Gå til innhold

Fordeling av middag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen lager middag. Nachos. Vi er fire i familien, to store og to små. Det er kjøpt inn en pakke kjøttdeig til middagen. Mannen tar av en del av kjøttdeigen som han legger i en egen skål. Fordeler resten av kjøttet over chipsen. Da maten serveres forsyner alle seg av nachosen. Mannen sitter med skålen med ekstra kjøtt han har holdt av til seg selv - i tillegg til det som er på nachosen som gikk i ovnen. Sønnen spør om han kan få ekstra kjøtt, får beskjed om at den var til pappa. 
 

Jeg synes dette er urimelig. Vi andre skal altså spise mer ost og chips, fordi han har lyst på ekstra kjøtt ved siden av. Mannen blir irritert fordi jeg reagerer. Synspunkter? 

Anonymkode: 0f00e...f0f

  • Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes veldig lite ut med 1 kjøttdeig på 4 personer. Hvorfor ikke bare kjøpe 2stk kjøttdeig? Og ja, det mannen din gjorde var jo sært og smålig. 

Anonymkode: e22ae...307

  • Liker 30
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart at du godtok det og så skriver her. Jeg hadde tatt kjøttdeigen og fordelt den på maten. 

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke snakke med mannen om det så får du svar.

Anonymkode: c8352...050

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Dette går ikke. Alle som spiser kjøtt liker mye kjøtt på ting som taco og nachos, han er ikke den eneste.. Innad i familien så deler en selvfølgelig søsterlig og broderlig på hele middagen. Jeg tror jeg hadde mistet fattningen aldeles viss mannen min hadde gjort et slikt påfunn, ikke pokkeren om jeg hadde oversett eller tidd stille med en slik rart og snodig handling fra hans side.. Høres helt rart ut. 

Men er enig med svaret ovenfor; en pakke kjøttdeig på 4 stykker i en slik rett høres nokså lite ut igrunn men det er jo en side av saken, når det er en pakke så deles den selvsagt på antallet rundt bordet uten at en skal sitte der og meske seg og fråtse på bekostning av andre 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nei, sønnen min. Jeg vet at du vokser mye og trenger mye mat, men dette er pappa sin. Du får ta deg en skive om du ikke fikk nok til middag."

 

Anonymkode: 64005...3b8

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres veldig spesielt ut, her deler vi på det som er. Mannen spiser sikkert mer men er ikke sånn at han tar av på forhånd til seg selv. Hadde ikke syntes dette var greit 

Anonymkode: d98e5...b29

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok bare tatt den skålen og helt det over barnas mat. Og etterpå hadde jeg bedt mannen pelle seg ut. En mann som setter seg selv over sine egne barn er ingen mann, ei heller en far. Jeg hadde fått totalt avsky og mistet all respekt og lyst på denne «mannen». 

Anonymkode: 81ed8...0da

  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen feiler det mannen din? Det der er da ikke normal oppførsel. Stakkars barn 

Anonymkode: 59f35...e6f

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som foreldre vil jeg si det er mer normalt å først sørge for at barna får det de skal ha, også kan en tenke på seg selv.

Så såsant ikke du og barna overspiser (noe jeg virkelig ikke tror dere gjør) så synes jeg mannen her bør få høre hvor urettferdig han fordelte maten.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis mannen min hadde gjort det der så hadde jeg blitt både sur og sint! Snakk om egoist! 
Hvis det ikke er nok kjøtt så får han kjøpe inn mer. Går ikke an å ta mesteparten selv og fordele litt til resten av familien. 

Anonymkode: 109dd...f19

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns han burde fordelt hele kjøttdeigen over alle chipsene, og hatt salat i tillegg. Kanskje han skulle hatt ei skål med grønnsaker og.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig merkeleg. Og veldig merkeleg om du ikkje tok skåla frå mannen og gav meir til sonen din? Eller er det han som bestemmer i heimen? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her i huset spiser barna seg mette først dersom det kan se ut som det ble for lite mat på bordet.... 

Veldig unormal oppførsel på den mannen din vil jeg si

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 g kjøttdeig er jo 100 g pr pers,det er jo ikke akkurat mye,også tar han i tillegg vekk litt av det. Det blir jo ikke mye igjen på dere andre da. Merkelig ting å gjøre.  Her i huset er det som regel passe med 1,5 pk kjøttdeig. Da puttes den halve pakken i fryseren også tar vi opp den neste gang vi skal ha kjøttdeig. 

Anonymkode: d3bfc...57f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Høres gnien og grisk ut🙈

Her spiser jeg lett en halv kjøttdeig alene. Til 4 stk hadde jeg minst brukt 2👀

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså 😂😂😂😂😂 

Anonymkode: e80a5...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...