Cr@sh Skrevet 7. august 2006 Forfatter #2121 Del Skrevet 7. august 2006 Ny dag og nye muligheter! Mannen leverte Lillegutt i barnehagen, og der var nå så godt som alle barna tilbake fra ferie... Var ikke like poppis når pappa'n skulle gå, men sånt må vi regne med når han har vært så lenge hjemme sammen med oss. Men mamma'n liker jo ikke akkurat å høre det da... Han var nok blid som en sol før pappa'n var ute av porten - det er sånn det pleier å være... Posten ringte akkurat med beskjed om at de er rett rundt hjørnet med kjøkkenet vårt. Superspennende! Blir godt å få det i hus... Er litt spent på om vi får alt vi skal. Håper og regner med det. Vi må i hvert fall se over ALT før vi signerer på at vi har mottatt det... Kan jo ta sin tid - men sjåføren får bare vente... Siden leveringen kommer såpass tidlig i dag, så regner jeg med at manne og jeg tar en tur inn til byen og ser på og bestiller vaskekum. Det er sikkert en ukes leveringstid på det også - så greit å få fut finger'n og ha gjort det også. Skulle sett på noen fliser til å ha mellom under- og overskap også... Kanskje vi får gjort det i dag også... Ellers er planenen å sette inn de nymalte kommodene etter hvert, og fylle dem igjen. Også får jeg se om det blir tid til å henge opp de nye gardinene på Lillegutt sitt rom... Til alle som er innom: HA EN STRÅLENDE DAG! PS: Det er forresten litt overskya her i dag... Egentlig litt deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 7. august 2006 #2122 Del Skrevet 7. august 2006 Wow, så flinke dere har vært i helga! Bra det er noen som har arbeidslyst, det har ikke akkurat jeg for tida. Er helt slått ut av varmen, og har bare sløvet på stranda hele helga. Håper arbeidslysten kommer snikende når fødselen nærmer seg, det er tross alt en del ting vi må få gjørt før knøttet kommer. *Krysser fingrene for det* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 7. august 2006 Forfatter #2123 Del Skrevet 7. august 2006 Wow, så flinke dere har vært i helga! Bra det er noen som har arbeidslyst, det har ikke akkurat jeg for tida. Er helt slått ut av varmen, og har bare sløvet på stranda hele helga. Håper arbeidslysten kommer snikende når fødselen nærmer seg, det er tross alt en del ting vi må få gjørt før knøttet kommer. *Krysser fingrene for det* ← Ja, vi har virkelig (og for en gangs skyld ) greid å være ligg effetive i helga. Er koselig å drive sånn og stulle og stelle også... Men jeg må jo si at det høres deilig ut å ha slappet av på stranda også... Arbeidslysten - eller redebygginga som det også kan kalles - stikker nok innom hos deg etter hvert som det nærmer seg ja... Utrolig så mye man føler man skal ha gjort før det kommer baby i huset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 7. august 2006 Forfatter #2124 Del Skrevet 7. august 2006 Nå er kjøkkenet i hus! Dvs i garasjen da... De gikk veldig greit å få det levert, og etter å brukt ca en halv time på å gjennomgå hele lista vår - så viste det seg at alt var med! Etter at leveringa var kommet, malte mannen et vindu med strøk nr. 2, også satte vi nesa avgårde for å se etter oppvaskkum og fliser. Har bestilt oppvaskkum. Og det ble denne, fra Franke: Så var vi innom en flisebutikk og fikk med tre ulike fliser til å prøve med hjemme. Var fliser de enten hadde på lager, eller som de kunne skaffe i løpet av få dager - så det er jo veldig greit... ... Men det er ikke sååå lett å bestemme seg... Hva slags farge hadde dere valgt på flis dersom dere hadde hvitt kjøkken ( DETTE fra Ikea) med hvitevarer i børstet stålfisnish og valnøtt benkeplate? :klø: Vi vil gjerne ha det litt diskret og delikat, så foreløpig har vi lånt med oss fliser som er 10 x 10 i litt lys beige varianter... Ikke lett det der... Tror jeg må spørre mams og paps til råds også... Greit med flere tanker enn bare våre egne... Vi kjøpte kylling på vei hjem i dag... og har spist det med ris og salat til. Supergodt! Ellers må jeg jo fortelle at Lillegutt var sååå fornøyd da vi kom og hentet ham i barnehagen i dag. Og han hadde kost seg sååå masse! Men var utrolig godt å se ham... jeg blir jo å savne han på den korte tiden nå som vi har vært så mye hjemme sammen... Nå sitter Lillegutt og mannen på verandaen og setter sammen de første kjøkkenskapene... Mannens plan er å være ferdig med å sette sammen alle de 21 skapene til helga, og da ta litt hver kveld... Så til helga, skal det gamle kjøkkenet ned, også blir det hentet av kjøperen på søndag... Høres ut som en allright plan så langt... Selv om jeg tror det blir rart å greie seg uten kjøkken en hel uke... fram til det nye skal opp helga etter der igjen. Men det går! Ellers fikk vi båret inn den ene kommoden i stad, og jeg har ryddet ting på plass i den. Ble kjempebra i gangen. Kommoden var liksom prikken over i'en når det gjaldt å få det gjennomført - for alt annet der ute er lyst og fint... I kveld bærer vi inn kommodene som skal stå på soverommene... også kan jeg pusle med innholdet i morgen. Skal bli godt å få ryddet opp i alt som nå ligger utover gulvet oppe... Skriver mer senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 7. august 2006 #2125 Del Skrevet 7. august 2006 Heia snuppa! Så flinke dere har vært i dag!! Jeg tror kjøkkenet deres kommer til å bli kanonfint!! Og det første som slo meg når du nevnte fliser var beige eller offwhite i en eller annen tone, tror det blir veldig bra! Iom at dere skal ha valnøtt benkplate, så blir det litt farge og tyngde der uten at dere trenger å ha det i flisene. Vi holder på her hjemme vi også, dvs jeg drar igang mannen... Har vært å kjøpt bøkelaminat til hele andre etg i dag, så nå ligger det å venter på å bli lagt. Og så må vi rive ut alt som er på soverommet vi skal ha før vi kan begynne ordentlig. Tar litt tid, men jeg tror det blir veldig fint til slutt. Ha en fin kveld da, og kos deg med magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 7. august 2006 #2126 Del Skrevet 7. august 2006 Jag hade nog INTE valt vit kakel/flis till vita köksluckor, det tycker jag blir för färglöst och lite sterilt. Vi har ett vitt kök (andra luckor) och små ljus-mellan grå kakel kanske 4x4 stora. Det tycker jag är fint. Då kan man ha dukar på bänkskivor, bord och gardiner i valfria färger. Jag brukar variera mellan röd-rosa-lila, grön-beige-tonat och rött (till jul). Annars skulle jag kanske valt en matt burgunderfärgad flis. Jag tror det kan bli fint till valnöten. Om det inte blir för mörkt då? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Skrevet 8. august 2006 #2127 Del Skrevet 8. august 2006 Stilig kjøkken! Enig med Furstina - hvite fliser til hvitt kjøkken kan bli litt sterilt. Men synes også det kan bli litt "hysterisk" med fliser i en knall farge. Jeg vil anbefale dere å satse på noe nøytralt, f.eks. grått eller beige. Ellers synes jeg det er ganske stilig med "parkett" over kjøkkenbenken (hvis du skjønner hva jeg mener), men det kommer jo an på hvordan kjøkkenet ellers ser ut. Og så synes jeg det er stilig med farget glassplate (dvs. det er vel klart glass med en fargefilm bak). Jeg leverte også lillemor i barnehagen for første gang etter ferien i går, og det var litt rart... Merket at det var godt å hente henne om ettermiddagen - hadde savnet henne masse jeg! Lykke til med kjøkkenmontering og innspurten på "ruginga"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 8. august 2006 #2128 Del Skrevet 8. august 2006 Ja, jeg henger meg på di andre jeg. Vi skal og ha lyst kjøkken, og velger beige fliser med litt spill i Si fra hva det blir da. Er nyskjerrig jeg vet du Ha en aldeles strålende tirsdag. stor stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 8. august 2006 Forfatter #2129 Del Skrevet 8. august 2006 Missbumblebee: Så langt heller vi nok mye mot en av de beige flisene vi har lånt med oss hjem. Men jeg tror ikke vi greier å bestemme oss før kjøkkenet og benkeplata er oppe.... da blir det litt enklere å virkelig se hva som passer. Spennende med ny laminat da... Alltid moro å fornye litt hjemme! Furstina: Vi kommer heller IKKE til å velge hvit flis. Det blir FOR sterilt - helt enig. Så langt heller vi mot beige, men som jeg skrev over til Missbumblebee, så tror jeg ikke vi kommer til å bestemme oss for noe før kjøkkenet og benkeplata er oppe - mye lettere å virkelig se hva som skal til for å sette prikken over i'en da... Eliza: Ja, "hysterisk" kan fort bli det riktige ordet å bruke dersom man velger en veldig knall flis som bryter med alt annet. Men KAN bli stilig også - selv om det ikke er helt vår greie... Beige på 1. plass så langt - men ingen avgjørelse tatt... Kjemperart å levere i barnehagen når det er så lenge siden sist. Og man kan jo ikke la være å savne dem... Sukk... Liljen: Vi har ikke greid å velge ennå, men foreløpig ligger beige på 1. plass. Men må vente til alt er oppe, så vi kan bestemme oss skikkelig... Lover å fortelle hva det blir. (Dere skal til og med få se bilder når alt er ferdig... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 8. august 2006 Forfatter #2130 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Lillegutt storgråt da jeg gikk fra barnehagen i dag... Så da får mora lyst til å gråte en skvett også... Buhuuu... Stakkars, det er nok uvant for ham... men han kommer nok fort inn i det. Ute av syne - ute av sinn er det noe som heter - det tror jeg stemmer ganske godt i denne sammenhengen. Var supereffektiv da jeg kom hjem fra barnhagen. Ryddet masse og fikk orden i de kommodene vi har pusset opp. Deilig... Nå har jeg spist en toast til formiddagsmat, og skal straks reise bort til mamma og pappa en tur. De har ferie denne uka - og har invitert meg med på shopping. Koselig... Regner med at jeg plukker opp Lillegutt på vei hjem etterpå... *savne allerede* Det kom forresten en skikkelig regnskur her istad! Jeg vil fremdeles ha SOMMER & SOL, jeg... Skriver oppdatering etter shoppingtur! Endret 8. august 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 8. august 2006 #2131 Del Skrevet 8. august 2006 Gud så effektiv du er for tiden. Jeg blir svett bare av å lese alt det dere for gjort for tiden. Så heldig du er som er i form til det. Stakkar lillegutt, men som du selv sier, han kommer nok raskt inn i det igjen. Søs fortalte i dag om gutten hennes som ikke ville i barnehage i dag, og hun måtte bestikke han med at han skal hjem til bestemor og bestefar i dag, så da ble han igjen uten å storgråte. De er nok ganske like alle disse små når det gjelder å reise fra mammaen sin etter å ha vært sammen med dem i flere uker. Håper du har kosa deg med foreldrene og shopping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 8. august 2006 #2132 Del Skrevet 8. august 2006 Tro meg, lilegutt er opptatt med noe annet i det sekundet du går ut av døra Jobber litt i barnehage, og det beste man kan gjøre er å gjøre kort prosess ved levering. Ikke sitte i barnehagen og dikke og dulle, for det er kun en maske for dere når lillegutt gråter Så tro meg, det går alltid bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 8. august 2006 #2133 Del Skrevet 8. august 2006 Stilig oppvaskum! Stakkars lillegutt... Åh, det høres så deilig ut å være mamma.. at du savner han.. Jeg er liksom bare vant til å savne mannen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 8. august 2006 #2134 Del Skrevet 8. august 2006 Så fint kjøkken dere skal ha! Har sett på det selv, bare så synd vi ikke eier bolig... Håper Lillegutt hadde en fin dag i barnehagen, selv om det var litt trist at du dro. Han høres så herlig ut, han gutten din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 8. august 2006 Forfatter #2135 Del Skrevet 8. august 2006 IdaC: Ja, om jeg skal si det selv - så har jeg faktisk fått gjort utrolig masse i det siste... og det er deilig å orke det... Enkelte dager kan det virke som jeg har fått skikkelig ryddemani... Disse småtissene ja... de blir fort vant til rutiner... også det å være hjemme med mamma og pappa... Men så kommer de heldigvis fort inn i barnehagerutinen igjen også... iss: Jeg veit! De barnehageansatte forteller når jeg henter at så vidt jeg er ute av døra - så er alt glemt og han er i full lek og koser seg. Godt å vite for en mamma som er lett å røre for tiden... Epica: Det er utrolig hvor fort man savner disse små ja... Men vi har alle godt at han skal tilbake i barnehagen igjen nå. Men nå har vi jo muligheten til å ta en fridag innimellom - det hadde vi ikke da jeg jobbet - og det er en god mulighet å ha! Tenk når mageboeren din kommer ut - i enkelte situasjoner kan man nesten bli syk av savn... Husker første gangen vi hadde barnevakt til Lillegutt med overnatting... Skrållan: Tror kjøkkenet blir bra ja... Gleder oss veldig til resultatet. Men det er no' dritt når selve oppussinga står på da... Ang. barnehagen - så var Lillegutt sååå fornøyd da jeg hentet ham - og jeg fikk fortalt at alt det vonde var glemt før jeg omtrent var ute av døra. Sånt liker vi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 8. august 2006 Forfatter #2136 Del Skrevet 8. august 2006 Var kjempekoselig å være på shopping med mams og paps... Ble ikke så mye shopping på meg... Jeg har tenkt å gå amok med kortet etter at kroppen har kommet i laget igjen etter fødselen, jeg... Men mamma fant seg litt undertøy og klær, også kjøpte de 3 fine gensere til Lillegutt - snille som de er! :kys_2: Henta Lillegutt på vei hjem - og det hadde gått sååå bra etter at jeg hadde gått i morges. Ute av syne - ute av sinn stemmer nok ganske så bra, ja... Han var utrolig sliten da vi kom hjem, og sovnet i sofaen etter tre kvarter. Jeg lot han hvile litt over en halv time, mens jeg lagde middag. Det hadde han tydelig godt av... Søtnosen min! Mannen kom til vanlig tid og vi spiste og koste seg. Etter maten begynte gutta mine å montere sammen flere kjøkkenskap. Lillegutt er så flink til å hjelpe til. Han syntes det er sååå spennende! Jeg fikk skiftet på sengene og vasket sengetøyet, ryddet i to skaper og dulla litt rundt... Jeg har virkelig ikke ro i r**a for tiden.. Hadde en skikkelig kynner i stad - men påfølgende mageknip, ellers har jeg ikke hatt noen tegn i dag. Til og med bekkenet har vært fint i dag... Straks blir det Grey's Anatomy her i huset... Liker den serien, jeg.. Takk for masse koselige innlegg, shcnupper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 8. august 2006 #2137 Del Skrevet 8. august 2006 Jammen får dere gjort mye for tida! Supereffektive er dere! Sleng over litt energi hit da er du grei!! Åh, kjenner den følelsen av å gå fra i barnehagen ja. Ikke noe gøy! Men det går heldigvis fort over får vi trøste oss med! Ikke lenge igjen til termin nå Cr@sh! Det blir spennende her framover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 9. august 2006 Forfatter #2138 Del Skrevet 9. august 2006 Jammen får dere gjort mye for tida! Supereffektive er dere! Sleng over litt energi hit da er du grei!! Åh, kjenner den følelsen av å gå fra i barnehagen ja. Ikke noe gøy! Men det går heldigvis fort over får vi trøste oss med! Ikke lenge igjen til termin nå Cr@sh! Det blir spennende her framover! ← Om jeg skal si det selv, så er vi ganske effektive for tiden... En god følelse... selv om jeg kjenner at jeg ikke bør "ta'n helt ut" så mye lenger.... Kroppen viser tegn til noe slitasjen nå... Ikke koselig å gå fra et barn som gråter i barnehagen. Men som "tantene" sier - det er så fort over, at hvis du var flue på veggen ville du blitt overrasket... og det er jo godt å høre... Koselig at du stikker innom hos meg... Leeenge siden jeg har vært innom hos deg nå Dårlig unskylding, men det er så sjelden jeg "roter meg" inn i generelle dagbøker... Men snart ender jeg vel opp der jeg også... til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 9. august 2006 Forfatter #2139 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) La meg med hodepine i går... .. og våknet av at det var like vondt der rundt halv to - to.... Var vanskelig å sove... og jeg begynte å tenke på hva jordmor så da jeg var på siste kontroll; nemlig at jeg måtte ringe hvis jeg fikk plutselig og sterk hodepine... Noen som vet hvorfor? Kan det være tegn på at noe ikke er som det skal? Ikke det at jeg tror det er no' i veien her... Jeg gikk ned og tok med to paracet (ennå så dårlig følelse jeg har av å spise piller mens jeg er gravid.... ) og da fikk jeg sove etter en halvtimes tid. Heldigvis! Jeg tror nok hodepinen kom av at jeg var litt vel effektiv i går... ALT ble gjort i en fart, og jeg tok meg lite tid til hvile... Det er helt og holdent min egen feil - men jeg følte at kroppen var i form og i farta... Kanskje jeg skal holde igjen litt i dag da... På grunn av den reduserte søvnkvaliteten i natt, så var det sååå tungt å stå opp i dag... Selv Lillegutt var helt skutt - og det var nesten så jeg ikke fikk vekket han... Herlige også da... når disse småtissen ligger og ikke vil stå opp.... Lagde toast til oss til frokost, og Lillegutt spiste godt. Så var det morgenstell og i vei til barnehagen. Vi var der vel litt over ni tror jeg... Han hylte i dag også.. og niholdt i buksebeinet mitt da jeg skulle gå Usj og æsj... Men jeg VET at det er over på et blunk. Bedre å være bestemt og gå, enn å dra hele prosessen ut i det lange og det brede... Planene for i dag er følgende: - Vask en maskin med mørkt tøy. - Vaske en maskin med håndklær. - Begynne å tømme kjøkkenskapene. - Male en Moppe-kommode (holdt på å glemme den, jeg... ) - Lage middag til gutta mine (-men aner ikke hva ennå :klø: ) Enten i morgen eller fredag tror jeg at jeg skal ta meg en tur til Ikea. Trenger noe småtteri, og kunne tenkt meg en tur for turens skyld også. Passer kanskje best på fredag, for da kan jeg plukke opp mannen på jobben litt tidligere - så blir helga også litt lengre... Men jeg får se an formen. Jeg reiser ikke for en hver pris... Selv om været viser seg fra en shopping-side om dagen... Nå blir det litt husarbeid her... !!! I morgen har vi forresten bryllupsdag !!! (Edit: Måtte føre på Moppe-kommoden...) Endret 9. august 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 9. august 2006 #2140 Del Skrevet 9. august 2006 Har ikke hørt noe om at hodepine skal være farlig.. Kanskje du kan ringe nå? Uffda.. Må være vanskelig når lillegutt gråter når han skal i barnehagen. Men han koser seg nok så fort han er inne og møter vennene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå