Gå til innhold

Cr@sh & gutta!

Cr@sh

Anbefalte innlegg

IdaC: :hoppe: litt for kjøkken jeg også... Blir bilder når flisene og resten av listene er oppe. Må jo være HELT ferdig før jeg viser det fram... ;) Sverigeturen var allright ja... og smokkene kjempesøte. Helt vanlige og ikke noe spesielt billige tror jeg (36,- svenske for 2 pk), men jeg bare måtte ha dem da jeg så dem... Deilig å ha litt mat i fryseren nå i innspurten...

Liljen: Energien er faktisk riktig så bra.... Men det hender det plutselig sier stopp - som for eksempel i går kveld... Da var jeg utslitt! En god del utstyr til barn er veldig billig i Sverige - men jeg tror ikke det gjelder alt. Det er vel mest de store tingene man kan spare store penger på - vogner, senger osv.... - men så har ikke jeg handlet så mye annet enn sånne store ting i Sverige heller da... :ler:

Murmelmy: Halla! Jeg som trodde du var på føden i natt...? ;) (Skal ikke erte deg, jeg... :sjenert: ) Men å lage sjokkiskake høres jo ut som en allright (om enn ikke like actionfylt) alternativ da... ;) Jeg har allerede vært inne og sniffet inn den deilige kakelukten i boka di - flink du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Lillegutt hjemme fra barnehagen i dag. Han hoster og snørrer og det surkler i brystkassa hans... Men ingen feber så langt, og virker egentlig i ok form. Men greit å ha han hjemme når jeg faktisk har muligheten til å være hjemme med han... :Nikke:

Nå vasker jeg kokvask, og etter det reiser Lillegutt og jeg for å plukke opp mamma. Vi skal ta en tur for å lufte oss litt... Blir nok på det lokale kjøpesenteret - været tillater ikke så mye utelek i dag... :roll: Regn, regn, regn... :sur:

Skriver mer når vi er tilbake... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg mor koser seg med veslegutt, jeg :hjerte:

SSkal bake en kake til i dag (etter JM). En som skal i frysen og en som skal spises...etter ønske fra mannen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmelmy: Du er jammen meg effektiv... Det er fullt i fryseren din til barselbesøket kommer med andre ord? Tror jeg må sette i gang å bake litt før terminen jeg også - veldig greit å ha noe liggende i frysen... :Nikke: Kjøpte to sånne ferdigkaker til å ta opp fra fryseren i Sverige i går... så noe har jeg... :sjenert: Men sånt kan jo ikke akkurat sammelignes med hjemmebakt da... ;)

LinKri: Har ikke glemt deg! :vinke: Blir koselig når du er tilbake på nett igjen... Gleder meg til å lese masse om dagene dine med den lille... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen på shopping med Lillegutt og mamma ble kort... og brutal....

:ler2: Neida, det er ikke fullt så ille altså... men Lillegutt var trøtt og dermed fikk jeg oppleve noe jeg aldri tidligere har opplevd når jeg har hatt med han i butikken...

Det begynte veldig bra, sånn som det alltid gjør. Jeg har jo fortalt dere før at han mer eller mindre alltid er en engel når vi er på tur... :hjerter: Han var det i dag også, helt til vi nærmet oss kassa. Da "fant" han nemlig en trehjulssykkel som vekket interessen - Greit nok det... han prøvde den og kjørte litt rundt, og fikk så beskjed av mamma'n sin om å parkere den... Men ikke i dag... Han ble helt vrang, stakkars, og satte igang med å hyle som en annen drittunge...

Det er jo ikke akkurat noe uvanlig for små barn å oppføre seg sånn inni mellom, og kanskje særlig ikke i butikken... Men jeg er ikke vant til det i det hele tatt.. og ble dermed tatt litt på senga... Det er faktisk første gang jeg har gått ut med en skrikerunge fra butikken... :ler:

Han roet seg ned etter hvert, og jeg fikk fortalt ham at sånn går det ikke an å oppføre seg når man er i butikken... Fikk et spakt lite unskyld tilbake når jeg ba om det... og jeg tror egentlig han skjønner at han ikke var noen grei gutt akkurat da...

Kan le av det nå etter på - men jeg ble litt alterert der og da, det må jeg innrømme... Det hele kom litt som julekvelden på kjerringa... :rodme:

Når vi kom hjem, sovnet han på sofaen... og våknet nå for få minutter siden... Søte, herlige gutten min... med sovestriper i ansiktet og håret til alle kanter... :hjerte:

Mannen kommer litt tidligere hjem i dag, sånn om en times tid tenker jeg... Gleder meg til å se han og til å få litt avlastning med Lillegutt... Jeg hadde jo ikke ro til å legge meg på sofaen når han sovnet, sånn som jeg sikkert burde ha gjort... Neida, jeg satte i gang med å få ting på plass på kjøkkenet, jeg... Sove kan jeg gjøre når jeg blir pensjonist er det noen som sier... Kanskje det er noe i det? ;)

Nå skal jeg kose meg og leke litt med Lillegutt....

Hei så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan tenke meg at handleturen med mamsen og lillegutt var festlig, ja :ler: Ser for meg at jeg kommer til bli ganske rød i toppen når den tid kommer her i gården...

Du er flink som tar innspurten på kjøkkenet, når du egentlig kunne (og burde?) hvilt. Kan forestille meg at det er ganske slitsom på slutten, særlig når man har en liten som også krever sitt!

Håper du får slappe av når mannen kommer hjem, hvertfall!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Skjønne tøysegutten!

Håper du har hatt en koselig leke-dag med lillegutt!

Og at du får slappet av litt ikveld med mannen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burpen: Ja, virkelig festlig tur.... :ler2: Men heldigvis så skjer sånt veldig sjeldent her i gården... mulig jeg er bortskjemt... ;) Ble litt, men ikke mye hvile da mannen kom hjem... Full fart med kjøkkenet (skriver mer nedenfor).

Murmelmy: :ler: Ja, akkurat sånn unge man ikke vil ha... Men som de aller aller fleste dessverre er borti en eller annen gang... :roll: Heldigvis (kan man vel si), så er det ulike dagsformer på barna også... Kanskje han hadde stått opp med feil bein i dag... hihi... ;)

Epica: I dag satt han virkelig inn rampestøtet, ja... :ler: Ble litt lek og kos i ettermiddag - og han syntes det er så gøy "å hjelpe til" når vi holder på med kjøkkenet... Det vil stort sett si å krabbe inn og ut av de tomme underskapene og "svare" på det vi sier... Herlig også da... :legrine:

*Just-Me*: Koselig med besøk! :tommelsmil: Ja, nå røyner det virkelig på mot den magiske datoen... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mannen kom hjem i dag, fikk vi besøk av mams og paps... som tok det grepa taket på kjøkkenet sammen med oss! :hoppe:

Supert å få så god hjelp. Pappa er av typen som rett og slett ikke kan sitte stille - og nå som han har ferie, er det akkurat som han bobler over av energi... og den legger han altså igjen her... Snille pappa'n min! :hjerte: Mamma stod virkelig på i dag også - vasket overskapene og hjalp med å sette inn alt som skulle inn. Uvurderlig hjelp... Gjett om vi er takknemlige! :Nikke: :kys_2:

Mannen og pappa fikk montert den nye innbygningsmikroen, montert alle dekksider, satt på de siste sokkellistene, båret ut det gamnle kjøleskapet.. ja masse! :klappe:

Nå holder mannen på å justere alle skapdørene! Når det er gjort, mangler kun følgende:

- Lister rundt vinduet.

- Fliser.

- Skillelist mellom kjøkken og allrom.

- Enkelte taklister.

- Noe sparkling og maling.

Ikke stort, med andre ord. Men likevel ting som tar tid... :Nikke: Flisene kommer nok opp i løpet av neste uke tenker jeg... Og da SKAL jeg legge ut bilder så dere får se... Både før og etter... ;)

Har vært litt stille i magen de siste dagene. Ikke sånn helt stille, men litt roligere enn vanlig. Har kjent masse til han - bare ikke det sirkuset som jeg pleier å kjenne...

Men nå i kveld var det tilbake. Sirkuset altså! :legrine: Herlig! Herlig! Magen står og bobler seg fra side til side.. Både snålt, fantastisk og rørende å se på... :)

Formen til Lillegutt har vært ok i dag - men han har ikke riktig vært seg selv. Mye slapp og sliten, snørra renner og en tydelig vond hals. Likevel er han stort sett i farta... og som jeg skrev til Epica over... Har han "hjulpet" til på kjøkkenet i kveld... Han er jo så nydelig når han holder på sammen med mannen og paps da... :hjerter:

Jeg holder ham uansett hjemme fra barnehagen i morgen også... så kan vi håpe at formen hans tar seg opp i løpet av helgen... :Nikke:

*Ut på runde*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så spennende det er her da! Her må jeg campe de neste 17 dagene. *slår opp teltet og tar frem stormkjøkkenet*

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nu var det länge sen jag la igen något spår i din dagbok! Härligt att läsa om både kök, Sverigeturer och sint gutt.

Visst är det härligt med cirkus i magen! Jag har full fart hos mig, det är vild sjögång från ena till andra sidan och långt ifrån tvivel om aktivitet där inne. En stark kicker är det som bor i min mage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs om ikke det er noe som er ute og går det med forkjølelsen. Har hørt om flere som har fått det får tiden, inkludert meg selv selvfølgelig :sjenert:

Pappan din høres ut som mamman min, aldri ro i baken, må gjøre et eller annet hele tiden, skjønner ikke hvor de får enegrien fra, for den har ikke jeg nei...

Syns jeg ser lillegutt og deg i butikken ja, men det har nok litt med dagsformen å gjøre ja. Hvis han er forkjølet og vondt her og der, da blir jo lunten mye kortere hos disse små også.

Ha en fin dag vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært litt stille i magen de siste dagene. Ikke sånn helt stille, men litt roligere enn vanlig. Har kjent masse til han - bare ikke det sirkuset som jeg pleier å kjenne...

Men nå i kveld var det tilbake. Sirkuset altså! :legrine: Herlig! Herlig! Magen står og bobler seg fra side til side.. Både snålt, fantastisk og rørende å se på... :)

Samma her. Har vært litt roligere denne uka, men han får noen "raptuser" innimellom hvor det er full fart. Typisk når jeg skal sove om kvelden... I går var det ganske så heftig, jeg måtte liksom bite tennene litt sammen fordi det gjorde så vondt opp mot ribbeina. Men jeg er jo egentlig bare glad for at jeg kjenner såpass mye liv da - det tyder på at barnet har det bra og fremdeles trives i den etterhvert så trange hulen sin!

Ellers skjønner jeg godt at dere er fornøyde med å ha foreldre som hjelper dere med kjøkkenet. Vi har også god hjelp av mine foreldre i disse travle tider med graviditet og husbygging, og det betyr så mye for oss. Man vet nesten ikke helt hvordan man skal takke dem!

Ha en fin fredag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...