Cr@sh Skrevet 30. juli 2006 Forfatter #2041 Del Skrevet 30. juli 2006 Du, hva er egentlig en øvingslærer? ← Øvingslærer er en lærer som har jobbet noen år, og som tar i mot lærerstudenter i praksis og veileder (og villeder? ) disse med undervisningen, planleggingen osv i sin vanlige klasse... Link Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 30. juli 2006 #2042 Del Skrevet 30. juli 2006 Ser at de tilbys et deltidsstudie i PPU ved Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling som har oppstart i 2007... Kan jo være noe? Finnes også som heltidsstudium... Håper du får litt hjelp av dette.... Selv har jeg allmenlærerutdanning i bunnen og har bygd på med mellomfag, så jeg har ikke vært gjennom PPU selv... Men de jeg kjenner som har vært gjennom det, angrer ikke. ← Takk snuppa . Har nå sendt mail til beilederen, så hun tar vel kontakt i morgen. Skal kopiere ditt siste innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 30. juli 2006 Forfatter #2043 Del Skrevet 30. juli 2006 Takk snuppa . Har nå sendt mail til beilederen, så hun tar vel kontakt i morgen. Skal kopiere ditt siste innlegg ← Håper du får god hjelp av veilderen din da... De vet jo som regel hva de snakker om de... Fortell meg hva du velger å gjøre da.... Blir jo nysgjerrig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 30. juli 2006 #2044 Del Skrevet 30. juli 2006 PPU krever en fagkompetanse på minimum 180 studiepoeng (vet at min bachelor ikke gjelder, kun noen av fagene ville jeg fått godkjent). Begynner nå å tro at jeg skal blåse i hele skolegangen nå som jeg går hjemme og heller ta det på siden av jobbing til neste år... Satan heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 30. juli 2006 Forfatter #2045 Del Skrevet 30. juli 2006 (endret) PPU krever en fagkompetanse på minimum 180 studiepoeng (vet at min bachelor ikke gjelder, kun noen av fagene ville jeg fått godkjent). Begynner nå å tro at jeg skal blåse i hele skolegangen nå som jeg går hjemme og heller ta det på siden av jobbing til neste år... Satan heller! ← Huff da... Får du ikke noe "igjen" for bachelor'n din i markedsføring? Da blir det jo kanskje mer aktuelt å velge et par fag du har interesse for og bygge deg opp en "ny" grad da... og så ta PPU etter dette igjen... Guri, da vet jeg sannelig ikke hva jeg skal anbefale deg... :klø: Vent og hør hva veilederen din sier da i hvert fall - før du kaster alt på båten... Du vet at det finnes en del høgskoler som tilbyr rene nettstudier i enkelte fag også...? De gir relativt "enkle" studiepoeng (hvis det er lov å si at noe gjør det... ) Lykke til! Endret 30. juli 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 31. juli 2006 #2046 Del Skrevet 31. juli 2006 Hei vennen! Så koselig helg dere har hatt da Alltid hyggelig med vellykket besøk, selv om det innimellom kan være litt slitsomt og. Må litt for 34+1. Tenk at vi har kommet så langt Syns tiden har flydd av gårde. Og det kan jo hende at jeg blir så frekk og sniker i køen pga KS så vi får omtrent samtidig? Det er spennende tid vi har foran oss ihvertfall. Hva er planene for dagen? Her regner det veldig i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 31. juli 2006 #2047 Del Skrevet 31. juli 2006 Du vet at det finnes en del høgskoler som tilbyr rene nettstudier i enkelte fag også...? De gir relativt "enkle" studiepoeng (hvis det er lov å si at noe gjør det... ) Lykke til! Matematikken jeg har tenkt til å ta er nettstudie som gir 30 studiepoeng i året (deltid)... Venter på å bli kontaktet av veilederen... Se her for info om matematikken. Tenkte jeg skulle sjekke UiO nå og evt ringe/maile for å sjekke evt ledige restplasser nå i høst. Hvis ikke blir det mest sannsynlig et koseår med tassen (og det hadde jo heller ikke vært å forakte) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #2048 Del Skrevet 31. juli 2006 Hei vennen! Så koselig helg dere har hatt da Alltid hyggelig med vellykket besøk, selv om det innimellom kan være litt slitsomt og. Må litt for 34+1. Tenk at vi har kommet så langt Syns tiden har flydd av gårde. Og det kan jo hende at jeg blir så frekk og sniker i køen pga KS så vi får omtrent samtidig? Det er spennende tid vi har foran oss ihvertfall. Hva er planene for dagen? Her regner det veldig i dag ← Helga har vært kjempeflott, ja... Men det er som du sier - det kan være slitsomt innimellom. Sikkert spesielt når man er høygravid... Det går fort frem mot termin for oss nå ja... Bare 5-6 uker igjen for meg, og trolig det samme for deg dersom det går mot KS... Jeg skal nok tåle om du "sniker" litt i køen... Sant sm du sier - en kjempespennende tid som kommer! Planene for dagen er å dra på tur med Lillegutt og pappa'n min.. skal fortelle mer nedenfor. Regner her også i dag... Så greit å bruke dagen på litt tur med bil og handling... Matematikken jeg har tenkt til å ta er nettstudie som gir 30 studiepoeng i året (deltid)... Venter på å bli kontaktet av veilederen... Se her for info om matematikken. Tenkte jeg skulle sjekke UiO nå og evt ringe/maile for å sjekke evt ledige restplasser nå i høst. Hvis ikke blir det mest sannsynlig et koseår med tassen (og det hadde jo heller ikke vært å forakte) ← Den matematikken så veldig allright ut da... Jeg har vel den gamle 5-vekttallsordningen fra allmennlærerutdanningen, jeg - så vidt jeg har skjønt... Er spennende med matematikk da - særlig hvis det er "din greie"... Jeg er ikke så venn med tall som med ord - så jeg tror ikke jeg skal prøve meg på noe mer enn det jeg har i lærerutdanningen, i hvert fall ikke foreløpig... Håper du får gode svar, og at det er plass til deg på det studiet du ønsker... Hvis ikke så er det ikke akkurat å forakte med et friår med gutten i magen heller, nei... Jeg hadde egentlig tenkt å ta et fag som nettstudie jeg også - men med to barn å ta vare på, så tok jeg til fornuften... ... og går nå bare for å være hjemme og kose meg med gutta mine... Lykke til i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 31. juli 2006 #2049 Del Skrevet 31. juli 2006 Skjønner godt du vil kose deg med gutta dine Har mest lyst til å ta all utdannelsen på ett sted så jeg slipper å måtte drive med all mulig godkjenning fra den ene skolen til den andre... Vi får se hva det blir til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 31. juli 2006 #2050 Del Skrevet 31. juli 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 31. juli 2006 #2051 Del Skrevet 31. juli 2006 Og for 34 uker +1 dag da Hørtes herlig ut å bare være hjemme og kose sei med guttene dine Og hvis du skulle finne ut av at du likevell vil ta ett fag som nettstudie, så er det aldri for sent å angre sei. Ha en aldeles strålende mandag. stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 31. juli 2006 #2052 Del Skrevet 31. juli 2006 for 34 uker! wow, det nærmer seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Blå Skrevet 31. juli 2006 #2053 Del Skrevet 31. juli 2006 Grattis med 34 uker! Håper du får en fin uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 31. juli 2006 #2054 Del Skrevet 31. juli 2006 Mmmm, høres ut som du har hatt ei veldig fin helg. Synes det er så koselig å lese om deg og lillegutt og mannen, fint å få et lite innblikk i hvordan hverdagen som mamma kan bli. Må bare litt for 34 uker, jeg også! Det er jammen ikke lenge igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 31. juli 2006 #2055 Del Skrevet 31. juli 2006 Bare innom og titter litt jeg Her var det mye studieprat. Jeg og vil studere mer!! Ha en finfin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #2056 Del Skrevet 31. juli 2006 Murmelmy: Ja, det kan gå litt trått med sånn godkjenning har jeg hørt... Alltid skal det være ett eller annet... Leste i boka di at du går mer og mer for et helt friår... Det er sikkert ikke dumt... Får jo aldri den småbarnstiden tilbake... MissS: tilbake! Liljen: Takk for hopping... Nei, det er stort sett ikke forsent å omstemme seg når det gjelder studie når det går på fag sånn, og nettbasert. De fagene jeg evt. kommer til å ta... får de nok ikke fyllt opp med studenter uansett. Sånnv ar det i hvert fall forrige gang jeg studerte nettbasert... Epica: Nærmer seg, ja! Utrolig hvor fort det plutselig går... Fru Blå: Takk for det... Håper din uke også blir fin, og at det skjer noe nede i fødeavdelingen snart... Xania: Koselig at du syntes det er trivelig å lese om hverdagen vår... Det er fantastisk å være mamma - så du har MASSE å glede deg til! LinKri: Ja, ble visst litt studieprat på de siste sidene her... Blir jo helt revet med av Murmel som tenker på ulike fag... Jeg tror jeg også kommer til å bli "evig" student. Kunne liksom tenkt meg så mye... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #2057 Del Skrevet 31. juli 2006 Det var kjempedeilig med en jentetur til mormor i går. Gutta mine hadde selvsagt storkost seg sammen her hjemme - lekt med biler og lego og det er stas... Vi jentene pratet og koste oss. Og mormor hadde laget deilig bringerbærgele/pudding med ferske bær - det smakte såååå godt! Da jeg kom hjem hadde gutta laget deilig lasagne som stod i ovnen. Flinke gutta mine. Lillegutt hadde visst vært sååå flink og hjulpet til med å lage maten. Lagt pastaplater i formen og greier... Herlig! I dag sov Lillegutt og jeg til nesten halv ni. Det vil si - vi var våkne i åttetiden, men ble liggende i senga og høre på regnet utenfor i godt over en halv time. Deilig når han har ro til det... Pappa ringte, og vi fikk tatt en liten tur for å se etter vugge til den nye babyen. Endte med at vi kjørte en tur til Sverige - og der fant vi nettopp det vi lette etter... Mamma og Pappa spanderte en nydelig hvit vugge med madrass, gul kantbeskytter, sengehimmel og sengetøy. Den var sååå nyyyydelige... Snille mams og paps... :kys_2: Når vi setter den opp, skal jeg ta bilder og viser dere.... Ble litt snop og litt mat i Sverige også.... men ikke så mye. Er jo ikke akkurat så lenge siden vi var nedover. Da vi kom hjem, var både Lillegutt og jeg slitne... så vi tok en liten siesta på sofaen etter å ha spist en brødskive hver... Det vil si... det er jeg som sovner da - Lillegutt bare sitter og koser han.. stryker på mamma'n sin og kjører litt bil innimellom... Nå har mannen kommet hjem, og vi har spist en enkel men god middag. Svenske kjøttboller og potetmos... Smakte veldig godt med tomater til i dag... Nå er det Mummi på barne-tv - så det koser vi oss med alle sammen. Ellers har Lillegutt oppdaget at det går an å ri som en hest på foten til pappa når han sitter i sofaen... og det er jo supergøy!!! Ellers har det jo vært sååå spennende med Skytte det siste døgnet! Og nå er hun endelig Mamma! Og det til en liten prins! Grattis så masse, Skyttevennen! Du er ei tøff dame! Takk for masse koselige hilsner fra dere andre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 31. juli 2006 #2058 Del Skrevet 31. juli 2006 Høres ut som en koselig dag Lillegutt høres jo bare helt herlig ut, men hvor mange ganger har jeg sagt det nå? Regner med at du aldri blir lei av å høre det heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 31. juli 2006 #2059 Del Skrevet 31. juli 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 31. juli 2006 Forfatter #2060 Del Skrevet 31. juli 2006 Høres ut som en koselig dag Lillegutt høres jo bare helt herlig ut, men hvor mange ganger har jeg sagt det nå? Regner med at du aldri blir lei av å høre det heller ← Får ALDRI hørt det nok, nei.... *stolt som en hønemor* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå