Gå til innhold

HCG økning på disse testene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan synes dere disse ser ut til å være? Jeg er gravid for første gang og derfor litt nervøs for å miste. Håper på noen tilbakemeldinger, kanskje egne bilder av hvordan deres tester så ut :danse2: den i midten er tatt i dag tidlig, ellers er det kveld i går og i dag på se to andre

Snapchat-1026439025.jpg

Anonymkode: 36126...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt! å test! Du er gravid. Da er det ingen vits å fortsette å teste. En graviditetstest er IKKE en hcg test og kan ikke brukes som en hcg-test. 

Anonymkode: 29c66...57d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Slutt! å test! Du er gravid. Da er det ingen vits å fortsette å teste. En graviditetstest er IKKE en hcg test og kan ikke brukes som en hcg-test. 

Takk for det. Next :danse2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å test! Jeg gjorde det der, noen tester falt faktisk i styrke (samme merke og batch), ble nervøs naturligvis, men alt var i skjønneste orden. Disse testene er ikke designet for kvantitering, kun gravid ja/nei.

Anonymkode: 80499...867

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan jeg ikke bare få et ordentlig svar på det jeg lurer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testene viser gravid - ikke gravid. Skal du måle hcg må du ta blodprøver. Er du bekymret, gå til legen. 

Anonymkode: a0101...5ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kan jeg ikke bare få et ordentlig svar på det jeg lurer på?

Du har fått ordentlige svar. 

Du kan få et til: gi de dumme testene dine til en venninne som prøver å bli gravid. Du har tatt 3 tester som alle sier at du er gravid. Da har de gjort jobben sin for deg. Videre testing nå vil kun skape unødvendig bekymring og kan lede til at du misbruker helsetjenesten med å renne ned legekontor og kreve hcg-tester du ikke trenger, fordi du feilbruker graviditetstester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en utrolig gjeng. Tusen takk for alle nyttige svar. Svært takknemlig.  Flott forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ufine folk er. Jeg vet hvordan det er, jeg tester også stigning så skjønner deg godt. Det er dog vanskelig å se stigning på tester, jeg synes mine så helt like ut 10, 11 og 12 dpo, så ble stressa. 14 dpo var den mye tydligere og jeg ble beroliget med at jeg faktisk er gravid. 💓

Anonymkode: 9ff53...aaa

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som en fin økning synes jeg ☺️ husk at hcg dobler seg ca annethvert døgn og at ulike tester kan ha ulik mengde fargestoff. Men forstår godt uroligheten din! De første ukene før man får se et bankende hjerte kan være en enorm prøvelse😢 men per nå så er du gravid, og ingenting som tyder på at du skal miste. Nyt det ❤️

Anonymkode: 8fcfd...939

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser ut som en fin økning synes jeg ☺️ husk at hcg dobler seg ca annethvert døgn og at ulike tester kan ha ulik mengde fargestoff. Men forstår godt uroligheten din! De første ukene før man får se et bankende hjerte kan være en enorm prøvelse😢 men per nå så er du gravid, og ingenting som tyder på at du skal miste. Nyt det ❤️

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så ufine folk er. Jeg vet hvordan det er, jeg tester også stigning så skjønner deg godt. Det er dog vanskelig å se stigning på tester, jeg synes mine så helt like ut 10, 11 og 12 dpo, så ble stressa. 14 dpo var den mye tydligere og jeg ble beroliget med at jeg faktisk er gravid. 💓

Anonymkode: 9ff53...aaa

Tusen takk for gode ord :klem3: skal prøve å roe ned. Ikke lett som førstegangs og har prøvd i flere år  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tusen takk for gode ord :klem3: skal prøve å roe ned. Ikke lett som førstegangs og har prøvd i flere år  :ler:

Det forstår jeg veldig godt! Lettere sagt enn gjort å ta det med ro, man må bare gjøre så godt man kan 🙈🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns strekene ser sterkere ut 👍  Men som noen ikke fullt så hyggelig kommenterte over så er ikke graviditetstest tester ment til å brukes til å vurdere reel hcg økning. Testene viser gravid eller ikke gravid - og ja gir en viss antydning til hcg nivåer, men de kan gi falsk trygghet og er ikke ment til å brukes for å sjekke økning. De kan plutselig vise svakere strek uten at det har noe negativ betydning for den eventuelle graviditeten og omvendt. Ulike merker og innad i samme merke kan ha ulike mengde fargestoff. Dette er også en av årsakene til at man på f.eks IVF svært ofte får beskjed om å bruke digitale tester for at eventuelle feil avlesninger ikke skal gi unødig bekymring - både for graviditetstester og eggløsning. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du er bekymret for dårlig økning, er den eneste sikre måten å si noe om stigning å få målt beta-hcg i blodet. Fram til 6+0 bør den doble seg etter 48-72 timer ved en normal graviditet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke bekymret ennå. Jeg ville bare høre hva folk tenkte om økningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er ikke bekymret ennå. Jeg ville bare høre hva folk tenkte om økningen

Det er veldig vanskelig å si, da styrken på streken kan variere veldig alt etter hvor konsentrert urinen er. To tester av samme merke kan komme fra to ulike produksjonsbatcher, og dermed ha ulik mengde fargestoff, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok best å ta en venøs hcg test hos legen om du vil vite mer nøyaktig. De første 11 ukene går det raskt oppover, så går det nedover igjen. Men det varierer fra person til person hvor mye hcg det er pr uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...