AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #1 Del Skrevet 20. mars 2023 Hei, jeg hadde en kirurgisk abort etter en missed abortion for 3/4 uker siden. Vi har lyst til å prøve igjen så fort det lar seg gjøre. Derfor lurer jeg på om jeg burde begynne på Nycoplus for gravide igjen allerede eller om jeg burde vente med tanke på at kroppen må venne seg til / innse at jeg ikke er gravid lenger? Har ikke fått oppfølging fra sykehuset så om noen har erfaring eller informasjon om å bli gravid igjen etter en MA blir jeg glad for tips Anonymkode: 889ea...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym28 Skrevet 20. mars 2023 #2 Del Skrevet 20. mars 2023 Det er jo bare vitaminer, de kan du ta når som helst. Kroppen tror ikke du er gravid pga vitaminer. Et tips er å bare kjøpe vanlige multivitaminer som inneholder folsyre. Man trenger absolutt ikke bruke penger på egne vitaminer til gravide. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #3 Del Skrevet 20. mars 2023 Jeg bruker gevita multi og tar omega3 ved siden av når jeg ikke spiser fisk. Den inneholder både folsyre og jod blant annet, og er billig. Anonymkode: 6d8fa...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Del Skrevet 20. mars 2023 Jeg har lest muligens litt for mye forskning og studier om kosttilskudd og fertilitet og sannheten er at som regel er de dosene som forskning viser at hjelper, er MYE høyere enn man finner i "et gravid kosttilskudd". Så jeg har kjøpt de ulike vitaminene og mineralene enkeltvis. Det blir j*vlig mye piller hver dag.: 6-12 x 500mg L-carnitine 400 mg vitamin E 800 mikrogramm folsyre 100 milligramm selen 30 milligram zinc 3000 mg Omega-3 1200 mg Alpha Lipoic acid 1800 mg NAC 12 mg Astaxanthin B6 vitamin (husker ikke hvor mye) Myo-inositol, 500mg-2g (avhengig av hvordan magen min tåler det) D-vitamin 3 mg melatonin 600 mg Ubiquinol Magnesium (350 mg tror jeg) Blir ikke billig dette, men er 40+ og har allerede mistet to ganger ila kort tid så bryr meg egentlig ikke hva det koster. Har gått på disse i underkant av 3 mnd, noen har jeg begynt tå ta ganske nylig eller økt dose betraktelig etter å ha lest forskning. Hadde UL nå ved eggløsning (PP2) og gyn kommenterte at det var et veldig stort modent egg (mye større enn hun hadde sett hos meg før ved EL) og at livmorsslimhinnen var nesten 10mm, når det sist gang (februar) var kun 7mm. Så mye som tyder på at ting går i riktig retning her, og JA, jeg har også betalt en privat gyn for å sjekke størrelsen på egg++. Orker ikke å gå gjennom enda en MA eller SA, bare for å få utredning som kan ta 6md++. Med andre ord, satser alt på prøvingen nå. Anonymkode: d5b78...5b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #5 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har lest muligens litt for mye forskning og studier om kosttilskudd og fertilitet og sannheten er at som regel er de dosene som forskning viser at hjelper, er MYE høyere enn man finner i "et gravid kosttilskudd". Så jeg har kjøpt de ulike vitaminene og mineralene enkeltvis. Det blir j*vlig mye piller hver dag.: 6-12 x 500mg L-carnitine 400 mg vitamin E 800 mikrogramm folsyre 100 milligramm selen 30 milligram zinc 3000 mg Omega-3 1200 mg Alpha Lipoic acid 1800 mg NAC 12 mg Astaxanthin B6 vitamin (husker ikke hvor mye) Myo-inositol, 500mg-2g (avhengig av hvordan magen min tåler det) D-vitamin 3 mg melatonin 600 mg Ubiquinol Magnesium (350 mg tror jeg) Blir ikke billig dette, men er 40+ og har allerede mistet to ganger ila kort tid så bryr meg egentlig ikke hva det koster. Har gått på disse i underkant av 3 mnd, noen har jeg begynt tå ta ganske nylig eller økt dose betraktelig etter å ha lest forskning. Hadde UL nå ved eggløsning (PP2) og gyn kommenterte at det var et veldig stort modent egg (mye større enn hun hadde sett hos meg før ved EL) og at livmorsslimhinnen var nesten 10mm, når det sist gang (februar) var kun 7mm. Så mye som tyder på at ting går i riktig retning her, og JA, jeg har også betalt en privat gyn for å sjekke størrelsen på egg++. Orker ikke å gå gjennom enda en MA eller SA, bare for å få utredning som kan ta 6md++. Med andre ord, satser alt på prøvingen nå. Anonymkode: d5b78...5b5 Dette er helt unødvendig...🥸🥸 Anonymkode: 20b29...e4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #6 Del Skrevet 21. mars 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er helt unødvendig...🥸🥸 Anonymkode: 20b29...e4e Det er kommentaren din som er unødvendig. Anonymkode: d5b78...5b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mymlen Skrevet 21. mars 2023 #7 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har lest muligens litt for mye forskning og studier om kosttilskudd og fertilitet og sannheten er at som regel er de dosene som forskning viser at hjelper, er MYE høyere enn man finner i "et gravid kosttilskudd". Så jeg har kjøpt de ulike vitaminene og mineralene enkeltvis. Det blir j*vlig mye piller hver dag.: 6-12 x 500mg L-carnitine 400 mg vitamin E 800 mikrogramm folsyre 100 milligramm selen 30 milligram zinc 3000 mg Omega-3 1200 mg Alpha Lipoic acid 1800 mg NAC 12 mg Astaxanthin B6 vitamin (husker ikke hvor mye) Myo-inositol, 500mg-2g (avhengig av hvordan magen min tåler det) D-vitamin 3 mg melatonin 600 mg Ubiquinol Magnesium (350 mg tror jeg) Blir ikke billig dette, men er 40+ og har allerede mistet to ganger ila kort tid så bryr meg egentlig ikke hva det koster. Har gått på disse i underkant av 3 mnd, noen har jeg begynt tå ta ganske nylig eller økt dose betraktelig etter å ha lest forskning. Hadde UL nå ved eggløsning (PP2) og gyn kommenterte at det var et veldig stort modent egg (mye større enn hun hadde sett hos meg før ved EL) og at livmorsslimhinnen var nesten 10mm, når det sist gang (februar) var kun 7mm. Så mye som tyder på at ting går i riktig retning her, og JA, jeg har også betalt en privat gyn for å sjekke størrelsen på egg++. Orker ikke å gå gjennom enda en MA eller SA, bare for å få utredning som kan ta 6md++. Med andre ord, satser alt på prøvingen nå. Anonymkode: d5b78...5b5 Kunne du linket til denne forskningen, eller noe av det? Hadde vært interessant å se. Jeg tok "bare" gravidpiller da jeg ble gravid, og tredobbel dose magnesium pga restless legs, i tillegg til ekstra D, jern og jod. Ellers regnet jeg med at det var nok med det som var i gravidpillene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #8 Del Skrevet 21. mars 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har lest muligens litt for mye forskning og studier om kosttilskudd og fertilitet og sannheten er at som regel er de dosene som forskning viser at hjelper, er MYE høyere enn man finner i "et gravid kosttilskudd". Så jeg har kjøpt de ulike vitaminene og mineralene enkeltvis. Det blir j*vlig mye piller hver dag.: 6-12 x 500mg L-carnitine 400 mg vitamin E 800 mikrogramm folsyre 100 milligramm selen 30 milligram zinc 3000 mg Omega-3 1200 mg Alpha Lipoic acid 1800 mg NAC 12 mg Astaxanthin B6 vitamin (husker ikke hvor mye) Myo-inositol, 500mg-2g (avhengig av hvordan magen min tåler det) D-vitamin 3 mg melatonin 600 mg Ubiquinol Magnesium (350 mg tror jeg) Blir ikke billig dette, men er 40+ og har allerede mistet to ganger ila kort tid så bryr meg egentlig ikke hva det koster. Har gått på disse i underkant av 3 mnd, noen har jeg begynt tå ta ganske nylig eller økt dose betraktelig etter å ha lest forskning. Hadde UL nå ved eggløsning (PP2) og gyn kommenterte at det var et veldig stort modent egg (mye større enn hun hadde sett hos meg før ved EL) og at livmorsslimhinnen var nesten 10mm, når det sist gang (februar) var kun 7mm. Så mye som tyder på at ting går i riktig retning her, og JA, jeg har også betalt en privat gyn for å sjekke størrelsen på egg++. Orker ikke å gå gjennom enda en MA eller SA, bare for å få utredning som kan ta 6md++. Med andre ord, satser alt på prøvingen nå. Anonymkode: d5b78...5b5 Jeg forstår at man blir desperst, men dette har ingen hensikt. Jeg hadde 11 spontanaborter og hvilket kosttilskudd jeg tok hadde ingenting med saken å gjøre. Anonymkode: 80744...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #9 Del Skrevet 21. mars 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg bruker gevita multi og tar omega3 ved siden av når jeg ikke spiser fisk. Den inneholder både folsyre og jod blant annet, og er billig. Anonymkode: 6d8fa...d6c Det samme tar jeg, bare at jeg tar omega 3 daglig uavhengig om jeg spiser fisk eller ikke. Vi gravide blir lurt til å kjøpe en hel masse som ikke er nødvendig overhode. Anonymkode: 80744...6ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #10 Del Skrevet 21. mars 2023 2 hours ago, Mymlen said: Kunne du linket til denne forskningen, eller noe av det? Hadde vært interessant å se. Jeg tok "bare" gravidpiller da jeg ble gravid, og tredobbel dose magnesium pga restless legs, i tillegg til ekstra D, jern og jod. Ellers regnet jeg med at det var nok med det som var i gravidpillene Det er bare å sjekke PubMed og søke for eksempel l-carnitine + oocytes, melatonin + oocyte quality, myo-inositol + ovulation, selenium + female fertility, NAC + miscarriage. Anonymkode: d5b78...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #11 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er helt unødvendig...🥸🥸 Anonymkode: 20b29...e4e Nei. Anonymkode: 7eda6...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #12 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er bare å sjekke PubMed og søke for eksempel l-carnitine + oocytes, melatonin + oocyte quality, myo-inositol + ovulation, selenium + female fertility, NAC + miscarriage. Anonymkode: d5b78...5b5 Ja, søker man opp det man ønsker sjal være sant så finner man en studie eller to på det. Kan du linke til en metaamalyse, evt gode randomiserte studier eller retningslinjer som anbefaler det du skriver? Anonymkode: 20b29...e4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 21. mars 2023 #13 Del Skrevet 21. mars 2023 Kosttilskudd er vell og bra, men viktig å huske på at for mye av det gode, ikke er bra heller. Med mindre man har mangler, vil det meste av kosttilskudd ikke være til nytte. Mange av de er vannløselig og kroppen kvitter seg med alt som er unødig via urinen. De fettløselige vil lagres i kroppen om man ikke har mangler. Selv folsyre kan man få for mye av, som igjen kan gi negative effekter på kroppen ellers, og potensielt skjule andre mangler, kan gi uønskede helseeffekter og forgiftningssymptomer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #14 Del Skrevet 10. mars 2024 On 3/20/2023 at 11:42 PM, AnonymBruker said: Jeg har lest muligens litt for mye forskning og studier om kosttilskudd og fertilitet og sannheten er at som regel er de dosene som forskning viser at hjelper, er MYE høyere enn man finner i "et gravid kosttilskudd". Så jeg har kjøpt de ulike vitaminene og mineralene enkeltvis. Det blir j*vlig mye piller hver dag.: 6-12 x 500mg L-carnitine 400 mg vitamin E 800 mikrogramm folsyre 100 milligramm selen 30 milligram zinc 3000 mg Omega-3 1200 mg Alpha Lipoic acid 1800 mg NAC 12 mg Astaxanthin B6 vitamin (husker ikke hvor mye) Myo-inositol, 500mg-2g (avhengig av hvordan magen min tåler det) D-vitamin 3 mg melatonin 600 mg Ubiquinol Magnesium (350 mg tror jeg) Blir ikke billig dette, men er 40+ og har allerede mistet to ganger ila kort tid så bryr meg egentlig ikke hva det koster. Har gått på disse i underkant av 3 mnd, noen har jeg begynt tå ta ganske nylig eller økt dose betraktelig etter å ha lest forskning. Hadde UL nå ved eggløsning (PP2) og gyn kommenterte at det var et veldig stort modent egg (mye større enn hun hadde sett hos meg før ved EL) og at livmorsslimhinnen var nesten 10mm, når det sist gang (februar) var kun 7mm. Så mye som tyder på at ting går i riktig retning her, og JA, jeg har også betalt en privat gyn for å sjekke størrelsen på egg++. Orker ikke å gå gjennom enda en MA eller SA, bare for å få utredning som kan ta 6md++. Med andre ord, satser alt på prøvingen nå. Anonymkode: d5b78...5b5 Vil gjerne oppdatere her at fikk en frisk, perfekt gutt for et par måneder siden i en alder av 41. ❤️ Har lyst på et barn til, og kom hit for å sjekke hva var egentlig "oppskriften" min, i tillegg til progesteron som legen skrev ut. Anonymkode: d5b78...5b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå