Gå til innhold

Kjæresten klasket til meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du snakker med hvem du vil. Alltid. Andres sjalusi, deres problem.
Det er veldig viktig at man aldri under noen omstendighet tar hensyn til at en partner er sjalu.
Da mister du friheten din, vennene dine og tryggheten din.

Det finnes ingen ikkevoldelige klaps. (Da er vi i så fall over på BDSM og samtykkende slag)
Man klapser ikke til noen for å få de til å våkne. Du har all rett til å snakke med folk, uten å bli kontrollert.

Usikkerhet må han ordne opp med i seg selv, ikke ved å være slem mot deg.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 12.13):

På en fest klasket kjæresten til meg fordi jeg gikk å prata med en jeg har drevet med før.

Typen var ærlig om sine problemer med tillit da vi ble sammen, og gikk i terapi for det fordi han var redd det kom til å ødelegge for oss. 
 

klasket var ikke spesielt hardt (sved bare litt der og da), og typen var fra seg fra første sekund. Dette var i affekt, fordi han var fortvilet og hysterisk og følte seg lurt. Han gjorde alt rett i etterkant; terapi, kutte alkohol, tok avstand/ slo opp. 
 

Jeg er ikke redd dette kommer til å skje igjen, da jeg ikke har sett NOEN tendenser til noe slikt tidligere, og jeg mener jeg burde tatt mer hensyn da jeg vet hva han sliter med. Vi har den siste tiden tatt opp kontakten, men jeg er redd vi kommer til å møte mye motstand fra de rundt, pga at samfunnet er ganske svart/hvitt på dette. 
 

hva er deres tanker/ meninger? Fortvilt:(

Anonymkode: 6c2e1...ca8

En slik "mann" burde du kutte ut. Hvis han slår så fort og gjør det en gang vil det mest sannsynelig skje igjen og mye hardere når dere er alene når han klikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.3.2023 den 14.54):

Jeg sier klask fordi jeg mener han ikke på en voldelig måte slo meg, han klapset til meg for å få meg til å våkne og se hva jeg holdt på med. Han og er veldig klar på hva han mener om det, og har hele livet trodd han ikke var istand til noe slikt. Han har heller aldri lagt skylden over på meg, kun forklart hva han følte. 
Han mener også han bare skulle dratt hjem, og det var det som egentlig var planen, helt til jeg kom gående til han før han rakk det. 
 

Det er han selv som har tatt avstand til alkohol, jeg har aldri bedt han om det. Jeg føler det heller ikke slik at jeg må trå varsomt rundt han og hans temparement, aldri hverken før eller etter dette følt meg utrygg rundt han. Jeg forsvarer heller ikke det han gjorde, men jeg av alle med kunnskap om hans traumer og historie burde tenkt lenger, jeg er nok ikke veldig god på å ta hensyn. 
 

Men er det ingen her som er åpen for at man kan gjøre feil? Jeg skjønner det med at det er en grense som er trådt over og at han dermed viser seg tilbøyelig for å gjøre sånne ting, men man kan da vel fortjene en sjanse til? Jeg mener at alle kan gjøre feil, og at det ikke alltid handler om hva man har gjort, men hva man gjør ETTERPÅ. Er ingen med meg på den?

Anonymkode: 6c2e1...ca8

Jeg tror de fleste er åpen for at alle kan gjøre feil. Men å slå noen er ikke en "feil", det er vold. Jeg tviler ikke på at han har jobbet masse med seg selv og har dårlig samvittighet. Det er bra. Jeg er likevel ikke med på tankegangen din om at hva man gjør i etterkant gjør opp for volden man har utøvd. 

Du sier selv at han har problemer med tillit og sjalusi, og at han jobbet med dette tidlig i forholdet deres. Likevel var ikke det nok, for han har jo slått deg. Det høres ut som om det er en mann med stor endringsvilje, men som likevel ikke får til å styre seg når følelsene kommer tett på.

Jeg ville forlatt denne situasjonen om jeg var deg. 

Anonymkode: 6bfe3...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/18/2023 at 12:13 PM, AnonymBruker said:

På en fest klasket kjæresten til meg fordi jeg gikk å prata med en jeg har drevet med før.

Typen var ærlig om sine problemer med tillit da vi ble sammen, og gikk i terapi for det fordi han var redd det kom til å ødelegge for oss. 
 

klasket var ikke spesielt hardt (sved bare litt der og da), og typen var fra seg fra første sekund. Dette var i affekt, fordi han var fortvilet og hysterisk og følte seg lurt. Han gjorde alt rett i etterkant; terapi, kutte alkohol, tok avstand/ slo opp. 
 

Jeg er ikke redd dette kommer til å skje igjen, da jeg ikke har sett NOEN tendenser til noe slikt tidligere, og jeg mener jeg burde tatt mer hensyn da jeg vet hva han sliter med. Vi har den siste tiden tatt opp kontakten, men jeg er redd vi kommer til å møte mye motstand fra de rundt, pga at samfunnet er ganske svart/hvitt på dette. 
 

hva er deres tanker/ meninger? Fortvilt:(

Anonymkode: 6c2e1...ca8

Måten du skriver på og unnskylder han på viser at du allerede har blitt sugd inn i en vond spiral. Det er dette de gjør, unnskylder og ber på sine knær i etterkant og du føler det var din skyld og tenker på at du skulle gjort ting annerledes. FARLIG, spring som faen til helvete og la han ordne opp i sine problemer for du kommer til å få flere slike og enda hardere slag, GARANTERT!

Anonymkode: 67ff7...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når lyset går av  kjapt, da bør han returnere til terapi. Bare ikke få barn med en slik en.

(Som venn hadde jeg nok vært skeptisk til et forhold, men alvorlig bekymret om du skulle blitt gravid med han).

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...