AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #221 Del Skrevet 14. juni 2023 On 6/12/2023 at 2:43 PM, AnonymBruker said: Sommer ja, juni og august, ikke juli. Jobber som blomsterdekoratør, det er ikke mange som gifter seg i fellesferien Anonymkode: e2009...76c Her gifter "alle" seg i juli. Vi var unntaket som giftet oss i juni. Er vel ikke så utenkelig at det er geografiske variasjoner her? Anonymkode: f0cb1...3e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #222 Del Skrevet 15. juni 2023 On 6/12/2023 at 2:47 PM, AnonymBruker said: For noe tull. Er jo opplagt at det er best å ta bryllupp i fellesferien når folk faktisk har fri. Anonymkode: 7e38d...51f Ja og da har folk som regel alt lagt planer Anonymkode: cf2bb...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #223 Del Skrevet 16. juni 2023 selv om det er i felles ferien så syns jeg det er alt får dårlig grunn for at dem ikke gidder og komme ferie kan man ta hele tiden men bryllup er bare den ene gangen Anonymkode: edcbb...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #224 Del Skrevet 16. juni 2023 Hvorfor legger du bryllupet midt i fellesferien? Når folk endelig har fri og kan planlegge litt lengre reiser? Anonymkode: 60c27...e7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #225 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): selv om det er i felles ferien så syns jeg det er alt får dårlig grunn for at dem ikke gidder og komme ferie kan man ta hele tiden men bryllup er bare den ene gangen Anonymkode: edcbb...9c7 for brudeparet, ja. Men jeg antar du ser den brølende logiske bristen i resonnementet ditt hvis du bruker to sekunder til på å tenke litt? Anonymkode: 1a584...dbc 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #226 Del Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 12.6.2023 den 14.47): For noe tull. Er jo opplagt at det er best å ta bryllupp i fellesferien når folk faktisk har fri. Anonymkode: 7e38d...51f Du mener blomsterdekoratøren - som åpenbart er vant med å levere til bryllup - lyver når hun sier at det er få bestillinger til juli-bryllup? For i julibryllup da fikser bruden brudebuketten selv, i motsetning til alle andre bryllup? Her velger jeg å tro mer på den som jobber mot bryllup enn dine udokumenterte antakelser AnonymBruker skrev (På 14.6.2023 den 18.55): Her gifter "alle" seg i juli. Vi var unntaket som giftet oss i juni. Er vel ikke så utenkelig at det er geografiske variasjoner her? Anonymkode: f0cb1...3e5 Kan hende, men jeg har vært i en god del bryllup på østlandet, trøndelag og i nordland. Ikke ett av de har vært i juli Anonymkode: da1b9...73e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #227 Del Skrevet 16. juni 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Kan hende, men jeg har vært i en god del bryllup på østlandet, trøndelag og i nordland. Ikke ett av de har vært i juli Anonymkode: da1b9...73e Jeg bor i et av områdene du refererer til, og har vært i flere brylluper i et av de andre områdene. Nesten samtlige var i juli. Som sagt er det ikke utenkelig at det er geografiske variasjoner (og da mener jeg fra sted til sted, ikke nødvendigvis innad i et fylke eller i en landsdel). Anonymkode: f0cb1...3e5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2023 #228 Del Skrevet 17. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 12.6.2023 den 14.38): Hæ? Jeg er sjokkert. Juli og fellesferien er vel det mest vanlige tidspunkt å gifte seg på? Vi giftet oss i utlandet i fellesferien NETTOPP fordi da hadde alle ferie, barn kunne være med. Nesten alle vi inviterte kom. Masse venner...Kunne aldri falt oss inn å arrangere bryllupp hvor man må ta fly som IKKE var i fellesferien. Hele poenget var at folk skulle ha anledning til å komme pga ferie. Så mange rare svar! Anonymkode: 7e38d...51f Da mener du rett og slett at det er rimelig å forvente at alle gjestene bruker ferien sin på ditt bryllup. Du har frekkhetens nådegave du. Anonymkode: d5740...a7c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2023 #229 Del Skrevet 23. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 17.6.2023 den 11.02): Da mener du rett og slett at det er rimelig å forvente at alle gjestene bruker ferien sin på ditt bryllup. Du har frekkhetens nådegave du. Anonymkode: d5740...a7c Morsom du. Bryllupp er valgfritt. Forøvrig kom som sagt nesten alle inviterte og samtlige synes det var helt perfekt. Invitasjoner ble sendt ut ett år før så det er rom for planlegging. I fellesferien gar de fleste anledning og det hele er mye enklere å planlegge. Noen kom i et par dager og de fleste tok store deler av ferien sin der. Her er det du som ikke er helt opplyst 😅 Anonymkode: 7e38d...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2023 #230 Del Skrevet 28. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 23.6.2023 den 21.26): Morsom du. Bryllupp er valgfritt. Forøvrig kom som sagt nesten alle inviterte og samtlige synes det var helt perfekt. Invitasjoner ble sendt ut ett år før så det er rom for planlegging. I fellesferien gar de fleste anledning og det hele er mye enklere å planlegge. Noen kom i et par dager og de fleste tok store deler av ferien sin der. Her er det du som ikke er helt opplyst 😅 Anonymkode: 7e38d...51f Jasså? Hvorfor er det da så mange av gjestene til ts som takker nei til et bryllup i fellesferien? Hvorfor skriver så mange her i tråden at de ikke ønsker å bruke ferien sin til å reise i bryllup? Joda, de fleste har anledning i fellesferien, det er en side av saken. Om de egentlig ønsker å bruke ferien sin på å dra i bryllup er en annen sak. Ofte føler man seg forpliktet og velger å dra i bryllupet og dermed må man ta deler av ferien sin der. Jeg har vært i mange brylluper, men aldri i fellesferien. Mest vanlig med juni eller august. Kanskje det er du som ikke er helt opplyst, du ser jo bare saken fra din egen synsvinkel. Anonymkode: d5740...a7c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 29. juni 2023 #231 Del Skrevet 29. juni 2023 Ikke lest alt, men er det din familie som bor i nord og bryllupet i sør? Da tror jeg uten at folk sier det, at det har blitt for dyrt. Mange folk sliter nå litt økonomisk. Bor i Nordnorge, og har vært på to små helgeturer med barna, og feriepengene er nesten brukt opp. Vi tjener greit til å bo i nord, begge lærere og har 3 tenåringer. Konfirmasjonsmnd mai tok knekken på oss og vi måtte bruke av sparepenger. Prisene på bare å leve normalt er sinnsyke! Vi bruker så mye penger på drivstoff og mat nå at jeg ser vi vil få problemer på slutten av lønnsmnd, selv om vi prøver å tenke litt annerledes. Et søsken av meg driver interiørbutikk, og sier det nesten ikke er kunder. Folk har dårlig råd generelt og må prioritere annerledes. Men det er flaut og vanskelig, ikke noe folk snakker om. Kanskje TS, at dette er grunnen for flere av gjestene dine? Særlig om de har bestilt en annen ferietur også. Om vi skulle reist til Oslo med ungdommene hadde flybillettene, parkering på flyplassen, antrekk og overnatting kostet en formue. Vi hadde kanskje måttet bruke kredittkort eller takket nei. Selv om dere sier at dere ikke vil ha gave og at alkohol er inkludert. Bare prøver å si at kanskje er det ikke dere som er grunnen, men at folk ikke tør å si det blir for dyrt. Håper likevel dere får en fin feiring! ❤ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yodas Skrevet 29. juni 2023 #232 Del Skrevet 29. juni 2023 Det er mange rare svar her. Jeg synes det er hyggelig å bli invitert i bryllup. Jeg har vært i bryllup på annen kant av landet, og i andre land også. Da kombinerer man gjerne med ferie på stedet, og blir noen dager ekstra. Vi giftet oss selv midt i juli, ikke noe galt med det heller. Men 47 gjester er jo en ganske grei størrelse på et bryllup, da. Ikke alle de 100 inviterte var nære venner eller nær familie, kanskje? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #233 Del Skrevet 29. juni 2023 Når ble invitasjoner sendt ut? Midt i fellesferien er nok allerede planlagt for mange. Mange kabalen ska opp iht mine dine barn, besøke familie langveisfra, sydenturer bestilt i vinter osv. Pluss det blir fort mange tusen kr ekstra med fly, lang kjøretur osv. Pluss overnatting som ikke er lett å få i felles ferie osv. Derfor mange sender en save the date ganske tidlig. Eller har det en helg tidligere på sommeren. Juni er en vanlig periode eller på høsten. Slik at det ikke kræsjer med konfirmasjon osv. Billigere å reise utenom sesong, samt å få barnevakter, når ikke alle andre er på ferie. Så feir i vei med alle som kan komme iallefall. Det blir uansett et bra bryllup. Anonymkode: accaf...bc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #234 Del Skrevet 29. juni 2023 Ikke glem at mange sitter med stor gjeld etter vinteren pga strøm priser osv. Så vet mange bruker ferie penger på gjeld i år. Anonymkode: accaf...bc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #235 Del Skrevet 29. juni 2023 I min familie bor vi spredt. Vi hadde på et tidspunkt tre bryllup og seks barnedåper pluss tre konfirmasjoner i nærmeste familie som vi ble forventet å stille på i løpet av fem år. Tolv reiser med en snittpris på 25.000 kr i reisekostnader for vår familie. Altså 300.000 kroner svidd av bare på familiebegivenheter i løpet av fem år. Så kommer antrekk, gaver og tre utdrikningslag i tillegg. Har full forståelse for at mange ikke kan prioritere slikt økonomisk. Anonymkode: 9b260...7db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2023 #236 Del Skrevet 1. juli 2023 Synes juli er en praktisk måned for bryllup. Da har jeg fri og kan ta det som en del av ferien hvis jeg vil. Mer stress med bryllup som er i mai/juni eller august når det er travelt på jobb og jeg helst ikke vil bruke penger eller tid på å reise vekk. Kjenner mange, inkluder meg selv, som har bryllupsdag i juli. Anonymkode: f7fd4...bbe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå