sommer hvor vi evt går i et brudd. Kjedelig for oss begge og en ønsker ikke å være kjip selv om alle brudd er kjipe. Hva burde jeg gjøre og hva er det idelle forholdet? Har jeg det idelle forholdet? rådvill og muliges urealistisk kravstor mann Anonymkode: 488c5...572 Slå opp med henne. Ikke vær feig. Anonymkode: eb79e...da0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 20. mars 2023 #11 Del Skrevet 20. mars 2023 (endret) Du er med noen du vet du ikke har følelser for. Å det at du kommer hit med det tyder på at det gnager nok i deg allerede til at du i lengden ikke vil trives med det. Det vil muligens ikke damen du er med heller, om hun nå går rundt å tror at du har følelser for henne du ikke har Trenger ingen grunn til å ikke være forelsket å ønske ut av det, det er bare sånn det er Hvem bryr seg om hva som er det ideelle? Hva med det som kjennes i kroppen og gjør at du trives i livet ditt? Å som selvsagt gir den samme gleden til den du trives med Endret 20. mars 2023 av Rosakatt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #12 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ok men nå handler ikke denne tråden om deg. Det fins alltid unntak men det jeg skrev er det psykologer og parterapeuter som sier. Anonymkode: 57baa...6ec Gikk rett over hodet på deg det jeg skrev ser jeg. 😅 Anonymkode: 7d6cb...2e4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #13 Del Skrevet 20. mars 2023 Høres ut som du trenger å jobbe litt med det selv. Altså du er 50 år, hvem bryr seg hva "gutta" sier. Er vel ikke de som skal ta valg for hva du skal gjøre på datingfronten. Og hvorfor i alle dager skulle de reagere. Jeg tror det eneste som mangler i deres relasjon er at du kjenner deg selv og er trygg på deg selv. Anonymkode: d85a1...379 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #14 Del Skrevet 21. mars 2023 Du får bare lete videre til du finner den kvinnen som har denne X. Anonymkode: cd508...014 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #15 Del Skrevet 21. mars 2023 Tror jeg hadde løpt fort om jeg hadde funnet en mann over 30 som hadde lett etter en udefinerbar x-faktor uten å se hvordan han er delaktig i å skape den, gitt. Hadde vært FOR naivt og umodent. At hsn ikke hadde villet, hadde vært en annen sak. Anonymkode: e75b5...345 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #16 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tror jeg hadde løpt fort om jeg hadde funnet en mann over 30 som hadde lett etter en udefinerbar x-faktor uten å se hvordan han er delaktig i å skape den, gitt. Hadde vært FOR naivt og umodent. At hsn ikke hadde villet, hadde vært en annen sak. Anonymkode: e75b5...345 Det handler ikke om noe en skaper sammen, men om en trives med den andre. Ofte når menn leiter etter x-faktor, mener de enten utseende (veldig pen eller ligner mer på mamma) eller personlighet (veldig bestemt eller ligner mer på mamma). Anonymkode: eb79e...da0 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #17 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det handler ikke om noe en skaper sammen, men om en trives med den andre. Ofte når menn leiter etter x-faktor, mener de enten utseende (veldig pen eller ligner mer på mamma) eller personlighet (veldig bestemt eller ligner mer på mamma). Anonymkode: eb79e...da0 Fy flate så lei jeg er voksne menn som leter etter en mamma. Anonymkode: e75b5...345 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs.Under Skrevet 21. mars 2023 #18 Del Skrevet 21. mars 2023 Det ideelle forholdet for deg er det bare du som vet hva inneholder. Det er definitivt ikke det forholdet du er i nå. Du er ikke forelska, og kan man ikke tvinge frem heller. Visstnok blekner forelskelse med tiden, men den må ha vært der. Du er er alt for gammel til å bli i et "fornuftsforhold". Du vet at du kommer til å dumpe henne, og jeg anbefaler deg å gjøre det så raskt som mulig, for om hun får vite at du ikke er forelska og egentlig bare er sammen med henne for å ha noen å være sammen med, så vil hun føle seg utnyttet. Og det tenker jeg du vil spare henne for. Så gjør det slutt, at det går mot sommer er det dummeste argumentet jeg har hørt. For ordensskyld, kan jeg legge til at vi er på samme alder, så her snakkes det av erfaring. Mann deg opp, og drit i hva "gutta" blir å si. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 21. mars 2023 #19 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ok men nå handler ikke denne tråden om deg. Det fins alltid unntak men det jeg skrev er det psykologer og parterapeuter som sier. Anonymkode: 57baa...6ec Men det du sier er jo riv ruskende galt! Forelskelse har ikke NOE med alder å gjøre! Null! 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #20 Del Skrevet 21. mars 2023 Det er vel ingen på 50+ som har noen x-faktor igjen? Iallfall har ikke jeg sett noen. Anonymkode: a6028...5e2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå