Gå til innhold

Cr@sh & gutta!

Cr@sh

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har vært innom her igjen... :rodme: *skjerpe seg* Men her kommer en liten oppdatering:

Mandag var jeg på shopping med Lillegutt i vogna. Var en deilig tur. Dro rett etter Storegutt var levert i barnehagen, så det var ikke særlig med folk og fe på vandring da... Fikk kjøpt meg en ny genser, kjøpt et par krus til i Grand Cru-serien jeg samler på, og så ble det en nydelig liten brun genser til Lillegutt som jeg bare måtte ha... Det sto "I :hjerte: Dad" på den... *smelt*

På formiddagen gikk jeg tur med vogna - og det ble vel rundt 4500 skritt bare på den turen.

Tirsdag hadde mams fri fra jobben, så da gikk jeg bort til henne og spiste lunsj, og hjem igjen. Ble 8500 skritt. :klappe:

Om kvelden var vi på foreldremøte i barnehagen. Mamma og Pappa passet gutta. Men jeg måtte reise hjem halvveis, for Lillegutt bare gråt. Det skjedde sist han ble passet også. Han er utrolig mamma-kjær... og det kommer en sånn helt spesiell type gråt ved sånne tilfeller... Stakkars... Jeg syntes det er mye bedre at vi blir ringt etter ved sånne tilfeller, enn at jeg skal komme hjem og få høre at han har grini i 2 timer eller lign. Storegutt sov hele tiden da... og var en liten herlig engel! :hjerter:

I dag har mannen bilen på jobben (den andre bilen vår er på verksted, så vi må klare oss med en bil en liten tid nå - må sveise eksospotta) - så jeg er egentlig bundet her hjemme. Det er skikkelig drittvær ute, så vi har ikke vært ute av døra i dag, Lillegutt og jeg. Pappa kjørte Storegutt i barnehagen i morges. Snille Pappa'n min...

Mannen skulle nemlig hente dekk og felger til nybilen i dag... Blir spennende å se dem! Og egentlig litt godt at de snart er i hus. (Selv om det innebærer å trekke kortet der også... :ler2: ) De skal jo også leveres til bilforandleren før nybilen kommer... Godt med alt som er unnagjort... :Nikke:

I ettermiddag skal mannen og Storegutt på barnetrim. Det blir nok veldig moro for Storegutt (og helt sikkert for faren også ;) )... Far neste uke regner jeg med at det er jeg som kommer til å gå sammen med Storegutt, så får vi gjort noe sammen bare vi to også... Men i dag passet det best at det var pappa'n som ble med...

Har fått vasket litt tøy her hjemme i dag da... ordnet med noen forsikringer og slappet litt av. Deilig med en sånn dag innimellom - bare det ikke blir så mange av dem. Jeg har lett for å bli litt rastløs sånn...

Nå sover Lillegutt, og jeg har på 'Oprah' i bakgrunnen mens jeg sitter med en kopp te og taster her...

Har vært veldig flink den uka her, og ikke spist NOE godis i det hele tatt + gått tur 2 av de 3 første dagene i uka.. Dette lover bra så langt! :tommel:

Får ta meg en liten kikke-runde hos dere andre... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og du går, og går, og går, og går.... Superflink er du! :Nikke:

Den brune genseren du kjøpte til Lillegutt, var den typisk guttegenser, eller?

Jeg har så lyst på en sånn som det står "I :hjerte: dad" på til Burpelita, og jeg syns brunt er veldig fint...

Hvor kjøpte du den hen?

Håper Storegutt får det kjekt på barnetrimmen seinere idag! Jeg husker jeg gikk på noe sånt for hundreogørten år siden, og det var stor stas hver gang! :Nikke:

Kos deg med teen din, du flinke! (Sier hun som sitter her og drikker cola... :overrasket::sjenert: Men til mitt forsvar, så har jeg ikke hatt det siden før jul.... Tror jeg!)

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du går, og går, og går, og går.... Superflink er du! :Nikke:

Den brune genseren du kjøpte til Lillegutt, var den typisk guttegenser, eller?

Jeg har så lyst på en sånn som det står "I :hjerte: dad" på til Burpelita, og jeg syns brunt er veldig fint...

Hvor kjøpte du den hen?

Håper Storegutt får det kjekt på barnetrimmen seinere idag! Jeg husker jeg gikk på noe sånt for hundreogørten år siden, og det var stor stas hver gang! :Nikke:

Kos deg med teen din, du flinke! (Sier hun som sitter her og drikker cola...  :overrasket::sjenert: Men til mitt forsvar, så har jeg ikke hatt det siden før jul.... Tror jeg!)

Var ingen typisk guttegenser nei. Kjøpte den på KappAhl. Hun i kassa fortalte at hun hadde kjøpt den til jenta si (til tross for at den henger på guttestativet ;) )... Går helt fint til jenter også! :tommelsmil:

Blir nok stas å kunne "beine" rundt i en stor gymsal og kaste seg i store tjukkaser og herje rundt med masse baller og andre unger.... :hoppe: Gleder meg allerede til å ta han med neste uke...

Kos deg med cola du... du har jo til og med en unnskyldning til å kose deg - du er jo gravid! *hihi* Og ut i fra det jeg har sett av deg, så ser det ikke ut som du har "vondt av" litt cola heller... :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Alle har visst skritt-teller for tiden!

Funker bra ser det ut som, at folk går mer. ;)

Å dakkar lillegutt som savner mamman sin sånn...

Håper han blir mer vant til andre etterhvert, gjør nok det!

God helg litt på forskudd! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kys_2:

:ler:  Alle har visst skritt-teller for tiden!

Funker bra ser det ut som, at folk går mer. ;)

Å dakkar lillegutt som savner mamman sin sånn...

Håper han blir mer vant til andre etterhvert, gjør nok det!

God helg litt på forskudd!  :klem:

:Nikke: Veldig poppis med skritteller ja.. :ler2: Men det er faktisk med å gi ekstra motivasjon altså. Jeg har allerede rukket å bli ganske så glad i min... :sjenert:

Det går seg nok til med Lillegutt og andre folk :ler: Vi skal ta noen sånne kvelder hvor jeg og mannen går tur, mens mams og paps passer gutta. Da blir det ikke fullt så lenge - og en litt myk start for Lillegutt til neste gang vi skal avgårde på noe...

God helg til deg også. Den kommer så fort den helga - men så er det plutselig mandag igjen også... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har egentlig vært full fart i dag. Selv uten tur... :sjenert: Det har bare ikke blitt tid til tur. I hvert fall ikke så langt...

Kjørte rett på matshopping etter at jeg leverte Storegutt i barnehagen. Hadde veldig full handlevogn i dag. Masse frukt, det var helt tomt her nå. Kjøpte gule, røde og grønne epler, bananer, appelsiner, kiwi... Det er stort sett det som spises her i huset... også druer da... :sikle:

Stakk innom en klesbutikk like ved, der var det 50% på nesten alle varene. Fikk meg en blå 'høyvannsbukse', 3 topper og en genser. Alt sammen kom på 450 kroner. Fikk masse for pengene! :tommel:

Spiste deilig grovbrød med salami da jeg kom hjem, før vi satte avgårde igjen. Reiste med pappa'n min for å hente den andre bilen vår som har vært på verksted. Godt å ha den tilbake. Blir litt tungvint å hente mannen på toget hver dag. Vanskeliggjør litt med middagslaging og sånt. Siste gang jeg skal hente han i dag.

Skal innom bilforhandleren å levere nye dekk med stilige alluminiumsfelger til den nye bilen. (Ble myyyye billigere å skaffe "det andre settet med dekk" selv. Forhandleren skulle ha over 12 tusen... :roll: ) Greit å gjort det... Lurer på når nybilen kommer :Hehe: Blir stas å få den! :sjarmor:

Om ikke så lenge skal jeg og Lillegutt hente Storgutt i barnehagen, før vi drar rett og henter mannen på toget og deretter til bilforhandleren. Så det blir nok en meget enkel middag i dag. Lurte på å steke et par ferdigpizza... med mozarella! :sikle:

Endret av Cr@sh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Så flink du er til å gå!! Skulle gjerne ha gått mer, men her er det bare blåis med løssnø oppå, så det tør jeg ikke.... :(

Den gensern hørtes jo skikkelig fin ut! Kunne jeg ha tenkt meg og..... :sjenert: *dra på kappahl og titte*

Kos å "høre" fra deg igjen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snill du, som "rettferdiggjør" colaen min! :kys_2:

¨

Skal ta en tur og se etter den genseren neste gang jeg er ute på vift! ;)

Deilig med masse frukt i hus! Vi pleier å ha masse i hus vi også. Liker å dandere det pent på fat, sånn at det skal se mer innbydende ut å spise... Meeeeeeeeeen,- da har vi nesten ikke samvittighet til å spise det :ler::roll:

Syns det høres ut som at du gjorde et røverkjøp med alle de klærne! :hoppe: DET liker vi ;)

Din fristinne... :sur: Jeg har så lyst på salami, men det er vel spekemat, og jeg holder meg derfor unna! Heldigvis ikke lenge igjen til Burpelita kommer nå :hoppe:

Da skal jeg ha salamiiiiiii :sikle:

Ha en superfin dag med gutta dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Må virli sette meg ned å oppdatere meg her en dag. Har ikke tid nå, skal se etter broderens 20 mnd gamle sønn. Og du vet jo at di er aktive di :ler:

stor stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på KappAhl, men fant ikke denne genseren.... :sjenert: Synes den virker så fin!! Vet du om den er av vårnkolleksjonen?

Ønsker deg og guttene en kjempe fin helg!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å gå!! Skulle gjerne ha gått mer, men her er det bare blåis med løssnø oppå, så det tør jeg ikke.... :( 

Den gensern hørtes jo skikkelig fin ut! Kunne jeg ha tenkt meg og..... :sjenert:  *dra på kappahl og titte* 

Skummelt med is med snø oppå. Husker da jeg var gravid og det var skikkelig vinter... Følte det som jeg gikk med flere liv som innsats ganske ofte...

Genseren var kjempefin. En sånn "baremåha"-type genser.... :sjarmor:

Rekker ikke mer enn en :klem: idag, kommer sterkere tilbake i morgen! :)

:kyss: Veldig koselig å "se" deg!

Snill du, som "rettferdiggjør" colaen min! :kys_2:

¨

Skal ta en tur og se etter den genseren neste gang jeg er ute på vift! ;)

Deilig med masse frukt i hus! Vi pleier å ha masse i hus vi også. Liker å dandere det pent på fat, sånn at det skal se mer innbydende ut å spise... Meeeeeeeeeen,- da har vi nesten ikke samvittighet til å spise det :ler::roll:

Syns det høres ut som at du gjorde et røverkjøp med alle de klærne! :hoppe: DET liker vi ;)

Din fristinne... :sur: Jeg har så lyst på salami, men det er vel spekemat, og jeg holder meg derfor unna! Heldigvis ikke lenge igjen til Burpelita kommer nå :hoppe:

Da skal jeg ha salamiiiiiii :sikle:

Frukt er digg! :sikle: Burde egentlig vært ENDA flinkere til å spise det... :Nikke:

Salami er godt ja... men jeg er litt sånn enten eller med akkurat det jeg... så det går ofte veldig lang tid mellom hver gang jeg har det på brødskiva... :sjenert: Er litt snål av meg, ja... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :)

Må virli sette meg ned å oppdatere meg her en dag. Har ikke tid nå, skal se etter broderens 20 mnd gamle sønn. Og du vet jo at di er aktive di  :ler:

stor stor :klem:

:ler2: Kos deg med nevøen! Sett på deg skrittelleren! Jeg er siker på at det blir mange flere skritt med en sånn liten tass i huset enn på en helt vanlig dag... :tommel:

I dag har jeg vært på KappAhl, men fant ikke denne genseren....  :sjenert: Synes den virker så fin!! Vet du om den er av vårnkolleksjonen?

Ønsker deg og guttene en kjempe fin helg!!!  :klem:

Så kjedelig at du ikke fant den... Har helt glemt å nevne at den var på salg (59,-), så den er nok ikke en del av vårkolleksjonen, nei....

Skal prøve å få tatt et bilde av den og lagt ut, så dere får se den alle sammen!

God helg til deg og magen din! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en effektiv dag, dog uten tur i dag også. Husarbeidet har tvunget seg på - men det er deilig å ha det gjort da! :tommelsmil:

Begynte med å skifte på alle tre sengene, og fyke sengetøyet på vask. Så tørket jeg støv i hele annen etasje, før jeg støvsugde hele huset, satt på en ny maskin med tøy, ryddet litt her og der, fikk gjort en pakke klar til sending... og ja... det var vel det.

Dagen har bare flydd... :roll: Og om en halv time skal jeg hente Storegutt i barnehagen.

Regner med at jeg og smågutta skal møte mannen på Skeidar når han kommer fra jobb. Vi skal se på ny seng.

Har tenkt å muligens investere i en Jensen Pulse Kontinental 180 x 200....

Nå sover vi nemlig i en 150 x 200-seng, som vi har hatt siden vi flyttet sammen i 1999... ( :overrasket: Kjære vene, er det sååå lenge siden... :sjenert: ) Den har gjort nytta si, for å si det sånn, og trenger sårt å bli byttet ut...

Mamma og pappa har akkurat den senga vi har tenkt å se på, og den er utrolig flott å se på, vanvittig god, og med en myk og en fastere side på madrassen... Er på tilbud nå til 11.999,- for 180 x 200, så vi får se om vi slår til... (men det var meg og det å trekke kortet da... :rodme: )

Takk for masse besøk, jenter! :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Cr@sh hører ikke hjemme på side 2*

Lette etter den genseren på Kappahl i går jeg også, uten å finne den... Men jeg fant en "I love daddy"-genser på h&m istedet som Ida fikk! :)

Ny seng hørtes deilig ut! :sjarmor: Har lyst på ny seng jeg også, selv om vår ikke er så veldig gammel. 3-4 år tror jeg. Snedig å handle på salg da, selv om det innebærer å trekke kortet! :ler2:

God helg! :klem: og :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest marthepia

Svært så effektiv du har vært i dag! Nesten dårlig samvittighet selv nå.. :sjenert: Har bare støvsugd og hengt opp klær jeg og ryddet litt her og der.

Tenkte jeg skulle spørre om noe. Husker du når hodet til lillegutt festet seg? I forhold til storegutt mener jeg. Kan det ikke ta lengere tid før hodet fester seg når det er andremann? mener å huske at jeg har lest eller hørt det en plass?

Ha en fortsatt fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Cr@sh hører ikke hjemme på side 2*

Lette etter den genseren på Kappahl i går jeg også, uten å finne den... Men jeg fant en "I love daddy"-genser på h&m istedet som Ida fikk! :)

Ny seng hørtes deilig ut! :sjarmor: Har lyst på ny seng jeg også, selv om vår ikke er så veldig gammel. 3-4 år tror jeg. Snedig å handle på salg da, selv om det innebærer å trekke kortet! :ler2:

God helg! :klem: og :kyss:

Hei snuppis! Godt å lese i dagboka di at du blir på KG! :hoppe:

Senga ser helt konge ut... og vi har bestilt! :sjarmor: Greit med salg ja... Vi sparte vel en del 1000-lapper på å ikke kjøpe på full pris ja! :Hehe:

Var nok heldig som fikk tak i den genseren på KappAhl! Har forresten tatt bilder av den, så jeg skal legge dem ut etterpå!

God helg til deg og dine! :klem:

Tenkte jeg skulle spørre om noe. Husker du når hodet til lillegutt festet seg? I forhold til storegutt mener jeg. Kan det ikke ta lengere tid før hodet fester seg når det er andremann? mener å huske at jeg har lest eller hørt det en plass?

Vet du... jeg tror ikke Lillegutt sitt hode var festet før fødselen. Helsekortet viser i hvert fall at det var bevegelig til siste slutt... Så vidt jeg vet, så er det vanligere at det fester seg sent, evt. ikke fester seg i det hele tatt når det er snakk om fleregangsfødende...

God helg! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom det en diger bokpakke til oss i posten. Dvs... det er til gutta da. Har meldt Storegutt inn i Bokklubbens Barn. Vi fikk masse fint i pakka; 2 DVD'er (Thomas-toget + Elias), 3 bøker (Lotta, Barnehageboka mi og Thomas-toget), 4 brett med klistremerker og en fin høydemåler... Også bestilte jeg et sjørøversett til Storegutt. Tenkte å bruke det når det blir karneval i barnehagen...

Storegutt syntes det var kjempestas... så vi har sett litt på Thomas-toget på DVD, og han har flydd rundt med den høydemåleren i ettermiddag... :ler2:

Ellers har vi vært i 2 årsdag til sønnen til ei venninne. Kjempekoselig. Var 6 barn + noen småsøsken og mammaer. Virkelig en trivelig bursdag! :Nikke:

Nå baker mannen poteter, så snart skal vi spise det med hjemmelaget kryddersmør, salat og skinkebiff! :sikle:

God lørdag til alle som er innom!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...