AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #181 Del Skrevet 22. mars 2023 Skjønner dette er trist, men som alle andre har nevnt er nok grunnen fordi det er midt i fellesferien og pga kostnader for reise Anonymkode: 82eb5...6ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #182 Del Skrevet 22. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 23.23): Jeg og mannen min skal gifte oss til sommeren. Bryllupet blir i Oslo, midt i fellesferien. Mannen er fra et annet land i Europa, jeg er fra Nord-Norge. Familien min bor spredt rundt i hele Norge. Idag hadde vi svarfrist, og 47 av 100 gjester har takket ja til å komme. Altså, over halvparten har takket nei til bryllupet! Og det største frafallet er fra min side Jeg er så skuffet og lei meg! nå prøver jeg "granske" hva jeg har gjort galt, for at ingen ønsker feire dagen med meg. Dette ble et skikkelig slag i trynet og tidenes største skuffelse! Til vanlig har jeg en familie som elsker fester og reiser både land og strand for å få med seg rubbel og bit av bursdager, konfirmasjoner, barndåper osv. Flere som har takket nei, har ikke lagt ferieplaner enda- selv om de har ferie. jeg klarer bare ikke å forstå! Anonymkode: 3766e...079 Bryllupet er midt i fellesferien. Omtrent alt blir dyrere i fellesferien. De fleste har mange fine ferieuker foran seg, og ønsker ikke å bruke mesteparten av pengene for å reise i et bryllup, spesielt til noen man ikke står veldig nær. De har andre planer og ønsker for ferien sin også. Husk at ikke alle kan ha råd til både bryllup og ferie, og må da velge. Jeg hadde heller ikke reist i bryllup midt i fellesferien, om jeg måtte ha reist et stykke. Koster for mye.. Hvorfor i huleste valgte dere midt i fellesferien? For øvrig er 47 gjester bra oppmøte tenker jeg. Anonymkode: bc872...5a7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #183 Del Skrevet 24. mars 2023 Vi har takket nei til bryllup midt i fellesferien, nettopp fordi det da ble vanskelig å reise på sammenhengende ferie mer enn 1 uke. Vi hadde ikke bestilt ferien enda da vi takket nei, men vi hadde planlagt hvilken periode vi skulle dra. Vi har barn som går på skole og jobber med lite fleksible ferier. Dermed er ferien litt «hellig», som noen skriver over. I tillegg er det et absolutt mareritt å få barnevakt en helg i sommerferien, spesielt i familiebryllup hvor halvparten av potensielle barnevakter er opptatt. Anonymkode: fb4f4...3d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #184 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 23.33): Så frekt å legge opp til bryllup der de må betale både reise, overnatting, gave og ta ferie....Dette er så egoistisk. Så lenge man ikke er rik selv og kan spandere hele bryllupet på alle så er det fullt forstålig i dagens dyre samfunn at mange takker nei. Er det festen du gifter deg for eller kjærligheten?? Du kan tone det ned med bare de nærmeste. Jeg er antibryllup med slike storslåtte samlinger der folk må punge ut flere tusen kroner på å feire andre folk. Anonymkode: 89ade...a9a Når en er fra nord og en fra utlandet er det vel UMULIG at ingen må reise 😅 Hvorfor i alle dager er det frekt? Om du leser litt bedre, ser du at TS har sagt at de ikke vil ha gave heller Anonymkode: b4bcb...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #185 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 20.3.2023 den 0.36): Vedkommende sitert under her brukte ca det på et bryllup. Anonymkode: 81db4...f1e Høres ut som vedkommende har dyre vaner. Kjøpte antrekk til 6500 kr 😅 Anonymkode: b4bcb...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #186 Del Skrevet 29. mars 2023 Hadde aaaldri droppet ferie for et bryllup. Unntaket må kanskje være søsken(men da hadde jeg frarådet de sterkt å ha bryllup midt i fellesferien uansett). Ferie er fire hellige uker i juli for min del, og jeg rømmer landet dagen etter jeg går ut i ferie hvert eneste år. Ferie er høydepunktet i et arbeidsår, og aldri i verden om jeg hadde holdt meg hjemme fordi jeg må i et bryllup midt i ferien. Anonymkode: dfb13...5a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 29. mars 2023 #187 Del Skrevet 29. mars 2023 Vi ble invitert på bryllup sørover i Europa i pinsen for noen år siden. Hyggelig det. Men flybillettene var DOBBELT så dyre som en hvilken som helst annen helg. De tenkte sikkert at det var lurt med langhelg, når alle hadde fri. Noe jeg også synes var dumt. Da jeg liker å utnytte langhelgene. Hadde uten problemer tatt en fridag fra jobb om nødvendig for å reise. Nå ble det brudd i en 5 dagers. Til info dro vi i bryllupet. Men føler ikke det var helt gjennomtenkt på den måten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #188 Del Skrevet 29. mars 2023 Så mye barnslige svar. "Jeg må ha ferie, hellig for meg" osv osv. En gjeng med folk som bare tenker meg meg meg. Anonymkode: 3e40d...9fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #189 Del Skrevet 29. mars 2023 Du har ikke 100 stk som er ordentlig nære. De fleste som kommer er kanskje de du er nærmest. Kos deg med dem. Mye hyggeligere med mindre gjester, blir mer intimt. Bestem deg for at det blir det beste bryllupet ever, då blir det det. Dessuten mer i honeymoonkassa Anonymkode: 87bd5...ccb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #190 Del Skrevet 29. mars 2023 Dette ender med skillsmisse. Anonymkode: c2827...332 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 29. mars 2023 #191 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 23.23): Jeg og mannen min skal gifte oss til sommeren. Bryllupet blir i Oslo, midt i fellesferien. Mannen er fra et annet land i Europa, jeg er fra Nord-Norge. Familien min bor spredt rundt i hele Norge. Idag hadde vi svarfrist, og 47 av 100 gjester har takket ja til å komme. Altså, over halvparten har takket nei til bryllupet! Og det største frafallet er fra min side Jeg er så skuffet og lei meg! nå prøver jeg "granske" hva jeg har gjort galt, for at ingen ønsker feire dagen med meg. Dette ble et skikkelig slag i trynet og tidenes største skuffelse! Til vanlig har jeg en familie som elsker fester og reiser både land og strand for å få med seg rubbel og bit av bursdager, konfirmasjoner, barndåper osv. Flere som har takket nei, har ikke lagt ferieplaner enda- selv om de har ferie. jeg klarer bare ikke å forstå! Anonymkode: 3766e...079 Stikkordet her er fellesferie, den dyreste tiden å reise og å ta inn på hotell 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #192 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Så mye barnslige svar. "Jeg må ha ferie, hellig for meg" osv osv. En gjeng med folk som bare tenker meg meg meg. Anonymkode: 3e40d...9fd For bryllup er ikke "meg meg meg" mener du? Anonymkode: e513f...f97 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #193 Del Skrevet 29. mars 2023 Grüner skrev (På 19.3.2023 den 23.31): Det synes jeg er merkelig. Sommeren er den vanligste tiden å gifte seg på og dere er tidlig ute med invitasjon. Jeg har vært i flere sommerbryllup, og da har jeg lagt opp ferien min etter dem. Sommerferie har folk hvert år, men et bryllup er en once in a lifetime experience for paret som gifter seg. Nemlig, for paret som gifter seg er en en once in a lifetime, ikke for gjestene. Grüner skrev (På 19.3.2023 den 23.33): Det er høysesong for bryllup 😉 Ikke i juli. Mai, juni og august er bryllupsmåneder. Juli er dyrt, alle barnevakter er oppbrukt pga stengt bhg og sfo, og det er ofte mye logistikk å få ting til å klaffe pga ferie for involverte parter som prest, sangere, catering ect. Danseskjørt skrev (På 19.3.2023 den 23.58): Spesielt. Bryllup er jo noe av det koseligste som fins. Så fint for deg at du syns det, jeg er ikke enig. Jeg har har vært i over 30 bryllup, og kan telle på en hånd de som faktisk har vært kjekke. Ofte er bryllup en dag med massevis av venting på at ting skal skje, mye pliktsnakk med folk man aldri skal møte igjen, tvangspolynese med klåete onkel Tor, ofte litt lite mat og knepent med drikke, alt for lange taler og hjemmelagde sanger med 19 vers ingen klarer å synge. Mange ganger går man i bryllup av ren plikt, for er man invitert så må man nesten møte opp, ellers vanker det kjeft ala det Grûner over her har drevet med i hele tråden, og man blir beskyldt for å være egoistisk og kjipt. Og jeg kan saktens lide meg gjennom nok ett bryllup en ledig helg i mai som ikke koster allverdens i utgifter, men å måtte betale reise og opphold til en av Norges dyreste byer midt i fellesferien hadde jeg kun gjort for søsken og aller nærmeste venninne. Når det i tillegg er ett bryllup der det meste skal foregå på haltende språk, og med "gøye" tverrkulturelle interaksjoner, nei det hadde jeg styrt unna altså. Og siden mange tror det er bare å velge seg en ferie som passer med bryllup, jeg jobber i helse og får tildelt tre uker uten å ha påvirkning på det selv. Helt uaktuelt å la ett bryllup ødelegge de få ukene, det er 48 andre helger i året man heller kan gifte seg for min del . Anonymkode: 4a2d4...3bf 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #194 Del Skrevet 31. mars 2023 Forstår at du blir lei deg, TS ❤️ Det er nok som mange sier her: fellesferien og vanskelig å få ferieplaner til å gå opp når det kommer bryllup midt i. Så må man da prioritere. Jeg forstår allikevel veldig godt at det er sårt og at du blir lei deg. Vi skal også gifte oss, i starten av juli - men ga beskjed for over ett år siden. Vi har ikke så mange tilreisende (50 av 140 stk bor ikke i nærheten, men vi bor allikevel i samme fylke, kun deler av samboer sin familie bor nede på østlandet). Her kommer ikke den ene broren til min samboer i bryllupet vårt, fordi de ønsker å prioritere sydentur (han og kona bare) istedenfor å komme til oss. Synes det er kjipt for samboer sin del, og jeg ble både irritert og lei meg, men forstår at det blir vanskelige valg når vi legger det til sommeren.. Apropo at juli ikke er greit å gifte seg i av ulike grunner som det diskuteres over: jeg har vært i 6 bryllup de fem siste årene, og alle har vært i perioden slutten av juni - starten av august. Ikke tenkt noe over at det ikke er innafor, og de fleste gjestene har kommet. Vi har da prioritert det. Var i bryllup i fjor på sørlandet, og da la vi opp til at vi var der en uke og gjorde en ferie ut av det. Ikke har det vært kjedelige bryllup heller, og det skal ikke bryllupet vårt bli heller - har allerede gitt beskjed til toastmaster om at talene må holdes korte og familie/venner vet vi er rastløse - orker ikke tusen sanger 😂 Men ja, avsporing fra meg over. Du har helt lov til å føle på skuffelse! Man føler seg ikke prioritert, og det er en gang man gifter seg (forhåpentligvis). Det er også lov å uttrykke at du er veldig lei deg og skuffet, fordi du hadde gleda deg til å feire med familien, men at du også forstår at det er vanskelig når det legges i ferietider. 💐 Anonymkode: 9c92b...6c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2023 #195 Del Skrevet 31. mars 2023 Jeg tipper også at dagen din blir fin, og at de som kommer betyr mye for deg, kos deg med det og dem ❤️ Anonymkode: 9c92b...6c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 10. april 2023 #196 Del Skrevet 10. april 2023 AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 23.29): De har aktivt takket nei! Ts Anonymkode: 3766e...079 Jeg skjønner at dette er kjempetrist og vondt. Samtidig er det veldig tunge økonomiske tider nå for mange. Vi hadde også bedt mange fra ulike kanter av landet, og sa da at vi ikke ønsket gave, men ble veldig glad om de kom. Og at vi sa det var uformelt, slik at ikke folk tenkte at de måtte kjøpe nye kjoler osv. Skjønner at det ikke er så lett i etterkant, men kan det rett og slett være pga folks økonomi? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #197 Del Skrevet 11. april 2023 Skjønner at det er kjipt, TS. Tror den økonomiske situasjonen kan ha med saken å gjøre. Jeg merker det selv, har OK lønn, men pris på alt fra huslån til mat har skutt i været. Det samme gjelder fly og hotell, særlig i ferier. Vurderer en konsert i en annen norsk by i sommer og fikk sjokk da jeg sjekket hotell, typ 3000+ for én natt på en helt middels hotellkjede. Er veldig glad for at jeg ikke er invitert i bryllup i år. Om det var f.eks. en kusine som skulle gifte seg på andre kanten av landet så hadde jeg takket nei. Å forplikte seg til å svi av 10.000+ på noen som ikke er mine aller nærmeste er ikke fristende akkurat nå. Jeg har barn og må prioritere bufferkonto og ferieaktiviteter med dem. Situasjonen føles utrygg og jeg tror mange er redd for at prisøkningen bare skal fortsette. Man må plutselig gjøre noen prioriteringer. Anonymkode: 5b481...563 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2023 #198 Del Skrevet 11. april 2023 Skjønner at du er skuffa. Jeg er delt når det gjelder det å reisee for å være med i bryllup. Har stort sett takket nei når venner har hatt langveis-brylluper. Det går på det praktiske med liten sjanse for barnevakt samt det økonomiske for min del. Men det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om de som gifter seg og vet at det er en viktig dag for dem. Anonymkode: 201e7...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #199 Del Skrevet 10. juni 2023 On 3/19/2023 at 11:23 PM, AnonymBruker said: Jeg og mannen min skal gifte oss til sommeren. Bryllupet blir i Oslo, midt i fellesferien. Mannen er fra et annet land i Europa, jeg er fra Nord-Norge. Familien min bor spredt rundt i hele Norge. Idag hadde vi svarfrist, og 47 av 100 gjester har takket ja til å komme. Altså, over halvparten har takket nei til bryllupet! Og det største frafallet er fra min side Jeg er så skuffet og lei meg! nå prøver jeg "granske" hva jeg har gjort galt, for at ingen ønsker feire dagen med meg. Dette ble et skikkelig slag i trynet og tidenes største skuffelse! Til vanlig har jeg en familie som elsker fester og reiser både land og strand for å få med seg rubbel og bit av bursdager, konfirmasjoner, barndåper osv. Flere som har takket nei, har ikke lagt ferieplaner enda- selv om de har ferie. jeg klarer bare ikke å forstå! Anonymkode: 3766e...079 Hmmm, er dere den type folk som har overfladiske vennskap som dere ikke aktivt pleier? Jeg har flere venninner som jeg nær sagt aldri prater med (og derfor ikke forventer å bli invitert i bryllup til) som inviterte meg, og jeg ble veldig overrasket over det. De så tydeligvis på meg som en viktig nok venn til å komme i bryllupet, men ikke en viktig nok venn til å treffes ellers… Anonymkode: 873f5...b21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2023 #200 Del Skrevet 10. juni 2023 Med 100 inviterte kan det jo umulig være bare de nærmeste du har invitert ? Jeg hadde under ingen omstendighet ødelagt ferien min for noen andre enn barna mine. Anonymkode: a44d2...e3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå