Gå til innhold

Negativ graviditetstest, så positiv, men nå negativ igjen. Hjelp!?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

På mandag forrige uke tok jeg en graviditetstest (13.mars) som var negativ, ingen strek. Tok en ny på fredag forrige uke (17.mars) som viste en tydelig strek, se bilde! Disse testene var slike billigtester fra Normal til 49 kr for 5 stk. Tok en ny nest i dag, ClearBlue Ukesindikator, som kom tilbake med "ikke gravid". 

Usikker på syklusen min da den er ganske ureggelmessig. Forrige syklus var 28 dager, den før der var 37 dager. Derfor ganske vanskelig å si hvor jeg er. Tatt eggløsningstester denne måneden, men ingen full blomst. Men den var sterkest 10.mars. 

Altså, er det noen som har opplevd lignende? Det kan jo være spontanabort, kjemisk graviditet, I don't know. Nå venter jeg egentlig bare på mensen, da jeg nesten var sikker på at ClearBlue skulle være positiv. 

Hva tenker dere? Noen med lignende erfaringer?

IMG_20230317_142510.jpg

Anonymkode: 86b1d...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det har noe å si, så tok jeg de to første testene på ettermiddagen. CB tok jeg på morgenen. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kan hjelpe, komme med forslag til hvorfor det er slik? 🙏

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du flere tester igjen? Ville tatt enda en, for testen på bilde var jo tydelig positiv, så kan jo ha vært noe som gikk galt når du tok clearblue?.. Ellers kan det ha vært kjemisk eller noe, men jeg ville tatt en til for å bli litt klokere på om du er gravid nå eller ikke. 

Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være den er falsk positiv. Har lest mye negativt om normal sine tester. Clearblue med ukesindikator skal være ganske god, så vil heller stole på den.

Anonymkode: 573c6...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eidvo skrev (21 minutter siden):

Har du flere tester igjen? Ville tatt enda en, for testen på bilde var jo tydelig positiv, så kan jo ha vært noe som gikk galt når du tok clearblue?.. Ellers kan det ha vært kjemisk eller noe, men jeg ville tatt en til for å bli litt klokere på om du er gravid nå eller ikke. 

Lykke til. 

Tusen takk for svar ❤️

Har igjen flere fra Normal. Men ingen CB. Kan eventuelt kjøpe flere. Krysser jo fingrene, men har mistet troen egentlig. Heller mot kjemisk dessverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det kan være den er falsk positiv. Har lest mye negativt om normal sine tester. Clearblue med ukesindikator skal være ganske god, så vil heller stole på den.

Anonymkode: 573c6...c2f

Takk for svar ❤️

Ja, tenker det jeg også. Så stoler nok på CB, men har/hadde jo et håp. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig erfaring med normal sine tester, men bare i den retning at de viser falske negativer enn positive. Jeg ville tatt en til fra normal nå. Om den og er positiv ville jeg kjøpt enda en CBD. 

Anonymkode: c47be...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den positive testen så veldig rar ut. Ser ut som du har brukt for mye urin, pluss kan være feil på test siden det bare er en halv strek.

Ellers er pinnetestene mer sensitiv og slår ut på lavere Hcg enn pinnetesten. Dersom du tror du hadde eggløsning 10 mars bør du vente ca 14 dager etter det med test. Enten du er gravid eller ikke er det gjerne bare alt for tidlig å teste. Det er bare 20. liksom.

Anonymkode: ce398...f86

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal sine tester er veldig dårlige. Da jeg var gravid testet jeg på 19dpo igjen med normal og Babyplan i samme urin + Babyplan eggløsningstest (på gøy for å sjekke om ryktet stemte). 

Babyplan g test ble raskt sterkt positiv. Babyplan El test ble raskt sterkt positiv. 

Normal brukte mer tid og ble veldig svakt positiv i forhold. Ca like sterk som din over her, uten all fargen som er sølt rundt. De andre var jo begge strekene like sterke, om ikke sterkere enn kontrollstreken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk falsk negativ med normal i fjor sommer. Mens nå som jeg faktisk var positiv fikk jeg opp negativ på Normal sine tester - kjøp en ny CB du🥰🤞🏽

Anonymkode: 1fe9c...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...