Cr@sh Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #381 Del Skrevet 7. februar 2006 Var hos legen i går, og det var helt naturlig å få sykemelding. Hun sa det vel egentlig før jeg foreslo det.... og det er jeg veldig glad for. Merker at jeg har et stort behov for å ta vare på meg sjøl og kroppen min. Er så trøtt og så sliten... ikke mye til selskap for hverken mann eller barn for tida... I går ettermiddag var formen ganske fin, og jeg fikk faktisk i meg en liten spurve-middag og en bolle med et glass sjokolademelk til kveld... men da ble jeg også litt uggen.... La meg ganske tidlig og sov helt til lillegutt våknet litt over åtte. Det var deilige.... er nesten alt jeg har lyst til. I morges har det gått ganske greit, men holder på med det andre av to knekkebrød ennå.... Er vel tre kvarter siden jeg begynte å spise... Må ta sånne avslappingspauser på sofaen innimellom... når jeg kjenner det begynner å skje skumle ting i magen Huff.... det er nesten tragikomisk.... Fikk nå i hvert fall lillegutt av gårde i barnehagen - usminket og uflidd - men man kan jo ikke være helt på topp hver dag.... Har ennå ikke dusja - tenkte det var greit å prøve med litt mat først, så jeg ikke går rett i gulvet der inne... Legen ga meg sykemelding ut uka og sa at jeg bare måtte ringe dersom formen ikke hadde bedret seg til slutten av uka... da kunne jeg visst fint få en uke til... Det er betryggende å høre... skulle det bli sånn. Er formen bra, har jeg nok begynt å glede meg til å jobbe igjen... det kunne jeg ikke tenkt meg en gang nå.... Ei venninne fra jobben ringte i går kveld for høre hvordan det var med meg... og da fortalte jeg om graviditeten til henne. Hun syntes det var så moro - og lovte å ikke si noe på jobben. Jeg har lyst til å vente noen uker til med å fortelle det.... Min nærmeste leder er nemlig en skikkelig skravlekopp... så vet han det - så vet nok alle det ganske så umiddelbart.... Skal prøve å få ned resten av knekkebrødet nå... tar en dagbokrunde etterpå... Hei så lenge.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #382 Del Skrevet 7. februar 2006 hvordan lager man dagbok da??helt ny her trenger litt hjelp ← Heia! og velkommen til nabolaget! Hvis du vil lage dagbok, er det bare å starte et nytt emne og sette et navn på den. Dette blir dagboka di - der du legger til nye svar som innlegg... Var kanskje litt vanskelig forklart? Håper du skjønner... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 7. februar 2006 #383 Del Skrevet 7. februar 2006 Heia! Så godt å høre at du har fått deg en pause nå! Bra at du hører på kroppen,bebisen trenger det! Syns du også at knekkebrød smaker sponplate?? Det gjør jeg..Men brødskive er utelukket så... *ut å kverke typen til nabosnuppa.*Han orker ikke måke frem bilen så han står og ruser frem og tilbake helt til han kommer seg frem Hater den fyren så grådig!!!!! Bråker med den fæle bilen sin bestandig. Vet ikke hvor mange ganger jeg har stått i vinduet og vist han fingeren...Blirså provosert at en vakker dag flyr jeg nok i trynet på han Hihoi! Tror formen er stigende siden jeg klarer å bli så arg!! Thank heaven for paracet...Selv om jeg tøyer det helt i det lengste før jeg tar det.Liker ikke å spise noe sånt med lillegull i magen.Men må man så må man! Vi sneiks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #384 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Knekkebrød og sponplate? En god sammenligning spør du meg, ja! Men brødskive kommer bare i retur... Jeg skal komme å gi han derre nabo'n din et skikkelig blått øye jeg.... :blaaveis: Så skal vi se om han vil forstyrre favoritt-Skytten min no' mer! hehe Mine mål for dagen: 1. Slappe av og ta det rolig. Gjøre det jeg føler for. 2. Brette to stativer med klær. 3. Rydde ut av oppvaskmaskinen. 4. Lage middag til mannen kommer hjem - hvis kvalmen tillater det... Endret 7. februar 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 7. februar 2006 #385 Del Skrevet 7. februar 2006 Så bra at du får slappet av litt. Kanskje det er ei lita jente på tur nå siden du er så kvalm, eller var du sånn med lillegutten og? Jeg husker best hvor jeg var jeg, Håper du får slappa av og kost deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 7. februar 2006 #386 Del Skrevet 7. februar 2006 Flinke jenta har skjønt det!! Akkurat passe med planer det! Brød er lite digg for tiden ja...Men blir så lei av knekkis... Meeen,vi får nå mat i allefall.Ikke alle som får det! (sitat mormor ) Sløkker rett ut jeg.........Skulle ønske vi var naboer så kunne vi sløkket ilag! Det hadde vært koselig! Bare duppet litt,skravlet litt,lest litt blader,vært på kg... I wish!! JA kom og bank den dusten!!!!!!!! Nå er han her igjen...Tror han er verdensmester i å kjøre tulling frem og tilbake og brumme og bråke fælt... *sender han fææle tanker* Hehehe!! *puss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #387 Del Skrevet 7. februar 2006 Takk for koselige hilsener monja og Skytte! Vi skulle absolutt vært naboer nå, Skytte... men var koselig med en tur på chatten da... Til tross for at jeg ikke var så lenge innom... Mine mål for dagen: 1. Slappe av og ta det rolig. Gjøre det jeg føler for. Ok gjennomført - kunne vært bedre 2. Brette to stativer med klær. Gjort! 3. Rydde ut av oppvaskmaskinen. Gjort! 4. Lage middag til mannen kommer hjem - hvis kvalmen tillater det... Ikke tid for mat riktig ennå... men ser lovende ut...← Har også vært en liten tur på butikken. Var ikke no' særlig mat her i huset... så hadde ikke så mye valg. Gikk greit å dra en tur, men var deilig å komme hjem også. Fikk i meg en hel Go' Morgen-yoghurt da jeg kom hjem... det gjorde susen. Var innom apoteket for å kjøpe Folat. Og tenkte det var greit med multivitaminer også. Men så ser jeg at det det er 200 mg (?) i multivitaminene og 400 mg (?) i Folat-tablettene... og en dagsdose var anbefalt til 400 mg. Skal jeg vente med multivitaminene til jeg har spist opp folat-tablettene? Eller skal jeg f.eks. ta Folat bare annen hver dag... Forslag, anyone? (Hvorfor i huleste har jeg skrevet folat med stor forbokstav hele veien, tro? :klø: ) Nå skal jeg snart hente lillegutt i barnehagen, og se om vi får stelt i stand no' mat når vi kommer hjem. Kjøpte fersk og nygrilla kylling på butikken... men er litt usikker på om jeg skal lage ris, saus og salat eller om jeg skal steke baguetter og lage salat... Hmmmm.... Håper maten smaker i ettermiddag i hvert fall. Akkurat nå føles kroppen veldig allright... så det er jo lov å håpe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 7. februar 2006 #388 Del Skrevet 7. februar 2006 Yammi...Det hørtes sååå godt ut!!!! Hadde pølser vi...weee liksom! Men det gikk da ned i allefall! Folat ja...Finnes det ikke noe vitaminer uten folat i?? Sånn at du kan ta det ved siden av? Men tror egentlig ikke det er noen fare om det blir 600 istedenfor 400... Bare Avitamin vi må passe på å ikke få for mye av! *hoste til salgs* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #389 Del Skrevet 7. februar 2006 Kylling er digg ja, Skytte. Men pølser er ikke så verst det heller da... Fikk faktisk ned ganske bra med baguett og et stort kyllinglår... Godt for kroppen... Må bare legge inn en liten artig sak jeg fikk på mail fra en kompis i dag: En kvinne gikk i skogen da hun plutselig snublet over noe som ved nærmere ettersyn viste seg å være en oljelampe. Da hun gned på den kom det naturligvis frem en ånd. "Får jeg tre ønsker nå ?" spurte hun. "NEI", svarte ånden. "På grunn av dårlige tider, devaluering og global konkurranse og sånt dritt får man kun ett ønske nå for tiden. Så derfor - hva skal det være ?" "I så fall vil jeg ha fred i Midt-Østen", svarte kvinnen og trakk frem et kart. "Ser du dette kartet", sa hun til ånden - "jeg vil at disse landene skal slutte fred med hverandre." Ånden så på kartet og utbrøt: "Men herregud - disse landene har jo kriget i tusener av år - selv ikke jeg kan gjøre noe med det. Ønsk deg noe annet!" Kvinnen tenkte seg om en stund og sa: "Jeg har ALDRI lykkes i å treffe den RETTE! En omtenksom og elskverdig mann som er hensynsfull, kan lage mat, tar halvparten av husarbeidet, er en god elsker, ikke ser på sport hele tiden - kort sagt, en ideell livsledsager". Ånden ble stille en stund, sukket og sa: "Få se på det jævla kartet igjen...." Så det sies at det faktisk er umulig å finne en mann med disse egenskapene? Vært heldig jeg da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 7. februar 2006 #390 Del Skrevet 7. februar 2006 Hei Cr@sh! Jeg er bare innom og leser litt i dagboka di. Fint du har fått deg sykemelding, så du kan ta vare på deg selv! Lykke til videre i svangerskapet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 7. februar 2006 #391 Del Skrevet 7. februar 2006 Så fint at du har fått sykemelding!! Så får du en pause til å hente deg inn igjen. Håper kvalmen slipper taket snart, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 7. februar 2006 #392 Del Skrevet 7. februar 2006 så fint at du har fått sykemelding Ta godt vare på deg selv nå! Den artige saken ovenfor var morsom ønsker deg en flott kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 7. februar 2006 #393 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Godt å høre at du har fått deg sykemelding, og ikke minst at du får i deg litt mat. Jeg tror du kan utvide den to-do lista di til å gjelde for hele uka, jeg! Endret 7. februar 2006 av Fjellrypa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 7. februar 2006 #394 Del Skrevet 7. februar 2006 Har hørt noe lignende før ja!! Kjempebra!! Godt at du fikk i deg mat! Gjorde jeg også..både i og ut igjen.......... Men nå har hosten vært rolig ei lita stund så jeg skal prøve senga igjen! Savner jo sambo.......... Drømme søtt nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 8. februar 2006 #395 Del Skrevet 8. februar 2006 God morgen vennen! Håper du får en flotters dag uten så mye som antydning til kvalme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 8. februar 2006 Forfatter #396 Del Skrevet 8. februar 2006 Fru Blå: Koselig at du titter innom. Jeg var faktisk i boka di omtrent samtidig... Kakao: Godt med en liten pause. Tror nok jeg trenger å ta litt vare på meg selv nå... LinKri: Både legen og jeg var enige om at det var det beste med en sykemelding, så da var og er nok det det smarteste... Ikke noe vits å bare gå på viljen nå. Fjellrypa: Takk for det... godt å begynne å få litt næring i kroppen igjen. I daghar jeg faktisk spist skikkelig frokost. Ikke verst.... Skytte: Håper hosten din er bedre, vennen. Ikke godt å drive å harke ut innvollene sine på den måten... Huff... Formen min er faktisk ikke så verst i dag.. men har sovet masse... Missbumblebee: Heia vennen! Dagen så langt har vært ganske så god. Litt uggen nå og da... men faktisk ganske så fin! Yeayh! Kommer innom en tur etterpå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 8. februar 2006 Forfatter #397 Del Skrevet 8. februar 2006 Etter at jeg leverte lillegutt i barnehagen ca klokka åtte, så dro jeg rett hjem og la meg i senga igjen... det var kjempedeilig. Sov helt til ti! Ligner ikke meg... Fikk faktisk spist skikkelig frokost i dag også. En halv, fin baguett (rester fra middagen i går) med Norvegia og grønne druer. Smakte faktisk ganske så fortreffelig.... Etter det tok jeg meg en laaaang og varm og deilig dusj... og når jeg kom ut derfra var jeg helt ør i hodet... sikkert fordi jeg hadde sovet så lenge... Lagde meg en kopp varm sjokolade og leste avisen.... Deilig å gjøre ingenting.... Vel... har fått vasket og hengt opp to maskiner med klær i dag da... Godt å få unna litt av det husarbeidet som ikke krever så mye... Etter det la jeg meg litt på senga... og sovnet faktisk en halv time... Hadde sikkert behov for det da.... Bevegde meg ut i snøen i stad også faktisk. Måtte ut med søpla og hente inn posten, og da fikk jeg flytta på litt snø i samme slengen. Var ikke mye jeg orket å måke.... men nå går det i hvert fall an å gå rundt huset uten å få snø langt oppover leggen.... Ellers ringte mannen i stad... og han kommer tidligere hjem i dag sånn at vi skal kunne få henta baderomsmøblene våre som er kommet. Skal hente han på stasjonen etter på... og da skal jeg allerede ha hentet lillegutt. Så drar vi og henter det vi skal og setter nesa hjemover igjen.... Huf... gruer litt for å kjøre på dette snøføret... men det er vel bare å ta det pent... så går det helt sikkert bra får vi tro... Aner ikke hva vi skal lage til middag i dag... Har egentlig ikke lyst på noe spesielt... men kanskje det blir Joikaboller og poteter og surkål... det pleier jo å smake fortreffelig.... Vi får se hvordan det evt. smaker i dag... Nå er det tid for en liten runde.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 8. februar 2006 #398 Del Skrevet 8. februar 2006 Hei! Håper du får slappet skikkelig av og at formen blir bra igjen. Ikke noe godt å ikke være i form... Kjenner til det litt for godt nå føler jeg. Ha en fortsatt fin onsdag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 8. februar 2006 #399 Del Skrevet 8. februar 2006 Soveguri! Tror det var veldig bra at du fikk deg den sykemeldingen! Helt klart at spiren din vil at du skal hvile og ta det med ro. Bare ta det med ro ute når du kjører så går det helt sikkert veldig bra. Så gøy at dere får hentet "badet" alt da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 8. februar 2006 #400 Del Skrevet 8. februar 2006 Så deilig det må være å kunne slappe av ordentlig. Ser ut som at du trengte det ja Ønsker deg en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå