AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #1 Del Skrevet 20. mars 2023 Har nettopp begynt å trene styrke. Driver med livsstilsendring (håper jeg) og har behov for å både stramme opp og bli sterkere. Har begynt veldig forsiktig for å ikke bli grusomt støl og få total gangsperre. Det har gått fint. Men så lurer jeg på hva som er lurest når jeg skal øke på.... Har stort sett kjørt 10x3 med ganske lav belastning. Hva er best når man skal øke? Øke belastning og kanskje ta 6x3? Eller kjøre samme belastning og øke til 15x3 eller 20x3? Ikke nødvendigvis helt bokstavelig, men dere skjønner greia.... Mer vekt og færre repetisjoner, eller lav vekt og flere repetisjoner? Anonymkode: 1eb45...e85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #2 Del Skrevet 20. mars 2023 Kommer ann på om du trener for utholdenhet eller muskelvolum. Du trener nok styrke like bra med begge metoder, men ved høyere Vekt får du større volum på muskler. Ved høyere antall reps får du utholdenhet. Anonymkode: b3ae1...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drohatha Skrevet 20. mars 2023 #3 Del Skrevet 20. mars 2023 Som blir sagt over her, så avhenger det av hva målet med treningen er. Ønsker du generelt å bli sterkere så vil jeg anbefale sett med 6 repetisjoner, og hvis du på det siste settet klarer 8 reps så kan du gå opp litt i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kommer ann på om du trener for utholdenhet eller muskelvolum. Du trener nok styrke like bra med begge metoder, men ved høyere Vekt får du større volum på muskler. Ved høyere antall reps får du utholdenhet. Anonymkode: b3ae1...6b5 drohatha skrev (3 minutter siden): Som blir sagt over her, så avhenger det av hva målet med treningen er. Ønsker du generelt å bli sterkere så vil jeg anbefale sett med 6 repetisjoner, og hvis du på det siste settet klarer 8 reps så kan du gå opp litt i vekt. Tusen takk begge to! Kanskje en kombinasjon går an da... Gjøre litt av begge deler... Hva er lurest med tanke på forbrenning? Anonymkode: 1eb45...e85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #5 Del Skrevet 20. mars 2023 For meg hjalp det å øke gradvis med vekt med samme antall repetisjoner samt rent kondisjonstrening en gang i uken. Ellers hoppet jeg på tredemølle rett etter styrketrening i 30 min 2 ganger i uken,da gjerne rask gange med incline på 13. Gikk ned i vekt og strammet kroppen. Anonymkode: dc927...4e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #6 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): For meg hjalp det å øke gradvis med vekt med samme antall repetisjoner samt rent kondisjonstrening en gang i uken. Ellers hoppet jeg på tredemølle rett etter styrketrening i 30 min 2 ganger i uken,da gjerne rask gange med incline på 13. Gikk ned i vekt og strammet kroppen. Anonymkode: dc927...4e2 Ja, jeg sykler og ror før styrketreningen, og har avsluttet ca halvparten av gangene med tredemølle på slutten.... Får prøve å gjøre det enda oftere kanskje! Husker du noe om når du kjente at du var "klar" for å øke på vekta? Eller var det mer at "nå kjentes det lettere, så neste gang prøver jeg å øke?" Anonymkode: 1eb45...e85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå