Cr@sh Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #4081 Del Skrevet 28. februar 2007 Har baby jeg også, og det er mye plass å gå på der enda. Jeg fikk min i posten etter ca 1 uke, så bare gled deg! Tror jeg må ha babybjørnen en stund til jeg, men når hun er 5 mnd (1 mnd igjen i dag!) så blir nok den stuet bort ja!! Forøvrig helt enig i at prisen er ergoen er vel stiv i forhold til patapumen! ← Ja, det skal være god nok plass i baby tror jeg. Den kunne jo brukes helt opp til 18 kg. Dvs at jeg i teorien kan bære Storegutt i den også... Gleder meg til å få den i hus! Tuuuusen takk for strålende tips, vennen! ← :kys_2: Tusen takk for vaffeloppskrift, de så kjempegode ut! Tror jammen jeg skal overraske guben med de i kveld! ← Håper dere koser dere/har kost dere med vaflene... De er skikkelig snadder! Mmm, de vaflene var gode! Forspiste meg på dem i går, jeg. Og restene ble frokost i dag! Du får fortelle hvordan det går med Papatumen når den er i hus. Jeg er også på utkikk etter "bæredings", men synes det er skrekkelig vanskelig å orientere seg i bærejungelen. Har bare skjønt at Babybjørn ikke er tingen... Det blir nok enten Ergo sele med spedbarnsinnlegg eller Papatum og sjal/Mei Tai. Men skal ihvertfall vente til knøttet er kommet før jeg shopper - det er så lett å bli revet med, sånn må jeg ha og sånn og sånn... Pengene bare flyr. ← Så koselig at du likte vaflene... Personlig syntes jeg de er så gode at jeg ikke kan skjønne at andre ikke kan like dem... Også så sunne! Skal selvsagt oppdatere på hvordan det er å bære med Papatumen. Fikk e-post fra Alveslottet om at den ble sendt i dag... Brukte BabyBjørn i dag... og man blir jaggu slite av å gå med dem ... *puh* til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #4082 Del Skrevet 28. februar 2007 (endret) I dag har Lillegutt vært på 5-mnds-kontroll. Var gruppe i dag... Kjempekoselig å prate om de herlige barna våre og se på hvordan de utvikler seg fra gang til gang... og ikke minst hvor forskjellige de er... Lillegutt er ikke så liten lenger, da... Han veier nå 8,6 kg og er 71 cm lang! Herlige gutten min... Barna lå på gulvet mens vi var der, og Lillegutt rullet og rullet... de andre barna måtte finne seg i bein både her og der... Var vaksine i dag også - en i hvert lår. Syntes aldri det er no' stas, men heldigvis går gråtinga fort over... Men guriland for et blikk han sendte helsesøstra etter det første stikket - og jaggu kom hun ikke tilbake med enda en sprøyte... Stakkars lille tøffe gutten min! Mannen og Storegutt har vært på barnetrim i dag, mens jeg og Lillegutt var hjemme og lagde middag. Etter å ha fundert lenge, ble det fullkornspasta med kjøttsaus i dag... I kveld blir det House på Nrk, og rett i seng... Ellers har jeg vondt i ryggen for tiden... Bærer nok litt mye på disse barna. Dessuten er ikke vi i min familie kjent for så sterke rygger. Pappa'n min er også plaget med en del ryggvondt... Må få gått litt mer tur framover - det hjelper ofte på ryggplagene. Men det er jammen ikke lett når det er digre snøfonder overalt, og her i kommunen trenger man ikke akkurat å applaudere for brøytebilen... Ha en deilig onsdagskveld alle sammen! Edit: Trykkleif. Endret 28. februar 2007 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 28. februar 2007 #4083 Del Skrevet 28. februar 2007 Hei hei, vennen Åååå du må passe på ryggen din, jeg vet alt om vonde rygger.. Det er ikke noe særli. Helt enig med deg, det hjelper å gå tur flinke gutten din tenke sei, en sprøyte i hvert lår Ha en strålende kveld stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 28. februar 2007 #4084 Del Skrevet 28. februar 2007 Endelig er jeg også innom en liten tur igjen. Klarer ikke å lese meg tilbake alle de sidene jeg har gått glipp av, men skal prøve å henge med bedre framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 1. mars 2007 #4085 Del Skrevet 1. mars 2007 du må passe på ryggen din! godt du har fått bestilt deg en mer ryggvennlig bæredings - har hørt at baby bjørn kan være litt drepen for ryggen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #4086 Del Skrevet 1. mars 2007 Hei hei, vennen Åååå du må passe på ryggen din, jeg vet alt om vonde rygger.. Det er ikke noe særli. Helt enig med deg, det hjelper å gå tur ← Jeg er litt bedre i dag... Men kjenner det godt når jeg løfter litt gæli og sånt... Må nok være flinkere til å tenke over hvordan jeg løfter gutta... Endelig er jeg også innom en liten tur igjen. Klarer ikke å lese meg tilbake alle de sidene jeg har gått glipp av, men skal prøve å henge med bedre framover. ← Koselig at du stikker innom, Fjellrypa! Jeg må innrømme at det er leeenge siden jeg har vært innom hos deg også... Men skal skjerpe meg! på Cr@sh! Håper det er bra med dere... du må passe på ryggen din! godt du har fått bestilt deg en mer ryggvennlig bæredings - har hørt at baby bjørn kan være litt drepen for ryggen... ← JA, uheldig bæring kan være drepen for ryggen - og egentlig mange andre kroppsdeler også... Jeg tror papatumen kommer i dag. Jeg fikk nemlig sånn hentelapp i kassa - så da er det bare å somla seg på posten da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 1. mars 2007 Forfatter #4087 Del Skrevet 1. mars 2007 (endret) Var på matshopping etter å ha levert Storegutt i barnehagen i dag. Handla inn til helga. Ble ikke så mye spennende, men fikk kjøpt nye tannbørster og ny hårbørste til meg + fine kubbelys jeg skal ha på Herstal-brettet mitt... Ellers har jeg kost meg med Lillegutt i dag.. Han sover nå - etter litt om og men. Han sovnet ved puppen i stad, og jeg fikk ikke opp noe rap før jeg la ham til å sove videre. Dermed våknet han av magevondt og ville opp og rape. Nå sover han altså igjen - men litt urolig. Jeg har fått brettet tøy og ryddet litt. I morgen blir det husvask til helga.... Har ingen planer for helga, og det er egentlig litt deilig. Skal få vaska kjøkkenet sikkelig og gått laaaang tur, men ellers vet vi ikke ennå. Helga pleier å gå så vanvittig fort, så det gjelder å nyte de to dagene vi har fri sammen! I dag skal vi ha grillet kylling til middag. Tenkte å lage ris og salat til, og kanskje litt kyllingsaus... Storegutt er ikke så glad i kylling, men han spiser masse ris om det er saus til - og ikke minst grønnsaker og salat da - det elsker han... Det har forresten regnet her i dag, så håper ikke det fryser på til kvelden - for da kan det bli skikkelig farlig på veiene.... Ellers ser det, som jeg skrev til Petra over her, at papatumen ligger og venter på posten. Det kom nemlig en hentelapp i kassa i dag, og jeg kan ikke tenke ut noe annet det kan være. Gleder meg til å få den i hus og prøve den... Edit: Trykkleif Endret 1. mars 2007 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 1. mars 2007 #4088 Del Skrevet 1. mars 2007 Så stor Lillegutt har blitt! Gleder meg til å veie og måle Ida om 14 dager! Huffa meg, er ikke noe moro å vaksinere de små altså... Det må jo til, men den hylgrininga som kommer med en gang, og de skuffa øynene hun planter på mamman sin.. Må passe på ryggen din ja! Har selv en rygg som streiker innimellom, og det er ikke no' godt! Håper den nye bæreselen din gjør løftinga lettere! Gleder meg til å høre hvordan den er, kanskje det er noe for oss også! Håper virkelig ikke det fryser på til kvelden hos dere nå da, er så leit når det skal bli så glatt! Jeg trilla tur på tirsdag, og da var det speilblank holke på fortauet, som ikke var strødd engang!! Ha en flotters torsdag vennen! :kys_2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 1. mars 2007 #4089 Del Skrevet 1. mars 2007 Innom på en snarvisitt før jeg drar til bestefar på soddsuppe. Kommer sterkere tilbake senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 1. mars 2007 #4090 Del Skrevet 1. mars 2007 Store og fine Lillegutt! Det er godt han vokser, og blir stor og sterk Ikke noe gøy med vaksinering av de små... Fysj, som jeg gruer meg til det! Jeg kan ikke fordra sprøyter selv engang, så skal jeg la noen stikke i lillejenta mi... Du må passe på ryggen din, for du har bare én... Håper den nye bæredingsen er bra for ryggen din, hvertfall! Så får vi satse på at Lillegutt kommer til å kose seg i den "Kubbelys på Herstal-brett" hørtes fancy ut! Hva er et sånt brett...? Kunne kanskje vært noe jeg kunne hatt på "pyntebenken" min i kjøkkenet i huset, når det blir ferdig... Bra du ikke har noen planer i helga, for jeg har lyst til å føde snart, skjønner du, og da må du være sladre-parat! Åh, grilla kylling hørtes snadder ut! Jeg ELSKER nygrilla kylling... Si til storegutt at han skal få av snille Burpen, hvis han spiser bittelitt kylling Håper det ikke blir glatt hos dere, for glatta er ikke noe kjekk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #4091 Del Skrevet 2. mars 2007 Så stor Lillegutt har blitt! Gleder meg til å veie og måle Ida om 14 dager! Huffa meg, er ikke noe moro å vaksinere de små altså... Det må jo til, men den hylgrininga som kommer med en gang, og de skuffa øynene hun planter på mamman sin.. Må passe på ryggen din ja! Har selv en rygg som streiker innimellom, og det er ikke no' godt! Håper den nye bæreselen din gjør løftinga lettere! Gleder meg til å høre hvordan den er, kanskje det er noe for oss også! ← Utrolig hvor fort de vokser. Nå er i liksom ikke Lillegutt baby lenger.... Er koselig på helsestasjonen, men jeg syntes det er ekkelt med vaksinene. Men som du sier - det må jo til! Ryggen går det litt opp og ned med. Var fin i går, litt verre i morges... Men kanskje jeg har ligget litt kinkig i natt... til deg! Innom på en snarvisitt før jeg drar til bestefar på soddsuppe. Kommer sterkere tilbake senere! ← Åh... sodd! DET er godt det! Håper dere koste dere hos bestefar! "Kubbelys på Herstal-brett" hørtes fancy ut! Hva er et sånt brett...? Kunne kanskje vært noe jeg kunne hatt på "pyntebenken" min i kjøkkenet i huset, når det blir ferdig... Bra du ikke har noen planer i helga, for jeg har lyst til å føde snart, skjønner du, og da må du være sladre-parat! ← "Kubbelys på Herstal-brett" er veldig stilig... HER ser du brettet jeg har - med masse lys på. Jeg syntes i hvert fall det er superstilig! Ingen planer nei - så JEG er klar til at DU føder... Og etter som jeg har skjønt, så er DU klar du også... Er så spennende i boka di om dagen, så.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #4092 Del Skrevet 2. mars 2007 I natt har vi SOVET HELE NATTA! Lillegutt sov fra 19.00 til 06.45! Gjett hvem som våknet med eksplosjonsfarlige pupper... Lillegutt har nemlig begynt å få litt grøt. Vi begynte første gang på onsdag - men en liten smakebit. Da var det Storebroren som endte opp med å skrape bollen... I går spiste han en del mer, men laaaaangt fra noen posjon. Men det er tydelig at han har behov for litt mer næring nå. De siste ukene har nemlig amminga på natta tatt seg voldsomt opp, og fra å være oppe kun en gang og da gjerne i 05-tiden om morgenen, så har han nå vært oppe både i 01-tiden og i 05-tiden... Men han er jo en stor gutt blitt - så det er vel ikke så rart at han da får behov for mere mat... Fikk patapum'en i går. Mannen prøvde den såvidt før vi spiste, og Lillegutt satt kjempefint på ryggen hans! Det var nok litt uvant for Lillegutt, men det kommer seg sikkert etter hvert. Blir nok enda mer behagelig for han også, når har begynner å bli ENDA sterkere i nakke og rygg... I dag er det -dag her, og følgende står på tapeten: ¤ Vaske håndklær ¤ Skifte på alle sengene ¤ Vaske sengetøy ¤ Støvsuge hele huset ¤ Vaske badet (mannens jobb) ¤ Tørke støv (lurer på å utsette det litt - igjen ) ¤ Sladre for Burpen når det blir nødvendig Ja, jeg tror jeg begynner med den lista der, så får den heller utvides ( eller forkortes... ) Må nesten litt ... for det har kommet knopp på Orkideèn min! Det har ALDRI skjedd før... men da står den tydeligvis bra i kjøkkenvinduet! Jeg får sette i gang med husvasken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 2. mars 2007 #4093 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg er skikkelig dårlig til å besøke deg for tida... Men rekker bare noen bøker hver gang jeg er inne her... Men jeg kommer sterkere tilbake! De vaflene skal jeg jammen meg prøve. Greit med litt sunnere vafler, da jeg absolutt bør gå ned noen kilo Skulle vært flinkere til å gå jeg også, men er ikke noe gøy å skyve vogna foran seg med alle kreftene man har pga snøen Men jeg får prøve en lang tur i helga Hvilket bilsete brukte du på Storegutt? Vi må ha nytt bilsete til snuppa snart.... og jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe. Har du noen å anbefale? Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #4094 Del Skrevet 2. mars 2007 Jeg er skikkelig dårlig til å besøke deg for tida... Men rekker bare noen bøker hver gang jeg er inne her... Men jeg kommer sterkere tilbake! De vaflene skal jeg jammen meg prøve. Greit med litt sunnere vafler, da jeg absolutt bør gå ned noen kilo Skulle vært flinkere til å gå jeg også, men er ikke noe gøy å skyve vogna foran seg med alle kreftene man har pga snøen Men jeg får prøve en lang tur i helga Hvilket bilsete brukte du på Storegutt? Vi må ha nytt bilsete til snuppa snart.... og jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe. Har du noen å anbefale? Ha en fin dag! ← Ikke tenkt på det med besøket, vennen! Kom bare innom når du har tid... Men da er det veldig koselige altså! Vaflene BØR prøves. De skal lages her til helga igjen... Og kan trygt spises uten dårlig samvittighet... Vi har kjøpt Concord Lift Evo PT til Storegutt. Det er et sete fra 15-36 kg. Det er smalt og tar mindre plass i bilen enn det vi hadde fra før. Og Storegutt sitter veldig godt i det! Nå skal Lillegutt over i Storegutt sitt gamle sete - og om et par år, så kommer vel han over i sånt stort sete også... Hvis dere skal ha nytt sete til snuppa, anbefaler jeg deg å kikke på Forbrukerportalens TEST AV BILBARNESTOLER fra august 2006. til deg, og lykke til med hus-greiene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 2. mars 2007 Forfatter #4095 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) I dag er det -dag her, og følgende står på tapeten: ¤ Vaske håndklær ¤ Skifte på alle sengene ¤ Vaske sengetøy ¤ Støvsuge hele huset [Har bare stue og kjøkken igjen] ¤ Vaske badet (mannens jobb) ¤ Tørke støv (lurer på å utsette det litt - igjen ) ¤ Sladre for Burpen når det blir nødvendig ← Har fått gjort litt siden sist. Nå sover Lillegutt.. lurte på om jeg skulle satse på at det går bra om jeg støvsuger i stua og på kjøkkenet, når han ligger i gangen. Men jeg venter litt... En god unskyldning til litt KG-tid da... *løper ut i postkassa* Endret 2. mars 2007 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 2. mars 2007 #4096 Del Skrevet 2. mars 2007 Endelig innom dagboka di igjen. Er utrolig lite innom KG for tiden. Fatter ikke hvordan du rekker alt og det med TO barn! All ære til deg Men nå er jeg ihvertfal oppdatert. Så stor lillegutten er blitt og lang Stiller meg i rekken over de som ikke orker å trille i dette været. Etter å ha hatt dårlig samvittighet for det i par mnd nå, har jeg begynt å trene på senteret, så ikke annen utvei. Men nå er det vel ikke lenge før finværet og våren kommer Håper du får en finn helg med guttene dine, så skal jeg prøve å besøke deg litt oftere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 2. mars 2007 #4097 Del Skrevet 2. mars 2007 Flink du har vært Synes det er mange som er flink med husarbeid her jeg! Må gjøre litt i morgen jeg også.. Har lillegutt begynt å sove over natta? det må være herlig. Sambo ha sagt at det er en av de tingene han "gruer" seg mest til, våkennettene. Men var har en slags "avtale". Han tar Emma på morgenene i helgene mens jeg tar babyen på natta og om morgenen. Sier seg vel selv også da, det er jeg som har puppene med mye melk (forhåpentligvis) Må si jeg gruer meg litt til melksprengte bryster igjen for det er veldig vondt etter det jeg husker.. AU! Har ingen aning om hvor jeg har gjort av brystpumpa mi heller.. må sette i gang å lete tror jeg. Men dæven det tar på tia å punpe ut.. Blir jo sikkelig stiv i arma etterpå. Får muskler av det Hvordan får du til å sette strek over noe du har skrevet? Tenkte jeg skulle gjøre det ettersom dagene går og folk på tippelista mi tar feil. Ble så jeg slettet dem istedet.. ha en flotters helg med gutta boys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 2. mars 2007 #4098 Del Skrevet 2. mars 2007 Er det de runde brettene du mener? Jeg kommer til hovedsiden bare, skjønner du... Men utrolig masse stilig der! Jeg får spare litt, snn at jeg kan gå bersherk med shopping av stæsj Så godt å få sove natta gjennom,- flinke Lillegutt! Storegutt også da, men det er jo ikke han som pleier å få pupp om natta nå, så... Mått le litt når jeg leste om flinke "spise-opp-etter-lillebror"-gutten! Må si du har vært flink med husarbeid idag du også! Sorry for at jeg ikke får hjelpa deg med å stryke ut det siste punktet... Jeg looooover det skal skje innen 25 dager! Ha en flotters fredagskveld, søte Cr@sh-snuppa mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #4099 Del Skrevet 3. mars 2007 IdaC: Koselig at du stikker innom! Det er ikke alle dager jeg får tid til like mye akkurat... Men glimter til en gang i blant... Tida med småbarn går så altfor fort... Det skulle vært lov å stoppe den en gang i blant, og nyte øyeblikket til det fulle - sånn litt ekstra! marthepia: Har svart deg i dagboka di ang. det med å sette strek over teksten... Ja, Lillegutt sover over nå - i hvert fall innimellom Natt til i dag var han oppe to ganger igjen... men han skal vel komme inn i rutinene med mat før det går seg skikkelig til tenker jeg... Det med våkenetter er ikke alltid like moro. Heldigvis sover Lillegutt fort igjen etter amminga... Vi har noe av samme ordning som dere med hvem som står opp. Jeg har ansvaret i uka, dermed får jeg sove litt lenger lørdag og søndag, mens mannen tar seg av gutta... Er så spennende i boka di om dagen, så... Det blir jo snart fødeboom her på KG... Burpen: Ja, det runde brettet som heter Spirit er det jeg har. Det er skikkelig stilig, og jeg varierr litt med å bruke lys og frukt på det... Kan brukes til servering også selvsagt... Herlig når Storegutt også skal ha grøt. Jeg får kjøpe en ettårsgrøt til han, så kan de spise kveld sammen... Sånn er det når storebror ikke er så ille stor likvel.. han vil ha akkurat det samme som lillebror, forståelig nok Gutta mine er så herlige så! Ser ut som jeg tar feil med tippinga mi for fødinga di da... Men nå er det jammen ikke lenge igjen til Burpelita har tenkt å titte ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 3. mars 2007 Forfatter #4100 Del Skrevet 3. mars 2007 En herlig dag er snart over.... Gutta stod opp i morges, og jeg fikk en halv time alene i den store, varme, gode senga vår.... Det var deilig. Vi så på jentens 3 mil og spiste deilig frokost med ferske rundstykker og egg. Mannen som ordner vet dere... På formiddag var innover til byen. Var innom sportbutikk og fikk tak i ny innebandykølle til mannen og så etter lue til Storegutt. Han skulle absolutt ikke prøve den Ullvanglua vi til slutt fant, så da ble det ikke noen ny lue... (Jeg kjøper nemlig ikke en lue til 299,- for å komme hjem også passer den ikke.. ) Så satte vi nesa mot byens kino! Mannen og Storegutt har nemlig vært og sett Elias og Kongeskipet! Det var Storegutts aller første kinobesøk. En dag og huske tilbake på, med andre ord... Mens gutta var på kino gikk Lillegutt og jeg tur i byen og shoppa litt. Fikk kjøpt litt tøy til barna og gjort et par andre ærender. Ble litt kjedelig å tusle rundt etter hvert, så jeg besøkte oldemoren til gutta en tur også. Veldig koselig... I kveld har vi spist karrikylling, sett barne-tv, gutta har spist grøt og nå går "Aviator" over skjermen her i stua. En utrolig lang film (på rundt 2 og en halv time ) - så det er et stort under at jeg i det hele tatt sitter her, vendt mot filmen. Ikke det at jeg får med meg det spøtt... ... så derfor skal jeg ta til fornuft og hoppe i køya om ikke lenge... En nydelig dag med gutta mine er over... og i morgen begynner en ny. Som balnt annet skal inneholde tur på stranda med grilling av pølser over bål! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå