Cr@sh Skrevet 27. august 2006 Forfatter #2381 Del Skrevet 27. august 2006 Høres virkelig ut som om du koser deg med familie og fornyelser i huset for tiden! for 38 uker! Nå blir det virkelig spennende å følge deg fremover! Regner med du begynner å bli temmelig klar, eller hva? ← Jepp! Koser oss stort om dagen, selv om det er litt slitsomt med oppussing til tider... Om jeg er klar? Vel... HELT klar blir man vel aldri, men det er jammen ikke langt i fra... På den andre siden, trives jeg med magen og kan sikkert makte å gå sånn en måneds tid til... Take-away er lov innimellom ja, i allefall her i huset! Er ikke så ofte vi tyr til det vi eller, men noen ganger er man bare nødt... Det virker som om du og mamman din har det veldig bra sammen! Er helt utrolig hvordan mødrene våre "forandrer" seg bare vi blir ferdige med de opprørske ungdomsåra vettu! : Ha en flott koseaften sammen med mannen! ← Ja... Mamma og jeg storkoser oss sammen. Det er veldig trivelig å tilbringe tid sammen med henne.. om det er så med eller uten barn. I det siste har vi fått flere anledninger til å finne på litt forskjellig sammen - og det er koselig... Rart hvordan de forandrer seg med årene... Dvs... det er jo egentlig vi som forandrer oss da... for 38 uker! Jammen går det unna! Kjøkkenet deres høres kjempefint ut, kommer det bilder når det er ferdig eller.....? ← Jepp! Kommer bilder så fort vi har fått flisene på plass... Har ikke lyst å vise fram noe før da... Da er det liksom HELT ferdig... Så kos at han er så glad i besteforeldrene, kjempesøtt for 38 uker!! Guuuuuuuuurimalla!!!!! Så kos at du har et så bra forhold til mamma'n din. Koooose deg med mannen! ← Ja, besteforeldre + Lillegutt = sant... Koselig med 'ing for 38 uker også... Hvor blir tiden av? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 27. august 2006 Forfatter #2382 Del Skrevet 27. august 2006 Måtte en snartur innom før jeg køyer for å sjekke om det er noe action hos Murmel eller Kverris... *løper straks inn i dagbøkene deres* Take-away smakte utrolig godt i dag... Deilig å slippe og lage noe selv innimellom.. Har sett Charlie & sjokoladefabrikken på dvd... Artig film! Nå blir det natta her i huset... Takk for masse koselige hilsner, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakao Skrevet 27. august 2006 #2383 Del Skrevet 27. august 2006 Så flink dere er til å pusse opp!! Det er jammen deilig å få fikset ting og tang i huset. Og i hvert fall nå som lille baby også kommer snart. Jammen ikke lenge igjen nå! Håper du får ei fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 28. august 2006 Forfatter #2384 Del Skrevet 28. august 2006 Så flink dere er til å pusse opp!! Det er jammen deilig å få fikset ting og tang i huset. Og i hvert fall nå som lille baby også kommer snart. Jammen ikke lenge igjen nå! Håper du får ei fin uke! ← Vi har jo vært flinke, ja... Deilig at vi er ferdige til babyen kommer... Det er mange som har sagt at vi er "gæærne" som har satt i gang en så omfattende oppussing som kjøkkenet er så nærme termin... men det har gått veldig bra... Jeg tror faktisk at det hadde vært mer slitsomt etter at babyen var kommet til... Håper du også får en fin uke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 28. august 2006 Forfatter #2385 Del Skrevet 28. august 2006 Lillegutt er levert i barnehagen, en kokvask står på og jeg har tømt oppvaskmaskinen og lest avisa... Planen i dag er å styre og kose meg litt her hjemme på formiddagen, for så å sette nesa mot byen i ettermiddag. Har time hos JM kl 14, og før den tid tenkte jeg å stikke innom FagFlis å bestille fliser... så får vi de kanskje i slutten av uka... Ellers blir det vel mye KG kanskje? Er jo sååå spennende med disse fødeklare tuppene.... .... og snart er det min tur også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Skrevet 28. august 2006 #2386 Del Skrevet 28. august 2006 Bare innom for å ønske deg en god dag! Ser ut til at du holder farten fremdeles, og det er jo kjempemessig! Greit å ha litt å holde på med i disse ventetider! På en måte er man jo litt utålmodig etter at fødselen skal starte, men på en annen måte er det en litt fin tid hvor man kan gå og glede seg og gjøre koselige forberedelser. Og nyte den siste tiden som 1-barnsmor... Lykke til med JM-time og bytur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 28. august 2006 #2387 Del Skrevet 28. august 2006 Jeg syns dere har vært kjempeflinke Tenk nå er nesten alt klart. Ha en strålende mandag, vennen, og kos deg masse på byen. stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 28. august 2006 #2388 Del Skrevet 28. august 2006 Så effektiv du er på morgenen da Jeg har jo såvidt fått opp øynene jeg Nå er det jammen ikke lenge igjen til termin heller. Tiden har virkelig flydd. Synes ikke det er lenge siden du fortalte om graviditeten jeg. Håper JM timen går bra idag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 28. august 2006 #2389 Del Skrevet 28. august 2006 Lykke til på JM-time og flisejakt! Vet du hva du skal ha? Vi fikk fliser i hus på fredag. Vi har jaktet lenge på riktige fliser, siden vi har beholdt en vegg med gammel innredning og fliser. Da ville vi jo ha de samme flisene på de "nye" veggene. Det har vært litt av et prosjekt, kan jeg love! Ikke visste vi hva de het, og ikke visste vi produsenten. Butikken der forrige eier trodd han hadde kjøpt flisene førte i alle fall ikke noe lignende. Det er bar to år siden de pusset opp kjøkkenet, men jammen har det vært problematisk å finne like ting likevel. Innredningen hadde egentlig gått ut av produksjon, og flisene var veldig vrine å finne. Men nå er altså alt på plass! Flisene skal nok opp i løpet av uka, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 28. august 2006 Forfatter #2390 Del Skrevet 28. august 2006 Eliza: Tenk at vi faktisk er tobarnsmødre straks.. Det er litt sånn skrekkblandet fryd, men jeg gleder meg! Veldig greit å ha noe å gjøre disse ukene før fødsel... jeg har rett og slett ikke ro til å sitte stille, jeg... Men enkelte dager MÅ jeg nesten bare sette ned giret ett hakk - begynner jo å kjenne at jeg er høygravid nå... Liljen: Ikke lenge til kjøkkenet er HELT fiks ferdig nå... Gleder meg til å få opp flisene og bli ferdig med malingen... I går hadde vi tenkt å sette opp vugga også... men det ble det ikke tid til... Mulig vi får gjort det i kveld? monja: Syntes ikke det er lenge siden jeg fant ut om svangerskapet jeg heller... Tenk så fort 9 mnd faktisk går! Godt vi ikke har ekspress-svangerskap som en del andre skapninger her på jorda... Fjellrypa: Å velge fliser har vært supervanskelig! Har hatt med mange ulike flisprøver hjem for å se de sammen med benkeplate og innredning, og nå har vi funnet den vi vil ha. En enkel, lys lys beige (eller varmhvit om du vil) en i størrelse 10 x 10. Tror det skal bli veldig bra... Blir moro å få de på veggen! Så flott at dere faktisk fikk tak i flisene dere hadde fra før... Det kan ikke har vært enkelt, nei... Godt det gikk i boks! Skal du legge ut bilder av prosjektet når det er ferdig eller? *nysgjerrig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 28. august 2006 #2391 Del Skrevet 28. august 2006 Oi - oppussing! Så kjekt! Nærmar det seg ferdig eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 28. august 2006 Forfatter #2392 Del Skrevet 28. august 2006 Oi - oppussing! Så kjekt! Nærmar det seg ferdig eller? ← Jepp... vi nærmer oss veldig! Og kjøkkenet er fullt brukbart nå... Egentlig så er det bare siste finpuss og fliser over kjøkkenbenken som gjenstår. Tipper vi er fiks ferdig om ei uke, jeg.... Koselig at du stikker innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 28. august 2006 #2393 Del Skrevet 28. august 2006 Heisann! Det er jammen mye liv i dagboka di Cr@sh! Rekker såvidt å henge med i svingene... Ang. 1. fødsel kontra 2. med hensyn til smerter og sånt; åpningsriene var omtrent det samme synes jeg! Jeg hadde t.o.m. litt bedre pauser mellom i forhold til 1. gang! Men pressriene var mye kraftigere 2. gang! Og så gikk det myyye fortere da, men det vet du jo allerede Ha en fin mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 28. august 2006 #2394 Del Skrevet 28. august 2006 Sier som LT, her var det mye liv, klarer nesten ikke å henge med i svingene Ikke helt i form til å være så mye på KG og skrive masse for tiden, men jeg er innom for å oppdatere meg i hvertfall. Lykke til hos JM i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 28. august 2006 #2395 Del Skrevet 28. august 2006 Her er det mye liv ja! Lykke til hos jordmor, og kos deg resten av dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 28. august 2006 #2396 Del Skrevet 28. august 2006 Så deilig, ferdig om en uke! :-D Det blir nok KJEMPEKOS å bli tobarnsmor! Blir mer en skikkelig familie. Blir gøy for lillegutt å få en bror! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 28. august 2006 Forfatter #2397 Del Skrevet 28. august 2006 Innom en rask tur... JM ville ha meg på UL og CTG på føden etter at jeg nevnte at babyen hadde vært mye roligere i det siste... Hun sa jeg ikke skulle være engstelig, fordi de har veldig lav terskel for å sjekke opp sånt... Filosofi: Bedre med en sjekk for mye, enn en for lite... Mamma og pappa skkal passe Lillegutt så lenge... vi reiser så fort mannen er hjemme... Ny oppdatering kommer i kveld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 28. august 2006 Forfatter #2398 Del Skrevet 28. august 2006 Ang. 1. fødsel kontra 2. med hensyn til smerter og sånt; åpningsriene var omtrent det samme synes jeg! Jeg hadde t.o.m. litt bedre pauser mellom i forhold til 1. gang! Men pressriene var mye kraftigere 2. gang! Og så gikk det myyye fortere da, men det vet du jo allerede ← Blir spennende å se hvordan det utvikler seg denne gangen. Verre pressrier ja... må vel vente noe sånt... Så du syntes ikke det var så stor forskjell på de to fødslene? Ikke helt i form til å være så mye på KG og skrive masse for tiden, men jeg er innom for å oppdatere meg i hvertfall. Lykke til hos JM i dag ← Koselig at du stikker innom når du har tid og orker.... Viktig å gjøre som kroppen sier nå... Ikke lenge igjen, Ida! Her er det mye liv ja! Lykke til hos jordmor, og kos deg resten av dagen! ← Takk for det... Oppdatering kommer senere i dag... Så deilig, ferdig om en uke! :-D Det blir nok KJEMPEKOS å bli tobarnsmor! Blir mer en skikkelig familie. Blir gøy for lillegutt å få en bror! Ha en fin dag! ← Blir nok stas med en Lillebror ja... Tror han kommer til å bli verdens beste Storebror... Er nok både slitsomt og supermoro å være tobarnsmor... Vi gleder oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 28. august 2006 #2399 Del Skrevet 28. august 2006 Åssen har det gått idag!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 28. august 2006 Forfatter #2400 Del Skrevet 28. august 2006 Tilbake fra føden... Ting tok lang tid, og vi måtte vente masse... Men det var verdt det... for vi fikk bekreftet at alt stod bra til med barnet i magen! De sjekket gjennomstrømningen i morkaka og det også så bra ut... Skal tilbake på onsdag for oppfølgings-CTG... Ellers var det ikke så mye spennende som ble sagt hos JM. Her er tallene: Dato: 28/8 Uke: 38+1 Vekt: + 1 kg (+ 10 kg totalt ) BT: 120/75 Hb: Ikke sjekket Urin: Negativ Ødem: 2 Leie: Hode Fl./min: 140 SF-mål: 35 cm Mye vann i kroppen, og hun satt ødem til hele 2! Dere skal se beina mine! Heldigvis var blodtrykk og urin bra.. Nå er jeg helt utslitt etter en lang og slitsom dag... Gikk jo slag i slag etter at jeg var hos JM... Utrolig betryggende å vite at babyen har det bra inni magen min da.... Ser at ting drar ut hos Kverula forresten... Huff... stakkars jente... Tenker masse på henne og håper ting tar seg raskt opp utover kvelden! Goooo Kveruuuula! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå