AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #1 Del Skrevet 20. mars 2023 Noen her som ligger på ca 1800 kcal i døgnet som kan fortelle omtrent hva de spiser i løpet av en dag? Anonymkode: 76bd2...221 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #2 Del Skrevet 20. mars 2023 Tenk at vi andre betaler for å få satt opp en kostholdsplan tilpasset våre behov for næring og kaloriinntak, mens du prøver å få en gratis 😅 Anonymkode: 36cf2...b7f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #3 Del Skrevet 20. mars 2023 Jeg tror ikke jeg er så langt unna, uten at jeg teller eller veier lenger. Frokost; to frøknekkebrød med philadelphia light og purre. Lunsj; Eggerøre på to egg, 1/2 avokado, cherrytomater og paprika. Middag; Hjemmelaget fiskegrateng på torsk med makaroni, og råkost. I morgen; Frokost; kjøleskapsgrøt på havregryn og vann, med chiafrø og blåbær. Lunsj; Ribolitta (Grønnssaksstuing med søtpotet, gulrot, kål, hvite bønner og mye mer) Middag; suppa toscana, med salsicciapølse, poteter, kål. Anonymkode: 9fa68...a26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Del Skrevet 20. mars 2023 Min erfaring er at du kan spise deg 100% mett på omtrent hva du vil i løpet av en dag på 1800 kalorier, null stress. Bare gjør som oss andre, legg inn den lille innsatsen det er å faktisk gidde å telle. Anonymkode: 7206f...ee7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #5 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Tenk at vi andre betaler for å få satt opp en kostholdsplan tilpasset våre behov for næring og kaloriinntak, mens du prøver å få en gratis 😅 Anonymkode: 36cf2...b7f Beklager så mye, jeg er ny på dette og tenkte ikke på at alle på forumet her har betalt noen for å hjelpe seg.... Var bare ute etter tips i en omlegging, men ante ikke at det skulle tas ille opp. Anonymkode: 76bd2...221 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #6 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg tror ikke jeg er så langt unna, uten at jeg teller eller veier lenger. Frokost; to frøknekkebrød med philadelphia light og purre. Lunsj; Eggerøre på to egg, 1/2 avokado, cherrytomater og paprika. Middag; Hjemmelaget fiskegrateng på torsk med makaroni, og råkost. I morgen; Frokost; kjøleskapsgrøt på havregryn og vann, med chiafrø og blåbær. Lunsj; Ribolitta (Grønnssaksstuing med søtpotet, gulrot, kål, hvite bønner og mye mer) Middag; suppa toscana, med salsicciapølse, poteter, kål. Anonymkode: 9fa68...a26 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Min erfaring er at du kan spise deg 100% mett på omtrent hva du vil i løpet av en dag på 1800 kalorier, null stress. Bare gjør som oss andre, legg inn den lille innsatsen det er å faktisk gidde å telle. Anonymkode: 7206f...ee7 Tusen takk. Er bare uvant med dette, så greit med noen tips! Anonymkode: 76bd2...221 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #7 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Beklager så mye, jeg er ny på dette og tenkte ikke på at alle på forumet her har betalt noen for å hjelpe seg.... Var bare ute etter tips i en omlegging, men ante ikke at det skulle tas ille opp. Anonymkode: 76bd2...221 Alle betaler slett ikke for dette, og det er mye kunnskap å hente fra de som er vant til å telle kalorier. Jeg har desverre ikke telt på en stund, men tror: frokost bestående av 2 knekkebrød eller brødskiver med magert pålegg feks skinke, tomat og agurk. Lunsj av 1 brødskive med egg + en gulrot eller en kyllingsalat. Middag av 200g rent kjøtt/fisk/kylling+ grønnsaker. Kvelds 2 appelsiner eller kesam med bær. Og 8 glass vann ila dagen. Og 30 min trening med pulsøkning morgen og kveld. Anonymkode: 0bbb0...1a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #8 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Beklager så mye, jeg er ny på dette og tenkte ikke på at alle på forumet her har betalt noen for å hjelpe seg.... Var bare ute etter tips i en omlegging, men ante ikke at det skulle tas ille opp. Anonymkode: 76bd2...221 Velkommen til kvinneguiden. Stedet du alltid vil få kritikk, uansett hvor god intensjonen din er 🫠 Anonymkode: 63925...e88 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #9 Del Skrevet 20. mars 2023 For eksempel 800 g kjøttdeig stekt i en god klatt meierismør. Bruker også meierismøret som "saus" etterpå. Anonymkode: d8313...c3f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #10 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Tusen takk. Er bare uvant med dette, så greit med noen tips! Anonymkode: 76bd2...221 Synes folk svarer deg veldig stygt. Mulig det er kort lunte fra folk med romlende mager 😜 Selvfølgelig er det slikt at du selv bør veie og telle, det er først da man lærer. Og at ulike kosthold passer ulike personer. Men klarer man ikke si dette på en fin måte, så er man virkelig ikke et trivelig menneske. Så bare overse disse idiotene. I alle fall var min lærdom; vei og les en stund, men bruk råvarer jeg vanligvis liker, og som metter. Ikke vær redd for sunt fett. Spis tre måltid om dagen til du er passe mett. Ingen mellommåltid, ingen snop, for de ødelegger både for jevn metthetsfølelse, sug, og kalorier. Anonymkode: 9fa68...a26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #11 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk. Er bare uvant med dette, så greit med noen tips! Anonymkode: 76bd2...221 Bruk appen lifesum gratis og logg det du spiser Anonymkode: aff07...0d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet 20. mars 2023 #12 Del Skrevet 20. mars 2023 Her har du eksempler på dagsmenyer. Den ene er på 1600 kcal. Kanskje du kan ta utgangspunkt i den, og evt. legge på litt til, bare? Dagsmenyer som hjelper deg å holde vekten eller gå ned i vekt (melk.no) 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #13 Del Skrevet 20. mars 2023 Last ned TikTok, søk «what i eat in a day 1800 calories», la deg inspirere. Anonymkode: 6e0e8...235 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #14 Del Skrevet 20. mars 2023 I dag 2 skiver grovt brød med grov leverpostei og majones til frokost. En kvart boks druer og ett glass oboy etter jobb. Halvannen fullkornstortilla-pizza med tomatsaus, cheddar, mozerella, fetaost, spekeskinke, og masse grønnsaker. Da er jeg på rundt 1500 kcal, og tenker det blir en liten skål med mager kesam og bær til kvelds Anonymkode: e133d...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #15 Del Skrevet 20. mars 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Last ned TikTok, søk «what i eat in a day 1800 calories», la deg inspirere. Anonymkode: 6e0e8...235 Oppskriften på å få spiseforstyrrelser og psykiske problemer Anonymkode: 7206f...ee7 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 20. mars 2023 #16 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min erfaring er at du kan spise deg 100% mett på omtrent hva du vil i løpet av en dag på 1800 kalorier, null stress. Bare gjør som oss andre, legg inn den lille innsatsen det er å faktisk gidde å telle. Anonymkode: 7206f...ee7 Eller gjør som oss som ikke gidder å telle: spis mellom 11-19 og så rent som mulig, altså ikke halvfabrikata. Da styrer det ofte seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 20. mars 2023 #17 Del Skrevet 20. mars 2023 Jeg spiser det samme til lunsj og kvelds hver dag (spiser ikke frokost) Det er to skiver med fire skiver hamburgerrygg og et egg. Av og til litt paprika og agurk ved siden av. Middag varierer jeg litt, men ligger rundt seks hundre kalorier. Det viktigste for meg er tallerkenmodellen med halve tallerkenen med grønnsaker. Jeg spiser to frukt hver dag og av og til en yoghurt. Etter kveldsmaten spiser jeg en liten sjokolade og drikker en boks cola Zero. Det er hellig for meg. Dette kostholdet er på ca 1600 kcal. Jeg faster 16-8 Hvis jeg var deg ville jeg lagt til en lett frokost, eller hvis du faster ville jeg økt mengden lunsj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #18 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tror ikke jeg er så langt unna, uten at jeg teller eller veier lenger. Frokost; to frøknekkebrød med philadelphia light og purre. Lunsj; Eggerøre på to egg, 1/2 avokado, cherrytomater og paprika. Middag; Hjemmelaget fiskegrateng på torsk med makaroni, og råkost. I morgen; Frokost; kjøleskapsgrøt på havregryn og vann, med chiafrø og blåbær. Lunsj; Ribolitta (Grønnssaksstuing med søtpotet, gulrot, kål, hvite bønner og mye mer) Middag; suppa toscana, med salsicciapølse, poteter, kål. Anonymkode: 9fa68...a26 Dette er mye mindre enn 1800. Tipper 1000-1300 kcal i dag. Og i morgen 1400-1600 kcal. Anonymkode: c6c7f...a2c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #19 Del Skrevet 20. mars 2023 Mitt beste tips er å finne en kokebok og lage middag fra bunnen, lag 2 porsjoner, regn ut og del på to og skriv inn kcal per porsjon i boka. Etter hvert får du da masse ulike retter å velge mellom og du vet hva du spiser i kalorier. Anbefaler også å telle i en app i 2 uker f.eks om du ikke sliter med slanketanker og spise for restriktivt. Det gjør jeg, så skal ikke telle igjen, daglig. MEN jeg har i perioder telt såpass mye at jeg vet sånn ca hvor mye som er i forskjellig. Vet at 2 knekkebrød med ost og paprika blir 350 kcal og en liten neve nøtter er 200 kcal. Jeg spiser stort sett 350-450 kcal til frokost, 500-600 til lunsj, 600-1000 til middag og snacks til kvelds (300-600 kcal) Det er det jeg greier å styre unna overspising med. Det er en prosess. Ta deg tida og prøv deg frem. Det er ingen måter som er bedre enn andre. Alt varierer fra person til person. Lytt til kroppen din og finn den måten som gjør kroppen din glad. Anonymkode: c6c7f...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #20 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette er mye mindre enn 1800. Tipper 1000-1300 kcal i dag. Og i morgen 1400-1600 kcal. Anonymkode: c6c7f...a2c Skriver jeg alt om mengder? Det er også både fløte, helmelk, olje, med mer, i rettene jeg nevner. Hjemmebakte frøknekkebrød av en viss størrelse, og XL egg fra Reko. Det er derfor jeg starter hele innlegget mitt med at jeg ikke veier eller teller. Uansett. Å treffe 1800 hver dag er helt urealistisk. Ja, jeg ligger kanskje ned mot 1000 enkelte dager. Men så henter vi gjerne sushi takkaway, lager pizza, tar litt vin i helgen. Så med kaloritelling bør man tenke snitt på uke, ikke enkeltdag. Anonymkode: 9fa68...a26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå