Gå til innhold

Cr@sh & gutta!

Cr@sh

Anbefalte innlegg

Høres ut som en herlig dag, sånn en skal jeg ha snart også! :)

:klem:

Og det fortjener du, MissS! :Nikke:

Det er deilig med en skikkelig slækk dag innimellom... og kanskje på tide å begynne å samle noen krefter til den store begivenheten også? ;)

Høres ut som du har verdens beste mann og sønn..  :hjerte:

Godt å se du koser deg!

Blir spennende når du får en liten... :klem:

Det blir superspennende! :legrine: Lurer på hvordan det blir med to barn i huset... :klø: Hihihi.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillegutt var i storform i dag... og blid som en sol! Herlig å våkne til en sånn nydelig liten kar! :Hehe:

Har levert ham i barnehagen - og da var det full fart så fort vi kom innafor porten...

Om en time skal jeg avgårde. Mamma har spandert fotpleie-time på meg... :kys_2: .. og dit skal jeg klokka elleve. Det skal bli deilig. Tenk å få beina stelt en times tid - og i tillegg få dem massert.... Ahhh... Gleder meg... ;)

Ellers skal jeg tilbake på sykehuset i dag. Oppfølgings-CTG etter mandagen. Drar rett dit etter fotpleien. Mamma og Pappa - søte som de er - ville ikke at jeg skulle kjøre så langt alene med den store magen min, så Pappa skal kjøre meg nedover... Snille mams og paps. Mannen hadde overhode ingen mulighet til å være med i dag... så da er det godt at pappa kunne kjøre meg... :kys_2:

I morgen og fredag er barnehagen stengt, så da skal jeg og Lillegutt kose oss sammen hjemme... Fordelen med det er at vi kan sove så lenge som passer oss... :sjarmor: I like! ;) Skal treffe venninne K og sønnen hennes i morgen da... Lenge siden vi har sett dem nå - de har vært på ferie - så det gleder vi oss til! :Nikke:

Til de som er innom: Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotpleie hørtes nydelig ut! Viktig å skjemme seg selv litt bort disse siste ukene før fødselen...

Det er helt herlig når småtassene har gode dager og er blide og fornøyde. De er jo så nydelig at man får lyst til å spise dem opp. Og stikk motsatt når de har en dårlig dag... :frustrert: Men heldigvis er det flere av de gode dagene enn de dårlige. Lillemor var også i kjempeform i dag. De skulle på skogtur i barnehagen, og det synes hun er såååå stas. Forrige gang de var på tur kunne hun fortelle at de hadde plukket druer i skogen. Jaja, eksotisk skog vi har her i Trøndelag... :ler:

Kos deg hos fotpleieren, og lykke til på sykehuset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill pappan din er som kjører deg til sykehuset! :)

Lykke til med både fotpleie og sykehusbesøk! Kose deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg ikke har fått skrevet at det var bra at alt stod bra til med babyen... Har vært så opptatt med å "sjekke innom" Kverula, jeg, at jeg ikke har skrevet stort hos noen... Men uansett, så bra at alt bare var bra!! :klem:

Gleder meg til å se bilder av kjøkkenet deres, det er helt sikkert kjempefint! Vi har egentlig bestemt oss for kjøkken i huset, men kanskje det er litt inspirasjon å hente allikevel! :)

Så heldig du er som har fått fotpleie av mamman din! Kan tenke meg det blir kjempedeilig. Særlig nå på slutten som du sikkert er litt trøtt, tung og lei i beina!

...tror jeg må spandere på meg noen sånne timer når det trengs, for sambo HATER føtter :sur: Da vi var i syden i sommer, og jeg var sikkelig vond i beina av varmen, kunne han NESTEN ikke ta på dem. Hvis det fortsetter sånn, får jeg kanskje innføre musenekt :sjarmor: Likhet for loven, heter det ikke det!?

Kos deg masse idag, og lykke til på sykehuset! Si ifra åssen det har gått da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk en avslapningsdag i dag gitt.

Formen er laber, så jeg har ligger i senga i hele dag...

Kos deg på fotpleie time og lykke til på sykehuset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotpleie hørtes alldeles nydelig ut! :Nikke: Kos deg!

Så trivelig med en strålende Lillegutt på morgenkvisten! :)

Ha en flott dag, og lykke til på sykehuset! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo snuppa :kyss:

Hvordan var fotpleietimen ??

Og hvordagn gikk det på sykehuset?? Snille mams og papsen din :) Foreldre er utrolig kjekt å ha :Nikke:

Ha en strålende dag.

stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: Åh... så mange koselige hilsner....

Eliza: JA, de er herlige disse småtassene våre.. :hjerter:

Viktig med litt avslapping og bortskjemming for oss mammaer nå på slutten, ja... må si fotpleie var helt vidundelig. :sjarmor: Føler jeg tasser rundt på babyføtter... ;)

Susan Sto Helit: Jeg har verdens beste Pappa! Han stiller ALLTID opp!

Fjellrypa: Koste meg stort med fotpleien... Kan anbefales... :Nikke:

Burpen: Har vært superspennende hos Kverula ja... jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært innom der bare for å sjekke om det hadde skjedd noe... Godt at gutten endelig har kommet ut nå da...

Kjøkken er spennende... Hvordan har dere bestemt dere for? Jeg kommer til å legge ut bilder så fort vi får opp flisene... Da er det liksom HELT ferdig... Litt inspirasjon har man jo aldri vondt av da... ;)

Så synd at samboeren din hater føtter... :ler: Huff, er jo ikke noe å le av - men det er liksom litt typisk mannfolk da.... ;) Musenekt for fotmassasje hørtes ut som en artig affære... :ler2: Kanskje prøve med overtalelese først... *hihi*

MissS: Godt du fikk deg litt hvile i dag... Det er viktig at vi tar var på oss selv nå... :Nikke: Håper kynnerne dine har roet seg litt, sånn at du har fått slappet riktig godt av... :klem:

Skrållan: Herlig å våkne til en Lillegutt som er blid som ei sol ja... :briller2:

Fotpleie var aldeles utmerket! Tror jammen meg jeg må prøve meg på det litt oftere, ja... :sjarmor:

Liljen: Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten mams og paps noen dager, jeg... De stiller alltid opp og er veldig behjelpelige... Kunne ikke hatt bedre foreldre, jeg...

Fotpleie var toppers og det gikk bra på sykehuset - skriver mer om det nedenfor.... ;)

Epica: Blir koselig å ha Lillegutt hjemme torsdag og fredag. Skal kose oss sammen + treffe en venninne med en gutt som leker godt med Lillegutt... det blir moro ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotpleie var helt nydelig.... Tre kvarter gikk kjempefort - og den siste massasjen av beina skulle jeg bare ønske varte og varte og varte og.... :ler2:

Tror nok jeg må unne meg litt mer sånt framover... Trenger jo ikke gå så veldig ofte - men en gang i ny og ne... Kan absolutt anbefales... :Nikke:

Etter fotpleien traff jeg Pappa og vi kjørte nedover til sykehuset... Først var jeg på CTG-registrering på fødeavdelingen. Det gikk veldig bra. Mageboerens hjerte lagde deilige dunkelyder for meg i nesten en halv time... :hjerte:

De sjekket også urin og blodtrykk. Urin var fin, men blodtrykket var litt høyt. 130 / 90 i dag... :roll: De ville jeg skulle oppsøke lege eller JM allerede på fredag for å sjekke blodtrykket igjen. Må visst være litt obs på det framover - særlig siden jeg har fått så mye ødemer...

Etter CTG var det ned på føde-poliklinikken og snakke med en lege. Hun så på registreringen fra CTG'en og tok nok en UL. Alt så bra ut. Mens vi så på UL, forklarte hun litt om at en mulighet for at jeg kjenner så lite innimellom, kan være at babyen ligger og sparker mot morkaka. Han gjorde nemlig det da vi så han på UL. Da vil jeg jo automatisk kjenne mindre eller ingenting - men når han snur på seg kjenner jeg sparkene igjen... Greit med en mulig forklaring.

Ellers så hun at det ikke er noen liten pusling jeg har i magen... Men det kom jo ikke som noen overraskelse... Hun mente at jeg burde komme til tidlig overtidsvurdering dersom jeg ikke føder til termin. Betryggende å vite at jeg kanskje kan slippe å gå så lenge over som sist... :Nikke: Men vi får se hva som skjer...

Etter på skal mannen sette opp den nye vugga vi har kjøpt til mageboeren. Akkurat nå er han over hos naboen og hjelper dem med noen internett-problemer... Håper han ikke bruker hele kvelden der, for jeg har lyst å se vugga... :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Den fotpleien hørtes yummi ut! :) Jeg vil også ha... :ler:

Må passe på blodtrykket nå fremover ja, vi skal ikke ha noe tull! :fy_fy:

Så greitt å få en mulig forklaring på hvorfor du kjenner mindre spark, må være betryggende å vite at det er en årsak bak det hele.

Så koslig å sette opp vuggen! :Nikke: Får håpe mannen din ikke blir så sen, så dere kan kose dere med det i kveld!

Ha en kjempefin kveld :kose:

Endret av Skrållan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Den fotpleien hørtes yummi ut! :) Jeg vil også ha... :ler:

Må passe på blodtrykket nå fremover ja, vi skal ikke ha noe tull! :fy_fy:

Så greitt å få en mulig forklaring på hvorfor du kjenner mindre spark, må være betryggende å vite at det er en årsak bak det hele.

Så koslig å sette opp vuggen! :Nikke: Får håpe mannen din ikke blir så sen, så dere kan kose dere med det i kveld!

Ha en kjempefin kveld  :kose:

Ja, du må unne deg fotpleie... Superdeilig... også så myke føtter å gå på etterpå. Jeg har gått barbeint i hele ettermiddag jeg... :ler:

Mannen har satt opp vugga nå... Ble så flott 'atte!

Håper du også har en fin kveld... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har mannen satt opp vugga, og jeg har satt på semgekanten og lagt oppi madrass... Må finne et laken som passer + re opp med dyne og sengetøy så blir det bra...

Sengekanten er gul med søte bjørner på, og egentlig har vi ikke noe sengesett som passer sånn helt hundre til det... men vi får bruke det vi har. De vokser jo så fort ut av den minste dyna...

Når jeg har fått gjort alt klart, skal jeg legge ut bilde av vugga å vise dere... :sjarmor:

*glede meg til å legge noen oppi senga for første gang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj... glemte en viktig ting: (Tror ikke jeg har fortalt det i dag... :klø: )

Fikk svarbrev fra gyn. i dag ang. streptokokk B-prøven....

... og den var HELT fin!

Med andre ord ingenting å bekymre seg for under fødselen på den kanten i hvert fall. Betryggende! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se bilde :)

Hva med bilde av magen din da? *Maser maser* :sjenert:

:sjenert: Ja, den magen ja... :ler:

Skal få tatt bilde i morgen og lagt ut - forhåpentligvis sammen med vugga!

Det er bare så tiltak, for bildene må via mannens PC, for jeg har ikke blåtann... Unnskyldninger, unnskyldninger... :rodme:

Bilder kommer! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter bilde i løpet morgendagen nå:)  Føler du presset? :ler:

Bra at det gikk bra på prøvene :klem:

:ler2: Føler presset nå ja... ;) Nå MÅ det komme bilder!

Hvis ikke får jeg kanskje en :blaaveis: av marthepia i morgen... :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...