Gå til innhold

Blir 39 i år og ønsker å fryse ned egg, samboer sier nei

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Tipper eggkartonen er rimelig tom på nåværende tidspunkt, eller i det minste utgått på dato for lenge siden...

Langt unna. Det er ikke helt uvanlig at folk blir gravide uten hjelp fram til 48, selv om fruktbarheten blir redusert. Snittalder for overgangsalder er 52-53 år, og for noen langt eldre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han vil det, men sier at han trenger tid. 

Den tiden har han ikke. Det er nå eller ikke. Han sier at han vil for å beholde kontrollen, men... du er alene om dette.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ditt valg. Dersom jeg var samboer med ei som ville fryse ned egg ville jeg sagt: Det er helt opp til deg. 
Jeg kan ikke uttale meg om kvaliteten, det finnes leger og andre egnede fagpersoner som kan svare deg på det.

Anonymkode: 7b1ee...841

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Anonymkode: 4eed6...300

Du har ikke tid! Himmel og hav... hvor finner dere dem? 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gammel er han selv?

Anonymkode: a902c...62b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han mener at kvaliteten er forringet og at vi sikkert må ha mange uttak. Har noen på 38+ erfaringer å dele?

Jeg var 1 mnd unna 40 ved egguttak, og vi fikk ut 20 egg, 12 befruktet og 6 på frys.

Har hatt ett innsett som ikke lyktes, neste innsett neste mnd.

Anonymkode: 1db15...71d

• Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tipper eggkartonen er rimelig tom på nåværende tidspunkt, eller i det minste utgått på dato for lenge siden...

Anonymkode: 548ad...f03

Tull! Kvinner har masse egg igjen i den alderen. Overgangsalderen er ikke før nærmere 50 år

Anonymkode: 1c0fc...5b6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var 1 mnd unna 40 ved egguttak, og vi fikk ut 20 egg, 12 befruktet og 6 på frys.

Har hatt ett innsett som ikke lyktes, neste innsett neste mnd.

Valgte å utsette fersk-innsett pga fare for overstimulering.

Rakk ikke eggløsning denne mnd fordi sykehuset feilberegnet eggløsning, og ved ultralyd hadde jeg 3 modne eggposer som de mente allerede var løsnet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Han mener at kvaliteten er forringet og at vi sikkert må ha mange uttak. Har noen på 38+ erfaringer å dele?

Dine egg ditt valg.

Min historie. IVF når jeg var 39, 2 egg fikk de 1 overlevde natten og ble en flott gutt, ble raskt etter gravid igjen på gamlemåten.

Anonymkode: 1c22a...284

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig. Om du vil ha barn, og er sikker på det, er dette øyeblikket du bør vurdere å forlate han. Å være nesten 40 og «trenge tid», det oser at han ikke ønsker det og drenerer tid. Mener han at kvaliteten er forringet nå, men ikke naturlig når dere begynner å skulle lage barn om hva 2-3 år? Frys de ned, og kom deg unna! 

Anonymkode: 6a617...ea7

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Anonymkode: 548ad...f03

Hun er 38, ikke 48. 

Jeg er nærmest sistnevnte og var nylig på gynekologisk ultralyd. Massevis av egg ennå. (For min del en skuffelse. Hadde håpet og trodd på mens- slutt snart.)

Dette må undersøkes, ikke antas, og man bestemmer da selv om man vil undersøkes og ta ut egg. Det er ingen samboer/mann som kan bestemme det. (Å senere befrukte eventuelle egg kan mannen bestemme seg for, eller avstå fra. )

Anonymkode: 58f80...a2d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skal du fryse ned egg? At dere skal få barn senere? Mitt råd er at dersom dere er i et forhold der dere er enige i at dere skal få barn, hvorfor utsetter dere det? Helt ærlig, jeg hadde gått fra en type som ikke ønsker å støtte deg. Dersom det er drømmen din å få barn, ikke la andre styre agendaen din. 

Jeg var alt for lenge i et forhold der mannen bare byttet tema hver gang jeg tok opp barn, gikk fra han og heldigvis fant noen som ønsker det samme som meg. Det er deilig å kunne leve slik at man ikke trenger å føle skam over at man har lyst på barn. 

Anonymkode: cb6b1...411

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. Det han trenger er å vokse opp og slutte å manipulere deg. Kom deg ut av det forholdet NÅ. Du kommer til å angre på det dersom du venter. Jeg ventet og håpet, og angrer mer enn jeg ønsker å innrømme. 

Kanskje strategien hans er rett og slett å vente til du ikke lenger klarer å få barn? Trust me, du må komme deg videre til noen som er klar og som synes det er verdens fineste at noen ønsker en familie og alt det innebærer. 💕

Ikke vær redd for å være singel igjen - er du tydelig på hva du ønsker, kommer du til å finne noen som ønsker det samme, med deg.  

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Han hater tanken på en utredningstime

Beklager, men du lager faktisk problem ut av et ikke-problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du fryse ned egg? At dere skal få barn senere? Mitt råd er at dersom dere er i et forhold der dere er enige i at dere skal få barn, hvorfor utsetter dere det? Helt ærlig, jeg hadde gått fra en type som ikke ønsker å støtte deg. Dersom det er drømmen din å få barn, ikke la andre styre agendaen din. 

Jeg var alt for lenge i et forhold der mannen bare byttet tema hver gang jeg tok opp barn, gikk fra han og heldigvis fant noen som ønsker det samme som meg. Det er deilig å kunne leve slik at man ikke trenger å føle skam over at man har lyst på barn. 

Vi er et veldig nytt par

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi er et veldig nytt par

Dere er et nytt par, han har gjort seg opp en kvalifisert mening om at du har dårlige egg, han vil ha barn og vil helst vente, og han vil ikke at du skal fryse ned eggene dine? Er det helt sikker på at du synes at akkurat denne mannen bør reprodusere seg? Sånn når du tenker på hans manglende evne til logisk resonnering?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi er et veldig nytt par

Da fryser du ned egg, så har du sikret deg bedre! Jeg skjønner jo at han ikke vil ha barn tidlig i et nytt forhold, samtidig har dere ikke all verdens tid. Men kanskje er han klar om ett år og du har sikkert like fine egg da!

Men fryser du ned, så har du det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (Akkurat nå):

Dere er et nytt par, han har gjort seg opp en kvalifisert mening om at du har dårlige egg, han vil ha barn og vil helst vente, og han vil ikke at du skal fryse ned eggene dine? Er det helt sikker på at du synes at akkurat denne mannen bør reprodusere seg? Sånn når du tenker på hans manglende evne til logisk resonnering?

Han har en datter fra før som bor hos ham 100%. Samarbeidet med mor var så dårlig (hun var psykisk syk og satte barnet så mye opp mot faren at han overtok hovedomsorgen). Han er veldig flink med datteren sin og veldig forståelsesfull overfor en hevngjerrig eks.

Men jeg skjønner at han er bekymret for å dra en ny person for tungt inn i livet til et barn som allerede har opplevd mye. Han ønsker å se at datteren og jeg har et greit forhold over noe tid, det er ikke et urimelig krav.

Samtidig er jeg enig i at han burde støtte meg og mitt barneønske mer. Jeg kommer til å fryse ned ubefruktede egg om han ikke ønsker å delta.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kjempedårlig tid!!

Ivf tar mye, mye lengre tid enn man tror. Dvs, alt som skal gjøres før innsett er tidkrevende. Og siden alt er avhengig av at du er i rett sted på syklus for å starte med noe, så kan en ferie sette deg måneder bak i tid. 

Det offentlige behandler sjeldent kvinner over 39 år. Og som 46 er det ikke lov med fertilitetsbehandling. 

Du burde starte med å prøve å få barn. Ikke fryse ned egg. Du har ikke tiden på din side. 

Anonymkode: b4d9e...c3d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...