Gå til innhold

Fordeling av middag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For det første - for en merkelig oppførsel av mannen din.

Pleier han å være så egosentrisk…?

Dernest - nachos er ikke akkurat mat en spiser seg mett på.

Som du selv sier - dere må spise mer chips og ost, siden han tok mer av kjøttet. Det er ikke mye å bli mett av - tortilla chips, ost og kjøttdeig.

Så sånn sett skjønner jeg at han ønsker seg mer kjøtt. Men en prioriterte barna sine!

Anonymkode: 121b4...8e0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For en grisk type av en mann du har. Dere bør uansett kjøpe to pakker så det blir nok til dere andre også. Så kan han kjiiipingen bare sitte der med skåla si. 

Anonymkode: 09b6e...458

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Regner med dere har salat og annet tilbehør til i tillegg? Her bruker vi 1pk kjøttdeig til 2 pers, samt at vi har masse tilbehør som salat, guacemole, osv. Høres lite ut med kun 1 pakke til 4 pers. 

Anonymkode: e22ae...307

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig oppførsel. Da får han kjøpe med kjøttdeig😝

Anonymkode: 00fe6...c82

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen for en egoisk! Ikke greit spør du meg! Om det ikke er nok med en pakke til alle, så får han lage to pakker da! Da blir det kanskje også rester som gubben kan ta til kveldsmat... 🙄

Anonymkode: 282e1...5a3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

1 pakke på 4 personer er jo i utgangspunktet ikke mye, så hvis han tok av til seg selv i tillegg kan det ikke ha blitt mye mat på barna. Chips og ost til middag liksom? Herregud. Har dere så dårlig råd så får dere spe på med bønner ellernoe da… 

Anonymkode: 59f35...e6f

AnonymBruker
Skrevet

Vi klarer oss fint med en pakke til 2 voksne og 3 barn i barneskolealder, vi får gjerne litt til overs også. Men vi eter en del salat til. 
Når det gjelder din manns oppførsel, er jeg lite imponert. Later det til at vi lager i minste laget av mat, er det en selvfølge at ungene forsyner seg til de er mette før vi voksne eventuelt tar mer. Å meske seg i kjøtt mens ungene må ete tørre nachos og ost, hadde vært fullstendig uaktuelt. 

Anonymkode: bb092...625

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Vi klarer oss fint med en pakke til 2 voksne og 3 barn i barneskolealder, vi får gjerne litt til overs også. Men vi eter en del salat til. 
Når det gjelder din manns oppførsel, er jeg lite imponert. Later det til at vi lager i minste laget av mat, er det en selvfølge at ungene forsyner seg til de er mette før vi voksne eventuelt tar mer. Å meske seg i kjøtt mens ungene må ete tørre nachos og ost, hadde vært fullstendig uaktuelt. 

Anonymkode: bb092...625

Vi også spiser en del salat til men en pakke kjøttdeig holder likevel bare til to voksne hos oss og da har vi kanskje litt til overs men det er ikke mye. En pakke kjøttdeig er ikke mye når en familie skal dele denne hvor kjøttfyll er en viktig ingrediens, og hos ts er det utvilsomt for lite.

Anonymkode: 2f85d...4fc

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang så lager DU middag. Ungene tar først, og så tar du resten. Når far sier at han også vil ha, så ser du dumt på han og sier at dette er VÅR mat.

Anonymkode: 966d6...f69

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Digresjon: En pakke kjøttdeig holder fint til oss, to voksne, tre barn. (Vi har mye grønnsaker, rømme og salat til) 

Oppførselen til mannen høres rar ut. Er han ellers snill og var bare ubetenksom? Har han gjort noe lignende før? Hva sier han når dere snakker om det i etterkant? 

Om vi har lite mat så får barna spise seg mette først. Vi deler også på det vi har, ingen får spise alle kjøttkakene og lar resten av familien spise kun poteter for eksempel. 

Anonymkode: e384f...170

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så forventer han sikkert at sønnen er snill og deler med venner/ søsken. Han er et elendig forbilde. 

Anonymkode: 16046...39f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke du lage nestegang og gjøre det samme. Kanskje han skjønner det... kanskje...

Anonymkode: 4744a...52e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men hva sa du da? Du satt vel ikke bare der? Og hva var grunnen hans til at han skulle ha ekstra god mat? 

Anonymkode: 1d462...6e1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Var han demonstrativt uenig i mengden kjøtt? Var det du som hadde bestemt hvor mye kjøtt som ble kjøpt inn? Uansett dårlig gjort av far

Anonymkode: 70b49...48a

AnonymBruker
Skrevet

Skal far ha ekstra kjøttdeig så må han sørge for at det er nok til de andre ved å steke ekstra kjøttdeig. F.eks 2 eller 1,5 pakker. Ikke nekt far å spise mer kjøttdeig, men forklare at han må steke mer kjøttdeig fordi 1 pakke er for lite til alle.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi steker alltid 2pakker med kjøtt (2voksne og 2 tenåringer) Da har vi alltid rester igjen som blir en god frokost. Poenget mitt er at man må ha nok mat! ...og at mannen din er egoistisk 

Anonymkode: 755c8...96a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde faktisk en tante som kunne finne på lage middag, og så kommentere at er det ikke fantastisk å ha en sånn kjempeflink kokk i huset??! og så stirre på deg. Tydeligvis i forventing om at noen skal komme med noe skryt av henne. 

Problemet var jo selvfølgelig at det var langt fra nok middag til alle sammen! Hun tok MINST nitti prosent av dette selv, og den halve poteten, ett par biter med grønnsaker og kanskje en hel fiskepinne hvis du var veldig heldig. Det lille som var igjen var ikke en gang nok til EN ekstra person. Dermed måtte ektemannen hennes lage en ekstra middag,  dersom alle sammen faktisk skulle få i seg til å spise. Men da ble min tante irritert, og jeg kunne høre henne klage over at det gikk med så forbanna mye elektrisitet = økte utgifter, på grunn av all denne ekstra matlagingen. 

Merkelig nok var ikke dette noen "engangstilfeller" heller. Men hvis vi var på besøk en ukes tid hver sommerferie, når det var påske, eller andre ting. Så skjedde dette gjentatte ganger hver eneste gang vi var der. Hun kunne finne på å utelukkende lage middag til seg selv, og sette seg med en tallerken foran TV-skjermen. Samtidig som hun aldri klarte å begripe hvorfor noen andre ble nødt til å lage en ekstra middag til resten av gjengen også. 

Anonymkode: 97890...dc2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg hadde faktisk en tante som kunne finne på lage middag, og så kommentere at er det ikke fantastisk å ha en sånn kjempeflink kokk i huset??! og så stirre på deg. Tydeligvis i forventing om at noen skal komme med noe skryt av henne. 

Problemet var jo selvfølgelig at det var langt fra nok middag til alle sammen! Hun tok MINST nitti prosent av dette selv, og den halve poteten, ett par biter med grønnsaker og kanskje en hel fiskepinne hvis du var veldig heldig. Det lille som var igjen var ikke en gang nok til EN ekstra person. Dermed måtte ektemannen hennes lage en ekstra middag,  dersom alle sammen faktisk skulle få i seg til å spise. Men da ble min tante irritert, og jeg kunne høre henne klage over at det gikk med så forbanna mye elektrisitet = økte utgifter, på grunn av all denne ekstra matlagingen. 

Merkelig nok var ikke dette noen "engangstilfeller" heller. Men hvis vi var på besøk en ukes tid hver sommerferie, når det var påske, eller andre ting. Så skjedde dette gjentatte ganger hver eneste gang vi var der. Hun kunne finne på å utelukkende lage middag til seg selv, og sette seg med en tallerken foran TV-skjermen. Samtidig som hun aldri klarte å begripe hvorfor noen andre ble nødt til å lage en ekstra middag til resten av gjengen også. 

Men dette er jo ekstremt, hun kan jo ikke være helt oppe og gå?

Anonymkode: 9eff3...f59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Men dette er jo ekstremt, hun kan jo ikke være helt oppe og gå?

Anonymkode: 9eff3...f59

hun hadde full jobb i alle fall, noe hun i alle fall ikke ville ha klart hvis hun faktisk hadde vært "tilbakestående" eller noe sånn. 

men samtidig som hun hadde hodet temmelig langt oppi sitt eget ræv-hull, og sjeldent gjorde noe som helst for andre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hun hadde full jobb i alle fall, noe hun i alle fall ikke ville ha klart hvis hun faktisk hadde vært "tilbakestående" eller noe sånn. 

Det finnes mange jobber en kan fungere (sånn passe) i selv om en er sosialt tilbakestående. Det er jo ikke sikkert at hun fungerer bra på jobb heller. Kanskje det er vanskelig å få sagt henne opp uten å bryte noen lover? Har ikke satt meg inn i det. Derfor jeg skriver "kanskje"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...