Gå til innhold

Cr@sh & gutta!

Cr@sh

Anbefalte innlegg

Tordenvær synes jeg er skummelt! Men så har jeg opplevd at lynet har slått ut i stikkontaktene i huset til foreldrene mine. :hår:

Her har vi steikende sol, så jeg holder meg mest i skyggen!

GOOD HELG!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søte gutten din.... nå ligger min firbeinte gutt under pulten og bjeffer i søvne :hjerter:. Rart man blir fortjust!?!

Kynnere, ja.... Har begynt å få ganske mange de siste ukene. Har hatt enkelte gjennom hele svangerskapet, men ikke plagsomt mange. Nå er de skikkelig kraftige, men ikke vonde. Bare ubehagelig.

Håper dere koser dere masse med besøk i helgen! Besøk betyr masse god mat (ikke nødvendigvis av den sunne sorten) og koselig selskap.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke hatt kynnere i forrige sv da? Jeg trodde det var noe alle fikk jeg :sjenert:

Men kanskje det er et tegn på at du ikke går over denne gangen? Lov å håpe :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica: JA, vi fikk faktisk torden vær i går... :overrasket: Kom i dag også... Klarer lufta, så egentlig er det litt deilig... :Nikke:

La Traviata: Takk for den store klemmen.. Sender en :klem: tilbake til deg, jeg... ;)

LinKri: Liker egentlig uvær jeg også... bare det ikke tar helt av... ;) Trenger du kynner altså... :sjarmor: Det skjer nok noe snart skal du se... :Nikke:

Liljen: Torden kan være ekkelt, men egentlig liker jeg det, jeg... Det beste er å sove med vinduet oppe og at det dundrer av regn på taket... :sjarmor:

Fru Blå: Må være ekkelt når det slår ned. Det er egentlig et stort mareritt for meg... ennå jeg ikke er nevneverdig redd for torden og uvær hvis det holder seg innafor det jeg vil kalle normalt. Håper du har hatt en fin helg så langt...

Murmelmy: Kynnere ja... Kroppen forbereder seg vel til den kommende begivenheten... :sjarmor: Og det er jo allright! Kan vel bare forvente meg flere etter hvert. Gjester betyr mye god mat og drikke ja... Vi har storkost oss... :)

IdaC: Jeg hadde faktisk ingen kynnere i det forrige svangerskap. I så fall forstod jeg aldri at det var det det var... :sjenert: Men det er visst ikke alle som får kynnere helle - etter hva jeg har forstått... Men kan vel bare forvente meg flere etter hvert som ukene går... Og som du sier - kanskje jeg slipper å gå over.... >Krysser fingre<

iss: :smilorange: Koselig å se deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orket ikke skrive oppdatering i går, så jeg får ta den nå...

Var supert med besøk. De kom på fredag ettermiddag. Været var knall og vi koste oss i hverandres selskap og med deilig grillet ørretfilet. :sikle: Smakte vel så godt i går, ja... Til og med ungene syntes det var knall - enn så lenge de greide å sitte i ro.

Deilig når barna leker så godt sammen. Lillegutt og ho vi hadde besøk av på 3 år, leker sååå godt sammen - og det er deilig. Ellers har de er jente på snart 2 år som også er i fyr og flammer sammen med Lillegutt. Og ei lita terte på 1/2 år som får såååå masse oppmerksomhet fra Lillegutt... "Baby! Baby! Baby!" Han er så omtenksom og koser og klapper på den lille... Lover bra for Storebror-rollen som kommer... :sjarmor:

Det å legge disse barna var jo ikke bare bare - etter som de vi hadde besøk av ikke er så heldige med leggingen som vi er med Lillegutt. De holdt dermed hverandre og Lillegutt våkne et par timer mer enn det som er vanlig... :ler: Men så ble det ro i leier'n og vi voksne koste oss med skravling, godt drikke (ikke jeg da... ;) ) og snop...

Lørdag ble det deilig frokost, før vi stupte ut i det deeeeilige været... :briller2: Vi dro med oss alle ungene på stranda og koste oss verre der et par timer, før vi gikk hjem igjen.

Her hjemme ble det funnet fram badebasseng... og enda mere herjing i vannet ble resultatet... Deilig for de små... :hjerte:

Så grillet vi og koste oss, før besøket satte nesa hjemover da barna skulle sove... Greit at de sovner i bilen og kan bæres rett i seng når de kommer hjem...

Vi var alle slitne og fornøyde, og Lillegutt omtrent besvimte i sofaen da de hadde reist. Ikke no' problem å få han i seng, nei... Godgutten vår! :hjerter:

I dag har vi sovet lenge alle mann. Lillegutt sov faktisk helt til nesten halv ti (kom riktignok inn i vår seng halv åtte da... )Deilig for alle med litt ekstra søvn.

Mannen lagde deilig frokost med ferske rundstykker, deilig pålegg, te og juice... :sikle: Smakte så deilig, så...

Nå skal vi ut og gå tur, før jeg skal reise en tur til min mormor sammen med mamma... En liten jentetur... Gutta skal kose seg hjemme så lenge - også spiser vi middag og koser oss når jeg er tilbake...

Tror det blir en liten strandtur nå... Sola begynner å titte fram også... :briller2:

Hei så lenge....

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin helg dere har hatt. Er så godt med gode venner og søte barn som går overens :Nikke:.

I dag har det ikke vært tegn til strandvær i hovedstaden, noe som er helt ok for min del. Har vært så mye fint vær i det siste at det er godt å våkne til regn som slår på vinduet. Nå har det imidlertid gitt seg.

Håper du koser deg på "jentetur", vet gutta kommer til å kose seg hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinKri: Takk for hopping. Helga har vært strålende! :sjarmor:

Skytte: Takk for gratulasjon.... og grattis til deg med nært forestående fødsel! :hoppe: Ble helt :legrine: da jeg var inne hos deg å så at vannet hadde gått! :hoppe: Tenk at du snart er mamma! :babysmokk:

Murmelmy: Gutta hadde storkost seg hjemme de vet du... Deilig med litt alenetid for far og sønn også... Godt med litt avbrekk fra det hete sommerværet egentlig ja... Jeg håper det øspøser i natt - det er så deilig å sove med vinduet oppe og høre det trommer på både vindu og tak... :hjerter: ...og kose med mannen! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmelmy: Gutta hadde storkost seg hjemme de vet du... Deilig med litt alenetid for far og sønn også... Godt med litt avbrekk fra det hete sommerværet egentlig ja... Jeg håper det øspøser i natt - det er så deilig å sove med vinduet oppe og høre det trommer på både vindu og tak... :hjerter: ...og kose med mannen:sjarmor:

Varmt å kose med mannen om natten. Her er det mer "Wham, bam, thank you mam" for så å rulle over til hver vår side :rodme::ler:

Du, over til noe seriøst. Kanskje du vet litt om dette studiet, eller liknende? Er det det der jeg starter for å få den riktige pedagogiske utdannelsen til skolen?

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, over til noe seriøst.  Kanskje du vet litt om dette studiet, eller liknende?  Er det det der jeg starter for å få den riktige pedagogiske utdannelsen til skolen?

Hva var det du hadde i bunnen igjen? :klø:

Inn i dagboka di for å sjekke litt....

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bachelorgrad i markedsføring, men skal jo ta matematikk. Så det blir realfag som blir min spisskompetanse...

Mener det er det samme som de har på fulltidsstudiet :Nikke:

Endret av Murmelmy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bachelorgrad i markedsføring, men skal jo ta matematikk.  Så det blir realfag som blir min spisskompetanse...

Mener det er det samme som de har på fulltidsstudiet :Nikke:

Fant det akkurat i boka di også...

Det studie du har linket i tror jeg er litt mer sånn for øvingslærere og sånt, men jeg må lese litt mer.

De jeg jobber sammen med og som har grader fra universitetet i bunnen eller andre yrker, har tatt PPU (Praktisk Pedagogisk Utdannelse). Skal se om jeg finner noe å linke til... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant det akkurat i boka di også...

Det studie du har linket i tror jeg er litt mer sånn for øvingslærere og sånt, men jeg må lese litt mer.

De jeg jobber sammen med og som har grader fra universitetet i bunnen eller andre yrker, har tatt PPU (Praktisk Pedagogisk Utdannelse). Skal se om jeg finner noe å linke til... ;)

ok... da ville det kanskje være best om jeg tar matematikk i stedet da? Og heller PPU når jeg er ferdig med matten? Takk for at du hjelper meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ok... da ville det kanskje være best om jeg tar matematikk i stedet da?  Og heller PPU når jeg er ferdig med matten?  Takk for at du hjelper meg :)

Ja, kanskje det er lettere å kombinere den veien...

Dette forklarer kort hva PPU er:

Den praktisk-pedagogiske utdanningen (PPU) kvalifiserer deg til å arbeide som lærer på grunnskolens mellom- og ungdomstrinn og i videregående skole. PPU-studiet veksler mellom praksis i skolen, teori og gruppebasert arbeid. Praksis gjennomføres på en av instituttets 60 partnerskoler.

Hentet fra UIO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at de tilbys et deltidsstudie i PPU ved Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling som har oppstart i 2007... Kan jo være noe?

Finnes også som heltidsstudium...

Håper du får litt hjelp av dette....

Selv har jeg allmenlærerutdanning i bunnen og har bygd på med mellomfag, så jeg har ikke vært gjennom PPU selv... Men de jeg kjenner som har vært gjennom det, angrer ikke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...