Gå til innhold

Nydiagnostisert melkeallergi 10-åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Erstatningsprodukter er veldig usunt, unngå det om du kan.

Jeg har melkeprotein-allergi på blodprøver, men i praksis merker jeg ingen forskjell når jeg unngår det 100 % og når jeg spiser og drikker meieriprodukter.

Anonymkode: 8099a...793

Hei og tusen takk for svar. Det var veldig godt  å høre at det faktisk er mulig å ha utslag men ingen symptomer. Har du lave eller høye utslag da? 

Barnet mitt har lavt utslag på melkeprotein, så vi skal teste med eliminiasjon/provokasjon for å se om dette påvirker mageplagene. Krysser fingrene for at hen vil tåle melk i mat, som er noe av det første vi skal sjekke når denne perioden uten melk er over. 

Ja, så lenge man ikke har allergi så er rene produkter best. 😊

Anonymkode: 36744...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oppsøk gruppen «Barn med melkeallergi» på Facebook, det er masse gode tips der. Vær også superforsiktig til å begynne med, les på ALT. Det er melk i så mye man virkelig ikke hadde trodd at det var melk i, og finn listen med alle «melkebegrepene», så du er helt sikker på hva du ser etter. 

Anonymkode: 38bb4...b81

Tusen takk, ja, skal gjøre det😊👍

Anonymkode: 36744...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 18.06):

Erstatningsprodukter er veldig usunt, unngå det om du kan.

Jeg har melkeprotein-allergi på blodprøver, men i praksis merker jeg ingen forskjell når jeg unngår det 100 % og når jeg spiser og drikker meieriprodukter.

Anonymkode: 8099a...793

Ja, enig med deg. Har nylig lest boken til Marit Kolby og det knyter seg inni meg av å skulle bruke erstatningsprodukter. Men det blir nok til å bruke havre/mandel/soyamelk i vafler og grøt og slike ting da. Hvis hen viser seg å være allergisk da. Det er jo ikke fastslått enda, og det kan faktisk være forstoppelse som noen før her tipset om. Nå tar vi uansett ett steg av gangen.

😊

Anonymkode: 36744...cee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...