Gå til innhold

Hvor mange bryllup har du vært i?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Med unntak av mitt eget har jeg vært i tre. Liten familie, flere som velger å forbli samboere samt at de aller fleste jeg har som venner traff jeg i voksen alder (etter at de giftet seg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du si noe om hva som gjør at du tvert i mot gleder deg over å ikke ha vært i bryllup?

Først og fremst fordi alle bryllup jeg har vært invitert i har vært i kirken. Og hverken jeg, de fleste av gjestene eller hovedpersonene selv har hatt noen tilknytning til den. Hykleri jeg ikke forstår meg på.
Ikke hjelper det på skilsmissestatistikken heller.

Anonymkode: af0b5...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ett var med eksen (da vi var sammen) i bryllupet til et vennepar av han 

det andre var min søsters. 

skal i ett nå snart for et vennepar :) 

Anonymkode: b4514...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært i fem bryllup, 3 når jeg var yngre i nær familie sine bryllup. Så ei venninne for noen år tilbake, så mitt eget. Er i 30 årene, skulle gjerne vært i flere. Syns det er kjempe koselig med bryllup og kjærlighet! 

Anonymkode: b3090...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har bare vært i ett bortsett fra mitt eget, jeg er 29. Men både jeg og mannen er eldst, både i søskenflokk og av søskenbarn, så det kommer nok en del familiebryllup etter oss. Vi var også de første i vennegjengen som giftet oss, men der baller det på seg fremover. Foreløpig skal jeg nok iallefall i fem bryllup iløpet av de førstkommende par årene :)

Anonymkode: e3b5b...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vært i 3 bryllup utenom mitt eget. Er 29 år.

Anonymkode: 9ce30...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært i tre bryllup. Fire med mitt eget. Invitert i ett i fjor, men kunne dessverre ikke delta. Er 33 år.

Anonymkode: e3447...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg merker veldig forskjell fra hvor man er i landet. Jeg er fra innlandet, og det er ikke så mange i mitt årskull som har gifta seg selv om jeg nå er 31. Ser det skiller seg veldig fra omgangskretsen til venninnene mine fra Sunnmøre og Sørlandet, hvor alle gifter seg før de starter familie. 

Anonymkode: eda16...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært i to, samboer har vært i ett, vi er begge over 30 år. Vet om folk i 40 og 50 årene som bare har vært i 1-2 bryllup (inkludert egne), hadde denne samtalen sist gang familien var samlet. Samboer og jeg skal i bryllup til sommeren, også gifter vi oss neste år. Jeg er den eneste av mine venninner som skal gifte meg, det er veldig få som gifter seg blant vår generasjon virker det som. 

Anonymkode: 74c48...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra mitt eget har jeg vært i 11 bryllup. Ikke alle har vært like nære venner eller familie. For eks. da jeg bodde et år i USA som utvekslingsstudent på high school og bodde hos en amerikansk familie, var jeg med dem som gjest i to bryllup. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg merker veldig forskjell fra hvor man er i landet. Jeg er fra innlandet, og det er ikke så mange i mitt årskull som har gifta seg selv om jeg nå er 31. Ser det skiller seg veldig fra omgangskretsen til venninnene mine fra Sunnmøre og Sørlandet, hvor alle gifter seg før de starter familie. 

Anonymkode: eda16...87a

Dette tror jeg på. Hun i slekta jeg var i bryllup til var fra Sørlandet. Og de hadde vært i 10+ bryllup. Her jeg kommer fra synes jeg det et få bryllup. 

Anonymkode: a7319...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært i åtte (8) bryllup. Jeg er 53 år. Passe stor slekt og omgangskrets. 

1. Tante og onkel (i min barndom)

2. Søskenbarn m partner. (Serverte først og ble bedt med på festen etterpå)

3. X-svigersøster og X-svoger.

4. Bror og svigersøster.

5. Nabodame og mann. (Kjente dem ikke så godt. Vi bygde hus i samme byggefelt.) Brukte ikke være i lag på fritiden, men hyggelig å bli bedt da. 

6. Nabodame (venninnerelasjon) og mann.

7. Søster av nabodame overfor og mann. (Serverte først og ble bedt med på festen)

8. X-bonussønn og X-bonussvigerdatter. 

Jeg syns ikke at jeg har vært i så mange bryllup. 

Ingen av mine nære venninner er gift. Og ikke jeg heller. Jeg har aldri hatt en drøm om noe stort bryllup og bløtkake-kjole,  heldigvis.

Men, hadde alt føltes rett med en kjæreste så hadde det vært koselig å gjennomført en vielse og satt ring på fingeren. Det er aldri forsent. Jeg personlig synes det blir litt feil å kle seg i hvit brudekjole og vie seg i kirken når man er passert 50 år. Alt til sin tid og hver sin smak. 🫶🫶🫶

Anonymkode: 54e7e...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har vært i fire bryllup, i tillegg til mitt eget. Men vi giftet oss stille og rolig på rådhuset med kun forlovere tilstede. Flere av våre vennepar har gjort det samme. Innad i vår omgangskrets er ikke bryllup noe som blir prioritert, flere av oss føler nok at vi har andre ting å bruke penger på (selv om bryllup kan være både koselig og gøy!). For vår del giftet vi oss fordi vi ønsket å være gift, men ville ikke ha alt «styret» rundt det. 

Anonymkode: da658...d20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ca ti tilsammen, tror jeg. Ett når jeg var liten (en onkel og tante), ett til et søsken, mitt eget, og seks-sju vennepar. De siste er alle venner fra studietiden da jeg bodde i USA, og tror det både er vanligere å gifte seg, og å ha et stort bryllup der man inviterer mange der borte? Mange færre av mine norske venner er gift, i sammenligning, i alle fall. 

Anonymkode: ded13...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mistet tellingen, er godt over 25. Og jeg er i tidlig 30-årene. 

Hvorfor så mange? Fordi jeg mesteparten av livet har vært i et svært religiøst nettverk hvor folk ikke flytter sammen før de er gift.

Anonymkode: 49a17...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...