Gå til innhold

Føler jeg hater gamle mennesker mer og mer.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er det ikke snakk om demente. Veldig mange gamle som tror dem fortjener vår respekt bare for at dem er gammel, når det ikke skjer blir dem sur og gretten. Det er ikke greit uansett alder.

Anonymkode: 1f949...1b1

Det er sånn de er oppdratt. I en helt annen verden. Derfor passer de ikke helt inn og er utdatert når det kommer til toleranse.

Anonymkode: b6365...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Synes også gamle mennesker er plagsom og en byrde. Har gradvis kuttet all kontakt med besteforeldre etterhvert som de ble eldre.

Anonymkode: 9dcd2...a43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ah klassisk, fin hersketeknikk da. Det er ikke et KG forum om man ikke har minst en person som ikke svarer på selve innlegget, men heller skal begynne å hakke ned på andre. 

Anonymkode: 641c9...830

Alltid.

Anonymkode: cb3e4...5e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
theTitanic skrev (22 minutter siden):

Tror ikke jeg heller hadde vært så blid om jeg var gammel, bodde på sykehjem, hadde lite frihet, lav livskvalitet og mange forskjellige ansatte skulle hjelpe meg med ting som det er pinlig å få hjelp til i tillegg til helseplager og å ha døden som neste stopp. Det kan absolutt gjøre noe med humøret og imøtekommenheten. 

Ville heller vært død enn å være i den situasjonen. Jeg skjønner dem godt. 

You'll get there.

Anonymkode: cb3e4...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dem tror faktisk dem er privligert til å gjøre hva dem vil

Her om dagen sto jeg fredelig med ett trafikklys og ventet på at det blir grønnt, så pluttselig kommer det en gamling på elektrisk rullestol bak meg som stoppet for å som fysisk dykker meg vekk også kjører han inn i kryss med full trafikk. Liksom hva faen?

Annen dag på bussen skulle jeg gå av på stoppet mitt, så blir jeg dyttet av en gamling inn mot setene der folk satt og sa "FLYTT NO PÅ DEG", jeg sa "jeg skal av?", så sa han "MEN SÅ GÅ NO AV DA FOR FAEN"... excuse me?? Var nå det jeg holdt på med før han dytta meg. Ingen unge gjør slik.

Dem forventer respekt men gir bare motsatte tilbake. Heldigvis har dem ikke lenge igjen tihi

Så har vi heldigvis dem som bare er søt også koselig da

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ah klassisk, fin hersketeknikk da. Det er ikke et KG forum om man ikke har minst en person som ikke svarer på selve innlegget, men heller skal begynne å hakke ned på andre. 

Anonymkode: 641c9...830

Selve innlegget er en haterklæring mot gamle mennesker. Altså hakking på andre. Da må det jo være legitimt å spørre om når det inntreffer.  

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Whistler skrev (29 minutter siden):

Som norsk utrykker du deg ikke helt krystallklart på norsk.  Hvor starter egentlig alderen på "gamle mennesker"?

Gratulerer! Hvordan føles det å gå for dagens klareste "tar mannen fremfor ballen"-øyeblikk, og bomme med flere meter? Det er ikke en eneste feil i det TS skriver som kan tyde på noen annen opprinnelse enn norsk. Det er kanskje ikke feilfritt, men her har vi ingen typiske feil av typen ordstilling, ordvalg, bøyning etc. av typen folk gjør når de har et annet morsmål enn norsk. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå er det ikke snakk om demente. Veldig mange gamle som tror dem fortjener vår respekt bare for at dem er gammel, når det ikke skjer blir dem sur og gretten. Det er ikke greit uansett alder.

Alle fortjener respekt, til de eventuelt beviser noe annet. 

Anonymkode: 2b7ea...7c2

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Whistler skrev (3 minutter siden):

Selve innlegget er en haterklæring mot gamle mennesker. Altså hakking på andre. Da må det jo være legitimt å spørre om når det inntreffer.  

Men du klarte deg ikke med det, du måtte så tvil om TS' opprinnelse og redelighet også. Super måte å skape en ryddig debatt på. 

Anonymkode: 2b7ea...7c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dem tror faktisk dem er privligert til å gjøre hva dem vil

Her om dagen sto jeg fredelig med ett trafikklys og ventet på at det blir grønnt, så pluttselig kommer det en gamling på elektrisk rullestol bak meg som stoppet for å som fysisk dykker meg vekk også kjører han inn i kryss med full trafikk. Liksom hva faen?

Annen dag på bussen skulle jeg gå av på stoppet mitt, så blir jeg dyttet av en gamling inn mot setene der folk satt og sa "FLYTT NO PÅ DEG", jeg sa "jeg skal av?", så sa han "MEN SÅ GÅ NO AV DA FOR FAEN"... excuse me?? Var nå det jeg holdt på med før han dytta meg. Ingen unge gjør slik.

Dem forventer respekt men gir bare motsatte tilbake. Heldigvis har dem ikke lenge igjen tihi

Så har vi heldigvis dem som bare er søt også koselig da

Du er vel en av de slaskene som tar plassen til eldre og uføre tenker jeg. Alle aldre kan bli irritert på sånne som deg! 

Anonymkode: 274f8...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er sånn de er oppdratt. I en helt annen verden. Derfor passer de ikke helt inn og er utdatert når det kommer til toleranse.

Anonymkode: b6365...1da

Denne unnskyldningen er brukt ofte og kunne ikke vært mer feil. Dem har levd i samme tidsrom som oss, men valgte selv å bli igjen i fortiden. Dem kan endre seg på lik linje som resten av samfunnet, det har ikke skjedd over natten. Hvor var dem når det ble uakseptabelt med rasisme? Dem var her akkurat som oss, men noen velger å være trangsynt. Og basic folkeskikk har ikke endret seg så fælt at dem er fulstendig udatert? Dårlig unnskyldning.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle fortjener respekt, til de eventuelt beviser noe annet. 

Det er jeg fullstendig enig i. Men dem jeg snakket om, er ikke. Alt for mange gamle som tror dem fortjener respekt bare for at sem er gammel, selv med deres dårlige holdninger.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klima. Man blir ikke glad og lykkelig av is, slafs, snø og mørke halve året. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er vel en av de slaskene som tar plassen til eldre og uføre tenker jeg. Alle aldre kan bli irritert på sånne som deg! 

Ta plassen til eldre? Ved å gå i gangen på en buss og stå med ett trafikklys?😂

ta deg sammen.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ta plassen til eldre? Ved å gå i gangen på en buss og stå med ett trafikklys?😂

ta deg sammen.

Du er tydeligvis blottet for empati. Når en gammel person sier «flytt på deg», betyr det garantert at du er en frisk person på to ben som kan bevege deg raskere enn en gammel kropp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Whistler said:

Kommentaren var ikke relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du er tydeligvis blottet for empati. Når en gammel person sier «flytt på deg», betyr det garantert at du er en frisk person på to ben som kan bevege deg raskere enn en gammel kropp. 

Jeg var på vei ut bussen, jeg holdt på å flytte meg. Var absolutt null grunn til å dytte meg. Drøyt å påstå at jeg er blottet for empati😂 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Åååå, klassisk KG🥰 ikke lese kommentaren og ta den ut av kontekst for å rakke ned på noen🤩

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Denne unnskyldningen er brukt ofte og kunne ikke vært mer feil. Dem har levd i samme tidsrom som oss, men valgte selv å bli igjen i fortiden. Dem kan endre seg på lik linje som resten av samfunnet, det har ikke skjedd over natten. Hvor var dem når det ble uakseptabelt med rasisme? Dem var her akkurat som oss, men noen velger å være trangsynt. Og basic folkeskikk har ikke endret seg så fælt at dem er fulstendig udatert? Dårlig unnskyldning.

Dette! De er rasistiske, og ser ned på eller er ufyselige mot folk som er yngre. De tror de vet bedre enn alle andre mens de er helt utdaterte og på bærtur. Folkeskikk mot yngre og de som ikke er 100% norsk, har de ikke. Det er rett og slett ekkelt å se på hvordan de oppfører seg. Snakker dritt om de yngre naboene sine, høyt, sprer dårlig stemning, bruker dagene sine på å sitte der på cafe og baksnakke folk. Tragisk.

Anonymkode: d8c5c...4cc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dette! De er rasistiske, og ser ned på eller er ufyselige mot folk som er yngre. De tror de vet bedre enn alle andre mens de er helt utdaterte og på bærtur. Folkeskikk mot yngre og de som ikke er 100% norsk, har de ikke. Det er rett og slett ekkelt å se på hvordan de oppfører seg. Snakker dritt om de yngre naboene sine, høyt, sprer dårlig stemning, bruker dagene sine på å sitte der på cafe og baksnakke folk. Tragisk.

Anonymkode: d8c5c...4cc

Wow, for en negativ oppfattelse/uttalelse  av eldre mennesker. Mange eldre er positive, oppegående og hyggelige personer med interessante livserfaringer på godt/vondt. Det er respektløst og trist å lese noen av kommentarene her inne. Folk er forskjellig det gjelder også eldre mennesker. I takt m/alder blir mange syke, ensomme mm. Det gir utslag på forskjellig vis. 
Det er ikke rart at det tidvis kommer sterke uttalelser fra enkelte, men da tenker jeg at man må ‘’prøve å se litt bakenfor uttalelsen’’. Og så har vi de i den andre enden av skalaen. Jeg ser feks. på min gamle/unge mor på 87. Ja faktisk, hun er alt annet ‘’enn gammal kjærring’’. Hun er etter forholdene frisk, ungdommelig. velstelt, alltid glad, positiv, barnslig  og klager aldri. Hun er dessuten sylskarp og oppdatert.  Ha litt empati, omsorg og forståelse for de eldre. Din gamle mor eller far. Tiden og livet går fort. En dag er du der selv. 😌♥️

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

For en trist tråd. Du generaliserer og hater alle gamle mennesker.  Du hater altså folk du ikke kjenner, kun pga alder.  
Du opplyser heller ikke ved hvilken alder du begynner å hate. Er det ved 40 år? 60 år? 80?  Hater du folk ut fra andre kriterier også? Hva med rase, legning eller kjønn?  

Jeg synes at du burde holde slike tanker for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...