Gå til innhold

Gir seg festesmerter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså slutter disse smertene når egget er implantert? Stikkninger og kramper. Eller er det sånn at de fortsetter å vedvare? Hva er deres erfaring?

Anonymkode: 27788...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste kjenner ikke at egget fester seg så kramper er nok noe annet. Dpo er du? Er du sikker på når du hadde eggløsning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dpo, jeg er ganske sikker på når eggløsning var men 100 % sikker er jeg ikke

Fint å høre fra noen som har opplevd festesmerter, hvordan dere opplevde det. Om det ga seg eller om det kom andre symptomer etter disse krampene/stikkningene

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egget er jo såpass lite at du vil jo egentlig ikke kjenne at det fester seg. Kanskje en mulighet at du har eggløsning nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke eggløsning nå, så det er noe annet jeg kjenner på. Skal ikke bastant hevde at jeg kjenner egget feste seg men tror det er noen fornemmelser relatert til det

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente noen stikk dagen etter å ha satt inn blastocyst, så 6 dpo. Jeg er helsepersonell og tror ikke egentlig på festesmerter, men jeg er hvertfall gravid nå. Kan være tilfeldig,  hvem vet 

Anonymkode: b5183...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til alle dere som sier at man ikke vil kjenne det, ta dere ei bolle. Bare fordi det ikke har skjedd med deg betyr ikke at det er slik med alle. Selv om denne cellen er liten, så skal den jo faktisk «grave seg ned», så det er absolutt ikke utenkelig at noen kjenner noe! Søkte faktisk på dette tidligere i dag fordi jeg selv er 8dpo og har hatt noen merkelige lette kramper som jeg ikke kan huske at jeg har opplevd tidligere fra et så tidlig stadie. 

any how, Google is your friend:

44812DD4-8852-4CF4-8762-2EF775009330.jpeg

Anonymkode: a3fac...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Til alle dere som sier at man ikke vil kjenne det, ta dere ei bolle. Bare fordi det ikke har skjedd med deg betyr ikke at det er slik med alle. Selv om denne cellen er liten, så skal den jo faktisk «grave seg ned», så det er absolutt ikke utenkelig at noen kjenner noe! Søkte faktisk på dette tidligere i dag fordi jeg selv er 8dpo og har hatt noen merkelige lette kramper som jeg ikke kan huske at jeg har opplevd tidligere fra et så tidlig stadie. 

any how, Google is your friend:

44812DD4-8852-4CF4-8762-2EF775009330.jpeg

Anonymkode: a3fac...fdf

"Alle dere"? Det er bare én som har nevnt det. Jeg skrev at jeg opplevde stikk, men at jeg som helsepersonell ikke tror helt på det. Det er ingen forskning som tilsier at man kjenner implantasjonen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

"Alle dere"? Det er bare én som har nevnt det. Jeg skrev at jeg opplevde stikk, men at jeg som helsepersonell ikke tror helt på det. Det er ingen forskning som tilsier at man kjenner implantasjonen

Da kullet mitt lærte seg å sette inn spiral sa lærerne at det er ingen smertereseptorer i livmortapp så det går helt fint å klipe tak i livmortappen og dra den mot deg når du setter inn spiralen. Samtidig sier kvinnene selv at det er så smertefullt at enkelte svimer av. Det er litt viktig å huske på at det vi vet (eller tror vi vet) i dag er basert på det vi har forsket oss frem til, og det er ikke slik at det nå ikke er noe mer å finne ut av om hvordan kroppen fungerer, spesielt på kvinnehelsefronten. 

Anonymkode: 0ded3...8b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...