AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #1 Del Skrevet 16. mars 2023 Har fått slik rød fin lampe om at oljetrykket er lavt, vennligst stopp motoren. Har jo 0 peiling på bil. Så aner ikke hva jeg skal begynne å se etter. Noen som har tips til hvor jeg kan starte? Anonymkode: 0abc2...2d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 16. mars 2023 #2 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har fått slik rød fin lampe om at oljetrykket er lavt, vennligst stopp motoren. Har jo 0 peiling på bil. Så aner ikke hva jeg skal begynne å se etter. Noen som har tips til hvor jeg kan starte? Anonymkode: 0abc2...2d4 Fyll på litt olje og se om den evt slukker feilkodeleser ville vært kjekt og ha mulig defekt oljetrykk sensor også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #3 Del Skrevet 16. mars 2023 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Fyll på litt olje og se om den evt slukker feilkodeleser ville vært kjekt og ha mulig defekt oljetrykk sensor også Har halvt med olje på oljepinnen. Prøvde og å ta strømmen på batteriet. Men når den havner på 2k omdreininger så kommer varsellampen. Anonymkode: 0abc2...2d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 16. mars 2023 #4 Del Skrevet 16. mars 2023 Oljeskift fikset det for meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 16. mars 2023 #5 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har halvt med olje på oljepinnen. Prøvde og å ta strømmen på batteriet. Men når den havner på 2k omdreininger så kommer varsellampen. Anonymkode: 0abc2...2d4 Lampa lyser når motoren er UNDER 2k/min, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Del Skrevet 16. mars 2023 Snok1 skrev (12 minutter siden): Lampa lyser når motoren er UNDER 2k/min, ikke sant? ja Anonymkode: 0abc2...2d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 16. mars 2023 #7 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): ja Anonymkode: 0abc2...2d4 Demontere bunnpanne og rense sil og pumpe. Fylle ny olje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #8 Del Skrevet 19. mars 2023 Snok1 skrev (På 16.3.2023 den 20.00): Demontere bunnpanne og rense sil og pumpe. Fylle ny olje. hvis man har 0 peiling på bil så er det liten sjangs for at noen gjør dette. Å gjøre det på en 22 år gammel rusten A4 på verksted koster mer en bilen er verdt. TS: Legg den ut på Finn.no til 5000 og opplys om problemet. Kjøp deg noe nyere. Anonymkode: bb7d1...f2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 19. mars 2023 #9 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): hvis man har 0 peiling på bil så er det liten sjangs for at noen gjør dette. Å gjøre det på en 22 år gammel rusten A4 på verksted koster mer en bilen er verdt. TS: Legg den ut på Finn.no til 5000 og opplys om problemet. Kjøp deg noe nyere. Anonymkode: bb7d1...f2b Søk på YouTube og du starter med 0 peil og avslutter med litt peil og har spart fem laken. Alle som gidder klarer dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 19. mars 2023 #10 Del Skrevet 19. mars 2023 Har den kjørt med litt lange oljeskift intervaller? Om man ikke vil skru kan muligens en omgang "renseolje" løse problemet, men man kan og få fullstendig havari. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #11 Del Skrevet 19. mars 2023 Snok1 skrev (2 timer siden): Søk på YouTube og du starter med 0 peil og avslutter med litt peil og har spart fem laken. Alle som gidder klarer dette. Jeg er mekaniker så dette har jeg gjort tidligere bl.a på SAAB 95 hvor dette var vanlig. Men "dagens" vanlige folk bor i leiligheter, har ikke verktøy, løftebukk, jekk eller bukker noe å sette under. De betaler for å bytte til vinterdekk. TS hadde 0 peil etter eget utsagn Mye man KAN gjøre, men folk flest syntes det er et ork og betaler seg heller ut. Anonymkode: bb7d1...f2b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slipses Skrevet 19. mars 2023 #12 Del Skrevet 19. mars 2023 Antar dette er en 1.8t motor, de er kjent for at oljesila går tett som følge av koks og for skjeldne oljeskift. Eneste måten å fikse dette på er å fysisk rense oljesila. Kast bilen du. På verksted koster dette trolig mer enn bilen er verdt. Motoren må enten jekkes opp, eller forstillinga slippes ned for å få demontert bunnpanna. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #13 Del Skrevet 19. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 16.3.2023 den 19.04): ja Anonymkode: 0abc2...2d4 Med det svaret er jeg rimelig sikker på hva det kan være. Motor er helt utslitt. For når oljelampa lyser når den går på tomgang, men slukker når turtall økes, er det lagrene i veivaksel, veivstaker(rådelager), og kamaksel som slipper oljen lett gjennom, eller slitt oljepumpe, og du får ikke høyt nok trykk for at lampa skulle vert slukket. At det er grums i sumpen, og dertilhørende tett sil, ja, det kan være det også, men er i tvil på det. Anonymkode: 7bd98...0ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #14 Del Skrevet 19. mars 2023 Skifte oljefilter? Ingen garanti for suksess, men filter fra Biltema koster ikke mye og du kan bytte det selv. Var den slik når du kjøpte den? Antall km? Anonymkode: c9a80...6cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #15 Del Skrevet 20. mars 2023 vrak den eller kjør den til den ryker. Kan eventuelt prøve å fikse den selv om du ønsker. Anonymkode: 66df4...8ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2023 #16 Del Skrevet 21. mars 2023 Vrak Audien, kjøp en pålitelig bil fra Østasia. Anonymkode: 2d6f3...dc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 21. mars 2023 #17 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 19.50): Jeg er mekaniker så dette har jeg gjort tidligere bl.a på SAAB 95 hvor dette var vanlig. Men "dagens" vanlige folk bor i leiligheter, har ikke verktøy, løftebukk, jekk eller bukker noe å sette under. De betaler for å bytte til vinterdekk. TS hadde 0 peil etter eget utsagn Mye man KAN gjøre, men folk flest syntes det er et ork og betaler seg heller ut. Anonymkode: bb7d1...f2b Siden TS faktisk spør om råd tenkte jeg der er greit å booste selvtillit og gi litt praktisk info. Kanskje siger det inn og en ny hjemmemekker blir født. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 21. mars 2023 #18 Del Skrevet 21. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 19.3.2023 den 20.07): Med det svaret er jeg rimelig sikker på hva det kan være. Motor er helt utslitt. For når oljelampa lyser når den går på tomgang, men slukker når turtall økes, er det lagrene i veivaksel, veivstaker(rådelager), og kamaksel som slipper oljen lett gjennom, eller slitt oljepumpe, og du får ikke høyt nok trykk for at lampa skulle vert slukket. At det er grums i sumpen, og dertilhørende tett sil, ja, det kan være det også, men er i tvil på det. Anonymkode: 7bd98...0ab Er du sikker, eller er du ikke sikker. Du sier du er sikker men kommer med flere alternative årsaker……. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 21. mars 2023 #19 Del Skrevet 21. mars 2023 For å gjøre det enkelt... Om du ikke vil kaste bilen, men heller ikke vil skru for mye Bytt olje og filter kjør en oljerens (om du våger) Om det ikke hjelper så enten vraker du den eller kjører den til den stopper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingar-André Skrevet 28. mars 2023 #20 Del Skrevet 28. mars 2023 Koks kan gjøre at det blir dårlig oljetrykk. Gammal olje med langt i mella oljeskift legger gjerne igjen koks. Dieselbiler med EGR (eksosrens) er viden kjent for slikt. Det vil si at oljekanalene i toppen/blokka blir trangere og i noen tilfeller helt tette. Da får man dårlig oljetrykk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå