Gjest marthepia Skrevet 17. september 2006 #2801 Del Skrevet 17. september 2006 Ingenting som har skjedd enda? Hm.. Koser seg godt inni der nurket Hvordan var din første fødsel? Startet den helt naturlig eller måtte du bli satt igang? Gikk du på overtid da også? Masse spørsmål her nå men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binke Skrevet 17. september 2006 #2802 Del Skrevet 17. september 2006 Hei Cr@sh! Som en venn sa til meg da det drøyde ut (lenge) før Binke-jenta ble født: "Tar tid å lage kvalitetsbarn, vet du!" Så hold ut! Ikke lenge igjen nå - relativt sett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 17. september 2006 #2803 Del Skrevet 17. september 2006 (endret) Bare innom og leser litt.. igjen... Endret 17. september 2006 av Skrållan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 17. september 2006 Forfatter #2804 Del Skrevet 17. september 2006 miiip Burpen Ronja Skrållan Grace Fjellrypa Linn3c Epica Kakao marthepia Binke Skrållan Digre 'er til dere alle... Veldig koselig med oppmuntrende ord fra dere... Men jeg orker rett og slett ikke å svare dere personlig alle sammen nå... Til dere som lurer på hvordan forrige fødsel var... Joa... ventet 15 dager over UL-termin den gangen. Var på vei inn for igangsettelse på overtidsdag 15 og hadde da begynt å få noen smårier. Det endte med at vannet ble tatt, og jeg fikk drypp for å sette i gang riene. Egentlig en fin fødsel når det først kom i gang. Brukte 10 timer fra vannet gikk til den kommende storebror var ute.... Det drøyde og stoppet opp en stund, så jeg fikk epidural. Har god erfaring med den. Hadde følelse i bena hele veien og kjente pressriene - så man kan vel si at den fungerte bra på meg... På slutten fikk Lillegutt dårlig lyd, så vi fikk hjelp av en sugekopp for å få han ut. Det tok tre pressrier så vidt jeg husker. Han ble bragt rett ut til barnelegen for en sjekk, men kom fort tilbake til meg. Akkurat dette syntes jeg har vært skummelt sånn i ettertid... så jeg håper det går fint denne gangen og at jeg kan få den nye babyen rett opp på brystet... Kjenner jeg grugleder meg når jeg tenker tilbake på forrige fødsel. Det er en fantastisk opplevelse det hele - og tenk på hva slags resultat man får etterpå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 17. september 2006 #2805 Del Skrevet 17. september 2006 Spennende å høre om Storegutt's fødsel... Jeg VET ( ) du slipper å vente så lenge denne gangen! Det har jeg bestemt!! Håper du får en god natt, med masse vondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 17. september 2006 #2806 Del Skrevet 17. september 2006 Innom med lots of support til deg vennen!! Hold ut,det blir nok snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 17. september 2006 #2807 Del Skrevet 17. september 2006 Hmmm..... tror jeg gjør noe galt....(((føde))) mine funker ikke...... Skal se hva jeg kan prøve med nå.... men først må jeg sove på saken.... .....regner med at du egentlig har født da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 17. september 2006 #2808 Del Skrevet 17. september 2006 Var skikkelig sentimental og hormonell da jeg la meg i går... Måtte gråte en skvett når jeg tenkte på at ting ikke kommer til å bli det samme igjen. Ikke det at jeg ikke vil at babyen skal komme ut til oss...men det er rart og litt skremmende å tenke på at det aldri bare skal være mannen, Lillegutt og meg igjen... nå skal vi være fire! Er en merkelig følelse å tenke på det... Hvordan blir jeg som mamma til to? Hvordan takler Lillegutt dette? Får jeg like mye tid til Lillegutt nå som før? Mange tanker som ruller rundt i hodet... ← Du kan tro jeg kjenner meg igjen i de tankene og følelsene der... mye som forandres når man blir mamma til to, og av og til føler man at man ikke strekker til helt, men man får så mye igjen fra de to småtrollene på hver sin måte, og man "vokser med oppgaven" også - jeg tror jeg har forandret meg på de siste månedene, og det har jammen meg Brage gjort også. Han er blitt stor både fysisk og oppe i hodet sitt. Samtidig som han har behov for å være mammas lille gutt og sitte på fanget også. Håper du får hilse på babyen din snart, og at du slipper litt lettere fra det enn med Lillegutt (Brage måtte også hjelpes ut med sugekopp, men med Ylva var "banen klar" så å si). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 17. september 2006 Forfatter #2809 Del Skrevet 17. september 2006 Burpen: Det er i det hele tatt spennende med fødsler... Rart med det å faktisk ha vært gjennom det en gang tidligere - man vet jo litt om hva man går til, samtidig som man ikke skal sammenligne fødsler heller, sies det... Godt du kan forsikre meg om at jeg ikke må vente så lenge denne gangen da... Skytte: Takker og :bukke: cappocino: Kanskje det er jeg som ikke kan motta skikkelig? :klø: Får håpe det skjer noe i natt... Ellers får vi prøve med flere vibber imorgen... La Traviata: Ja, det er mange tanker som melder seg når man ligger og ikke får sove og egentlig bare venter... Men godt å høre at det er flere som har tenkt noe av det samme... Vet jo at det helt sikkert kommer til å bli riktig så bra - det er bare at det er helt nytt! Godt man vokser med oppgaven - både store og små! Blir spennnede å se hvordan denne fødselen blir i forhold til den første... Det er jo som du sier, noen som har banet vei der fra før av nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 17. september 2006 Forfatter #2810 Del Skrevet 17. september 2006 Sitter egentlig å se "I skuddlinjen" på NRK, men har (som vanlig) ikke ro til å sitte pal og titte på film... Dagen har vært fin. Var kjempekoselig hos mamma og pappa. Vi grillet og koste oss og skravla masse. Pappa holdt på å brenne bål like utenfor tomta, og det var jo veldig stas for Lillegutt å se på - riktignok på god avstand... Vi så barne-tv der før vi satte nesa hjem... Lillegutt sov ikke på dagen i dag - så han var helt skutt da vi kom hjem... Fikk badet og kost oss litt på sofaen før han omtrent slukna i armene mine... Nå sover han selvsagt trygt og godt i senga si... Hadde et par skikkelige mageknip i stad.... Kan håpe at det var i den andre magen... har i hvert fall ikke måttet fly på do ennå.. Mannen fortalte forresten at jeg hadde laget en del lyder i natt... såpass at han faktisk hadde blitt liggende våken og lyttet fordi han trodde det var noe på gang. Ikke vet jeg hva det var... Jeg sov som nevnt tidligere, skikkelig dårlig første del av natt til i dag... Kanskje jeg faktisk har hatt noen tak i natt og ikke bare håpet og drømt om det... :klø: Jeg har jo tydeligvis sovet noe - for de lydene jeg skal ha laget har jeg ikke tenkt over selv eller laget "med viten og vilje"... Hver natt er egentlig veldig spennende fortiden... Nå skal jeg gå og gjøre meg klar til å hoppe i køya. Skal på første overtidskontroll hos gyn. i morgen. Mannen skal på jobben, så jeg skal også levere Lillegutt i barnehagen... Det går helt sikkert bra det altså... Men kommer sikkert til å få mange sånne " Er du her ennå? :klø: " -kommentarer... Pappa'n min skal kjøre meg på kontrollen da... Snille papsen min... Setter stor pris på det, for da slipper jeg å "kåle" nede i byen med parkering og diverse, og heller ikke gå langt... Blir spennende å høre hva legen sier i morgen. Tror ikke det blir gjort noe som helst hvis alt er bra... Men greit å få en sjekk når det røyner såpass på i svangerskapet... God natt til dere alle... og takk for masse support og gode ord fra dere! Setter stooooor pris på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 17. september 2006 #2811 Del Skrevet 17. september 2006 Er ofte innom, men ikke like flink til å legge igjen spor alltid.. Lykke til på kontroll i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grace Skrevet 17. september 2006 #2812 Del Skrevet 17. september 2006 Lykke til på overtidskontroll, håper du ikke kommer tilbake før du har med lillebaby utenfor magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 18. september 2006 #2813 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) God morgen, snuppa! :kys_2: Gårsdagen hørtes kjempefin ut! Deilig å reise på besøk, og få det meste i fanget... Så spennende at du har vondter i søvne, som du ikke vet om da... Får håpe de har fortsatt i natt, og at saker og ting snart er igang!! ...hvis ikke, så får vi hape at du har sovet KJEMPEGODT, for NÅ må du vel snart få dårlig nattesøvn (to barn ) igjen...!! Glemte å ønske deg lykke til på kontrollen idag! Endret 18. september 2006 av Burpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 18. september 2006 #2814 Del Skrevet 18. september 2006 Ikke skjedd noe ennå? Får håpe kontrollen fører til at du blir sendt rett på føden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 18. september 2006 #2815 Del Skrevet 18. september 2006 hei vennen! innom for oppdatering mens den lille ligger ved puppen. noe har har gjort i hele natt og føler virkelig med deg, kan tenke meg det tar på å gå og vente sånn. håper virkelig det skjer noe snart. fra nybaktmamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 18. september 2006 #2816 Del Skrevet 18. september 2006 Lykke til på kontroll i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 18. september 2006 #2817 Del Skrevet 18. september 2006 Lykke til på kontroll i dag! Håper det går en god stund før vi hører fra deg direkte. Burpen, derimot, må gjerne skrive... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 18. september 2006 #2818 Del Skrevet 18. september 2006 Lykke til på overtidskontroll i dag! Familien din virker så heeeerlig!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 18. september 2006 #2819 Del Skrevet 18. september 2006 Gleder meg til å få høre hvordan det gikk på kontroll i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 18. september 2006 #2820 Del Skrevet 18. september 2006 Lykke til på kontroll idag! Synes du virker tålmodig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå