AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #1 Del Skrevet 19. mars 2023 Har akkurat hatt mitt første IVF forsøk, noe jeg har vært åpen med min leder om. Har ikke sagt noe til leder om resultatet av forsøket, da jeg ikke vet enda. Får tett oppfølging på grunn av tegn på unormal svangerskap, mulig exu. Nå oppdaget jeg at jeg fredag hadde fått Mail fra HR om søknad om foreldrepermisjon og etterspørsel etter termindato. Har som sagt ikke delt med leder om hvordan forsøket har gått, og heller ingen andre på arbeidsplassen. Hvordan forholder jeg meg til dette? Synes det var veldig ubehagelig og ekkelt, og ble lei meg da det mest sannsynlig ikke blir noe foreldrepermisjon med det første Anonymkode: c16aa...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #2 Del Skrevet 19. mars 2023 Jeg ville skrevet en mail til leder med akkurat det du skriver her. Skriv også at dersom det ikke var tydelig under sist samtale, vil du selv bestemme når og hvordan info om ivf-forsøk kommer ut. Kall de også det, forsøk. Anonymkode: 43ac6...ac3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #3 Del Skrevet 19. mars 2023 Det høres veldig spesielt ut. Jeg ville ikke svart HR og bedt leder om en samtale asap. Hadde krevd at leder sendte epost til HR og ordnet opp, med meg på kopi. Anonymkode: 45a94...bb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecca30 Skrevet 19. mars 2023 #4 Del Skrevet 19. mars 2023 Fy f***, det der høres ikke bra ut! 😠 Det er helt feil av HR å kontakte deg om foreldrepermisjon når du ikke har informert lederen din om resultatet av IVF-forsøket ennå. 🤬 Jeg vil anbefale deg å ta dette opp med HR og forklare situasjonen din, slik at de kan korrigere feilen sin. 🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #5 Del Skrevet 19. mars 2023 Bare legg ved lovverket om når informasjon fra(!) deg(!!) skal gis til arbeidsgiver. Samtidig ville jeg også vært litt slem mot HR, å lagt ved en beskrivelse av prosessen og at det er svært uprofesjonelt å sende ut en slik mail Anonymkode: 15003...f08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #6 Del Skrevet 20. mars 2023 Jeg tror jeg ville svart ekstremt kort til HR, noe a la: Hei, jeg lurer på om det er skjedd en feil her. Er dere sikre på at mailen er sendt til riktig person? Så må de nesten enten beklage feilen eller forklare og rette opp. Det er de som burde forklare og ikke du. Du har nok av andre ting å bruke tid på. Og lykke til med prosessen med ivf! Anonymkode: 36ae9...771 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #7 Del Skrevet 20. mars 2023 Hadde og sendt mail til HR om hva de mener og om de har sendt til feil person. Anonymkode: 03688...873 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #8 Del Skrevet 21. mars 2023 Hva sa du til lederen din om forsøket? Var du åpen det er vanskelig å bli gravid? Jeg tenker så enkelt at før du blir helt i fyr og flammer på arbeidsplassen, 1) at du bare er sikker på hva du har sagt selv og 2) at det ikkr har skjedd en feil med e-post til feil person. Anonymkode: 67adf...0dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #9 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva sa du til lederen din om forsøket? Var du åpen det er vanskelig å bli gravid? Jeg tenker så enkelt at før du blir helt i fyr og flammer på arbeidsplassen, 1) at du bare er sikker på hva du har sagt selv og 2) at det ikkr har skjedd en feil med e-post til feil person. Anonymkode: 67adf...0dc Har vært veldig åpen hele veien om hele prosessen. Senest for to uker siden begynte leder å snakke med meg om hvordan jeg vil gjøre det med foreldreperm, hvor jeg svarte at først må jeg jo bli gravid. Mailen er til meg da den også etterspør om fraværet jeg hadde en uke i februar er svangerskapsrelatert Anonymkode: c16aa...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #10 Del Skrevet 21. mars 2023 Er leder veldig uvitende om ivf og tror at det betyr at en 100% blir gravid når en har en ivf-avtale? Spesielt en del menn er sjokkerende uvitende om hvordan unnfangelse fungerer,og spesielt assistert unnfangelse. Ville tatt en prat igjen og sagt at du er ikke gravid før du sier ifra.. Anonymkode: a8b92...226 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #11 Del Skrevet 21. mars 2023 Du svarer så enkelt som dette Hei Jeg tror nok det har vært en misforståelse, jeg driver å forsøker å bli gravid men siden jeg driver med x (aner ikke hva det heter) så er det ikke 100% sikkert enda. Dere hører fra meg hvis jeg har gode nyheter 😊 Til alle andre ink deg som har laget tråden. Slutt og overtenk så jævla mye. Det er en uskyldig mail. Ingen grunn til å snu jordens skorpe i møte her og møte der, nå skal noen inn på teppet blablabla. FAEN ikke rart det blir krig i verden Anonymkode: 506ef...f70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #12 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har vært veldig åpen hele veien om hele prosessen. Senest for to uker siden begynte leder å snakke med meg om hvordan jeg vil gjøre det med foreldreperm, hvor jeg svarte at først må jeg jo bli gravid. Mailen er til meg da den også etterspør om fraværet jeg hadde en uke i februar er svangerskapsrelatert Anonymkode: c16aa...234 Jeg tenker et eller annet sted på veien har det skjedd en misforståelse siden de spør om fraværet ditt også er svangerskapsrelatert og det er to uker siden du snakket om det. «Jeg må jo først bli gravid» er ikke det samme som «Jeg er ikke gravid, og det kan ta x antall år». Tipper lederen har tolket at du er gravid, men du ikke vil si at du er gravid enda, og har spurt HR om å ta seg av det for at du skal slippe føle deg presset til å si det til vedkommende, men føler deg mer bekvem med dem. Anonymkode: 67adf...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #13 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tenker et eller annet sted på veien har det skjedd en misforståelse siden de spør om fraværet ditt også er svangerskapsrelatert og det er to uker siden du snakket om det. «Jeg må jo først bli gravid» er ikke det samme som «Jeg er ikke gravid, og det kan ta x antall år». Tipper lederen har tolket at du er gravid, men du ikke vil si at du er gravid enda, og har spurt HR om å ta seg av det for at du skal slippe føle deg presset til å si det til vedkommende, men føler deg mer bekvem med dem. Anonymkode: 67adf...0dc Er jo veldig rart, da leder også vet at jeg har mistet fire ganger og at dette har vært en vanskelig og lang prosess ble liten sjanse for å lykkes. Det er overhode ingenting jeg kunne gjort annerledes her, og det er uansett meget spesielt å anta at jeg er gravid uten å ha spurt. Anonymkode: c16aa...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #14 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er jo veldig rart, da leder også vet at jeg har mistet fire ganger og at dette har vært en vanskelig og lang prosess ble liten sjanse for å lykkes. Det er overhode ingenting jeg kunne gjort annerledes her, og det er uansett meget spesielt å anta at jeg er gravid uten å ha spurt. Anonymkode: c16aa...234 Men hva har du gjort med situasjonen, TS? Har du snakket med lederen din og HR? Anonymkode: 45a94...bb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #15 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hva har du gjort med situasjonen, TS? Har du snakket med lederen din og HR? Anonymkode: 45a94...bb0 Leder har ferie denne uken, må snakke med henne neste uke. Skal på ultralyd i dag for å se om det er graviditet eller ikke, og kommer til å svare HR etter dette Anonymkode: c16aa...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #16 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er leder veldig uvitende om ivf og tror at det betyr at en 100% blir gravid når en har en ivf-avtale? Spesielt en del menn er sjokkerende uvitende om hvordan unnfangelse fungerer,og spesielt assistert unnfangelse. Ville tatt en prat igjen og sagt at du er ikke gravid før du sier ifra.. Anonymkode: a8b92...226 Enig i det siste, men ikke det første. Jeg synes det er mye å forvente at folk generelt skal ha god innsikt i ivf. Anonymkode: 45a94...bb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #17 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du svarer så enkelt som dette Hei Jeg tror nok det har vært en misforståelse, jeg driver å forsøker å bli gravid men siden jeg driver med x (aner ikke hva det heter) så er det ikke 100% sikkert enda. Dere hører fra meg hvis jeg har gode nyheter 😊 Til alle andre ink deg som har laget tråden. Slutt og overtenk så jævla mye. Det er en uskyldig mail. Ingen grunn til å snu jordens skorpe i møte her og møte der, nå skal noen inn på teppet blablabla. FAEN ikke rart det blir krig i verden Anonymkode: 506ef...f70 I en sånn situasjon som dette så synes ikke jeg det er en uskyldig Mail. Jeg ble innmari lei meg, da dette mest sannsynlig ikke går bra, og leder har tatt seg frihet til å dele en ikke-eksisterende nyhet. Hadde satt pris på om jeg selv kunne fortalt ting når jeg var klar for det, ikke midt i den situasjonen jeg er i nå. Er veldig sårt å få spørsmål om termindato og foreldreperm når det er usikkert på om jeg noen gang får den gleden Anonymkode: c16aa...234 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #18 Del Skrevet 21. mars 2023 Dette er faktisk skikkelig drøyt. Jeg støtter forslaget om å bare svare HR kort "Denne har nok blitt sendt feil". Videre trenger du ikke dele noe som helst om du skulle bli gravid før du selv føler for det (ordlyden er vel at sjef må kunne ordne vikar innen rimelig tid, og det kan jo være når du typ er 5 måneder på vei). Anonymkode: c8b2f...39d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå