Gå til innhold

Cr@sh & gutta!

Cr@sh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her flyr jo sidene avgårde når jeg tar meg litt kg fri :)

Kanskje vi føder samme dag, det ville vært litt morsomt. Som Murmel og Kverris :)

Middag ja, vi har laget så lite middag i det siste at det er rent flaut. Mannen har ofte spist på jobben pga overtid og da har jeg bare spist brødskiver jeg :sjenert:

Lykke til hos gyn i dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei :vinke:

Ååå nå begynner det å bli spennende tider her :) Tenk at om en uke har du kanskje 2 deilige barn hos deg :)

Ha en strååålende mandag.

stor stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

Nå begynner det virkelig å nærme seg for deg! :)

Håper alt står bra til med deg og den lille i magen. Så får du ha lykke til med fødselen hvis jeg ikke rekker innom dagboka di før det blir action!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spent, jeg! Tenk, nå kan den lille komme nårsomhelst!! Jeg gleder meg sånn til den tiden, kommer til å bli skikkelig "symptomjegen" igjen... Svangerskapet startes og avsluttes med symptomjakting :ler:

Så godt Storegutt er tilbake i barnehagen igjen! Kjekt å lese at det ikke er noen trist farvel, og at han gleder seg til å gå dit. Så er det vel litt godt for'a mor også, tenker jeg, men litt fri på dagene den siste tiden før Lillegutt (mener å ha lest et sted at det blir gutt, skyt meg hvis det er feil...) kommer til verden!

Håper det går/har gått bra hos gynekologen idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Susan Sto Helit: Ja, det kan jo faktisk skje når som helst... :Nikke: Og som du sier... det er naturlig at man har litt småplager så tett opp til termin - men jeg anser mine som omtrent ikke-eksisterende da... ;)

monja: Vibber tas imot med stor takk... :sjarmor:

Fjellrypa: Om jeg skal si det selv, så er jeg ganske så god på kaker, men ikke fullt så bra på gjørbakst. Har bakt banankake i langpanne i dag... og planen er å bake sjokkiskake i langpanne + en kake som heter epledrøm i løpet av uka...

Skrållan: Kjemedeilig når levering i barnehagen går som en drøm :Nikke: Var nok ganske så uvant i starten, etter å ha vært hjemme hele sommeren... Ble det kyllingfilet til middag? Det er snadder da... :sikle:

magolia: Takk for koselig :hoppe: 'ing... Og ja... jeg er egentlig veldig pigg... :Hehe:

marthepia: Koselig at du stikker innom vet du... :Nikke:

IdaC: Å ta en Murmel/Kverris er ikke å forakte... men skal jeg være ærlig, så hadde jeg håpet han kom før det... selv om det trolig er å håpe litt for mye... :ler: Middag ja... :klø: Går opp og ned her i huset også. Ble taco i dag... og imorgen blir det sikkert noe superenkelt - pølser eller noe... ;)

Liljen: Tenk at jeg faktisk snart har to (!!!) barn! :hoppe: Jeg gleder meg jeg... :sjarmor:

Fru Blå: Koselig at du stikker innom... regner med du har travle dager som tobarnsmamma... Takk for lykkeønskninger... :klem:

Burpen: Det ER spennende om dagen.. og det er sant det du sier om symtomjaget... Man kjenner jo etter hele tiden... Litt vondt i ryggen i dag ja... :klø: Kan det være noe? Mageknip? Eller er den noe annet? :ler2: Er ikke så ille ennå jeg da... men det kommer vel... Og du... det stemmer at det er en gutt i magen ja.. :Nikke:

Skrållan: :klem:

MissS: Tida suser avgårde ja... Snart er det din tur... For alt vi vet kan det hende DU føder først... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENE GÅR SÅ FOOOORT! :overrasket:

Syntes ikke jeg har levert Lillegutt jeg... før det er på tide og plukke han opp igjen... Vet ikke hvor tida blir av... og ikke sover jeg den bort heller...

I dag har jeg rydda i alt tøyet som Lillegutt er vokst ut av... Greit å få litt orden i kassene, for da blir det mye lettere å finne fram etter hvert som den nye tassen vokser til. Fikk også vasket og hengt opp en maskin med håndklær før jeg reiste til byen også...

Fikk levert tilbake det lille av fliser vi fikk til overs på kjøkkenet og etter det bar det på kontroll hos gyn. Gikk bra... som alltid. Blodtrykket har sunket igjen - og det er betryggende...

Her er dagens tall:

Dato: 4/9

Uke: 39+1

Vekt: + 2 kg (+ 12 kg totalt)

BT: 120/85

Hb: -

Urin: Negativ

Ødem: 1-2

Leie: Hode

Fl./min: 140-146

Både gyn. og jeg syntes dette så greit ut.. men hun så tydelig at jeg har fått mye vann i kroppen :roll: Heldigvis forsvinner det så fort barnet er ute... Fikk beskjed om å kontakte føden så fort jeg merket at jeg ble skikkelig "pløsete" om morgenen, for det var visst ikke bra.

Ellers fikk jeg nok en gang bekreftet at vi ikke får noe lite tass... :ler2: Men det visste vi jo... Blir spennende å se HVOR stor han er da... Gyn. mente likevel at jeg kunne gå 14 dager over tiden uten at de på føden ville sette meg i gang før det... og det vet jeg ikke om jeg likte helt.. :roll:

Har hatt litt vondt i ryggen i dag... har kommet og gått litt... men det er sikkert ikke unaturlig - det er jo litt ekstra å bære på om dagen... Har hatt litt stikinger i fødeavdelingen også, men ikke så mye i dag som i går... Er litt rart å gå om dagen - nesten som å gå med hodet til babyen mellom beina... :ler2: Ikke rart man får en litt vaggende gange da, kanskje? :ler2:

Barnet satt forresten godt nede i bekkenet nå... så det var vanskelig for gyn. å måle hodeomkretsen hans... det lover jo i hvert fall bra! :)

Jeg lagde taco til middag i dag... smakte godt. Og etter middag satte jeg i gang med å bake litt. Bakte en stor langpanne med banankake... Første kake i den nye ovnen og den ble veldig bra! :sjarmor:

Skal bake sjokkiskake i langpanne og en kake som heter Epledrøm i løpet av uka... Greie kaker å ta opp fra fryseren når det kommer barselbesøk... :sjarmor:

Kan forresten legge ut oppskriften på banankaka (verdens beste!!! :Nikke: ) etterpå...

Har sett litt på 71 grader Nord nå da... Mannen legger akryl på kjøkkenet... I morgen blir det fuging, og da gjenstår bare litt maling før vi er HELT ferdige! :hoppe:

Gyn. anbefalte forresten :humpe: for å få i gang fødselen... Så ikveld tenkte jeg å forføre mannen... :sjarmor:

.. spørs hvordan det går da... Ikke så lett med en diger melon på magen... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens Beste Banankake

4 egg

6 dl sukker

3 dl smeltet smør

4 store bananer eller 6 små

2,5 dl melk

4 ts vaniljesukker

4 ts bakepulver

2 ts natron

9 dl mel

Visp egg og sukker til eggedosis.

Mos bananen og bland inn.

Rør inn det tørre vekselvis med melk og smør.

Hell røren over i en smurt langpanne. (Jeg bruker bakepapir i.)

Stekes på midterste rille i 45 minutter ved 175 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENE GÅR SÅ FOOOORT! :overrasket:

Har hatt litt vondt i ryggen i dag... har kommet og gått litt... men det er sikkert ikke unaturlig - det er jo litt ekstra å bære på om dagen... Har hatt litt stikinger i fødeavdelingen også, men ikke så mye i dag som i går... Er litt rart å gå om dagen - nesten som å gå med hodet til babyen mellom beina... :ler2: Ikke rart man får en litt vaggende gange da, kanskje? :ler2:

Hehe, skjønner veldig godt hvordan det føles å gå med "hodet til babyen mellom beina"... Har det sånn selv for tida. Helt utrolig hvor langt ned de greier å presse seg før de popper ut altså! I følge legen min er det vanlig å ha kraftigere nedtrykksfølelse for flergangsfødende fordi musklene ikke lenger er like stramme der nede. Høres jo logisk ut.

Ellers synes jeg jo det høres litt mistenkelig ut med de vondtene i ryggen din da? Kanskje noe er i ferd med å skje? Spennende!

Og dagene flyr avgårde selv om man har fri ja! Jeg skulle liksom få gjort så mye, men har ikke gjort halvparten en gang... Nå prøver jeg riktignok å få til en liten hvil hver formiddag, men jeg sover jo ikke såååå lenge da. Ikke har jeg bakt noe heller... Jaja, de har jo mye godt og ferdigbakt på butikken også! :sjenert:

Ha en fortsatt fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å titte på to tråder her på kg når jeg trenger middagstips!

- hva er det til middag idag

- og der andre legger ut middags-uke-planene

Mange ideer å få med seg der når man er helt tom selv....

:hoppe: Nærmer seg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner veldig godt hvordan det føles å gå med "hodet til babyen mellom beina"... Har det sånn selv for tida. Helt utrolig hvor langt ned de greier å presse seg før de popper ut altså! I følge legen min er det vanlig å ha kraftigere nedtrykksfølelse for flergangsfødende fordi musklene ikke lenger er like stramme der nede. Høres jo logisk ut.

Ellers synes jeg jo det høres litt mistenkelig ut med de vondtene i ryggen din da? Kanskje noe er i ferd med å skje? Spennende!

Og dagene flyr avgårde selv om man har fri ja! Jeg skulle liksom få gjort så mye, men har ikke gjort halvparten en gang... Nå prøver jeg riktignok å få til en liten hvil hver formiddag, men jeg sover jo ikke såååå lenge da. Ikke har jeg bakt noe heller... Jaja, de har jo mye godt og ferdigbakt på butikken også!  :sjenert:

Ha en fortsatt fin kveld!

Jeg også har store planer for ting som bør og skal gjøres... men tida strekker ikke til... :roll: Dagene blir borte... og jeg syntes stort sett bare det er mandag og fredag... :sjenert:

Nedpress blir vi nok godt kjent med etter hvert ja... Har hatt en del av det i det siste - men ikke de to siste dagene. Kommer som oftest når jeg går mye... kanskje naturlig nok?

Det er uansett spennende tider vi har foran oss, Eliza... :legrine:

Jeg pleier å titte på to tråder her på kg når jeg trenger middagstips!

- hva er det til middag idag

- og der andre legger ut middags-uke-planene

Mange ideer å få med seg der når man er helt tom selv....

:hoppe: Nærmer seg!!!

Det var lure tips... Har vært innom de trådene selv et par ganger... men jeg tenker ikke over dem når jeg virkelig trenger dem... :rodme:

Ja, nå nærmer det seg virkelig! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal jeg snart køye.... :Gjesp:

Har fått fryst ned banankaken og mannen er straks ferdig med jobbingen på kjøkkenet for i dag... :hjerte: Flinke gutten min! :hjerte:

I morgen skal jeg på bytur med mamma. Det blir kjempekoselig! Gleder meg... Orker nok ikke så veldig mange timer med traving i gågatene.... men vi stresser ikke og har planer om å spise lunsj på et skikkelig koselig sted... :mrgreen:

Takk for at dere til stadighet er innom hos meg, jenter... :kyss: Setter pris på det vettu... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer på det med mye nedpressfølelse for flergangsfødende! :Nikke:

Spennende å følge med her inne for tida, vondt i ryggen høres bra ut! ;)

Og :humpe: hjelper på det også :Hehe:

Kos deg på bytur med mammaen din i morgen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke noe godt ut å gå med hodet mellom beina. Jeg ser for meg at jeg kommer til å gå skikkelig hjulbeint, for jeg vil være redd for å klemme hodet til den lille... Bekymrer man seg for det!?

Høres kjempekoselig ut med bytur med mamma. Savner mamsen min jeg! :tristbla: Skulle ønske vi ikke bodde så langt fra hverandre. Får håpe de kommer litt oftere på besøk når mini kommer til verden!

Nå gleder jeg meg til å se kjøkkenbilder! Det må ikke bli noen fødsel før vi får se bilder, altså :fy_fy:

Håper også du har en sladris her inne, sånn at den store begiveheten ikke går forbi i stillhet...!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kos deg i byen i dag! Byvandring kan jo føre til litt av hvert! Vurderer seriøst å ta på meg goretex-jakken i dag og gå meg en tur i ruskeværet for å se omd et kan føre til noe kynneraktivitet. Har vært veldig lite kynnere både i forgårs og i går, og det liker jeg ikke helt... :sur:

Lurer på om jeg skal prøve meg på den banankaka i dag jeg? Får se om jeg fremdeles har inspirasjon etter at jeg har dusjet og dillet litt rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...