Gå til innhold

Cr@sh & gutta!

Cr@sh

Anbefalte innlegg

iss : :hoppe:

Cathie : Det har du rett i... tiden etter uke 12 har faktisk gått radig som bare det... Før uke 12 syntes jeg tiden sneglet seg abgårde... men sånn er det vel for de fleste!

I dag når jeg våknet, ble jeg liggende å "prate" litt med den lille i magen! Masse romstering, og det virket som h*n nesten svarte da jeg trykket og strøyk litt på magen! Kjempemoro! :hjerte::sjarmor:

Nå skal jeg straks hoppe i dusjen... :dusje:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: for 18 fullgåtte uker!!!!

Jeg er også en av de som ikke har gått opp i vekt ennå. Jeg var jo ikke dårlig i starten heller, så jeg gikk jo ikke ned i vekt heller, den holder seg bare rundt det samme som jeg hadde da jeg ble gravid. Den kan variere litt fra dag til dag, men det har mest med mengden snop og kaker jeg har fått i meg å gjøre :ler: .

Men den kommer nok til å begynne å gå oppver nå snart skal du se :)

Håper du koser deg masse i påsken :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IdaC : :hoppe: for 18 uker jeg også! Jeg følger jo deg hakk i hæl! ;) Ang. vekta, så er det jo uunngåelig at den går opp... det er jo bare et spørsmål om tid.... :ler: ...og det er kanskje greit å spare litt på kiloene sånn i starten... ;) En påske- :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å fortelle i stad, at mannen kjente at babyen rulla inne i magen i morges. Han kjente noe som "rulla" under hånda hans... :danse:

Moro når han også får kjenne det... :sjarmor:

Snart setter vi nesa mo svigers. Lillegutt er i ok form i dag, men tett i nesa og litt vel sta... ;) Lurer på om det er noen tenner som kommer, og at det er det som plager han. Tar seg til munnen innimellom og er ikke helt fornøyd. Jeksler er vel ikke akkurat noen drøm å få opp, nei...

Alle må ha en trivelig påskeaften! Med sol og masse kos! :briller2:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra svigers. Var kjempekoselig. Svigermor disket opp med deilig middag - svinebog med poteter, ris, gulrøtter, blomkål og hjemmelaget saus - Skikkelig digg! :sikle:

Lillegutt har storkost seg i dag. Da vi kom hadde Bestemor kjøpt inn en "påskebil" til han. En kul liten bil fylt med store smarties... Midt i blinken for gutten vår. I tillegg fikk han to matchbox-biler og da var jo alt fullkomment.... Han har lekt og kost seg med disse bilene i hele dag! Søtnosen... :hjerter:

Ellers har vi skravla masse og fått litt råd mht sparing kontra nedbetaling av gjeld osv. Svigerfar jobber med økonomi, og har litt peiling. Så nå har vi bestemt oss for å ikke putte BSU-pengene fra den ene kontoen (kontiene er "oppbrukt" over nyttår) i huslånet, men heller la dem stå og forente seg. I hvert fall til renta gjør et betraktelig hopp. Håper vi gjør rett. Den andre kontoen går til billånet - og da er vi kvitt det! Deilig... Huff... ble litt penge-preik her gitt... :roll:

I morgen blir det maling av lister (andre strøket) og alle vinduskarmene. Gleder meg til vi blir ferdige... skal bli godt å få alle møblene tilbake på plass... Kjipern når de står midt på gulvet alle sammen, som nå... :ler:

Nå blir det sofa, TV og litt digg sammen med mannen.... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn! :Nikke: Nå ble det riktig!

Huff... jeg ser man faktisk kan se merke etter strikken i joggebuksa på bildet... :ler2: Men sånn er det når magen begynner å vokse seg stor.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prata en del om dette med vogn nå når babyen kommer. Lillegutt har nok behov for vogn i magen år ennå... :klø: Tror vi i hvert fall.... :roll:

Så er spørsmålet om vi bør gå til innkjøp av en søskentrille. Vi har Simo Kombi fra Lillegutt var baby, og den kommer vi nok til å bruke mye i starten og sikkert helt fram til våren/sommeren kommer igjen... Men så melder nok behovet seg for sportsvogn for den minste også... Og Lillegutt må jo ha en vogn tilgjengelig han også... (Vi har riktignok en som står i barnehagen - men den er begynt å bli ganske sliten, og veldig grei å ha stående der...)

Så kom vi over en vogn som heter EZ strider fra Instep, som finnes i dobbelvogn. Det er en joggevogn som er lett og tar liten plass. Noe som er viktig for oss. Prisen var slett ikke verst heller. Stod på nettet til ca 2300,- ny.

Det er vel ingen av dere her inne som har vært borti den? Så på nettet at en av nettbutikkene som selger denne, har kontorer i Indre Østfold med mulighet til å komme å se på varene... så det er jo absoutt en mulighet... Vi får tenke litt mer på det... Men det er ikke så mye inntrykk man får av å se en vogn på et bilde på nettet....

Sjekk ut link om vogna!

Endret av Cr@sh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Stilig vogn! :-D

Vet dessverre lite om barnevogner..

Blir nok en stund til før vi ser på forskjellige.

Men sikkert noen på Barn&Familie som vet! ;)

Gøy å se magebilde!

Er det ikke rart når du kan SE at det er noe inni der? :hjerte:

Ha en super påske!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiine magen, det er ingen tvil at det er en gravidmage nei :)

Der fikk du meg til å tenke litt ang det med BSU :klø: Vi er utrolig flinke til å spare penger hver mnd, men jeg tror faktisk at vi setter de sparepengene på "feil" kontoer. Tror vi må ta oss en tur til banken snart og få noen råd. Vi har akkurat tatt opp nytt lån til bilen, men siden vi hadde så mye egenkapital, så er det ikke mye lån, så vi har lyst å nedbetale den før året er omme. Men kanskje det ikke er så lurt? :klø: Nei, må nok komme oss til banken :)

Nå ble det mye tenking på meg i dagboka di, også så tidlig på morgen, kjenner at jeg har vondt i hodet allerede :ler:

Ha en fin dag vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica : Ja, vogna er stilig den... Så jeg håper den er like brukervennlig, praktisk og holdbar... Å spørre på Barn&Familie var ingen dum ide.... får se om jeg gjør det etter hvert... Kos deg resten av påska du også... :klem:

IdaC : Takk for magekompliment. ;) Ja, det begynner å syntes godt. Og jeg blir svajere og svajere i ryggen... :ler: Det ble jeg med Lillegutt også... Å spare penger er bra - men det er jammen ikke enkelt å vite hvor det er riktigst å plassere dem. Vi har spart 15000,- (maks) hver på BSU hvet år og det tror jeg er en veldig grei måte å opparbeide seg egenkapital og gode renter på. Kan egentlig ikke så mye om plassering av penger - derfor er det veldig greit å få råd av svigerfar som har litt peiling... :) Men uansett: Man blir aldri klok på penger og plassering av dem. :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sov til ni i dag... :sove: Deilig.... ;)

Mannen er i gang med litt siste sparkling, og skal kaste seg over listene etter hvert. Flink som han er... Gleder meg stort til å bli ferdig... og få stua mi tilbake... :ler2:

Lurer på om jeg skal lage litt vaffelrøre i dag. Har en del melk som går ut på dato i morgen - greit å få brukt det til noe.... Og vafler er jo digg da.... :sikle:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se der ja, så fin en mage :hjerte:

Ikke noen tvil om at det bor en sprett der inne nei.

Huff, penger er noe herk - egentlig. Vi er og inne i et stort nedbetalingsår, men hvordan det går er det ingen som vet enda :ler:

Håper dere får en fin søndag og at stua snart er tilbake tl normalt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BSU er vel absolutt det lureste samme hva, skal mye til for at det ikke lønner seg. Sette inn 15000 kr på konto og få tilbake 3000 av dem på skatten neste år, det er lønnsomt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cr@sh! Hyggelig å lese at alt står bra til her inne :) Jeg kjenner så godt igjen det du skriver om at det noen ganger kan føles som om babyen svarer - og jeg tror at den kommunikasjonen er veldig viktig :Nikke:

Jeg kan ikke komme med noen råd om søskenvogner, dessverre, men det var jo i hvert fall en billig pris! Og så vet dere jo litt hva dere skal se etter, iom at dere har erfaring.

Ha en fortsatt god påske!

:klem: fra Fru B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

monja: Takk for magekompliment... :sjarmor: Liker at den begynner å vise seg skikkelig. Vil gjerne at folk skal se jeg er gravid nå... :sjenert: Penger, ja... Til bekymring for både fattig og rik er det noen som sier... tror det stemmer bra jeg... ;)

Grooo: BSU er den beste spartemåten, definitivt. Vi har fyllt opp våre kontier... så nå er spørsmålet bare hvordan man skal plassere dem...? ;)

Fru Biscuit: Koselig at du stikker innom. :) Ja, det er koselig å "snakke med" babyen gjennom trykking og stryking på magen. Nå er det ikke så ofte jeg får "svar" nå... men det er veldig moro når det skjer. Regner med at det blir mer "prating" etter hvert som ukene går... Søskenvogn, ja... det er ikke enkelt å bestemme seg... Vi får se hva vi gjør. Vi vet i hvert fall at vi er veldig fornøyde med den kombi-vogna vi har... og kommer i hvert fall ikke til å bytte ut den... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommende uke:

Mandag - Siste fridag!

Tirsdag - Kursdag på jobben.

Onsdag - Vanlig jobbedag, men ingen undervisning for meg.

Torsdag - Ultralyd!

Fredag - Vanlig, men kort dag på jobben.

Lørdag - Tur på Ikea og reunion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stor og fin mage du har fått!

Er bare en uke etter deg men har ikke antydning til mage enda jeg gitt... :sjenert:

Ang. bsu så er jo det veldig smart da, resten av sparing aner ikke jeg noe om!

Ha en fortsatt fin kveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stor og fin mage du har fått!

Er bare en uke etter deg men har ikke antydning til mage enda jeg gitt...  :sjenert:

Ja, det er forskjell på oss. Men nå må du ikke glemme at dette er min nummer to da... ;) Det sies at magen kommer fortere andre gangen - og det kan jeg for så vidt bekrefte. Med Lillegutt kom den vel ikke skikkelig før etter uke 20. Men plutselig en morgen stod den der som en liten kul... :ler: Du skal se din dukker opp snart den også... Vi er jo i et av de mange uketallene begge to, der det skjer mye - og fort!

Stor :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...