Skrållan Skrevet 7. september 2006 #2561 Del Skrevet 7. september 2006 Bare innom for å se om noe er på gang, men her ser jo alt rolig ut! Bra du har fått deg sladris! Kommer sterkere tilbake senere i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 7. september 2006 Forfatter #2562 Del Skrevet 7. september 2006 Liljen: Teltplassen er hermed offesielt åpnet... Velkommen skal du være... Jeg må spørre mams om det med klorheksidinen... :klø: Jepp! Det var digg å sove godt i natt! Da blir dagen sååå mye bedre! Susan Sto Helit: Jeg tror nok det var det at jeg var sulten som gjorde at jeg følte meg litt "rar"... Blodsukkeret synker - noe annet ville vært enda rarere... Føler meg bra nå også - var nok noe forbigående.. Epica: Ja, det er spennende - absolutt. Hvem var det som sa det - jeg husker ikke helt (tror det var Skrållan eller Burpen); at svangerskap både starter og slutter med symptomjageri... Sender over en av dagens kakebiter, siden du gikk glipp av gårsdagens sjokkiskake... "Epledrøm"... Burpen: Jeg føler meg også litt rar innimellom, og jeg skal absolutt ikke føde ennå... Godt det er flere av oss! Skrållan: Rolig her ja... Ingen tegn på at noe er i gjære heller... Koselig at du stikker innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 7. september 2006 Forfatter #2563 Del Skrevet 7. september 2006 Har jammen meg fått gjort litt i dag også, gitt... Har brettet tøy og vasket en maskin med hvitt tøy... Skrella poteter og gulrøtter for å forberede middagen litt... Bakt en deeeeilig kake i dag også! Det lukter deilig nybakt her... Bakt en kake som heter "Epledrøm".... En litt alternativ eplekake... også denne i langpanne! Oppskrift kan selvsagt deles om ønskelig! Da jeg holdt på å bake, så fikk jeg et problem da... Jeg er ikke den som er sterkest i klypa (tydeligvis)... så da jeg skulle tilsette eplemos fra glass til oppskriften - satt det selvsagt bom fast! Jeg prøvde med håndkle, fuktig klut... ja masse ulike ting - men neida... lokket satt som støpt. Jeg tenkte selvsagt ikke på vakumet med en gang - men heldigvis gikk det opp for meg... og jeg fikk stukket hull i lokket med en kniv... da gikk alt så meget bedre... Så for meg at jeg måtte løpe rundt til naboene for å få hjelp til å ta lokket av et syltetøyglass... ...eller at jeg måtte la resten av røra stå til mannen kom hjem... Men det "årnær sæi for snille jenter"!!! Snart skal jeg hente Lillegutt i barnehagen. Håper det har gått bra i dag og at han ikke har hostet så mye... (Hadde nok hørt noe om han ikke var i form, tenker jeg... ) Gleder meg til å se min lille Prinz Sjarmedez Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Skrevet 7. september 2006 #2564 Del Skrevet 7. september 2006 Så flink du er til å bake da! Får jo skikkelig dårlig samvittighet her! Legg gjerne ut oppskrifta på epledrømmen din - den hørtes skikkelig digg ut... Jeg har også fått gjort litt i dag, så nå ser huset ganske bra ut, og alt tørt tøy er brettet og puttet i skap. Nå skal jeg lage vaffelrøre - får besøk av en venninne og hennes to barn i ettermiddag, og i mangel av noe annet å servere blir det vafler med syltetøy og rømme. Ganske digg det også! Kos deg med ruginga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 7. september 2006 #2565 Del Skrevet 7. september 2006 Lillegutt må jo bare være DET sjarmtrollet, tenker jeg! Nam nam, gooooood kake!! Jeg følger spent med på deg og IdaC nå!! Koooooose deg med lillegutten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 7. september 2006 #2566 Del Skrevet 7. september 2006 Jeg drømte nemlig at du fødte i natt... Bråvåkna, og løp inn i stua for å sjekke mobilen... ← Haha, jeg løp visst ikke bare inn i stua da jeg bråvåkna... Snakka med sambo på telefonen istad, og jeg hadde visst fillerista han og sagt nesten hysterisk at "Nå skjer det, nå skjer det, jeg MÅ sladre!" Ingen skal si at jeg ikke tar oppgaven min alvorlig, hvertall... Så effektiv du har vært idag! Må si jeg er imponert Du må gjerne legge ut oppskrifta på epledrømmen også! ...og et lite tips som ALLTID funker når jeg ikke får opp syltetøylokk el.l,- bank kanten på lokket i kjøkkenbenken, rundt hele lokket! Føler meg som supermann etterpå, det går jo så lett opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 7. september 2006 #2567 Del Skrevet 7. september 2006 Er tilbake fra Praha-turen, og måtte spent innom og se om det har skjedd noe her mens jeg har vært borte. Men her er det jo stille og rolig, enn så lenge. *Tusler ut igjen og tar meg en tur på butikken for å handle middag. Ble så kakesugen av å være her!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 7. september 2006 Forfatter #2568 Del Skrevet 7. september 2006 Eliza: Jeg har fått bakeånden over meg. Dette ble tredje langpanna denne uka. Så nå nærmer fryseren seg full og vi er klare for barselbesøk... Deilig at du også har fått gjort litt hjemme i dag da... Godt å ha litt unnagjort. Kos deg sammen med gjestene og vafler i kveld... Epica: Lillegutt er en storsjarmør... ... ... Burpen: Haha, jeg løp visst ikke bare inn i stua da jeg bråvåkna... Snakka med sambo på telefonen istad, og jeg hadde visst fillerista han og sagt nesten hysterisk at "Nå skjer det, nå skjer det, jeg MÅ sladre!" Ingen skal si at jeg ikke tar oppgaven min alvorlig, hvertall... Ja, du går jammen inn for oppgaven med brask og bram! Xania: Håper turen har vært bra... Løper straks inn i boka di for å sjekke hvordan du har hatt det... Ikke no' spennende her så langt - men kan jo håpe at det skjer noe snart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 7. september 2006 Forfatter #2569 Del Skrevet 7. september 2006 Epledrøm i langpanne: (Oppskriften kan halveres til bruk i liten langpanne!) 6 egg 4 dl sukker 10 dl hvetemel 3 ts natron 4 ts vaniljesukker Noen dråper sitron Litt salt 3 dl olje 1 kg grov eplemos Pisk egg og sukker til eggedosis. Bland alt det tørre og rør det inn i eggedosisen sammen med olje og eplemosen. Rør godt. Bruk bakepapir i stor langpanne. Stekes midt i ovnen ved 175 grader i 35 - 40 minutter. Vi spiser denne kaken uten glasur, eller med kun litt melis på toppen - men her er den orginale oppskriften på tilhørende glasur: 4 dl sukker 2 dl melk 4 ss smør 6 ss mandelspon Bland sukker, melk og smør i en kjele og la det koke i 5 minutter til det begynner å tykne. Rør i mandelsponen. Bre over kaken - og la den bli avkjølt før servering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 7. september 2006 Forfatter #2570 Del Skrevet 7. september 2006 Har kost oss i kveld alle tre. Sett Barne-TV, spist en smakebit av "Epledrømmen" og lekt og kost oss.... Lillegutt fikk seg en liten dupp på sofaen da vi kom hjem fra barnehagen i dag - så han har vært i full vigør i kveld... Sovnet likevel raskt og godt til vanlig tid i stad... Herlig unge vi har! Og snart har vi en til som skal trollbinde oss! *sukk* Nå holder mannen på å legge silikon langs kjøkkenbenken. Blir så bra så! Flinke mannen... Imorgen har svigermor bursdag - så på lørdag skal vi en tur dit på dagen med pakke og litt oppmerksomhet... Hvis ikke vi har noe annet fåre da.... Det er jo lov å håpe! Både mamma og broren min er sikker på at babyen kommer nettopp på lørdag, den 9/9 ... Den som venter får se... Ikke noe spesielle tegn i ettermiddag heller. Fikk plutselig litt vondt nederst i magen i stad... og det var ikke sånn mage-mage vondt hvis dere skjønner. Men det gikk fort over.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 7. september 2006 #2571 Del Skrevet 7. september 2006 Så digg at dere så å si er ferdige med kjøkkenet nå! Det er nok godt tenker jeg, rett før termin og greier. litt for vondt i magen jeg, håper det utvikler seg til skikkelige vondter snart! Så ond er jeg! Den epledrøm-kaka hørtes alldeles nydelig ut! Den tror jeg at jeg må prøve en dag! Ha en fin kveld med litt vondter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 7. september 2006 #2572 Del Skrevet 7. september 2006 Innom med en til deg! Så nærme du er nå. Kanskje neste gang jeg ser inn her, så har du fått enda en . Kos deg videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 8. september 2006 Forfatter #2573 Del Skrevet 8. september 2006 Skrållan: Ja, vi kan jo håpe at vondtene tar seg opp.... Men nå kan han godt vente til i morgen... I dag har nemlig svigermor bursdag. Ikke no' i mot svigermor altså - men jeg vil jo gjerne at han skal få en helt egen dag! Epledrømmen bør absolutt prøves... Superenkel å lage og veeeeldig gooood! Kakao: Ja... Tenk det... Kanskje jeg er tobarnsmamma neste gang du titter innom! Koselig med besøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 8. september 2006 Forfatter #2574 Del Skrevet 8. september 2006 Sovet godt i natt også... men to doturer da... Var supertrøtt da klokka ringte halv åtte og kunne godt tenkt meg å bare sove videre... I morgen kan jeg det! Da er det helg og mannen er hjemme... Lillegutt sov godt hele natta han også.. og våknet som vanlig med et stort glis da jeg dro opp rullgardina.... Nå er han levert i barnehagen... Vinking, suss og kos da jeg skulle gå. Sånn liker vi det! I dag har jeg asbolutt ingen planer... Og det er egentlig veldig deilig! Har satt på en maskin med tøy (hvor kommer alt det skittentøyet egentlig fra? :klø: ) og så skal jeg støvsuge huset... Deilig å ha god tid på det. Mannen vasker badet når han kommer hjem - og med rent hus, blir det deilig helg! Lurer på å lage tikka masala med kylling i dag... *huske å ta opp filet* Det er det veldig lenge siden vi har spist. Egentlig har jeg lyst på reker også.... ...og det burde jeg egentlig spise før babyen kommer. Skalldyr skal man jo være litt forsiktig med når man ammer. Kanskje det blir reker i løpet av helga... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 8. september 2006 #2575 Del Skrevet 8. september 2006 Du er her ennå, ja... Kan jo være greit både for babygutten og svigermor at det ikke blir helt samme datoen. Alle under foretrekker å ha sin helt egne dag. Får veldig lyst til å bake kake av å være her inne, men jeg har (heldigvis?) ikke tid. Har så mye annet å gjøre med rydding hjemme. Heldigvis ingen planer om å gjøre så mye styr i helga. Har du planer? Føde kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Skrevet 8. september 2006 #2576 Del Skrevet 8. september 2006 Og der gav du meg dagens middagstips! Har 2 kyllingfileter liggende i kjøleskapet som egentlig bør spises i dag! Blir nok tikka masala her i gården i dag også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 8. september 2006 #2577 Del Skrevet 8. september 2006 Kakeoppskriftene dine er høyst inspirerende. Får man kjøpt grov eplemos på butikken? Det begynner dessverre å bli noen år siden farmor holdt familien med hjemmelaget eplesyltetøy og eplemos, så da har det gått veldig ut av bruk hos meg. Genialt å ha det i kake, da, og genialt å bake eplekake uten å måtte skrelle epler! Skjønner godt at du går på symptomjakt. Det er jo virkelig tiden for det nå! Høres ellers ut som dere har det veldig bra for tiden, hele lille familien. Kos dere videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 8. september 2006 Forfatter #2578 Del Skrevet 8. september 2006 Susan Sto Helit: Den store planen for helga er å føde, ja... Også har vi lagt en del andre planer også - sånn at noe må gå i vasken for at det skal bli baby... Har hørt at det nytter å legge planer, nemlig... Eliza: Det er supergodt da! --------------------------------------------------------------------------------------------- Sitter her og utsetter støvsuginga.... Jeg må sette i gang nå... tenker å ta annen etasje først. Så spise lunsj og så ta førsteetasje etter på... Mamma ringte akkurat. Alltid koselig å prate med henne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 8. september 2006 Forfatter #2579 Del Skrevet 8. september 2006 (endret) Kakeoppskriftene dine er høyst inspirerende. Får man kjøpt grov eplemos på butikken? Det begynner dessverre å bli noen år siden farmor holdt familien med hjemmelaget eplesyltetøy og eplemos, så da har det gått veldig ut av bruk hos meg. Genialt å ha det i kake, da, og genialt å bake eplekake uten å måtte skrelle epler! ← Takker og :bukke: ! Koselig at jeg kan inspirere andre til litt baling også. Ang. eplemos, så bruker jeg Bestemor Lerums eplemos som fås på glass i butikken. Tror ikke det er den groveste du får - men kaka blir nå i hvert fall mer enn smakfull ved å bruke den... Det er 540 gr i et glass - og jeg bruker 2 glass til en langpanne (litt mer enn det oppskriften sier)... Skjønner godt at du går på symptomjakt. Det er jo virkelig tiden for det nå! ← Symptomjageri ja... Prøver å ikke vente ennå da... Får drøyen til termin før jeg begynner å lete skikkkelig etter symptomer... Men det er jo litt lettere sagt enn gjort da... Endret 8. september 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 8. september 2006 #2580 Del Skrevet 8. september 2006 Håper du får en suuuuuuuuper helg! Og at noe SKJER..... Spent spent!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå